Bergen aan zee; tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Bergen aan zee; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:33

Dinsdag t/m vrijdag ben ik in Bergen aan zee voor een paar dagen vakantie 8-) Ik ga me met zon, zee, strand en een boekje ongetwijfeld vermaken maar goeie tips van insiders geven vaak net een beetje extra, dus kom maar op!

Waar moet ik beslist heen? Waar kan je als vegetariër lekker eten? Welke strandtent mag ik echt niet missen? Wat is een leuke plek voor een budget lunch/avondmaaltijd?

Ik reis met het OV, dus ik kom vanaf Alkmaar met de bus óf ik huur daar een OV-fiets. Een auto heb ik niet, dus vooral lokale tips (of tips voor in Alkmaar) zijn zeer welkom *\o/*


Love_myhorse
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:34

Donderdagavond is er in Bergen Braderie dat is erg leuk om heen te gaan. Dat is om ongeveer vanaf 1800 uur. is vanaf Bergen aan zee ongeveer een 30 minuten fietsen.

Mooie fietstocht door de Schoorlse duinen en dan is er op Dinsdag avond daar Braderie.

Restaurant Julie in Bergen is lekker eten of het pannenkoekenhuis Duinvermaak. BYMerel zit naast de Hema kan je ook vega. eten ontbijt en lunch (wel vrij duur)

IJsje halen bij Pinoccio in Bergen of Schoorl.

Restaurant Echt in Alkmaar is lekker lekker vegan eten. (heerlijke caramel koffie) komt ook in Bergen maar is nog niet open.

Bergen aan zee is zelf niet zoveel te bleven.


Anoniem

Re: Bergen aan zee; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:30

Dankjewel voor je tips! De braderie klinkt als een leuk idee om heen te gaan :j En ijsjes, altijd goed 8-)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bergen aan zee; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:32

Alkmaar stad is opzich al tof :)

Bunkermuseum in Bergen voor iets "out of the box"

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:33

Goed om te horen :j

Ik kan pas in de middag inchecken in Bergen aan zee, dus ik denk dat ik op de heenweg gelijk een rondje Alkmaar doe en daar lunch :j

Bunkermuseum is alleen de eerste en derde zondag van de maand open, en dan ben ik er niet. Wel een goeie tip voor mensen die later deze maand gaan, lijkt me interessant om te zien :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-18 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:34

Daar ergens zit/zat ook een soort zeeaquarium, wellicht dat die er nog zit. :)
Edit: jup, www.zeeaquarium.nl :D

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:38

lor1_1984 schreef:
Daar ergens zit/zat ook een soort zeeaquarium, wellicht dat die er nog zit. :)
Edit: jup, http://www.zeeaquarium.nl :D


Spreekt me met dit zonnige weer iets minder aan, maaaaaaar mocht het onverwachts toch omslaan dan staat ie op m'n lijstje :)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:55

De vega kaart van Echt is ruk geworden, voor vegan raad ik Soepp aan. In de avond lekker naar Stadstrand. We hebben ook een kattencafé, een leuk museum, leuk oud centrum.

Bergen heeft 2 boekwinkels waarvan 1 echt prachtig en op zat een superleuke markt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:58

Blijheid schreef:
Goed om te horen :j

Ik kan pas in de middag inchecken in Bergen aan zee, dus ik denk dat ik op de heenweg gelijk een rondje Alkmaar doe en daar lunch :j

Bunkermuseum is alleen de eerste en derde zondag van de maand open, en dan ben ik er niet. Wel een goeie tip voor mensen die later deze maand gaan, lijkt me interessant om te zien :)


He jammer :) is altijd leuk om te kijken :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:07

ALS wij al naar Bergen gaan, dan is het alleen voor Loetje. Erg goed eten daar! :9 Verder vinden we er niet veel aan. Alkmaar is wel heel leuk! :j En als je daar bent, dan raad ik je aan om bij Brownies & Downies te gaan eten. Super goede kaart en super lieve medewerkers. :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:37

@Lieveli; een kattencafé :D Dat klinkt als iets waar ik zeker wil gaan kijken, net als de mooie boekwinkels. Thanks, ook voor je andere tips!

@Shenavallie; Ook jij bedankt voor de tips :j Ik dacht dat Loetje vooral vleesgerechten had maar zie gelukkig ook wat vegetarische opties, al zoek ik het qua budget wat goedkoper :o
Brownies&Downies klinkt als een mooie initiatief! *noteert*

Love_myhorse
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Bergen aan zee; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:46

En hoe waren de dagen in Bergen een zee en omgeving?

Anoniem

Re: Bergen aan zee; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:28

Het was heerlijk!

Een dag in Alkmaar geweest dat is een gezellige stad! Een dag op het strand. Een ochtend naar Bergen, mooie boekwinkels inderdaad en verder ook gezellig om rond te slenteren (de rest van de dag op het strand geweest) en de laatste dag ben ik door persoonlijke omstandigheden op tijd terug gereisd.

Het was op het strand gezellig maar ik had ook echt ruimte zat, was redelijk rustig ondanks het lekkere weer. Misschien ook omdat het in die regio nog geen vakantie was? Vooral een wat ouder publiek ook.

Algemene tip; Het buurtbusje tussen Bergen aan Zee en Bergen was erg druk. Er kunnen maar 8 mensen per keer mee. Ik had geluk maar heb diverse mensen horen klagen dat ze een half uur moesten wachten omdat ze de eerste ronde niet mee konden. Vanaf deze week (nu is het daar ook officieel vakantie) rijdt er geloof ik weer een grote bus dus dan zou dat opgelost moeten zijn, maar voor mensen die buiten vakantietijd willen gaan zou ik wel aanraden om een fiets mee te nemen of te huren als je wat uitstapjes wil maken. Fietsen zijn ook in Bergen aan zee zelf te huur trouwens, bij de Beach Bazar.

Tip voor de vegetariërs; strandtent Evi (bij de strandopgang naast het aquarium) heeft lekkere vegaburgers. Bij Noord een heerlijke (prijzige maar echt restaurantwaardige) vegetarische risotto gegeten.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bergen aan zee; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:38

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Ik ben ook echt heel blij in Alkmaar en met de fiets zó in Bergen. Wil hier niet meer weg!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 bezoekers