Australië wie is er geweest en wat waren de hoogtepunten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Australië wie is er geweest en wat waren de hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 12:49

Het klinkt gek maar ik denk dat Australië zo lang vliegen is dat ik denk dat als ik langer wacht ik misschien nooit meer ga. Maar Australië is zo ontzettend groot, ik weet gewoon niet echt waar te beginnen. The great barrier reef sowieso, the outback, een rainforest maar verder? Wie is er geweest, hoe zijn jullie begonnen met samenstellen en wat was het mooiste of tofste wat jullie hebben gedaan?

Ik zou gaan voor 3 max 4 weken en dan geen auto rondreis maar bijvoorbeeld wel 3x vliegen naar een andere omgeving en vanaf daar met de auto. In november/december kan ik geen vrij krijgen wat is dan ook de beste periode? Ik hou wel van lekker weer a la je kunt ook aan het strand liggen en zwemmen maar niet dat je smelt :')

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Australië wie is er geweest en wat waren de hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:57

Misschien is dan november en december vrij warm.

Ik ben 2 maanden geweest in april en mei ..

Eerste gedeelte met een vriendin..
Sydney, vlucht naar Melbourne, camper gehuurd en via de great oceaan road naar Adelaide. Gevlogen naar Alice springs (3 daagse tour geboekt naar uluru etc.) Gevlogen naar cairns en daarna gevlogen naar Brisbane.. (we hadden ook vlucht naar Hamilton island staan voor de White Sunday island, echter was daar net cycloon Debby over geweest)

Hierna in m'n eentje naar Perth , vanaf Perth een meerdaagse tour naar broome geboekt. Nog een vlucht naar Darwin om vervolgens via Singapore naar huis te gaan.

Welke van de onderdelen wil je verdieping in ?

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 13:18

Heb je alles zelf geboekt? Het liefst zou ik dat doen, maar het is wel lastig om te kijken wat waar in de buurt zit enzovoorts. Darwin ziet er ook prachtig uit evenals White sunday island(maar volgens mij zijn dat heel veel verschillende eilanden?)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Australië wie is er geweest en wat waren de hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:26

In 3 weken tijd kun je niet heel Australie zien dus je zult een gedeelte moeten kiezen. Persoonlijk vind ik het doodzonde om daar je tijd te verdoen met daar aan het strand liggen, dat kun je immers overal en Australie heeft zo belachelijk veel moois te bieden. Het is niet om de hoek dua maak idd een goede keuze met wat je wil zien.
Wat grote steden en de kust? Het binnenland? Het tropische noorden?
Ik ben er nu 4x geweest en ik ben verliefd op de outback. Dat droge, ruige en uitgestrekte landschap is schitterend. De oostkust is toeristisch, de westkust een stuk minder. Die zou ik je dan ook aanraden. Pak Perth en omliggende dorpen mee, huur een auto en rijde kust af richting het noorden. Daar kun je prachtig snorkelen/ duiken en neem daarna een roite door het binnenland terug. De kusten ten zuiden van Perth zijn ook prachtig, er zijn erg veel dolfijnen te zien evenals pinguins en zeeleeuwen.

Er is trouwens een actief topic met ervaringsdeskundigen en foto's:
[HK] Australië

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 13:51

Bedankt! Grote steden zijn we niet zo van we zijn meer van de natuur of het nou ruig en doods is of wildlife in het regenwoud :D natuurlijk gaan we niet alleen aan het strand liggen, maar buitenom een reis is het ook een vakantie vandaar dat ik verkies om eventueel met het vliegtuig te gaan boven een hele dag of hele dagen in de auto.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Australië wie is er geweest en wat waren de hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:53

Zonder auto kom je eigenlijk nergens dus als je echt iets wil zien moet je toch iets huren of wat georganiseerde tours doen.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 14:00

Nee natuurlijk huur ik dan een auto, staat ook in mn vorige bericht ;) ik bedoel dat ik het liefst 3 locaties kies waar ik naartoe vlieg en vanaf een vliegveld dan een auto huren. Dus geen complete auto rondreis.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Australië wie is er geweest en wat waren de hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:04

Ah top. Ja dan kun je wel wat zien ja. Heerlijk!

AmarithS
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: enschede

Re: Australië wie is er geweest en wat waren de hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:52

Ik ben eind mei tot eind juni geweest. Via dusseldorf en abu dhabi naar Sydney. Het vliegen viel me heel erg mee. In sydney een AirBnB gehuurd. Ik was er tijdens ViVid.
Vanaf sydney met de camper naar de blue mountains en toen de eastcoast langs. Campings hebben wij odw geboekt met de apps: campermate en wikicamp

Byron bay is niet heel bijzonder.
Brisbane is een mooie stad.

Arrawarra hebben wij wilde dolfijnen gespot.
Noosa heads is leuk.
Rainbow beach.. vanuit hier hebben wij fraser island gedaan.

Fraser island is een must! 2daagse tour.
Rockhampton was leuk voor een dag
Airlie beach. Vanuit hier zijn we naar de Whitsundays gegaan.
Wij hebben een dagtour gedaan.
Townsville is leuk..
Magnetic island is een aanrader
Mission beach is leuk

Cape tribulation is absoluut een aanrader. Wij zijn hier 2dagen geweest
Great barrier reef hebben wij ook een dagtour gedaan via Port Douglas
Kuranda hebben ze een leuk marktje.
Cairns is leuk.

Wij hebben hier 4 weken over gedaan.. dat was vrij intensief omdat je best wat afstanden af legt.

Maar het was een geweldig mooie reis. En wij hadden gemiddeld 25 graden.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:25

Hoe reis je het liefst? Alles van te voren vastleggen of zelf bepalen?
Ik ben er nu 2x geweest en reis het liefst op de laatste manier, dus ter plaatse hotels boeken etc. De 2e keer hadden we een binnenlandse vlucht naar Tasmanië en dat gaf toch enige vorm van “druk” omdat je op die datums moest vliegen.
1e keer was met een huurauto de ronde Sydney-Melbourne-Adelaide-Broken Hill-Sydney. Mooie afwisseling van regenwoud, strand, woestijn en bergen.
2e keer was van Melbourne-Sydney vlucht naar Tasmanië-vlucht naar Sydney-Coffs harbour en terug naar Sydney. De laatste was nog even tussendoor gepland vanwege de regen op Tasmanië en dat nog een week aan zou houden, dus vlucht ongeboekt en auto eerder ingeleverd en dus nog een klein stukje naar het noorden gereden. Was opzich een leuke afwisseling met de rest gezien dit direct een stuk toeristischer is met dus meer attracties waar je naar toe kan. Richting het zuiden en tasmanie is vooral prachtig wandelen, boottochten etc maar minder pretparken/dierentuinen etc. als wanneer je de gold coast pakt.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:07

Het mooiste vond ik de reis tussen Adelaide en Darwin door de woestijn.
Maar dan zul je dus wel iets met wielen moeten nemen.
Strand en rotsen ben ik redelijk snel langs gegaan aangezien je dat in Portugal ook hebt.
Whitsundays vond ik dan wel weer heel spectaculair en daar ben ik 3 dagen met een zijlboot mee geweest.
Fraser Island viel me redelijk tegen dus daar was ik snel weer weg.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:23

boeflover schreef:
Hoe reis je het liefst? Alles van te voren vastleggen of zelf bepalen?
Ik ben er nu 2x geweest en reis het liefst op de laatste manier, dus ter plaatse hotels boeken etc. De 2e keer hadden we een binnenlandse vlucht naar Tasmanië en dat gaf toch enige vorm van “druk” omdat je op die datums moest vliegen.
1e keer was met een huurauto de ronde Sydney-Melbourne-Adelaide-Broken Hill-Sydney. Mooie afwisseling van regenwoud, strand, woestijn en bergen.
2e keer was van Melbourne-Sydney vlucht naar Tasmanië-vlucht naar Sydney-Coffs harbour en terug naar Sydney. De laatste was nog even tussendoor gepland vanwege de regen op Tasmanië en dat nog een week aan zou houden, dus vlucht ongeboekt en auto eerder ingeleverd en dus nog een klein stukje naar het noorden gereden. Was opzich een leuke afwisseling met de rest gezien dit direct een stuk toeristischer is met dus meer attracties waar je naar toe kan. Richting het zuiden en tasmanie is vooral prachtig wandelen, boottochten etc maar minder pretparken/dierentuinen etc. als wanneer je de gold coast pakt.


Ik denk als je zo'n korte tijd hebt van te voren alles boeken wel handig is.
je hebt gewoon te kort tijd om alles nog eens ter plekke te gaan bekijken en boeken.

Ik wil zelf nog een keertje terug omdat ik destijds niet in Alice springs ben geweest en Darwin.
Mijn route zal dan zijn sydney, AS , darwin. Kijk er wel eens naar maar het is zo duur.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 20:49

Ik wil zeker van te voren boeken ik vindt het ook leuk om via booking. com te zoeken enzo.
Een dag door de natuur of door het niets rijden lijkt me dan ook wel gaaf alleen niet dat je elke dag 400km rijdt en dan geen puf hebt om nog te zien wat er te zien is om daarna weer door te rijden en steeds al je spullen in pakken. (zoals je vaak leest met auto rondreizen)

Ik denk nu aan whitsun voor the great barrier reef, Darwin, de outback en misschien nog kangaroo Island of blue mountain.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-07-18 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:51

Ik heb me laten rijden in een klein busje.
Dan weet je tenminste ook waar je precies naar staat te kijken en je eten wordt voor je geregeld.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:02

Leuk! Nov/dec zou ik helemaal niet aanraden dan smelt het aanvalt soms gewoon weg :roll:

Westkust is wat warmer in vergelijking met de rest. Ik kom zelf uit Perth en dat is erg mooi om te bezoeken erg leuke natuurpark hebben ze ook! Great barrier reef is mooi als je gaat duiken/snorkelen strand zelf is met als ieder andere strand. Monkey Mia zou ik ook echt meepakken is echt z’n mooie ervaring! Verder cairns, Sydney, gold coast zijn allemaal mooie plekken!

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:04

Hoi hoi!

Ik ben 4 jaar geleden naar Australië geweest met een camper. Van Sydney naar Mackay (familie woont daar) en alle plaatsen ertussen. Sydney-blue mountains, bayron bay- niet heel bijzonder wel echt hippie achtig,noosa- koala’s rainbow beach, Cape Hillsborough- Kangaroos op het strand, Arlie beach- whitsundays HIER MOET JE ECHT HEEN!, Ungella- vliegende honden en rainforrest. Ik vergeet vast een aantal mooie plekken op te noemen. Het was ook een onvergetelijke reis. Zo heb ik geiten gehoed te paard in de outback, geziplined tussen de vliegende honden, gezwommen bij het great barrier reef en the witsundays waren echt prachtig, Walvissen gespot bij Sydney en natuurlijk naar Australian zoo geweest van Steve irwin en een hoop opvangcentras. De natuur was zo extreem divers van -10 graden snachts bij de three sisters naar 35 graden bij airlie.
Mocht je nog iets willen weten mijn pb box staat altijd open!
Hierbij wat foto’s
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding