[VIDEO]Eerste mobiele aquatrainer opgeleverd in Tubbergen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Eerste mobiele aquatrainer opgeleverd in Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 12:19

rtv oost
Overige


Een wereldprimeur in Tubbergen: zaterdagmiddag werd daar de eerste mobiele aquatrainer opgeleverd.

Een aquatrainer wordt onder andere gebruikt om geblesseerde paarden te laten revalideren. Het bedrijf in Tubbergen maakte het mobiele gevaarte in opdracht van een Belgische klant. Martin Kuipers van Kylix is het creatieve brein van dit technische kunststukje. “Het heeft me wel bloed, zweet en tranen gekost maar ik ben blij met het resultaat”. De mobiele aquatrainer heeft onder andere een gigantische ingebouwde watertank. “Zo kan het meteen operationeel zijn”. Kuipers hoopt op meer belangstelling vanuit de paardenwereld voor zijn creatie. Belangstellenden moeten wel een lieve som neertellen voor het geheel want alleen de aquatrainer zelf kost al 125.000 euro.


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Eerste mobiele aquatrainer opgeleverd in Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:25

Ik heb niet veel verstand van zulke dingen hoor, maar ik dacht dat het paard in een aquatrainer echt in het water lopen, hier worden de benen alleen gespoeld, tenminste, ik krijg niet het idee dat je hem vol kan laten lopen. Is de meer waarde dan dat je kan koelen tijdens de training?

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:50

Letizia schreef:
Ik heb niet veel verstand van zulke dingen hoor, maar ik dacht dat het paard in een aquatrainer echt in het water lopen, hier worden de benen alleen gespoeld, tenminste, ik krijg niet het idee dat je hem vol kan laten lopen. Is de meer waarde dan dat je kan koelen tijdens de training?

In het filmpje legt hij uit dat dat een massage stand is, het lijkt me dus (gezien hij het over een gigantische ingebouwde watertank heeft) dat de optie van echte aqua trainer er ook is.

EDIT: Ja hier, waterniveau tot 125cm.
http://www.kylix.nl/nl/Producten/Bandtr ... ainer.html

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.


Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VIDEO]Eerste mobiele aquatrainer opgeleverd in Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:04

Zo te zien aan de doorzichtige grote deur links achter de rug van het meisje door vermoed ik dat inderdaad wanneer de deur dicht is deze aquatrainer net als een aquatrainer voor honden zich kan vullen tot de boeg.

Niet lullen maar poetsen.


Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: [VIDEO]Eerste mobiele aquatrainer opgeleverd in Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:22

Gaaf zeg! Ben benieuwd bij wie die terecht komt en of er ook mee naar Nederland gereist kan worden :D

Lord Gossa's Charm B+11 L1+12 L2+12 M1+10 M2+11 Z1+10 Z2+7 <3
Lady Hillie's Melody B+10 L1+12 M1+2 <3
Jade <3
Jildou <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:36

gossa4ever schreef:
Gaaf zeg! Ben benieuwd bij wie die terecht komt en of er ook mee naar Nederland gereist kan worden :D


Kweenie. Tubbergen is echt heel ver hoor! :D

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: [VIDEO]Eerste mobiele aquatrainer opgeleverd in Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:20

Hij zei toch in het filmpje dat deze voor een “klant” in België was? :?

Lord Gossa's Charm B+11 L1+12 L2+12 M1+10 M2+11 Z1+10 Z2+7 <3
Lady Hillie's Melody B+10 L1+12 M1+2 <3
Jade <3
Jildou <3

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13094
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:12

gossa4ever schreef:
Gaaf zeg! Ben benieuwd bij wie die terecht komt en of er ook mee naar Nederland gereist kan worden :D


Bron: https://www.tubantia.nl/tubbergen/kylix ... ~a49320a5/
Citaat:
De eerste cliënt is een beroemde kennis van De Troeye, de Braziliaanse legende Nelson Pessoa, die al jaren in de omgeving van Brussel woont. Pessoa senior, vader van oud-Olympisch kampioen Rodrigo Pessoa, was een zeer succesvol springruiter. Hij traint en begeleidt nog altijd ruiters en paarden.

xLaraaj

Berichten: 3679
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VIDEO]Eerste mobiele aquatrainer opgeleverd in Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:05

Ik weet naar wie deze gaat. Denk niet dat deze naar neeerland gaat want ze is op en top franstalig ..

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, BlackClaw, dvink, Gucci_, har166, jaap_2005, Jet, Joyceee86, Mo_Noah, NadjaNadja, Natasja22, NorwayFjord, SemrushBot, Soepkipje, swartbeessie, Vagabondo, xPearl en 80 bezoekers