Het ultieme middel tegen wratjes...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Het ultieme middel tegen wratjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 22:48

Ewww... bah...

Ik heb ze op mijn voeten.

Ooit had ik er één, onder de bal van mijn voet. Vrij groot en best vervelend. Maar wel helemaal ingekapseld in eelt, dus niet zo'n rare die op de huid ligt.
Op den duur zat ik wekelijks bij de huisarts om 'm aan te stippen, elke keer sneden ze stukjes eelt weg, maar ook dat hield natuurlijk een keer op. Wrat is verdwenen, de huid is wel enigszins vergroei.

Echter kwamen er gaandeweg die behandelingen meer wratjes bij. Die ze ook gingen aanstippen. Op den duur leek alles weg... Maar de werkelijkheid was anders, inmiddels heb ik gewoon meerdere wratjes op mijn voeten. Allemaal ingekapseld in eelt. Maar ook twee richting de zijkant. Die zijn pijnlijk als je bijvoorbeeld compressiekousen aantrekt. (als de sok aan is, geen probleem meer natuurlijk)

Maar goed, het gebruikelijke bevriezen en thuis weken van de wrat hebben het alleen maar erger gemaakt. Dus ik vraag me af: Wat was bij jullie succesvol?
Ik denk dat ik al heeeel erg veel heb geprobeerd...

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:53

Klinkt vies
Oké klinkt niet alleen vies maar is ook vies haha

Een aantal keer ochtendurine over de wratten heen en ze verdwijnen.

Mijn neefje had er heel veel onder zn voeten en niks hielp maar dit wel

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:58

Verwijzing naar een dermatoloog vragen en ze daar weg laten halen :j

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 23:03

bcd94 schreef:
Klinkt vies
Oké klinkt niet alleen vies maar is ook vies haha

Een aantal keer ochtendurine over de wratten heen en ze verdwijnen.

Mijn neefje had er heel veel onder zn voeten en niks hielp maar dit wel


Eén van de dingen die ik ook al wel eens heb geprobeerd in de afgelopen zeker 15 jaar :') Helaas geen succes...

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:03

Formule W! Wel even doorzetten, zijn ze niet binnen een week mee weg.

Je krijgt ze er laagje voor laagje er mee weg, losse laagje er af halen/pulken en dan opnieuw aan stippen met de formule W. Werkte stuk beter dan waarmee huisarts en dermatoloog mee aan kwamen.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Het ultieme middel tegen wratjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:07

Ik ga dit topic even aanstippen! ( :+ )
Heb al meer dan een jaar een kleintje aan de zeikant van mijn vinger zitten die maar niet weg wil. :\

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het ultieme middel tegen wratjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:14

Appelstroop.
Werkt bij mens en dier. (Paarden met jeugdwratjes)
Eventueel ingesmeerde wratje afdekken met pleister.
Zo vaak insmeren als nodig is.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 23:19

Quir schreef:
Formule W! Wel even doorzetten, zijn ze niet binnen een week mee weg.

Je krijgt ze er laagje voor laagje er mee weg, losse laagje er af halen/pulken en dan opnieuw aan stippen met de formule W. Werkte stuk beter dan waarmee huisarts en dermatoloog mee aan kwamen.


Vroeger op mijn vinger inderdaad een succes geweest!
Maar op de voet is het laagje er helaas zomaar af... :(

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 23:19

tienus63 schreef:
Appelstroop.
Werkt bij mens en dier. (Paarden met jeugdwratjes)
Eventueel ingesmeerde wratje afdekken met pleister.
Zo vaak insmeren als nodig is.


Waarom werkt dat??? Hoor wel vaker dat appelstroop behoorlijk heilzaam spul is...

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:23

Janine1990 schreef:
Quir schreef:
Formule W! Wel even doorzetten, zijn ze niet binnen een week mee weg.

Je krijgt ze er laagje voor laagje er mee weg, losse laagje er af halen/pulken en dan opnieuw aan stippen met de formule W. Werkte stuk beter dan waarmee huisarts en dermatoloog mee aan kwamen.


Vroeger op mijn vinger inderdaad een succes geweest!
Maar op de voet is het laagje er helaas zomaar af... :(


Wat bedoel je daarmee? Als het laagje er af is, weer opnieuw aanstippen en dat blijven herhalen tot het weg is.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 23:27

Quir schreef:
Janine1990 schreef:
Vroeger op mijn vinger inderdaad een succes geweest!
Maar op de voet is het laagje er helaas zomaar af... :(


Wat bedoel je daarmee? Als het laagje er af is, weer opnieuw aanstippen en dat blijven herhalen tot het weg is.


Nou dat het laagje niet lang genoeg kan zitten om een effect te hebben. Zeker omdat de huid daar wat dikker is.
Op mijn vinger bleef het wel goed zitten. En kon ik inderdaad laagjes er af halen met stukjes van de wrat.

Ga denk ik eerst nog eens de wrattenpen proberen van Formule W, die zorgt voor celvernieuwing waardoor de huid eerder loslaat. Ipv salicylzuur wat in de tinctuur zit.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:29

Heb het ontzettend erg gehad, hele groepen onder mn voet (denk totaal stuk of 20, schaamde me rot...).
ELKE dag zoveel mogelijk eelt er lag schrapen, ik deed het in bad met zo'n epileer mesje, en daarna flink formule w erop.
Ben er lang mee bezig geweest en ineens was het weg...
Dat flesje werkte bij mij beter als de pen trouwens

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:30

Hier na jaren aanrommelen heeft Endwarts uiteindelijk heel goed geholpen bij mijn dochter. Zij had meerdere wratjes op haar grote teen en verder nog wat of beide voeten en 1 vinger. In totaal een stuk of 14 …. heel vervelend, want ze schaamde zich er echt voor.

Vanalles geprobeerd. Van zelf bevriespennen tot citroenschil gedrenkt in azijn een nacht erop, aanstippen ochtendurine en ochtendspuug tot blanke nagellak e.d.
Niets hielp. Uiteindelijk een maand of 4/5 lang 2x per week aangestipt met Endwarts en toen is alles ineens verdwenen en nooit meer terug gekomen.

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:32

Mijn collega heeft van de huisarts de tip van ducktape gekregen. Afplakken met tape en bij haar werkt het. Duurt wel lang maar werkt wel.

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:33

Janine1990 schreef:
tienus63 schreef:
Appelstroop.
Werkt bij mens en dier. (Paarden met jeugdwratjes)
Eventueel ingesmeerde wratje afdekken met pleister.
Zo vaak insmeren als nodig is.


Waarom werkt dat??? Hoor wel vaker dat appelstroop behoorlijk heilzaam spul is...

Als ik me goed herinner door het ijzer wat erin zit.
Ooit 20 jaar geleden in de bit gelezen en ja, het werkt.
Bij gebrek aan appelstroop heb ik het zelf ook weleens met gewone stroop of schenkstroop gedaan bij wrat op mijn duim.
Wrat is nooit weer terug gekomen.
Wat ie bij formule w en bevriezen wel deed.

Jong paard had ooit heke gezicht er onder zitten. Op haar lip een hele grote, 3 cm doorsnede.
De kleine wratjes binnen 2 dagen weg.
En de grote was na dikke week verdwenen.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 23:34

-Namiro- schreef:
Mijn collega heeft van de huisarts de tip van ducktape gekregen. Afplakken met tape en bij haar werkt het. Duurt wel lang maar werkt wel.


Die heb ik ook wel eens gelezen en geprobeerd...
Echter is de ducttape die in Nederland verkrijgbaar is, niet voorzien van het 'werkzame' bestanddeel. Of eigenlijk, het niet de originele ducttape. Ben er mee opgehouden toen ik dat las...

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:34

Uien in grove plakken snijden. Minimaal 24 uur laten weken in natuurazijn en dit 's avonds/'s nachts op de wratten leggen. Je kunt ze op de plaats houden met een paar oude sokken. Dit een week lang herhalen en de wratten verdwijnen. De uienringen kun je gewoon hergebruiken. Ik had als kind hele "nesten" onder mijn voeten en ze konden niet aangestipt worden, maar dit was pijnloos en veel fijner.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:35

Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing! Zelfs het spul van de huisarts werkt niet. Ben aan het denken om ze te laten weg laseren want dat gaat blijkbaar. :D

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:42

Quir schreef:
Formule W! Wel even doorzetten, zijn ze niet binnen een week mee weg.

Je krijgt ze er laagje voor laagje er mee weg, losse laagje er af halen/pulken en dan opnieuw aan stippen met de formule W. Werkte stuk beter dan waarmee huisarts en dermatoloog mee aan kwamen.



Dit!

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:45

Ik heb ooit de hele boel laten wegbranden en dat kan ik niemand aanraden.. na 3 weken kon ik eindelijk weer lopen (hele bal van mijn voet zat onder) en na 4 weken had ik èn littenweefsel en alle wratten weer terug.. -O-

Farouk

Berichten: 67
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Het ultieme middel tegen wratjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:52

L-lysine bijslikken! Dat verhoogt je weerstand tegen herpes-virussen. Het is bekender als middel tegen een koortslip maar werkt ook geweldig ondersteunend voor je eigen weerstand tegen voetwratjes van binnenuit en voorkomt het ontstaan van nieuwe terwijl je de bestaande verder lokaal op de huid zelf te lijf gaat met één van de vele middelen die er zijn.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:53

Ik heb er ooit een paar aan mijn duim gehad en de tip die ik toen kreeg werkte inderdaad. Ze zijn nooit meer terug gekomen.

Als de de steel van een paardenbloem breekt, komt er wit sap uit. Dit moet je op de wratjes stippen. Bij mij werden ze toen donkerder van kleur en verdwenen.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Het ultieme middel tegen wratjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:09

Formule W heeft hier ook goed geholpen. Had ook een aantal hardnekkige, maar nu weer poezelige voeten.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Het ultieme middel tegen wratjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:28

Ik heb dit vroeger ook heel erg gehad! Mijn voeten bestonden ongeveer uit wratjes haha.
Had van de dermatoloog spul gekregen om de huid week te maken, spul tegen de wratten zelf en mesjes om elke dag wat weg te snijden. Uiteindelijk helemaal wratjes vrij geworden daarmee :D

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:39

Mijn nichtje heeft heel veel baat gehad bij pilletjes van de homeopaat. Bij haar zat het op haar handen en voeten, maar op een gegeven moment ook rond haar mond en andere plekken. Na een aantal weken met die pillen is alles verdwenen.
Dus het zou ook een optie kunnen zijn om daar eens naar te kijken.