Ja weer die post.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 04:42

Vorig jaar in de zomervakantie ontving ik post van een straat verder, op 1 letter na hebben we dezelfde postcode, huisnummer is gelijk. Ik geloof dat het 2 keer voorgekomen is, heb de post of zelf door de brievenbus gedaan of in een oranje brievenbus.
Geen problemen meer gehad, was waarschijnlijk een invaller ofzo.

Tot vorige week, eerste lading weer netjes naar meneer in kwestie gebracht. Volgende dag echter weer post, ja hallo IK ben geen postbezorger.
Ik dus contact gezocht met de klantenservice (Twitter was de enige die ook op zondag reageerde) Allemaal netjes afgehandeld en woensdag kwam er iemand langs om de post op te halen en te controleren hoe de fout gemaakt kon worden. Het kon aan de code onderaan de enveloppen liggen. Hij vertelde mij dat mijn vaste bezorger met pensioen is dus iemand anders doet nu onze wijk.


Inmiddels had ik voor de zekerheid ook nog een briefje boven mijn brievenbus gehangen met; dit is de .....straat.

Ik snap dat het waarschijnlijk even duurt voordat alles gecheckt is en de klacht bij de betreffende postbezorger aankomt. Maar ik was toch lichtelijk geïrriteerd toen ik donderdag wederom een stapeltje post voor de verkeerde aantrof in mijn brievenbus.

Lezen ze dan daadwerkelijk niet wat er kwa adres of naam op de brief staat? Ook omdat er dus ook post voor mij tussen zat vind ik het zo vreemd.

Hoe gaat dat in zn werk?

Heb nu maar weer contact opgenomen via Twitter en zal dit keer maar weer zelf de post wegbrengen.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 05:30

Ik ben op dit moment nog postbezorger voor postnl en gelukkig hoef ik nog maar een paar dagen,..
Hoe negatief dat bedrijf met zowel zijn medewerkers en klanten omgaat kun je een boek over schrijven ...

Er worden op het moment heel veel fouten bij sorteren gemaakt.
Dat ligt niet altijd aan de medewerkers die daar werken... Maar ze krijgen vanuit hogere hand te horen dat de machines altijd gelijk hebben en mogen foutief gesorteerde machine post dus niet corrigeren.

Met als gevolg dat ook ik, (die gelukkig wel welk poststuk nakijk voordat het in de brievenbus verdwijnt) ook vaak foute post in handen heb, of tussen een stapelje post vind die voor een bepaald adres bestemd is.

Nieuw personeel kunnen ze amper vinden, maar wordt ook slecht ingewerkt.
Als je als medewerker iets wil weten over hoe iets werkt of met een vraag zit... Hang je 2 uur (eigen tijd) aan de telefoon, en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd eer je iemand aan de lijn krijgt die je vraag kan beantwoorden.

Waarschijnlijk is je nieuwe bezorger een uitzendkracht die dit nog niet weet of gewoon niet goed oplet.

Zelf let ik normaal gesproken niet op de postcode, maar kijk ik of het adres en huisnummer klopt en als er een naambordje is of de naam ook klopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 05:54

Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:37

Cayenne schreef:
Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.


Aantal jaar geleden werkte ik op zaterdag bij PostNL. Dan had je de machine post die je zelf nog op volgorde moest leggen. Dit deed ik juist het allerliefste zelf, zo kon ik het op een handige looproute leggen en haalde er zelf fouten uit.
Als iemand anders het klaar had gezet is het op straat moeilijker te corrigeren.

Anoniem

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:45

Mijn moeder is ook postbode , rommelt wat bij postnl en ook zij heeft stapels foute post er vaak tussen . Of een deel van haar wijk zit in een zak van een andere wijk .


Zelf ook gewerkt als sorteerder toen het nog enigzins normaal ging daar (zover postnl normaal is ) , ben blij dat ik eruit geschopt ben als ik de verhalen zo hoor anno nu ..

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:29

Cayenne schreef:
Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.

Zo werkte het vroeger, in de goeie oude tijd, ook. Dus ze gaan dan terug naar een oude beproefde methode die schijnbaar toch beter werkt.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:01

Cayenne schreef:
Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.



Het is niet zo dat ze het echt zelf moeten gaan sorteren.

Er zijn twee soorten post.
De grote post(voornamelijk tijdschriften en "reclame" post)
En de kleine post, dat zijn de enveloppen die de gewone burger verstuurd
Zo is het mij in ieder geval uitgelegd toen ik aan postnl vroeg wat het verschil tussen hand en machine gesorteerde post is.

Deze worden nu nog samengevoegd door de sorteerders.
Postnl wil nu deze twee stapels apart houden, ze worden dan niet meer samengevoegd.
De post komt dus wel op volgorde te liggen, maar je moet met twee losse pakketjes gaan lopen.
De ene keer pak je van de ene stapel, en de andere keer van de andere stapel.

De postbezorgers zijn er vooral fel op tegen omdat dit veel banen gaat kosten binnen de sorteercentra.
Daarnaast is er een speciale tas ontwikkeld, die op de buik gedragen moet worden.
Hier zitten slecht twee vakken in.
Op de dagen dat je geen reclame hebt kun je dus de twee verschillende pakketjes post, elk in een vak zetten.

Echter... Waar de bezorger de brievenbus pakketjes moet laten (die veelal niet eens door de brievenbus passen) dat moet hij maar zelf uitzoeken.
Op het moment dat daar ook nog de reclame (ah, plus etc) bij komt is het al helemaal een ramp.

Daarnaast mag je met het postvest zoals postnl dit noemt niet fietsen, en mag je onder het lopen niet naar je post kijken om vallen te voorkomen, je moet dus stil gaan staan om het volgende poststuk te bekijken.

Wordt nog leuk als je fiets volledig beladen is, dus zelfs de bagage drager uitpuild. Want waar ga je dat postvest dan laten....

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:13

silvericathy schreef:
Cayenne schreef:
Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.



Het is niet zo dat ze het echt zelf moeten gaan sorteren.

Er zijn twee soorten post.
De grote post(voornamelijk tijdschriften en "reclame" post)
En de kleine post, dat zijn de enveloppen die de gewone burger verstuurd
Zo is het mij in ieder geval uitgelegd toen ik aan postnl vroeg wat het verschil tussen hand en machine gesorteerde post is.

Deze worden nu nog samengevoegd door de sorteerders.
Postnl wil nu deze twee stapels apart houden, ze worden dan niet meer samengevoegd.
De post komt dus wel op volgorde te liggen, maar je moet met twee losse pakketjes gaan lopen.
De ene keer pak je van de ene stapel, en de andere keer van de andere stapel.

De postbezorgers zijn er vooral fel op tegen omdat dit veel banen gaat kosten binnen de sorteercentra.
Daarnaast is er een speciale tas ontwikkeld, die op de buik gedragen moet worden.
Hier zitten slecht twee vakken in.
Op de dagen dat je geen reclame hebt kun je dus de twee verschillende pakketjes post, elk in een vak zetten.

Echter... Waar de bezorger de brievenbus pakketjes moet laten (die veelal niet eens door de brievenbus passen) dat moet hij maar zelf uitzoeken.
Op het moment dat daar ook nog de reclame (ah, plus etc) bij komt is het al helemaal een ramp.

Daarnaast mag je met het postvest zoals postnl dit noemt niet fietsen, en mag je onder het lopen niet naar je post kijken om vallen te voorkomen, je moet dus stil gaan staan om het volgende poststuk te bekijken.

Wordt nog leuk als je fiets volledig beladen is, dus zelfs de bagage drager uitpuild. Want waar ga je dat postvest dan laten....


Yep, de nu al beruchte combibundel. Vrees dat ze er een hoop bezorgers door gaan kwijtraken.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:25

Postnl en het sorteer systeem zijn idd een ramp. Heb het regelmatig fout zien gaan.
Ik heb een tijd voor Sandd en postnl gewerkt. Uiteindelijk 2,5 jaar voor sandd en 1 maand voor postnl, want wat een ongeorganiseerde is dat af en toe. Idd slecht ingewerkt en vervolgens wel veel klachten krijgen van bovenaf.

Sandd mochten we altijd zelf sorteren wat ik heel handig vond voor mijn looproutes. Postnl moest je maar in de bus doen zoals je het aangeleverd kreeg.
Bij beide mocht je trouwens niet naar de naambordjes kijken. Vaak kloppen die niet(meer) en zijn ze verouderd

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:29

Nu we het toch erover hebben.

Had verlof aangevraagd, de twee weken dat de werkgever moet reageren zijn verlopen..
En vandaag toch afgekeurd.

Dit zijn nou echt van die typische streken van postnl, en het erg is..
Dat je niet eens kunt reageren op het bezwaar.
Ja, je kunt er wel weer achteraan mailen, maar daar reageren ze niet eens op.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:38

silvericathy schreef:
Nu we het toch erover hebben.

Had verlof aangevraagd, de twee weken dat de werkgever moet reageren zijn verlopen..
En vandaag toch afgekeurd.

Dit zijn nou echt van die typische streken van postnl, en het erg is..
Dat je niet eens kunt reageren op het bezwaar.
Ja, je kunt er wel weer achteraan mailen, maar daar reageren ze niet eens op.


Om die reden app ik mijn verlofaanvraag ook direct door aan mijn teamleider. Krijg dan veel en veel sneller reactie.

Ik herken het ook erg dat de post onk gesorteerd is, maar ik leg het zelf goed. En de extra tijd die ik dan maak plus ik bij en betalen ze me uit. Dat vind ik nou niet een heel grote issue.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 01:13

Haha, wat een frustraties komen er naar boven :')

Ik ga ook proberen om de postbode persoonlijk even te spreken, helaas sliep ik vandaag iets te lang om hem te horen/ zien.
Mn klacht is wel ontvangen en wordt bij mn dossier gestopt.

Anoniem

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:46

Die tas heeft een collega van mijn moeder mogen testen , maar dat is een onding :') . En was snel weer af , mijn moeder weigert daarmee te lopen net als meerdere als die op de markt komt

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:06

Hier ook een postbode, ik heb het geluk dat ik dus ook wijken doe voorbereiden en zelf een wijk loop die of ik ook zelf in elkaar zet.
Ik weet dat sommige collega voorbereiders niet verder kijken dan een code die een machine op een brief heeft geeft gezet, met grote regelmaat klopt die code dus niet. En jah dan krijgt de bezorger post aangeleverd die dus vol staat met fouten en verkeerde post. Die codeerregel is zeker geen vooruitgang, maar volgends de mensen achter een bureau gaat het super goed met die codeerregel. En jah dan die combibundel die gaat komen.... *zucht* ik heb ook echt het vermoedde dat er veel bezorgers gillend weg zullen lopen, alleen willen ze dat van hogerop echt niet zien, en vinden ze dat grote onzin. Want het zal alleen maar even wennen zijn zeggen ze.
Ik zal er niet van staan te kijken als de kwaliteit er nu nog meer op achteruit gaat.

JoukjeV

Berichten: 348
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:21

De gestreepte code onderaan de envelop doorkrassen en de brief opnieuw in de post.nl brievenbus doen. Heeft hier zeer effectief gewerkt.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 14:32

JoukjeV schreef:
De gestreepte code onderaan de envelop doorkrassen en de brief opnieuw in de post.nl brievenbus doen. Heeft hier zeer effectief gewerkt.


Kan op zich, alleen het andere adres is zoveel dichterbij dan de dichtsbijzijnde brievenbus.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:27

Zo kreeg ik ooit een keer pakketje van twee straten verderop. Huisnummer, straat, naam en postcode (letters) kwamen niet eens is in de buurt. Was ook nog eens een pakketje die niet zonder handtekening geleverd mocht worden. Die lag bij ons VOOR de deur toen ik thuis kwam :+

Dat we brieven van anderen krijgen gebeurd hier bijna maandelijks. Kijk er niet meer van op..

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:00

Cayenne schreef:
Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.


Juist niet... De bezorger kent zijn/haar wijk beter dan de sorteerder en kan het op een makkelijkere en logischer wijze indelen/sorteren. (Heb zelf bij de post gewerkt).

Het gaat fout bij het sorteren denk ik TS, niet zo zeer bij de bezorger. Bij het sorteren leggen ze de post gewoon in het verkeerde vakje.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:07

Pff post-nl heb een tijd geleden een pakketje besteld. Track en tracé gaf aan dat die bezorgd was maar dat was dus niet zo. Gebeld maar was 3 dagen nadat die 'bezorgd' was en te laat om er iets aan te doen. Was overigens niet de betalende partij dus die moest maar bellen. Nou vrouw een berichtje gestuurd en ze heeft gebeld. Niks aan te doen want er moest niet voor getekend worden.
Pakketje nooit ontvangen dus vraag me af waar die dan blijven....

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:54

@iirrssjjee, nee de bezorger is verantwoordelijk voor wat hij/ zij in de bus doet, die moeten het toch ook controleren.... Als ik iets verkeerd bezorg en er komt een klacht, dan spreken ze mij er op aan niet de voorbereider.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 22:21

Net de post naar de eigenaar gebracht en even een foto gemaakt vanndie code.
Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal van 'mijn' code. Zo vaak krijg ik geen post :')

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:22

meniekske schreef:
@iirrssjjee, nee de bezorger is verantwoordelijk voor wat hij/ zij in de bus doet, die moeten het toch ook controleren.... Als ik iets verkeerd bezorg en er komt een klacht, dan spreken ze mij er op aan niet de voorbereider.


De bezorger kijkt meestal naar het huisnummer ja als die op zijn stapeltje ligt. Of controleer jij iedere brief op het stapeltje op het volledige adres?

Lijkt mij dat je alleen het huisnummer checkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:29

Amber_anne schreef:
Pff post-nl heb een tijd geleden een pakketje besteld. Track en tracé gaf aan dat die bezorgd was maar dat was dus niet zo. Gebeld maar was 3 dagen nadat die 'bezorgd' was en te laat om er iets aan te doen. Was overigens niet de betalende partij dus die moest maar bellen. Nou vrouw een berichtje gestuurd en ze heeft gebeld. Niks aan te doen want er moest niet voor getekend worden.
Pakketje nooit ontvangen dus vraag me af waar die dan blijven....


Hier iets gelijkaardigs. Pakket naar postNL punt laten sturen. Dag dat die geleverd moest worden stond die als zijnde retour, postpunt zou niet bestaan? Gebeld naar het postpunt maar nee, geen pakket. Contact opgenomen met PostNL. Ook hier hetzelfde verhaal dat de verzendende partij contact moest opnemen. Is gedaan, onderzoek ingesteld, waren ze het pakket kwijt. Niet meer boven water gekomen. Waar het is, geen idee -O-

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:55

DeMolenhoek schreef:
Amber_anne schreef:
Pff post-nl heb een tijd geleden een pakketje besteld. Track en tracé gaf aan dat die bezorgd was maar dat was dus niet zo. Gebeld maar was 3 dagen nadat die 'bezorgd' was en te laat om er iets aan te doen. Was overigens niet de betalende partij dus die moest maar bellen. Nou vrouw een berichtje gestuurd en ze heeft gebeld. Niks aan te doen want er moest niet voor getekend worden.
Pakketje nooit ontvangen dus vraag me af waar die dan blijven....


Hier iets gelijkaardigs. Pakket naar postNL punt laten sturen. Dag dat die geleverd moest worden stond die als zijnde retour, postpunt zou niet bestaan? Gebeld naar het postpunt maar nee, geen pakket. Contact opgenomen met PostNL. Ook hier hetzelfde verhaal dat de verzendende partij contact moest opnemen. Is gedaan, onderzoek ingesteld, waren ze het pakket kwijt. Niet meer boven water gekomen. Waar het is, geen idee -O-


Ik snap gewoon niet hoe dat kan. Je wordt ook gewoon niet geholpen.
Wat mij vooral stoort is dat je nog iets van 6 euro betaald voor een pakket wat nooit is aangekomen

Anoniem

Re: Ja weer die post.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:00

Idd. Verkoper was zo vriendelijk om voor te stellen de helft van het totaalbedrag terug te storten, maar ze mocht het houden. Kon zij ook niet aan doen. Betrof een paar paardenboeken. Niet echt iets diefstalgevoelig eigenlijk :P