Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Cayenne schreef:Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.
Cayenne schreef:Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.
Cayenne schreef:Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.
silvericathy schreef:Cayenne schreef:Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.
Het is niet zo dat ze het echt zelf moeten gaan sorteren.
Er zijn twee soorten post.
De grote post(voornamelijk tijdschriften en "reclame" post)
En de kleine post, dat zijn de enveloppen die de gewone burger verstuurd
Zo is het mij in ieder geval uitgelegd toen ik aan postnl vroeg wat het verschil tussen hand en machine gesorteerde post is.
Deze worden nu nog samengevoegd door de sorteerders.
Postnl wil nu deze twee stapels apart houden, ze worden dan niet meer samengevoegd.
De post komt dus wel op volgorde te liggen, maar je moet met twee losse pakketjes gaan lopen.
De ene keer pak je van de ene stapel, en de andere keer van de andere stapel.
De postbezorgers zijn er vooral fel op tegen omdat dit veel banen gaat kosten binnen de sorteercentra.
Daarnaast is er een speciale tas ontwikkeld, die op de buik gedragen moet worden.
Hier zitten slecht twee vakken in.
Op de dagen dat je geen reclame hebt kun je dus de twee verschillende pakketjes post, elk in een vak zetten.
Echter... Waar de bezorger de brievenbus pakketjes moet laten (die veelal niet eens door de brievenbus passen) dat moet hij maar zelf uitzoeken.
Op het moment dat daar ook nog de reclame (ah, plus etc) bij komt is het al helemaal een ramp.
Daarnaast mag je met het postvest zoals postnl dit noemt niet fietsen, en mag je onder het lopen niet naar je post kijken om vallen te voorkomen, je moet dus stil gaan staan om het volgende poststuk te bekijken.
Wordt nog leuk als je fiets volledig beladen is, dus zelfs de bagage drager uitpuild. Want waar ga je dat postvest dan laten....
silvericathy schreef:Nu we het toch erover hebben.
Had verlof aangevraagd, de twee weken dat de werkgever moet reageren zijn verlopen..
En vandaag toch afgekeurd.
Dit zijn nou echt van die typische streken van postnl, en het erg is..
Dat je niet eens kunt reageren op het bezwaar.
Ja, je kunt er wel weer achteraan mailen, maar daar reageren ze niet eens op.
Cayenne schreef:Ik hoorde laatst dat de sorteerders eruit gaan en dat de bezorgers straks mogelijk zelf de post moeten gaan sorteren?
Dat lijkt me een recept voor nog meer fouten.
meniekske schreef:@iirrssjjee, nee de bezorger is verantwoordelijk voor wat hij/ zij in de bus doet, die moeten het toch ook controleren.... Als ik iets verkeerd bezorg en er komt een klacht, dan spreken ze mij er op aan niet de voorbereider.
Amber_anne schreef:Pff post-nl heb een tijd geleden een pakketje besteld. Track en tracé gaf aan dat die bezorgd was maar dat was dus niet zo. Gebeld maar was 3 dagen nadat die 'bezorgd' was en te laat om er iets aan te doen. Was overigens niet de betalende partij dus die moest maar bellen. Nou vrouw een berichtje gestuurd en ze heeft gebeld. Niks aan te doen want er moest niet voor getekend worden.
Pakketje nooit ontvangen dus vraag me af waar die dan blijven....
DeMolenhoek schreef:Amber_anne schreef:Pff post-nl heb een tijd geleden een pakketje besteld. Track en tracé gaf aan dat die bezorgd was maar dat was dus niet zo. Gebeld maar was 3 dagen nadat die 'bezorgd' was en te laat om er iets aan te doen. Was overigens niet de betalende partij dus die moest maar bellen. Nou vrouw een berichtje gestuurd en ze heeft gebeld. Niks aan te doen want er moest niet voor getekend worden.
Pakketje nooit ontvangen dus vraag me af waar die dan blijven....
Hier iets gelijkaardigs. Pakket naar postNL punt laten sturen. Dag dat die geleverd moest worden stond die als zijnde retour, postpunt zou niet bestaan? Gebeld naar het postpunt maar nee, geen pakket. Contact opgenomen met PostNL. Ook hier hetzelfde verhaal dat de verzendende partij contact moest opnemen. Is gedaan, onderzoek ingesteld, waren ze het pakket kwijt. Niet meer boven water gekomen. Waar het is, geen idee