Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:21

janouk schreef:
Au faitherr, voorzichtig
Ik hoop dat je snel weer mobiel bent.
Je zou toc denken dat het nu e warm is voor de hafjes om zich zo druk te maken

Jaa ik hoop er ook op! Jaa dat dacht ik ook wel ja, maarja ze is en blijft een vrolijk paardje. Dat is excact de rede dat ik haar zo leuk vind en die heetheid is zo fijn te gebruiken in het trainen. Maar dan hoort dit er ook bij. Gelukkig valt het allemaal nog mee en heeft ze zelf niks. Wel balen dat ij de springles niet kon rijden :( die was zondag ochtend maar mijn ouders waren het er jiet helemaal mee eens dat ik die ging rijden. Dus dat is ook een weekje opgeschoven

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:29

Hmmm, topic was ontstippeld, vreemd!

Wij zijn aam het wachten op een nieuw dressuurzadel. Had iets op mp gevonden lag perfect alleen moet boommaatje wijder. Maar stiekem voor het terug brengen even mee gelest. En wat liep pony ineens fijn, ook vanwege dat mn zit al veel verbeterd was natuurlijk.

Ik ga heel even bijlezen, maar zag zo in de snelte dat het allemaal goed gaat bij iedereen!

Ik ben zooo blij dat ik afgelopen half jaar de stap heb genomen na 3 jaar overwegen om toch te verhuizen. En wat doet ze het geweldig! Ze wilt nu echt werken, ik ga weer met zin naar stal, en we rijden zelfs al super veel meer dan afgelopen 5 jaar... :=

Ponylief heeft afgelopen week zelfs 2x spoorovergang en trein getrotseerd! :D
Groot rondje van bijna 2 uur gedaan!


Afbeelding

Vraagje, mijn instructrische gaat in mijn vakantie 2 weken mn paard 4 a 5 dagen rijden. Tegen vergoeding uiteraard, wat zouden jullie in gedachte hebben? Ik vind het erg moeilijk, omdat het voor mij voor het eerst is.

Betaal voor les altijd 17.50€, plus ze rijd Z niveau.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:10

@Banyu ahh zo leuk nieuwe zadels! Welke krijg je? En welke boommaat heeft jou haf? Mijne had volgens mij extra wide :=

Vandaag met hulp van de bijrijder van aprils weidemaatje haar even kunnen losgooien en ze was zo gelukkig haha, ik heb een topic erover geopend: gaan met die banaan :)
Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:06

Kijk eens wie er thuis zijn .........

Vandaag werd gebeld uit de kliniek dat Janouk vandaag al naar huis mocht.
Zalig meisje is thuis.
Daarna Meneer Anton gehaald van zijn logeeradres.
Jeeee ze zijn weer thuis en Janouk is meteen weer hengstig. En Meneer Anton vindt het geweldig.


Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:07

Ahhh super janoek!! Heerlijk om ze beide weer thuis te hebben!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:20

Wat super fijn!!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:08

Wat fijn dat ze weer thuis is corrine!

Hersteld de wond ook goed?

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:39

Ahhh, wat fijn, nu al thuis !!
Meneer Anton blij dat z'n vriendinnetje er weer is en nu voor Janouk goed herstellen en weer een mooie toekomst !

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:46

Super!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:23

Faitherr schreef:
@Banyu ahh zo leuk nieuwe zadels! Welke krijg je? En welke boommaat heeft jou haf? Mijne had volgens mij extra wide :=

Vandaag met hulp van de bijrijder van aprils weidemaatje haar even kunnen losgooien en ze was zo gelukkig haha, ik heb een topic erover geopend: gaan met die banaan :)
[ [url=m/WrDZ3P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een ideal zadel. We dachten eerst wijd. Dus voor leuk prijsje op MP gevonden. Maar het lag nog net op haar rug.

Zaterdag wel gewoon even mee gelest! En daarna terug gebracht en geld terug. :=

Dus we gaan even de extra wijd passen, alleen os ie nu even tot 20 juli op vakantie. En hoewel ik het logisch vind, baal ik.. Wachten duurt lang. Vooral omdat ik nu gevoeld heb zeg maar.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:21

Banyu schreef:
Faitherr schreef:
@Banyu ahh zo leuk nieuwe zadels! Welke krijg je? En welke boommaat heeft jou haf? Mijne had volgens mij extra wide :=

Vandaag met hulp van de bijrijder van aprils weidemaatje haar even kunnen losgooien en ze was zo gelukkig haha, ik heb een topic erover geopend: gaan met die banaan :)
[ [url=m/WrDZ3P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een ideal zadel. We dachten eerst wijd. Dus voor leuk prijsje op MP gevonden. Maar het lag nog net op haar rug.

Zaterdag wel gewoon even mee gelest! En daarna terug gebracht en geld terug. :=

Dus we gaan even de extra wijd passen, alleen os ie nu even tot 20 juli op vakantie. En hoewel ik het logisch vind, baal ik.. Wachten duurt lang. Vooral omdat ik nu gevoeld heb zeg maar.

Ahh super zeg! Jaa als je eenmaal weet wat je mist :Y) maarja, geduld is een schone zaak! Wel fijn dat je dan een mooi passend zadel krijgt!

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:45

Wat fijn dat Janouk weer thuis is! Nu lekker rustig verder herstellen!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:26

Fijn janouk weer thuis
Moet je nog een keer terug.

Sorry Beetje druk gehad om
Jullie beetje bij te houden, sorry.

Kids zijn geslaagd, diploma uitreiking, nieuwe school intake gesprek lekker op de valreep, voordat er vakantie komt.

Wedstrijd gehad afgelopen zondag ze hadden 222 pnt in zz licht tussen de paarden een tweede plek, nog twee een zzzwaar, Tamara kijkt hoelang ze het nog vol houd bijna 19 wk zwanger.

Ik in september en de winterperiode weer starten maar eerst kampioenschap mennen in augustus.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:49


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:55

Ben weer langs Maximus geweest. Heerlijk ventje <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:32

Jaah knappe Maxi! Was gezellig vanochtend :D

Leuk dat je zelf ook weer gaat starten Kiddokids. En straks een verzorger erbij dus :D

Afbeelding
Afbeelding

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:42

Ik vroeg me af, kan ik ook ergens vinden welke gebreken of aandoeningen er in een bepaalde lijn voorkomen?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:45

Haha ja was zeker gezellig. :-)

Kwam deze foto ook nog tegen. Hij heeft nu al maling aan me :+ . Ach Stanley kan er ook wat van :D

Afbeelding


Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:49

Searcher schreef:
Ik vroeg me af, kan ik ook ergens vinden welke gebreken of aandoeningen er in een bepaalde lijn voorkomen?


Weet niet of zoiets bestaat. Zo ver ik weet komen in bepaalde lijnen geen aandoeningen of gebreken voor. 10 jaar geleden heeft ooit iemand gezecht in de st-lijn komt vaker zomerexceem voor.. maar hoeverre dat waar van is geen idee.

Denk wel dat als je fokt met een excemer dat nakomelingen er ook gevoeliger voor kunnen zijn. Maar of dat nou erfelijk bepaald is of dat t komt omdat in dat gebied veel van die knutjes zijn. Geen idee

Maar denk dat de fokkers onder ons dat beter kan vertellen.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:51

Er is ook iemand bezig geweest met onderzoek naar oogtumoren bij Haflingers. Dit schijnt in een bepaalde lijn ook meer voor te komen, maar wat hier uit is gekomen. Het liep toen samen met Utrecht.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:47

Er is voor zover ik weet ook geen database oid daarvoor Wia. Meer info die je via oudere fokkers bv weer oppikt. Dat van de exceem is bv ook niet gebonden aan specifiek een St-lijn, maar komt in bepaalde foklijnen wat meer voor, de gevoeligheid word dan wel doorgegeven. Zocht je specifiek voor een bepaalde afwijking?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:26


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:24

Wat een super leuke foto's komen er weer voorbij!

Pfff, ik moet een X aantal dingen op Marktplaats/ Bokt Markt zetten, maar ik heb daar totaaaál geen zin in! Woeps... :=

Verder opzoek naar een dressuursingel, als het goed is wat ik stiekem hoop komt onze zadel volgende week, maar de groothandel is nog op vakantie tot met de 20ste, daaarna zou zadelmaker afspraak maken, maar ik kan stiekem niet meer wachten, hahaha!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:28

Faitherr schreef:
Dus we gaan even de extra wijd passen, alleen os ie nu even tot 20 juli op vakantie. En hoewel ik het logisch vind, baal ik.. Wachten duurt lang. Vooral omdat ik nu gevoeld heb zeg maar.


Jaa, het lag ook echt zo lekker! Dus dan is wachten al onmogelijk hé! :Y)

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:58

.
Laatst bijgewerkt door Searcher op 02-04-23 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt