Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 21:22

Hallo medebokkers.
Er is bij mij gehoorverlies geconstateerd en nu ben ik mij aan het oriënteren....
Wie heeft er ervaringen bij Beter horen of Hans Anders?
Mag ook in pb.
Bij deze twee word het namelijk behoorlijk vergoed door mijn verzekering....
Groetjes nafkedemi
Laatst bijgewerkt door nafkedemi op 13-07-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt



zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:38

Mijn ouders gaan eigenlijk al jaren naar Schoonenberg, goede service en prima apparaten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 21:44

Bedankt voor je reactie.
Zal in de op zetten dat het specifiek om deze twee gaat ivm verzekering.

Iriz
Berichten: 160
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:54

Ik kom zelf al jaren bij de Beter Horen en heb daar alleen maar goede ervaringen.

Aan de hand van het advies wat je van het audiologisch centrum hebt gekregen, kunnen zij samen met je kijken naar welk toestel bij je past. Het geluid van een gehoorapparaat kan in het begin nog wel eens anders zijn dat je gewend bent en de klank van het geluid verschilt ook per toestel. Ik raad je dan ook aan om verschillende toestellen te proberen om te kijken wat je zelf fijn vindt. Bij Beter Horen weet ik dat het geen probleem is om verschillende toestellen op proef te krijgen, hoe dat bij Hans Anders zit weet ik niet.

Tegenwoordig is er een hele hoop mogelijk op dit gebied, dus er zit vast iets passends voor je bij!

Boras
Berichten: 9934
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:57

Voor mijn moeder heb ik geïnformeerd bij haar ziektekostenverzekering.

Bleek dat ze verschillende afspraken hebben met de diverse audiciens voor wat betreft wat de audicien mocht uitgeven aan een hoorapparaat. Wat het mag kosten dus. Het mag bij de ene audicien dus meer kosten dan bij de andere. Daar kon echt wel per apparaat een ruim verschil tussen zitten. Ik kreeg het hele rijtje opgesomd. Nu zegt de prijs niiet alles over de kwaliteit, maar het maakte wel uit voor het segment waaruit je kunt kiezen. Het budget voor Hans Anders lag lager bijvoorbeeld. Goedkopere toestellen dus.

En dat los van de vergoedingen waar mijn moeder voor was verzekerd.Ik heb die bedragen wel mee laten wegen bij de keuze voor een audicien. Als je dan toch mag kiezen...

Een hans anders zou ik niet kiezen. Die doen het er maar bij denk ik altijd. Plus hun uitstraling trekt mij niet. Een audicien moet wel een vakman zijn, het luister zo nauw,

Ik heb ook veel naar ervaringen gezocht op internet.

Uiteindelijk bij een kleine keten terechtgekomen, Van Schijndel. Die zitten volgens mij vooral in Brabant.

Helaas was alles voor niets. Mijn slechthorende, dementerende moeder weigerde haar gloednieuwe hoorapparaatjes te dragen :)

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:10

Beter Horen! Mijn oma was in eerste instantie bij van Boxtel geweest die adverteren met 75% vergoeding en samenwerking met alle verzekeraars. De verzekering van mijn opa en oma konden ze wel bij declareren maar zij kreeg fors minder vergoed, na een hoop stampij hebben we uiteindelijk kunnen regelen dat het hoorapparaat terug kon en zij hun geld terug kregen. Daarna naar Beter Horen waar ze én beter geholpen werd qua uitleg én het apparaat beter was én ze hadden wel echt een contract met de verzekering.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:35

Ik zeg ligt aan je type gehoor verlies. Echt!

Heb je flink verlies of in moeilijk gebied ga niet voor de standaard gehoorappvaratjes en de lowbudget hoor winkels waar de audiciens cursusjes hebben gevolgd.

Zou sowieso je gehoor laten testen in audiologisch centrum voordat je naar audicien gaat

30-11-2015
03-07-2018

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:07

tita schreef:
Ik zeg ligt aan je type gehoor verlies. Echt!

Heb je flink verlies of in moeilijk gebied ga niet voor de standaard gehoorappvaratjes en de lowbudget hoor winkels waar de audiciens cursusjes hebben gevolgd.

Zou sowieso je gehoor laten testen in audiologisch centrum voordat je naar audicien gaat


Hier ben ik het mee eens.

Ik heb zeer zwaar gehoorverlies.
Exacte percentage moet ik even opzoeken in de papieren.
Zonder apparaatjes moet je schreeuwen wil er nog wat geluid binnen komen en verstaan doe ik je sowieso niet dan.

Ik ben destijds naar een audicien geweest die niet bij een keten aangesloten zat maar die aanbevolen werd door de KNO arts in Baarn.
Woon zelf nu in Drenthe dus weet niet of deze zaak er nog zit.

Mijn apparaatjes waren destijds (praat ik over 9 jaar terug) €1000 per stuk en ik heb er dus in elk oor 1. In principe gaan ze 5 jaar mee en ik zou dus nieuwe moeten maarr dat kan ik nog ff niet betalen omdat ik de helft maar vergoed krijg.

Let wel op dat de in-ear toestellen alleen geschikt zijn voor licht gehoorverlies en dat zijn de toestellen bij een hans anders vaak ook.

Ik heb er dus 2 met een op maat gemaakt oorstukje wat in de gehoorgang gaat en het toestel zelf hangt achter het oor. Oorstukje en toestel zijn verbonden met een slangetje.

Ik heb ze van het merk phonak. Die kunnen afgesteld worden door middel van 2 draadjes die ze op de computer aansluiten en middels bepaalde software kan de audicien dan bepaalde aanpassingen doen.
Ik heb er 2 standen opzitten 1 voor normale gesprekken en 1 voor rumoerige omgevingen.
En ze kunnen tot 3 tandjes harder.
Beide opties kan ik bij dmv knopjes op de toestellen.

Met regen wel altijd paraplu mee of capuchon op want water vinden ze absoluut niet leuk.
Als je gaat slapen batterijcompartiment ook los om evt vocht te laten verdampen.

Batterijtjes tsja ik kan alleen maar zeggen duracel gaat echt langer mee.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:32

Ik heb mijn meest recente toestellen bij Beter Horen vandaan.
Zeer tevreden over de service daar. :)
Officieel hoor ik zwaardere toestellen te dragen maar had zo'n last van de bijgeluiden etc dat ik nu met lichtere toestellen loop.
de Dot by resound in metallic rood heb ik en een minimic.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:58

Lor1_1984
Tja dat verbaasd me niks bijgeluiden kunnen weg gefilterd worden alleen audicien moet wel weten hoe ie dat moet instellen. Weg filteren filter je ook andere geluiden weg.

Besef wel dat als je lichtere toestellen draagt dat je gehoor ook gaat afnemen. Gehoor verlies is vaak progressief en als bepaalde tonen niet gestimuleerd worden, valken ze weg en gaat door naar de volgende frequentie.

Leestmee phonak is waterresistent en je kunt er mee douchen, echter vermeld de fabrikant het niet omdat de kans groot is dat ze dan veel klachten krijgen.
Maar buitje of zweet en sauna kan phonak tegen.

Heb zelf de AB Naida (Ci) en Phonak Link

30-11-2015
03-07-2018

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:07

Ik draag ze nu ruim 3,5 jaar en merk niets.
Zwaarder toestel had ook van die op maat gemaakte dopjes, die verdraag ik niet (constant oorpijn en geïrriteerde/ontstoken gehoorgangen) dus mede daarom de keuze voor een toestel met 'pluutjes'.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Marie111
Berichten: 4648
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:15

Wat ik eens heb gehoord van een audiciën, die van Beter Horen is overgestapt naar de Specsavers om te werken. Hij zei dat ze je bij eter Horen je het duurste proberen aan te smeren, terwijl dat vaak helemaal niet nodig is.
Waarom een dure Mercedes kopen, terwijl een Golfje ook prima voldoet.
Het stuitte hem tegen de borst dat hij van zijn baas verplicht mensen hun spaargeld moest aftroggelen, terwijl mensen met goedkopere opties ook geholpen konden worden.
Bij Specsavers heeft hij wel de mogelijkheid om mensen hoorapparaten aan te meten die passen in het budget wat mensen kunnen en willen betalen.

Boras
Berichten: 9934
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:15

Charaz schreef:
Beter Horen! Mijn oma was in eerste instantie bij van Boxtel geweest die adverteren met 75% vergoeding en samenwerking met alle verzekeraars. De verzekering van mijn opa en oma konden ze wel bij declareren maar zij kreeg fors minder vergoed, na een hoop stampij hebben we uiteindelijk kunnen regelen dat het hoorapparaat terug kon en zij hun geld terug kregen. Daarna naar Beter Horen waar ze én beter geholpen werd qua uitleg én het apparaat beter was én ze hadden wel echt een contract met de verzekering.


Die 75% vergoedng bij Van Boxtel is trouwens een sigaar uit eigen doos en geen korting. Dat is de vergoeding die iedereen krijgt uit de basisverzekering. Ben benieuwd of ze dat zo echt gecommuniceerd hebben, dat zou heel dom en heel slecht zijn.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-07-18 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 08:16

Wat een reacties al en ook een fijne reactie via pb!
Gehoor is getest bij het audiologisch centrum in een mc.
Als ik het toonaudiogram goed interpreteer zit ik op een verlies van 30-70 db en 35-60 db.
Volgens de kno arts is dit ong 30%.
Lijkt alleen wel dat ik er nu meer bewust van ben dan voorheen
...is dit herkenbaar?
Mijn gevoel dat zegt beter horen komt ook wel overheen met fe reacties die tot nu toe gegeven worden.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:21

tita schreef:
Lor1_1984
Tja dat verbaasd me niks bijgeluiden kunnen weg gefilterd worden alleen audicien moet wel weten hoe ie dat moet instellen. Weg filteren filter je ook andere geluiden weg.

Besef wel dat als je lichtere toestellen draagt dat je gehoor ook gaat afnemen. Gehoor verlies is vaak progressief en als bepaalde tonen niet gestimuleerd worden, valken ze weg en gaat door naar de volgende frequentie.

Leestmee phonak is waterresistent en je kunt er mee douchen, echter vermeld de fabrikant het niet omdat de kans groot is dat ze dan veel klachten krijgen.
Maar buitje of zweet en sauna kan phonak tegen.

Heb zelf de AB Naida (Ci) en Phonak Link


Audicien had me 9 jaar geleden geadviseerd dat niet te doen.
Dus doe ik dat ook maar niet.
Want weet niet hoe dat voor mijn type zit. De mijne zijn 9 jaar oud he.
Weet niet of ze ze toen ook al waterrestistant maakten

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:23

Verlies van 30-70dB is niet mogelijk tenzij het de hoge tonen en lage tonen zijn.
Een verlies van 70dB betekend niks anders dan je bv stemgeluiden niet meer kan verstaan.

spraakverstaan is gem 60dB niveau dus als jij verlies hebt van 70dB wil dat zeggen dat je zonder spraakafzien niks hoort of je hoort de mensen heel zachtjes
Laatst bijgewerkt door tita op 14-07-18 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

30-11-2015
03-07-2018

Boras
Berichten: 9934
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:23

Specseavers zou ik een volgende keer proberen. Werd aangeraden door de oorarts.

Beter Horen ben ik ook geweest met mijn moeder. Maar de vestiging hier is erg klein. Je zat voor de hoortest bij wijze van in de bezemkast. Ook het winkelgedeelte was te klein. Geen aparte ruimte voor de persoonlijke afspraken. Met een demente ouderen is dat niet fijn. Reden waardoor wij daar niet verdergingen.

Bij Van Schijndel was een apart kantoor. Rust dus. Heel fijn.

Maar goed, dat kan niet iedere winkel bieden en niet iedereen heeft dat nodig.

Weet je wat het denk ik ook is met die ketens? De kwaliteit hangt heel erg af van het personeel dat er werkt. Een slechte nevenvestiging geeft een slechte naam aan alles en iedereen.

Ts, veel succes. Ik zou voor beter horen gaan, omdat hans anders nu eenmaal niet mijn winkel/formule is.

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 08:45

tita schreef:
Verlies van 30-70dB is niet mogelijk tenzij het de hoge tonen en lage tonen zijn.
Een verlies van 70dB betekend niks anders dan je bv stemgeluiden niet meer kan verstaan.

spraakverstaan is gem 60dB niveau dus als jij verlies hebt van 70dB wil dat zeggen dat je zonder spraakafzien niks hoort of je hoort de mensen heel zachtjes


Wat ik zie is dat bv bij een frequentie van 250 Hz er een verlies van 40 db en bij 8000 Hz 70 db.
Andere oor zit het tussen 35 db bij 1000 Hz en 60 db bij 8000 Hz....

koeke

Berichten: 868
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:07

Hans Anders! Mijn vader heeft sinds een paar maanden zijn toeters ;) daarvandaan en wat een verademing is dat. Vijf jaar geleden bij Beter Horen dik € 3.000 afgetikt voor apparaten die nooit goed gefunctioneerd hebben. Nu op aanraden van een vriend naar Hans Anders gegaan. Zou hij zelf nooit overwogen hebben, maar hij is zeer tevreden. Heel deskundig geholpen en voor minder dan € 500 klaar. En het belangrijkste: hij kan eindelijk gesprekken weer volgen zonder liplezen :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:24

Even een opmerking tussen door maar STAR geregistreerde audiciens zijn allemaal officieel opgeleid en moeten jaarlijks diverse trainingen etc doen om hun punten te behalen om STAR geregistreerd te blijven.
Dus "doen het er even bij" en "hebben even een cursusje gevolgd" is nergens op gebaseerd en zo gooi je dus onwaarheden de wereld in.
Er zit wel verschil tussen de aanbieders welke toestellen worden aangeboden.

Boras
Berichten: 9934
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:33

Star audiciens wel.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annika_s, Bommeltje_, cocktailtime, Doubtless, SentiBot en 16 bezoekers