[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:59

Wauw wat een mooie laarzen komen er voorbij.

Ik heb ook petries en helaas maat werk, schoenmaat 42 hoogte 51 cm en dan kuitomtrek 40 en slechte been 43 ivm niet teveel druk kunnen verdragen.

Helaas heeft de val van de trap ervoor gezorgd dat ik erg veel pijn heb en rijden was echt geen optie ik hoop zondag nog even een bejaarden rondje bos met hem te maken zou ik echt heel fijn vinden even koppie legen.

Absque_dubio doe jij helemaal niet afspenen? Is wel beter voor het uier van je merrie. Tuurlijk.eet hij nu gras en brokjes maar zal ook nog wel drinken bij mama?

Morgen ga ik naar Ermeloo kijken bij de keuring van de Friesen. Heel benieuwd of ik wat vergelijkingsmateriaal kan vinden met mijn hengstenveulen, broertjes en zusjes.
Fijn weekend allemaal!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:16

Laura, zoals ik aangaf wordt hij zeker wel afgespeend. Maar dan in de zin van, veulen wordt weggehaald/opgehaald en komt niet meer terug. Ik ken maar weinig (oke, gewoon echt geen..) mensen die veulen en moeder bijv. snachts naast elkaar (maar gescheiden) op stal zetten, en dan overdag weer samen.
Veulen er in een keer afhalen heeft bij mij nog nooit problemen gegeven, dus ik zie ook geen reden om het anders te doen. Merrie had de vorige keer ook niet extreem last van haar uier oid.
Ben nu dan wel benieuwd hoe jullie dat doen?

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:21

Wij deden ze wel leren apart te staan met mama ernaast dan is het niet zo schrikken dat je ineens weg bent bij mama. Maar ieder doet het op zn eigen manier. Als dit voor jou werkt helemaal goed toch.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:23

Ik doe het zoals jij zegt dat niemand het doet ;) Ik heb geen idee wat de beste manier is... Dit is in ieder geval het beste voor mijn moeder hart.
Ik ben bang dat Guusje in een keer naar de opfok brengen teveel stress met zich mee brengt voor haar, maar misschien is dat alleen mijn gevoel. Hoe doe jij dat met laden dan a_b?

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:28

Ik sta op een pensionstal, dus even een extra box naast mijn merrie regelen is geen optie. Daarbij worden er wel meer veulentjes op stal geboren, en we doen het allemaal eigenlijk zo. Nooit geen problemen mee gehad. Ook als er een nieuw veulen werd gekocht werd deze gewoon zo van de moeder afgehaald, de trailer op, en naar huis.
Nu moet ik zeggen, mijn veulen blijft ook gerust bij de rest op de wei staan als ik mijn merrie eruit haal. En ze worden dus dagelijks al van elkaar gescheiden. Voor mij werkt het zo prima, dus dat hoef ik niet te veranderen nee.
Ik denk dat als je ze nooit van elkaar weghaalt, en dan ineens uit elkaar haalt, dat het wel wat meer stress brengt.
Doe je ze dan snachts apart? Of overdag apart in de wei? Merk je dan niet dat ze naar elkaar gaan roepen? Ik ben wel benieuwd. Wel leuk om eens een andere manier te lezen.

droversrun; er is ook geen allerbeste manier, zoals alles met paarden. :D Ieder heeft een eigen manier, maakt het een niet beter dan het ander, of slechter dan het ander.
Hoe bedoel je met laden? Gewoon veulentje op de trailer zetten, klep dicht, zeiltje dicht, en gaan rijden? :Y) Ik zet veulentjes nooit vast op de trailer. Ondanks dat ze bij mij wel vast kunnen staan, vind ik veulentjes vast zetten op de trailer niet fijn.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:27

Ik heb hier van de week nog geschoren, scheelt een hoop wassen als het haar kort is aangezien ze heel veel wit heeft!

Succes xKylian! Laatste puntje komt vast goed.

Janine1990: Hopelijk ben je op die locatie meer op je plek. En de lat hoog leggen is zeker geen slechte eigenschap :) Ik herken mezelf daar wel wat in, leg de lat hoog en na mijn proef/parcours altijd opnoemen wat niet goed gaat. Punten zeggen vaak wat anders en dat laat dan wel weer zien dat het goed is om de lat hoog te leggen zolang het maar realistisch is!

Fijn Noukie! Die bonte die ik rij is ook spring gefokt, staat helemaal niet stom in de ring :9

Oei vervelend Laura1982. Heftig dat ongeluk!

Lekker dan Yess := KNHS heeft weer lekker de zaken op orde...

Ik rijdt t bontje nu ook op stang en trens, wissel ook niet meer af. Rijdt sws weinig, max 4x per week ivm werk. Wordt straks wel meer nu ik savonds niet meer naar een andere stal moet om daar paarden te rijden. Hij wil wel eens tdh komt op de stang dus dat moet hij nog even leren, denk dat afwisselen dan voor teveel verwarring zorgt :)

Heel mooi Yvank! Heb je ze laten verharden?

absque_dubio: Ow lekker dan :+ Is ook geen kleinigheidje een paar laarzen!
Ik had een paar maand terug een paar Petrie's besteld en bij passen waren ze veel te ruim. Kon toen kiezen of alleen de schacht zouden veranderen of heel de laars opnieuw maken. Heb toen voor het tweede gekozen en na een paar weken wel goed passende opgehaald, heel blij mee!

Hier worden de merries van de veulens gescheiden en that's it. Worden vtv niet een aantal uur van elkaar gescheiden oid, de veulens gaan in de loopstallen en de merries gaan vaak weer de wei op bij de rest van de merries. Veulens zijn dan wel oud genoeg dus trekken zich al minder van mama aan :))


Bedankt voor de leuke reacties :) Mijn les ging eergister super fijn! Hij begint het sluiten echt te snappen, wist niet dat die dat zover kon :D

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:37

FIjn dat het sluiten goed ging!

Ja deze zijn inderdaad verhard :j mijn wedstrijdlaarzen zijn dat ook en had dan hele zachte trainingslaarzen. Maar nu is het gewoon ook in training hetzelfde wel prettig.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:03

Ik heb vandaag weer met stang en trens gereden en het verschil is echt verbluffend :):) Hij is in galop heel fijn te sluiten en begint dan echt te zitten en in de draf krijgt hij veel meer schwung in zijn lijf. Zondag maar even een buitenritje maken zodat ik zelf niet te fanatiek ga worden :o
Ik rijd met onderstaande bitten.
Afbeelding

Wat knap dat jullie trouwens met laarzen kunnen rijden, ik kan daar echt helemaal niks mee. Erg zonde want ik zie zulke mooie exemplaren voorbij komen en daar ben ik wel een beetje jaloers over.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:20

Zo, jullie gaan hard, leuk!

Yess, top soms die KNHS administratie. Maar fijn dat het nu toch geregeld is. En oké, waar mensen (en systemen) werken, kunnen dingen fout gaan, maar het is inderdaad vooral dat zijzelf hoge eisen stellen aan anderen, dan moeten ze zelf ook leveren.
Heb in mijn omgeving ook echt veel mensen gehoord die gewoon punten cadeau hebben gekregen van de KNHS (en dan bedoel ik dus niet vanwege Sinterklaas juries ;))

Mahitri, lekker dat ie t zo goed doet op S&T! Zo mooi zijn als dit je net even langs dat laatste stukje kan helpen :)

Yvank, mooie laarzen!! Die van Optiwolk ook trouwens, vooral de zwarte
Ik heb laatst Petrie Melbourne gekocht voor thuis en springen. In combi met 25% korting vond ik dat bést prima! Had thuis altijd de goedkope de Niro, maar wat al werd gezegd hier, ik was meer bezig met oplappen dan me lief was. Zeker nu ze daarvan de prijzen omhoog gegooid hebben... Op wedstrijd de Niro Ottaviano's, inmiddels ruim 5 jaar oud geloof ik, maar nog echt mooi. Mochten deze het ooit begeven, wil ik wel meer dressuurmodel, maar geloof niet dat ik dat de komende jaren hoef te verwachten :D

Amigo, hoe is jouw dressurende springer gefokt? Lekker dat jouw les ook zo fijn ging!

Nog mensen concours dit weekend?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:26

Noukie, wat een lekker gevoel is dat he?? Als ze zo stoer gaan draven!!!
En ik herken het zooo... buitenrijden is best leuk... Maar trainen is nog veeel leuker. Knap dat je zo strak aan je schema kan houden als dressuur je liefde is zeg maar.

Laura, al wat bekend over die nieuwe baan???
Wat een heftig verhaal zeg, van dat ongeluk! Knap dat je toch gaat proberen meer door te zitten! Doet dat ook pijn? Of is het alleen dat zwabberbeen wat je dan krijgt? En is er überhaupt zicht op verbetering in de toekomst? Aangezien het al 8 jaar geleden is...

Michelle, al hengsten geshopt dan??? :)) Kan me voorstellen dat je van zo'n heerlijk beest een veulen wilt hebben!!!

Kylian, 2 keer per week verenigingsles? :oo Ik rij maar eens per 2 weken privéles... Ik zou niet weten wanneer ik anders mijn huiswerk zou maken. Hoe richt jij dat in?

Yess, wat vervelend dat die registratie bij de KNHS scheef is gegaan! Vind het dan ook wel weer erg jammer (ook al is het waarschijnlijk een geautomatiseerd bericht) dat je zo'n lelijke, beschuldigende, vingerwijzende brief krijgt...

Mahitri, wat heerlijk dat hij zo lekker op S&T gaat!!! *\o/* Al kriebels om weer iets te plannen???

Yvank, prachtige laarzen! <3

Absque_Dubio, Mooi vooruitzicht je fokproduct straks op de HK! NWR of NRPS??
Ik heb vanochtend gesprek met leidinggevende gehad, die denkt aan 1 september. Maar als ik vestiging C inschat kon het maar zo zijn dat de locatiedirecteur nog contact opneemt met mijn leidinggevende.
Wat betreft afspenen ken ik inderdaad alleen wat jij zegt. Maar wij hebben nu een merrieveulen op stal. Eigenaar laat deze straks gewoon in de kudde lopen en speent af met een soort luier voor de merrie. Veulen kan dan niet meer bij de uier. Heb ik nog nooit meegemaakt.
Hier ook meer succes bij afspenen op jouw manier gezien. Uurtje hinniken en klaar. Maar enige tijd apart (destijd omdat een koper dat wilde) was echt ellende. Hele nacht over en weer schreeuwen. Leuk voor de buren :')

Droversrun, lastig dat je het in je hoofd niet goed kan bolwerken dat je met Jonne weer een stapje terug hebt moeten zetten. Maar zie het inderdaad als een mooi nieuw begin! Ze is echt niet vergeten hoe het allemaal ook alweer moest. Ze moet alleen even weer de spieren terug zien te krijgen en misschien weer een andere motivatie nodig. Kan daarna alleen maar beter worden!
En zie het voor jezelf als een leermoment, je ervaart nu hoe je een paard weer opbouwt na een periode van niks doen. Oké, moeder zijn is niet niks doen natuurlijk :P


Ooeh en laarzen...

Afbeelding

Mijn collectie :+
Ik ben gekluisterd aan maatwerk :') Mijn hoogtemaat is NOOOIT standaard :') De liggende Petries zijn standaardmaat, dat was géén succes :')

Ik heb gisteravond, ondanks dat ik niet helemaal fit was, heerlijk gereden! De dakspanten staan, dus nu hebben we een bak van 35m. Nog eventjes geduld en dan hebben we weer de volle 40m. :)
Ik zit stukken ontspannener! Zien dat ik volgende week nog een lesje kan rijden.
Morgen weer even rijden. Temperatuur zakt ook heel snel na het rijden *\o/* In het rijden gewoon 1,5 graad omhoog. Dus dat houd ik nog wel in de gaten. En aangepast rijden uiteraard.
Hoop het niet te laat te maken, want ik wil mijn tuinbank wel graag afmaken, nog een kozijn verven én het huis enigszins netjes achterlaten voordat ik morgenavond een feestje heb. :+

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:45

Janine nee geen zicht op verbetering de kans dat ik in een rolstoel eindig is groter dus of ik mijn kleine ventje kan gaan rijden is nu nog de vraag maar goed het was liefde op het eerste gezicht dus Hij blijft bij mij. 23 juli mag ik op gesprek leidinggevende is niet blij wil me niet kwijt maar doet ook niets om andere mogelijkheden te zoeken.

Ja ik blijf uitdagingen zoeken en doorzittrn is er 1 van nu even rustige periode.

Mag ik jullie een compliment geven wat zijn jullie enorm bij elkaar betrokken zo leuk om te lezen.

Nu op de bank met een wijntje en morgen even in Ermelo kijken bij de Friesen. Gaan er nog meer mensen die kant op?

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 01:54

Janine, nog niet, ik weet in ieder geval een ding heel zeker.
Als er iets met gribaldi komt in ieder geval een vosvrije!

Ik zou het liefste een gave dressuurhengst (ondanks mijn 100% springmerrie) willen die wat mindere puntjes kan bijschaven, maar zou niet helemaal weten waar te beginnen..

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:31

Wat een mooie nieuwe laarzen Yvank! Ik vind je wedstrijdlaarzen ook echt super gaaf!
Ik heb sinds een paar weken ook nieuwe Deniro’s, het was even afzien in het begin, maar nu zitten ze heerlijk! Omdat de levertijd best lang was heb ik in de tussentijd tweedehands Deniro’s gekocht. Ik ben groot fan, zoveel fijner dan m’n Petries :)

Janine, ik rijd verder meestal 1/2 keer in de week thuis dressuurmatig en ik probeer ook altijd 1 keer het bos in te gaan. Vind het zelf wel fijn dat er iemand mee kijkt, als ik een oefening nog niet helemaal bevestigd heb zegmaar. Dus dan is elke week les wel fijn. Privéles doe ik niet heel vaak. Hoe vaak rijd jij in de week?

Ik heb gisteren met privéles echt zo lekker gereden, zo trots op m’n paard <3 we hebben vooral veel gewerkt aan oprichten en wat meer op het achterbeen zetten en eenvoudige galopwissels. Die wissels heb ik af en toe wel wat moeite mee, stap-galop is geen probleem, maar galop-stap is wel een dingetje. Gisteren ging het wel heel goed uiteindelijk, door hem meer op het achterbeen te zetten. Hoe zetten jullie een eenvoudige wissel in? Ik oefen het nu gewoon hoe het in de proeven zit.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:46

Ik oefenen het stap galop gedeelte en dan de lijntjes uit de proefjes en dan ind echt terug zetten op achter en gaan.

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:54

Dank je! Dan ga ik daar nog maar even goed mee aan de gang 8-)

Genoten van de Friezen in Ermelo?

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:17

Ja heb echt een paar mooie veulens gezien en een gave jaarlingmerrie.
En daarnaast nog paar mooie 3 jarige. Was erg warm en ik miste wel de sfeer zoals ik die gewend was in Kootwijk. Heb het idee dat mensen Ermelo links laten liggen hierdoor. Alles bij elkaar leuke ochtend

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:28

xKylian: fijn dat je les zo goed ging. Eenvoudige wissels zijn inderdaad lastig. Ik oefen eigenlijk alleen de overgangen galop-stap en af en toe echt een eenvoudige wissel. Als ik ze te vaak oefen, denkt paard te veel mee en krijg ik spanning. Ik rij veel schijnovergangen galop-stap, om zo m'n paard scherp en gesloten te houden. De ene keer sluit ik dan wel voor naar de stap, de andere keer rijd ik weer weg.

miicchhellee: is Van Gogh niet wat om je merrie mee te dekken? Is een springpaard, maar geeft hele fijne dressuurpaarden (o.a. Cosmo van Sönke Rothenberger. Volle zus van Cosmo loopt ook grand prix dressuur).

Laura1982: wat ontzettend naar van je lichamelijke klachten, maar ontzettend knap dat je daarmee dit niveau rijdt :oo *\o/*

Janine1990: prachtige verzameling laarzen <3 Fijn dat je qua werk weer een beter vooruitzicht hebt nu!

Mahitri: super dat je paard zo goed loopt op stand en trens. Afwisselen doe ik hier ook :j Sowieso rijdt mede-eigenaar van het paard nog met trens, maar ik pak zelf ook het trenshoofdstel om af te wisselen. Les rijd ik met stang en trens en dan vaak nog één keer extra, de rest van de tijd met trens.

Amiigo: welkom! Wat een gaaf dier heb je :~

Yess: pfff, de KNHS kan soms zo sloom zijn met dit soort dingen... Hoop dat je het snel kan oplossen.

Yvank_: wauw, wat een supermooie laarzen. En bijzonder dat je zomaar op Z2 + 2 stond, hahaha.

shirleyp: jammer dat je geen winst had, maar wel fijn dat de proeven stabiel waren! Rommeltjes wegwerken en dan komt die winst wel. toch?!

droversrun: soms mag je je perfectionisme ook laten varen, hoewel ik snap dat het moeilijk is. Je bent er een flinke tijd tussenuit geweest! Dat Z2 komt vast wel goed straks.

Optiwolk: wat een plaatje is jouw paard <3

absque_dubio: ik smelt, lief veulentje <3

Goedemiddag :wave:
Zo, dat waren even wat pagina's bijlezen! Het is inderdaad een erg gezellig topic, helaas red ik het niet om heel actief mee te praten, maar lees wel met plezier mee :D

Mijn Z1 debuut is ondertussen gepland in overleg met m'n instructrice, woensdagavond 15 augustus is het zo ver, dus heb nog even een maandje om de puntjes op de i te zetten en tussendoor gaan we ook nog lekker een weekendje naar de Loonse en Drunense duinen, even het hoofd leeg maken en wat anders doen dan alleen maar hard trainen, haha.

Vandaag gezellig gekeken bij de les van de mede-eigenaar van m'n paard. Na wat opstartproblemen ('moet dit echt?') deed ie goed z'n best. Daarna ook nog wat plaatjes geschoten. Hij is best knap <3

Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:30

Bedankt allemaal voor de input wb voer. Ik ben weer lekker terug over op het vorige voer. Hier haalde hij gewoon meer energie uit.

@janine, is het veranderen van werklocatie al definitief?

@laura, lijkt me verschrikkelijk elke dag met pijn te moeten lopen/rijden enz enz. Heel dapper dat je desondanks "gewoon" probeert door te zitten. Gewoon kijken of dat voor jullie werkt dan.

Hoop knap zwarts in Ermelo dus, leuk! Was dat ik al een drukke dag had, anders had het me zeker leuk geleken.

@a_d, altijd lastig de verkoop-stap.
Maargoed, je moet niet alles willen houden. En zo te horen heb je leuke nieuwe baasjes getroffen! :)

@yess, wat een zooitje toch altijd bij de knhs. Gelukkig wel opgelost dus.

@mahitri, fijn dat beer zo goed ging op s&t!

Zie echt super gave laarzen allemaal voorbij komen. Echt mooi!
Ik kan qua maten nog net in gewone maat terecht (dikke kuiten) dus loop gelukkig nog niet leeg op laarzen.
Maar had wel besloten volgend jaar als ik weer op m'n normale gewicht ben, toch eens te gaan kijken voor knappe maatwerk laarzen.
Ze zijn altijd net iets te kort voor het mooie bij mij.

Galop stap doe ik daar waar ik zin heb. Geen specifieke lijnen. Moet ook echt eens gaan kijken hoe het in de proeven ligt. :Y)

Gisteren naar de Veluwe geweest een dagje met paardlief. Echt super fijn gereden, hij heeft zich zelfs keurig gedragen. Op terug weg was de dijk afgesloten dus moest ik via Amsterdam omrijden naar huis. Was een uur extra. Gelukkig maakt Henkie er niets van op de trailer. :D

Vandaag nog les gereden. Eerst een half uur besteed aan been=vooruit want hier liepen we de laatste twee weken erg tegenaan. Ik was er te makkelijk in geworden en als ik hem daarin een vinger geef...
Toen we het daarover eens waren weer, nog een paar balkjes gedraafd. Hij begon zo fijn en soepel te bewegen, echt een goed gevoel. We zijn weer op de goede weg! Heerlijk!

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:31

Nog mensen wedstrijd dit weekend?

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:09

@_sofie zoek eigenlijk een hengst die wat korter is en een goeie stap doorgeeft. En natuurlijk grootte, mijn merrie is wel 1.70 maar een kleiner paard past niet echt bij mij ondanks dat ik zelf maar 1.72 ben haha!

En ik denk als ik springbloed neem dat het te relaxt wordt

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:53

Leuk Laura!

Dank je voor de tip Sofie, dat ga ik ook maar eens proberen.
Wat leuk dat je debuut gepland staat, top! Komt vast goed. Zeker een knap paard!

Jeetje wat balen dat je zolang over de terugweg hebt gedaan mellamoshan! Wel fijn gereden op de mooie Veluwe? *D Leuk dat je les goed ging! Wel herkenbaar trouwens dat voorwaarts op been. Daar moet ik zelf vooral in het begin even goed op letten.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:56

Ook mooie laarzen janine!

Galop stap is hier ook lastiger maar in training gaat dat wel goed. Op wedstrijd niet altijd maar dan heb ik hem gewoon niet genoeg op achter. Ik oefen niet alleen maar lijntjes uit de proef maar ik wil het overal kunnen rijden. Ik rij veel schijnovergangen dan rij ik bijvoorbeeld op de binnenhoefslag helemaal terug en zo ver dat stalgenoten mij in stap voorbij kunnen rijden. En dan weer naar voren.

Ik ben mn laarzen aan het inrijden maar ze zitten direct al heerlijk :D

Afbeelding
Afbeelding

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:51

Ik ga nog even goed met die galop-stap aan de gang. Nooit gedacht aan schijnovergangen, dat is echt wel een goede!
Wauw, ik vind je laarzen echt mooi! Beter dat ze al zo fijn zitten. Ik heb m’n knieholtes eerst een paar keer kapot gehad :')

Dit zijn de mijne *D
Afbeelding

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:55

Mooi :D

Ja ik maak meer schijn dan echte overgangen van de 10x terugrijden misschien 2x naar stap. Dan blijven ze ook opletten :j

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:25

Dank je!
Dat is wel een goede ja, denk dat dat wel gaat helpen! *D