Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 14:17

Door de bizarre verhalen van bijrijders en verzorgers bedacht ik me dat er vast ook veel mensen zijn met bijzondere stallingen/stalhouder verhalen.

Ik bijt het spits af ;)

Ik stond op een doe het zelf stal waar ik opzich tevreden was. Helaas een wat dominante en betweterige stalgenote maar je kunt niet alles hebben. Toen mijn oude werkgeefster stallen ging verhuren bedacht ik me dat dit echt mijn droomstal zou zijn. Mooie weilandjes, stalletjes, solarium, stapmolen en een fijne bak. Nou dat viel even flink tegen. Altijd als ik kwam stond mijn paard net binnen. Super mooi weer en paar binnen. De stallen werden opgepot en er werd een handje vlas over de 1 meter dikke laag strond gestrooid en daar stonden ze dan meer en deels van de dag in. Hooi kreeg ze 2 keer daags een plukje want teveel was helemaal niet goed, ik mocht ook niet meer bijgeven want dan werd ze ziek ( paard krijgt 24/7 hooi en is nooit ziek ). Op het landje stond ze alleen terwijl ze samen zou komen te staan. Helaas was er geen paard die bij haar kon ( van de 20 die er stonden ). Het solarium en water op de wasplaats mocht ik niet gebruiken want ik reed geen wedstrijden. Stapmolen mocht ik wel gebruiken, maar mijn paard staat op de wei en hoeft niet in de molen.

Na een maand ging de prijs met 20 omhoog. Mijn paard werd onherkenbaar vervelend. Ik viel eraf en brak mijn rug. Toen kreeg ik te horen dat ik haar maar moest verkopen want we zouden nooit samen een team worden. Ik heb toen besloten mijn paard te verhuizen en belde 2 mei op. Eerst was het geen probleem en mocht ik mijn paard ophalen. Even later belden ze en ze hadden overlegd maar ik moest de volle maand toch betalen. Ik heb mijn paard opgehaald ( die stond in de paddock zonder water of hooi met al mijn spullen ervoor op de vloer :( ) en mijn tuig heeft daar gelegen tot ik de week daarop de volle maand kon betalen. Toen ik kwam om te betalen was mijn zadel al verkocht :P

Politie alles erbij gehad. Ze moesten mijn zadel terughalen ( zij en de koper van het zadel niet blij ). Zo onwijs jammer. Ik heb jaren bij hun gewerkt en had dit echt nooit verwacht.

De stal waar ik naar toe ben gegaan zo'n 6 jaar geleden is de plek waar ik nog steeds sta. Dit is echt een droomplek. Mijn paard is veranderd in een lief en braaf paard en we zijn weer heerlijk aan de slag.

Met onze shetlander ook veel problemen gehad. Die werd stiekem gebruikt op de dagen dat de stal gesloten was voor de sulky. Toen we haar op wouden halen zat er een ketting op haar stal. Gelukkig na flink wat ruzie haar mee kunnen nemen.


amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:24

Een stalhouder die elk jaar door stommiteiten (als je niet kunt rijden, als vind hij zelf van wel kun je ook geen paarden zadelmak maken...) iets gebroken had waardoor er verwacht werd dat de pensiongasten maar grotendeels zelf alles deden.
Normaal geen probleem maar als het een gewoonte is geworden en hij er jaarlijks meerdere keren uit ligt door eigen schuld dan ben je dat wel beu als pensionklant...... Zeker als je gewoon de volle mep moet blijven betalen.......
Heb je weken geholpen met vanalles en vraag je daarna om bij je paard een bandage eraf te knippen in de ochtend na een nacht koelen en dan moet je 0.50 euro betalen :+

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:47

Met stip toch wel mijn vorige stalling. Bah, blij dat ik daar weg ben. Wordt aangeprezen als luxe stalling en is het op zich ook wel, voor de ruiter dan.

Over de stal op zich is het geen klagen, het is op zich goed geregeld. Op het buiten zetten en voeren na dan. Het "hele jaar naar buiten" is nogal overrated want er is altijd wel iets. Het is te warm, te droog, te nat, te koud, gaat misschien regenen, misschien dooien, onderhoud aan de weide etc. etc.
En als je paard dan blij is dat hij éindelijk naar buiten mag en zich los trekt mag hij de volgende dag ook niet meer naar buiten.

Daarbij wordt er wel 5x per dag hooi gevoerd. Niks mis mee zou je denken. Maar van 5x per dag een handje hooi wordt geen een paard vet.
Mijn haflinger was bijna 100 te mager. Toen ik vroeg voor extra hooi moest ik wel dan ook extra gaan betalen.

Blij dat ik op 2 dagen en gewéldige stal gevonden heb waar ik nu nog top sta(24/7 buiten én 24/7 ruwvoer), maar bah, wat heb ik me schuldig gevoeld tegenover mijn paard dankzij hun.
De rest van de paarden die er nog staat zijn ook allemaal of magere beesten of de eigenaren pompen er zelf nog hopen voer in om ze enigsinds in conditie te houden.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

neline11

Berichten: 77
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:53

Politie alles erbij gehad. Ze moesten mijn zadel terughalen ( zij en de koper van het zadel niet blij ). Zo onwijs jammer. Ik heb jaren bij hun gewerkt en had dit echt nooit verwacht. 

Ohh woww, dat ze zelfs je zadel verkocht hebben. Toch ongelovelijk wat voor een mensen er op deze wereld bestaan!

Mensen die iets onzin vinden begrijpen het gewoon niet!

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 15:02

Jeetje Amies100 wat sneu, 0,50 voor het afhalen van een bandage

Dat schuldgevoel had ik ook SuperAssie. Daarom heb ik ook de volle maand betaald voor 2 dagen. Mijn paard moest daar weg want ze was zo ongelukkig.

Neline11, ze dacht dat ik niet zou komen betalen ( 220 euro ) en verkocht daarom mijn nieuwe Hulsebos zadel. Ik kwam gewoon netjes betalen maar helaas was het zadel al weg. Ze durfde ook nog te vragen of ik het zadel zelf weer wou ophalen ( bijna 2 uur rijden van mijn woonplaats ). Mooi niet, zij heeft hem verkocht, mag ze hem ook zelf ophalen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:04

Ik moest ook de volledige maand betalen ondanks dat me eerst gezegd werd van niet.
Heb het maar gedaan en het erbij gelaten. Wil niet als "wanbetaler" te boek staan aangezien zij toch veel mensen kennen natuurlijk.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:06

Echt jammer hoe je je eigen hebt kunnen vergissen in je oude werkgever, gelukkig heb je je zadel terug.
Onvoorstelbaar hoe mensen zo brutaal durven te zijn -:(-

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 15:08

Dat is het inderdaad allemaal niet waard SuperAssie. Ik heb het ook gedaan omdat ik dan weg kon. Mocht mijn paard ook gerust de maand nog laten staan, maar mijn paard was zo ongelukkig dat ik dat geen optie vond.

Dat was ook echt een schrok. Had het nooit van ze verwacht. Kon altijd goed met ze. Zo leer je mensen dan ineens echt kennen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:19

Niet echt op een pensionstal wel bij mijn oude werkgever.

Die had 30 paarden voor de hobby (dure hobby als je ook nog eens 3 man personeel moet betalen) man was al in de 70 en had zijn eigen manier van paarden + terrein onderhouden.

*Paarden kregen beschimmeld hooi of hooi waar meer modder tussen zat als gras
*Paarden bleven in het weekend (soms 45 graden in de stal) binnen en mochten geen deuren open, baas kwam in het weekend altijd zelf voeren (hij wou niet dat we 6 dagen in de week werkte)
*Paarden kregen ook beschimmeld koeienmais hij zag er dan ook op toe dat we het voerde (als hij er niet was dan gooide we het beschimmelde spul op de mesthoop, maar ook dat controleerde hij.
*onder de stallen lag een mestput waar de urine in werd opgevangen, hij sproeide de bak hier 2 x per week mee. (hij pompte de urine eruit en hield dan zn vinger op de slang om te spoeien 8)7 )
*20 van de 30 paarden hadden lichamelijke klachten, maar hij vond dat ze zich niet zo moesten aanstellen.
*Stond een paard met straalkanker, hij wou dat ik daar een parcour mee ging springen van 1.30 (wat ik trouwens heb geweigerd, paard kon niet eens fatsoenlijk galopperen)
*Geen van de zadels lagen goed op de paarden.

Heb trouwens een melding gedaan bij de dierenpolitie hierover, deze zijn geweest en hebben niet eens naar de kreupele paarden gekeken alleen gezegd dat hij dat beschimmelde spul niet meer mocht voeren. Maar dat doet hij nog steeds, aangezien een oude lesklant van mij daar nu rijd en zei me vertelde dat er niet veel is veranderd en het eigenlijk erger is geworden sinds ik weg ben gegaan..

Voor ik was opgestapt waren mijn collega's al weg omdat ze het leed niet aan konden zien..
Dat was mijn ergste ervaring..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

neline11

Berichten: 77
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:20

_AAASCHAAA_ schreef:
Jeetje Amies100 wat sneu, 0,50 voor het afhalen van een bandage

Neline11, ze dacht dat ik niet zou komen betalen ( 220 euro ) en verkocht daarom mijn nieuwe Hulsebos zadel. Ik kwam gewoon netjes betalen maar helaas was het zadel al weg. Ze durfde ook nog te vragen of ik het zadel zelf weer wou ophalen ( bijna 2 uur rijden van mijn woonplaats ). Mooi niet, zij heeft hem verkocht, mag ze hem ook zelf ophalen.


Wat een lef zeg!

Onze vorige staligenaar heeft er trouwens ook een handje van om mensen zonder pardon de laan uit te sturen. Zo ook bij ons, 5 jaar gestaan zonder problemen en ineens was hij er klaar mee. Volledige door de beste man uitgescholden, geen hooi bij willen voeren ondanks dat paard op een kale wei stond. Uiteindelijk zelf de keuze gemaakt om daar weg te gaan.
Beste keuze ooit, hij staat nu heerlijk 24/7 buiten en onbeperkt hooi.

Mensen die iets onzin vinden begrijpen het gewoon niet!

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:24

Amies100, gezien je woonplaats zouden mijn eerste ervaringen wel eens over dezelfde stalhouder kunnen gaan..

‘s Avonds op stal komen en zien dat je paard een snee in het achterbeen heeft. Zelf de wei maar even nagelopen in het stikdonker en er achter komen dat het draad van de wei kapot is en het dus een draadwond is. Had de stalhouder niet gezien. Dat ze er behoorlijk op kreupelde was uiteraard ook niet opgevallen bij het binnen halen.

Ze kregen hooi van eigen land, ik heb in één week zowel een kapot blikje, als een gebruikt condoom uit het hooi van Mn paard gevist.

Op een andere stal heb ik een keer ‘savonds laat de dierenarts kunnen bellen omdat mijn pony niet meer kon staan na een hoefsmid behandeling. De stalhoudster had haar bijna met geweld omhoog gehesen uit de wei, waarna ze naar stal is gestrompeld en weer is gaan liggen. Maar mij (of de dierenarts) bellen? Nee, zou wel weer over gaan. -:(-

Op een andere stal heb ik ook nog een mooie stunt meegemaakt. Ik werd door een stalgenootje gebeld of ik wilde dat ze Mn paard en pony wilde binnen zetten, er zouden namelijk over enkele ogenblikken enkele luchtballonnen landen in of naast de wei waar mijn dames stonden. Nou graag! Had de stalhouder dit nog niet gezien dan?
Nou Euh, die had er dus geen gevaar in gezien en vond dat ik me druk maakte om niks, toen ik hem er de dag erna op aansprak :roll:

Oh, nog een mooie. Een andere pensionhouder meende dat hij de wei wel kon maaien met de tractor en enorme aanhanger, terwijl de paarden op de wei stonden. De wei was groot zat, hij zou ze echt niet raken }:0

Ik heb mijn bordje wel vol van pensionstallen, ik weet niet of er nog wel een nieuw paard komt in de toekomst.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:25

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:32

Oh wauw wat bizar allemaal.....
bij mij wat minder erg maar wel verstrekkende gevolgen. Stond op een prima doe het zelf stal met goede verzorging en taakverdeling. Met de eigenaar geen superklik, maar gewoon respectvol en prima. Toen ik een paar dgn op vakantie was werd ik gebeld dat mijn paaard zsm het land af moest. Er waren al weken klachten over hem. Nou niks van gehoord van de anderen en bij navraag zeiden ze van niks te weten. Maar goed feit bleef paard moest binnen 2 weken het land af. Helaas uiteindelijk paard in bruikleen moeten geven omdat er geen plekje vrij was ik de buurt. Ik heb mijn geld voor de rest van de maand terug gevraagd. Dat kon uiteraard, maar omdat mijn girorekening niet klopte (??) is dat nooit meer gebeurd. Uiteindelijk bleek dat de vriendin van eigenaresse haar paard er graag bij wilde en er was geen plek meer. Er moest dus een paardje uit de groep...

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:44

Ik stond ook ooit bij een stal,zelf had ik geen probleem deed met 3 vriendinnen onze eigen paarden dus we waren er wissellend zelf om te voeren ,mesten buiten zetten en binnen zetten.Maar er stonden ook mensen die volpension betaalde en ze betaalde voor de hele dag buiten en mesten en voeren.Hij wist dat die mensen na hun werk kwamen om half 5 dus dan zette de stalhouder om 15.00 de paarden buiten die mensen kwamen om half 5 wat rijden en tuttelen met hun paarden en zette ze dan op stal,meestal meste ze zelf nog eens uit omdat ze dat niet zo goed gedaan vonden.Ook dat klopte ,de mest werd met hun voet uiteen geschopt en ze strooide er een paar handjes stro over.

Van het buiten staan heb ik toch eens gezegd,toen hebben ze vrij genomen en zijn eens eerder gegaan en hebben de stalhouder zo betrapt.Hij probeerde zich er uit te kletsen met noodgeval en zo,maar ze hebben het zelfde een week later nog eens gedaan.Zowel wij als zij zijn van stal veranderd.Ze hebben wel nooit gezegd dat ik de stalhouder verlinkt heb.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:06

Helaas heb ik al met meerdere staleigenaren de discussie aan moeten gaan over het voeren van biks aan mijn pony. Ze is 75% Arabier en wordt levensgevaarlijk van biks. Dus mijn vraag was gewoon veel ruwvoer en ik gaf haar dan de vitaminekorrel.

Op 1 stal kreeg ze op een gegeven moment bijna een kilo biks per dag ( en veel te weinig ruwvoer). Die staleigenaar vond haar levensgevaarlijk.
Op de volgende stal kreeg ze twee keer per dag een handje biks (want het was zielig dat ze niks kreeg en haar buurman wel ). Daar was ze amper te rijden.

Nu heb ik gelukkig een stal gevonden waar ze alleen ruwvoer krijgt (in de winter) en zomers 24/7 buiten staat. Zelfs toen de staleigenaar haar medicijnen moest geven ging dat in overleg (en met mijn vitaminekorrel)

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:43

Ik heb ook nog wel een leuke |o

Toen ik voor het eerst in de paardenwereld kwam stond ik bij iemand aan huis die een paar stallen en rijbak had... via haar kwam ik bij een handelaar terecht en zo kwam ik bij mijn merrie uit... vreselijk sneu dier kreupel aan alle benen en ook nog eens mager. Ik kreeg van mijn vader mijn eeeste paarden deken en die had ze voor het eerst trots op, ik vroeg ook of ze alleen in de wei kon want ze was eeg onderdanig en kon dus ook niet weg komen omdat ze kreupel was... dag later stond m’n paard in de hoekje van de wei deken aan vlarden en een fikse wond in d’r lies van het bijten van de andere paarden in de groep...

Dit was de eerste voorval maar ja als onervaren paarden eigenaar dacht ik dat het aan mij lag ... ik kreeg wel steeds van haar te horen dat ik de handelaar moest gaan bellen dat hij haar op moest halen want was niks voor mij z’n paard maar ik had al aangegeven dat ik er verliefd op was dus dat ze van mij was ... enkele dagen later kwam ik per toeval een vrouwtje in het ziekenhuis tegen (zij droeg een rijbroek dus toen raakte we aan de praat) en ik laat trots een foto van mijn merrie zien zegt ze he die ken ik! Die staat toch daar en daar ... ja dat klopt! Maar die is toch niet van jou dat is de nieuwe merrie van mijn kennis (stalhoudster dus) Bleek dat de stal houdster de handelaar had opgebeld dat ik haar niet wilde en dat zij haar wel zou gebruiken als fokmerrie of hij de papieren wilde opsturen en dekcontact voor de hengst wilde tekenen!!! Nou toen ik dit hoorde heb ok paard dag later ingeladen en verhuisd >;)

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:58

candalisa schreef:
Ik heb ook nog wel een leuke |o

Toen ik voor het eerst in de paardenwereld kwam stond ik bij iemand aan huis die een paar stallen en rijbak had... via haar kwam ik bij een handelaar terecht en zo kwam ik bij mijn merrie uit... vreselijk sneu dier kreupel aan alle benen en ook nog eens mager. Ik kreeg van mijn vader mijn eeeste paarden deken en die had ze voor het eerst trots op, ik vroeg ook of ze alleen in de wei kon want ze was eeg onderdanig en kon dus ook niet weg komen omdat ze kreupel was... dag later stond m’n paard in de hoekje van de wei deken aan vlarden en een fikse wond in d’r lies van het bijten van de andere paarden in de groep...

Dit was de eerste voorval maar ja als onervaren paarden eigenaar dacht ik dat het aan mij lag ... ik kreeg wel steeds van haar te horen dat ik de handelaar moest gaan bellen dat hij haar op moest halen want was niks voor mij z’n paard maar ik had al aangegeven dat ik er verliefd op was dus dat ze van mij was ... enkele dagen later kwam ik per toeval een vrouwtje in het ziekenhuis tegen (zij droeg een rijbroek dus toen raakte we aan de praat) en ik laat trots een foto van mijn merrie zien zegt ze he die ken ik! Die staat toch daar en daar ... ja dat klopt! Maar die is toch niet van jou dat is de nieuwe merrie van mijn kennis (stalhoudster dus) Bleek dat de stal houdster de handelaar had opgebeld dat ik haar niet wilde en dat zij haar wel zou gebruiken als fokmerrie of hij de papieren wilde opsturen en dekcontact voor de hengst wilde tekenen!!! Nou toen ik dit hoorde heb ok paard dag later ingeladen en verhuisd >;)

Tjonge jonge.Ze stelen het paard waar je bij staat!

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:22

Maaien en schudden met de paarden in het land (met echt groot materiaal), en mijn merrie heeft slokdarm problemen en mag dus absoluut niet teveel gras eten en gemaaid gras eet wel erg makkelijk.

Na een poos zover gekregen dat we strookbegrazing gingen doen. Maar na een ruzie heeft hij de draad weggehaald. In plaats van een kwart hectare stonden ze ineens in een hele hectare met knie hoog gras (met nog steeds die stukke slokdarm).

Drijfmest van varkens op het land en direct de volgende dag de paarden erop: getsie jakkie heel vies!!!

Zelf bepalen dat mijn paard wel kuil kon hebben, ipv hooi ondanks uitgebreid overleg daarover en aanraden van de kliniek, toch kuil gevoerd.

Toen ik ze eindelijk zover had dat ze toch hooi voerden, deden ze dat niet zo vaak als het kuil voeren of niet zoveel. Dus dan stond alles te eten en had die van mij niets (meer???).

Ik heb werkelijk alle kleuren van de regenboog gezien aan schimmel op kuilpakken. Wat gerust gevoerd werd aan andere paarden.

Laat staan hoe er omgegaan werd met andere dieren. Koe op 3 poten moest nog de zomer het land in, zodat ze vet naar de slacht kon.
Geitje heeft een week gegild van de pijn voordat hij van pure ellende overleed. Heeft nog een poos in het hok gelegen bij de andere geiten...
Katten, heel heel heel veel katten, die dus minimaal 2 nestjes per jaar kregen, dikke inteelt en overal katten.

Pfffff, wat een drama daar.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:33

Je sociale pony verhuizen naar een andere stal, en daar horen dat hij maar alleen moet want hij kon nergens bij.
Hij was niet sociaal, moeilijk, blablabla.
Nou op de andere stal knokten mijn stalgenoten nog net niet om hem omdat hij zo makkelijk is met zowat alle paarden.
Beest had 5 paddockvriendjes, en liep altijd in de kudde, maar nee op de nieuwe stal moest ik dagelijks gezeik aanhoren over hoe moeilijk hij niet was.
Na 2 weken heb ik hem opgeladen en teruggebracht naar zijn oude stal, iedereen stond versteld van hoe hij verpietert was in die 2 weken.
En de stalhouder hebben ze zowat keihard uitgelachen over het zogenaamd niet sociale van mijn pony, die gelijk weer tig vriendjes had.
Zelfs hoogbejaarde dieren worden aan hem toevertrouwd.


Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:51

Jeetje zeg wat een horror verhalen!
Al met al heb ik op prima stallen gestaan. Op 2 stallingen vond mijn paard het niet leuk, dus om die reden daar maar kort gestaan maar verder gelukkig altijd goed gehad.

Life is not like a box of chocolates unless there's a few turds in the box.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:53

Oef mijn eerste stal. Drama... die beste mensen lagen opgegeven moment in scheiding... toen kwam het gedonder.. de mevrouw moest blijven wonen op stal ivm de kinderen. Nou had ze geen verstand van paarden...

Mijn pony stond op een schrale wei. En de volgende dag besloot de beste mevrouw om mijn pony op een volle graswei te zetten.. de hele dag ook nog gevolg pony aan de koliek... Heb de dierenarts gebeld en dat gemeld aan haar. Had ze ook nog lef om te zeggen dat ik voor koliek geen dierenarts hoefde te bellen want met lopen ging het wel over.

Toen duidelijk gezegd dat ik liever voor janl*l de dierenarts bel dan niet en ik dan mijn pony kwijt zou zijn.

Ook wel eens gehad dat ik dan om 4 uur smiddags op stal kwam en mijn pony als enige nog op stal stond... Was ze mijn pony vergeten buiten te zetten.

Het was ook een stal waar ik zelf voer in bakken neer moest zetten. Zetten er altijd 4 neer kwam ik op stal stonden er 2 volle en 2 lege.. terwijl eigenlijk ze alle 4 al op hadden moeten zijn.. met andere woorden vergeten mijn pony te voeren... ben toen daar weg gegaan.

Toen kwam ik bij een particulier iemand die half hectare wei had met schuil stal. Stond er op zich prima maar op gegeven moment maakte die man me leven zo zuur daar dat ik niets meer mijn ponys daar deed. (Bij die stal had ik er een 2de pony bij gekocht) hij vergalde echt mijn plezier... Als ik dan al ging was het 15 minuten voor mesten, voeren en water bijvullen en daarna weer weg. Stond zelfs op het punt om mijn ponys te verkopen... Toen ook verhuist.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:57

Een boek vol maar ja, dat gaat over 35 jr :') !

Maar de ergste -O- : ....dit is wel meer dan 15 jr geleden gebeurd....
Paard van man had huidproblemen op neus, gezicht en hals. Eigen da wist het na vanalles en nog wat te hebben geprobeerd niet meer en nam contact op met Utrecht want het werd steeds erger.

Wij vanuit e’hoven op na Utrecht waar paard dik 2 weken heeft gestaan en toen leek het ergste leed gestreden. We mochten hem op zadag op komen halen *\o/*
Er was niet nieuws bijgekomen maar ja, hij zag er nog niet uit natuurlijk!
Stalhouder was al die tijd op hoogte gehouden want mijn paard stond daar ook.

Afijn, we zijn net half uur met paard vanuit Utrecht onderweg naar stal, gaat mijn tel (a la koelkast model toen nog :Y) ) was het stalhouder met de vraag of wij wel zwart op wit op papier verklaring hadden mee gekregen dat paard geen vreemde bacterien bij zich droeg :? ?!

Ok vreemd maar vanuit auto toch naar Utrecht gebeld waarop zij antwoordde: ieder paard dat op een andere stal is geweest, draagt vreemde bacterien met zich mee :j ! Dus nee, zoiets geven wij niet mee.
Logisch natuurlijk :))

Stalhouder weer gebeld ( ondertussen bij Den Bosch dus nog half uur rijden) en gemeld waarop hij zegt:
Dan is jullie paard niet welkom !!!!!!!

Whut :wow: ??????

Sta je al jaren met 2 paarden op die stal, ben je onderweg met paard vol met kale huidplekken ed terug en heb je geen stalling meer :roll: . En ja, kende stallen zat maar om nu met zin paard ergens aan te komen, was ook weer zoiets natuurlijk!

Wat nu?
Gelukkig dat broerlief man net huis met grond had gekocht waar hij nog niet woonde maar die is meteen daar na toe gereden en heeft (terwijl wij dus er na reden met paard) snel een stal in 1 vd gebouwtjes gemaakt. Paard heeft daar nog 2 mnd gestaan voordat hij na nieuwe stal dichtbij ons huis kon...

En mijn paard heb ik diezelfde week weggehaald bij stal waar ander paard niet in die staat welkom meer was ....

Stalhouder was nogal verbaasd om mijn beslissing |o
En manlief is noooooit meer daar terug geweest, zo kwaad was hij ~~}>
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 13-07-18 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:58

Ik stond op een stal met veel manege klanten en een paar pension klanten. Dus vaak als ik aan het einde van de middag kwam om m'n paard binnen te zetten ging ik bijna elke dag wel even kletsen met de mensen daar. Ik deed op dat moment niet zo heel veel met m'n paard op wat grondwerk na. Op een gegeven moment kreeg ik een berichtje dat ze een gesprek met me wilde. Prima ik daar naar toe gegaan. Het kwam erop neer dat ik weg moest daar omdat ik met haar lesklanten en pensionklanten aan het kletsen was en niks met m'n paard deed en dat mijn paard altijd zo zuur keek en lelijk deed in z'n stal. Echt zo'n vage reden..

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:07

Dat we voortaan onze hooinetten moesten gaan afwegen op de weegschaal zodat iedereen op de kg nauwkeurig hetzelfde gaf. Oh en mijn 18 jarige merrie toentertijd at meer dan 1,5 kg baal kuil in 4 weken weg :))

Ik was daarna vrij snel weg :evaw:

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:09

Goh heb geen paard maar als ik dit lees ga ik in de toekomst heel voorzichtig kijken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, MarjanB, Miran, Paardengek81 en 127 bezoekers