Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 15:43

Hallo allemaal!

Even getwijfeld om dit topic te openen, maar ik ga het toch maar doen!
Det tijd gaat ongelooflijk hard, want het is alweer 10 maanden geleden dat Winston op mijn pad kwam. En hoe.. als een scharminkeltje. 4 jaar, onbeleerd. Maar we gingen het avontuur aan!

Graag wil ik jullie laten zien hoe het nu gaat met dat 'scharminkeltje' van toen:
Afbeelding

Voor ik de rijfoto's erin gooi: ik krijg goede privé begeleiding. Uiteraard valt er nog genoeg te verbeteren (met name aan mijn houding). Zo mag ik nog trotser (meer rechtop) op mijn paardje gaan zitten. Met name in galop ben ik geneigd wat uit mijn zadel te komen. Ook ben ik mij bewust van mijn soms wat strenge binnenhand. (FOEI!)

Dus, zijn jullie al nieuwsgierig :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heel blij om te zien hoe hij hier écht op de achterhand komt. Alleen erg jammer van mijn bagger houding..
Afbeelding


Bedankt voor het kijken! Tips zijn altijd welkom natuurlijk! Liefst wel opbouwend :)

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:08

Mooie verandering! Ik vind hem eerlijk gezegd wel iets te dik, maar misschien zie ik het verkeerd.

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:11

Wauw die laatste foto :~

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 16:13

Supervixen schreef:
Mooie verandering! Ik vind hem eerlijk gezegd wel iets te dik, maar misschien zie ik het verkeerd.


Nee dat zie je niet verkeerd. Ik vind hem zelf ook iets te dik geworden. := Iets met droogte, en hoog suikergehalte in het gras ben ik bang..

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:19

Wauw wat een verandering! :wow: Mag je zeker trots op zijn!

Emperorxx

Berichten: 82
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Baarn

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:20

Mooi hoor, zeker trots zijn! Wat een knap paard zeg

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:21

Wat een verbetering van de conditie van dit paard. goed bezig.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:24

Prachtig!!! Geweldig resultaat!

Aangezien je aangeeft dat hij nog best jong is zou ik hem soms nog wel wat meer op lengte willen zien....

Succes!!!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 16:27

Ninx schreef:
Prachtig!!! Geweldig resultaat!

Aangezien je aangeeft dat hij nog best jong is zou ik hem soms nog wel wat meer op lengte willen zien....

Succes!!!


Goed punt hoor! Ik probeer dit ook wel mee te pakken in de training. Altijd even lang en laag tussendoor en aan het einde ;) helaas geen foto's van dit keer.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:06

Knappe Winnie <3
Hij is echt veranderd. Wel een beetje dik nu inderdaad, maar liever dat dan zo dun hihi!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 07:42

Bedankt allemaal! :D

justmyrth

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: 't hoge noorden

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:40

Zooo aan je titel is niets gelogen! Wat een verschil :wow:
Ontzettend gaaf paard, en knap zeg dit resultaat +:)+

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:53

Fijn dat paardje nu stukken beter eruit ziet. Het was echt een scharminkeltje

Als ik kijk naar het rijden, dan zie ik telkens de hals als hoogste punt, een valse knik dus. Alleen op 1 foto zie ik een plaatje waar ik qua hoofd/halshouding blij van word.

Het lijkt ook wel een beetje alsof hij wat sterk wordt tijdens het rijden en je begrenst hem daarin te veel aan de voorkant. Althans, dat idee heb ik.

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 16:24

Karma schreef:
Fijn dat paardje nu stukken beter eruit ziet. Het was echt een scharminkeltje

Als ik kijk naar het rijden, dan zie ik telkens de hals als hoogste punt, een valse knik dus. Alleen op 1 foto zie ik een plaatje waar ik qua hoofd/halshouding blij van word.

Het lijkt ook wel een beetje alsof hij wat sterk wordt tijdens het rijden en je begrenst hem daarin te veel aan de voorkant. Althans, dat idee heb ik.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook even op die kritische manier naar de foto’s heb gekeken en ook ik merkte dat op. Hij is met rijden idd best gespannen. In het begin maakte hij ook hele korte passen, zo gespannen was hij. Gaat wel steeds beter gelukkig. Ga er zeker aan werken met dit in mijn achterhoofd. Bedankt!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:47

Bij een jong paard zou ik me eigenlijk niet zo bezig houden met het ideale plaatje. Die "valse knik" term is eentje die ik verfoei. Dit paard wordt voor het ideale wedstrijdplaatje inderdaad iets te rond maar hij kruipt niet achter de hand en hij oogt niet gespannen. IMO mag zo'n dier, mits ontspannen en los vanvoor (dus niet strak of hangerig), prima daar wat ronder lopen. Daar wordt de bovenlijn alleen maar losser en sterker van. Altijd in die ideale wedstrijdhouding krijg je geen fijne paarden van. Wat ik wel zie, en ik begrijp dat het een jong dier is dus zie dit puur als iets om "mee te nemen naar later": Hij zou nog iets meer mogen buigen in die kaak. Nu buigt ie daar niet in. Daarnaast ook iets meer lengte in die lage ronde houding. :) Maar dat correct inbuigen zou voor mij persoonlijk het eerste "werkpunt" zijn. Door daar aan te werken creëer je een paard dat losser wordt in zijn lijf en meer coördinatie krijgt en daardoor ook meer in balans en meer op eigen benen gaat kunnen lopen.
Dus dat zou ik eigenlijk belangrijker vinden dan die zogenaamde "valse knik" wat in deze niks meer is dan een paard dat gewoon ietsje ronder ingesteld is.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:07

Zo he wat een verschil! Goed bezig +:)+

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:11

Ik zou je aanraden te kijken naar waar je heen rijdt ipv te kijken naar zijn hoofd (kan ik me voorstellen, het is een knap paard!). Dit komt ook ten goede aan jouw houding. Maar wat een vreselijke hoefslag heeft deze bak!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:11

Ben je zeker dat dit hetzelfde paardje is ? :wow: :')
Complete make-over met een prachtig resultaat !

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:14

Ik zou de rijbaan even recht slepen :))

Hele verbetering! Lekker actief rijden en verschillende hoofd hals houdingen en dan komt ie er wel!

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:27

Mooi stevig paard geworden! Alleen zou ik hem wat meer ruimte geven in de hals. Hij wordt nu wat kort gehouden vind ik.

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 14:56

Bedankt voor alle tips allemaal, doe ik zeker wat mee!
Het is ook altijd lastig zo'n stilstaand beeld.. in het echt is hij namelijk nog niet helemaal stabiel in de aanleuning. De momenten dat hij op foto net iets te diep loopt kan net een fractie van secondes zijn.
Wil natuurlijk niet zeggen dat er geen werk aan de winkel is! Want dat is er nog genoeg haha.

En de bak... ja die ligt er mega slecht bij. Één van de redenen waarom ik per 1 augustus verhuis naar een nieuwe stal :) Met een veullll betere bak :D

Even een voorbeeldje waarbij hij niet achter de loodlijn loopt:

Afbeelding

Afbeelding

Maar hij moet nog even dat laatste stukje los laten in de kaak/hals :j

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:53

Goed zo Jesss_Amigo! Lekker doortrainen.

En ehh wedstrijdhouding? serieus? :\ :roll:
Ik noem het voor het gemak maar even "valse knik", omdat mensen dat over het algemeen het best begrijpen.
Niks wedstrijdhouding, je hoort een paard in evenwicht te trainen en een hals en schoftlift te laten maken.
Maar TS weet dat er werk aan de winkel is en dat mag ook.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:19

Op sommige foto;s zag ik ook een valse knik en zou idd wat meer lengte willen zien, maar dat is gezegd,

Maar wat ziet ie er goed uit! Hele verandering!

En idd de laatste foto komt ie zeker mooi op de achterhand!!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:21

Ziet er over het algemeen goed uit, zeker gezien waar het paard vandaan komt. Houding ruiter zitten idd nog wel wat verbeterpuntjes in. Probeer wat losser en vrijer te zijn in je armen, en wat meer naar voren te denken in je teugelcontact. Verder lijkt het paard op enkele foto's te veel in buitenstelling te lopen. m.n. linksom. Vooral in de galopfoto's is dat te zien, daar valt hij daardoor ook op zijn binnenschouder. Kan komen doordat de ruiter zelf iets terugwerkt met de buitenhand, maar kan ook van het paard uitgaan. Zou er dus extra goed op gaan letten dat hij echt rechtgesteld is.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Van scharminkel naar beginnende bodybuilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:09

Weet je zeker dat er niet iemand 's nachts de stal binnen is geslopen om het paard om te wisselen? _O-
Die is inderdaad aardig goed bijgekomen in een relatief korte tijd, zoals een voorganger al zei misschien iets te goed bijgekomen zelfs :P

Maar leuk paard en voor zo'n jonge leeftijd ziet het er nog hartstikke goed uit. Nieuwe stal met een betere bodem zal ook wel goed doen. Mijn ervaring is dat ze dan toch wat makkelijker balans vinden en daardoor ook stabieler worden in het lopen en de aanleuning. Succes!