Broek express laten krimpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Broek express laten krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:28

Hi lieve bokkers,

Ik heb een paar jaar terug een prachtige wedstrijdbroek van pikeur gekregen, een model met cognac knopen. Ik heb m een paar keer aangehad, maar ik ben zo’n 15 kilo kwijt ( *\o/* ), dus helaas is ie een stuk te groot nu. Ik krijg m ook niet verkocht. Nu vraag ik me af of ik m misschien express te warm kan wassen? Of iets in die richting? Als ik m sloop, is dat niet heel erg. Nu ligt ie ook maar te verstoffen in de kast :(


senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:34

Vraag een goede kledinghersteller om advies. Dan heb je meer kans op goed resultaat. Of laat'm in de kast liggen voor over x jaar...b

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:36

Keertje op 95 graden wassen, krimpt hij zeker }:) :D

Van wat voor materiaal is de broek? Wel of geen kunstlederen/suède/siliconen zitvlak?

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:37

oei, dat is wel gelijk twee maten kleiner, is het niet beter verkopen en een andere kopen of de broek in te nemen op de naden?
Met te heet wassen, afhankelijk van het materiaal zal hij wel iets kunnen krimpen, maar over het algemeen gaat dat ook niet ten goede van de kleur.

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:53

Het zal super zonde zijn als het krimpen mislukt.. Zelf zou ik toch proberen hem te verkopen en anders in de kast laten liggen. Wie weet kun je er uiteindelijk iemand anders blij mee maken :j
Denk dat de kwaliteit en de vorm van de broek ook achteruit gaan mocht je hem laten krimpen..

Anoniem

Re: Broek express laten krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:56

Ik zou hem naar een naai atelier brengen, voor 7 a 10 euro heb je hem dan weer op maat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:08

Shona_ schreef:
Keertje op 95 graden wassen, krimpt hij zeker }:) :D

Van wat voor materiaal is de broek? Wel of geen kunstlederen/suède/siliconen zitvlak?


Het is een volledig stoffen broek!

bridgetF schreef:
oei, dat is wel gelijk twee maten kleiner, is het niet beter verkopen en een andere kopen of de broek in te nemen op de naden?
Met te heet wassen, afhankelijk van het materiaal zal hij wel iets kunnen krimpen, maar over het algemeen gaat dat ook niet ten goede van de kleur.


Ik ben wel bereid om een nieuwe te kopen! Ik krijg de broek niet verkocht, dus dat vind ik ook zonde. De broek is wit, dus over kleur maak ik me geen zorgen.

Ik denk er nog over na jongens, als iemand tips heeft, kom maar door!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:14

Je vraagprijs naar beneden toe bij stellen? 2e hands broeken leveren nou eenmaal weinig op
En inderdaad via een kledingmaker op maat laten maken :j

Anoniem

Re: Broek express laten krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:17

Ik bood m aan voor 20 euro :\


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers