Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 17:12

omroep brabant
Overige


Ga naar Google, type het woord 'daten' in en er verschijnen werkelijk hónderden sites, apps of events die allemaal beloven dat je daar je prins(es) op het witte paard vindt. Toch is er maar één datingsite die zowel letterlijk als figuurlijk berijders en berijdsters van dit edele dier bij elkaar brengt: het Brabantse Paard & Partner van Ilse Jespers en Daisy Plukkel.

In Nederland wonen bijna 3 miljoen alleenstaanden. Maar wat zouden de singles die graag een relatie willen toch moeten zonder de dating apps, sites en events? God mag het weten. De (online) relatiebemiddelaars schieten als paddenstoelen uit de grond en bedenken steeds meer ludieke acties om de gaten die er blijkbaar toch nog zijn in de markt, te vullen.

Van Escaperoom tot kermis
Denk maar aan de koppelactie van de Efteling en Lexa op 30 juni in Kaatsheuvel. Maar liefst tienduizend (!!) mensen hadden zich aangemeld voor het middagje daten in het pretpark. Er konden zich maar 100 deelnemers de gelukkigen noemen. In de Escaperoom in Eindhoven wordt je met je (onbekende) date opgesloten en moet je samen zien te ontsnappen. Wat vooral leuk is als er een goede klik is natuurlijk, want wie zit nu graag opgesloten met iemand waar je de (verkeerde) kriebels van krijgt. In Oss gaan ze in augustus tijdens de kermis op de nostalgische toer en mag je samen met je blind date in de rups. Met een beetje geluk heb je daar straks niet alleen de felbegeerde pluim te pakken, maar hou je er ook een verkering aan over!

Prinsen en prinsessen op het witte paard
Wie kent ze niet, de sites en apps van Tinder, Relatie Planet, Lexa, Parship? Uit eigen ervaring of op z'n minst omdat iemand in de familie- of vriendenkring graag een beetje mag swipen. Sinds eind juni is er een nieuw platform dat letterlijk prinsen en prinsessen op het witte paard bij elkaar wil brengen: Paard & Partner van Ilse Jespers en Daisy Plukkel.

Vijfhonderd aanmeldingen
Paard & Partner, de naam zegt het al, richt zich helemaal op mensen die gek zijn van paarden. Sinds de lancering van de site, eind juni, is het een gekkenhuis, vertelt Ilse. "We hebben al bijna vijfhonderd aanmeldingen binnen! En voor negentig procent zijn het inderdaad mensen met een voorliefde voor paarden. Wat natuurlijk precies de bedoeling is. De verdeling man/vrouw loopt niet helemaal in de pas met elkaar, 31% aangemelde mannen ten opzichte van 69% vrouwen, maar dat trekt misschien nog wel wat bij."

Horse-dating
Het 'koppelen' is Ilse niet helemaal vreemd. Ze is directeur van de Vereniging Eigen Paard en een van haar taken is het begeleiden van mensen bij het kopen van een paard. "Hiervoor hebben we het initiatief 'Horse-dating' in het leven geroepen: een evenement waar paarden en paardenkopers met elkaar in contact worden gebracht. Dit heeft mij op het idee gebracht van Paard & Partner."

Op de vraag of Ilse en Daisy misschien zelf op zoek zijn naar de prins op het witte paard, volgt luid gelach. "Nee hoor, ik heb een hele leuk vriend! En Daisy is wel single, maar helemaal geen paardenmeisje. Ze staat niet op de site!"


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:42

En wie was weer de voorloper, nota bene met een 1 april grap?

Juist ja, ons eigen Bokt :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:52

Misschien moet ik mij aanmelden. Dan vind ik misschien eindelijk eens vriend die wél begrip heeft voor mijn favoriete hobby? <<)

Leef en laat leven.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:55

Art_Ificious schreef:
Misschien moet ik mij aanmelden. Dan vind ik misschien eindelijk eens vriend die wél begrip heeft voor mijn favoriete hobby? <<)


Tsja... ik trok mijn huidige man van zijn witte paard... er komen kids en weg paarden :( :x

Koos paardloos :(

Autumnn

Berichten: 8027
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:05

corine1981 schreef:
Tsja... ik trok mijn huidige man van zijn witte paard... er komen kids en weg paarden :( :x


_O- _O-

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:07

Ik vind dat een man een dierenvriend in het algemeen moet zijn. Dus niet alleen voor paarden,maar het ook accepteert dat ik nog andere dieren ook wil.Die mannen zijn heel zeldzaam helaas.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:47

Ik zit juist helemaal niet te wachten op iemand die ook in de paardenwereld zit... :')

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:52

Art_Ificious schreef:
Misschien moet ik mij aanmelden. Dan vind ik misschien eindelijk eens vriend die wél begrip heeft voor mijn favoriete hobby? <<)



Eerst zorgen dat je alles voor jezelf voor elkaar hebt en gelukkig met jezelf kan zijn. Dak weer aan daten gaan denken

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:53

Hier was lastst een item op over de radio. Leuk om hier meer te lezen!

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Bagheera_206

Berichten: 25878
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:25

En wie heeft de eerste Bokkers al gespot? :D

Ik zal er eens over nadenken of ik mij ga in schrijven. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:14

xDenies schreef:
Ik zit juist helemaal niet te wachten op iemand die ook in de paardenwereld zit... :')


Plus 1 ik idd ook niet. Haha hij moet het accepteren maar zich er vooral niet mee bemoeien

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:34

Ik twijfel ook of ik me in zal schrijven.
Een vriend in de paardenwereld lijkt me wel OK.
En nu is de inschrijving nog gratis, dus misschien het proberen waard?
Maar aan de andere kant las ik dat het grootste deel van de leden vrouw is (verrassend... *ahum*), dus hoeveel zin heeft het dan? :=

Maargoed, het is ook niks om in de familie alleen maar te horen: je bent AL 28 en nog steeds vrijgezel, komt er nog wat van... :') _O-
Keuzes... Keuzes... _O-

♥ Na 3 jaar kwam er een eind aan onze mooie tijd. Rust zacht lieve Lancia! ♥

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:59

Hahaha, ik zeg jullie eerlijk, als ik vrijgezel was geweest had ik me waarschijnlijk wel ingeschreven. Leuk toch _O- _O-

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:01

anjali schreef:
Ik vind dat een man een dierenvriend in het algemeen moet zijn. Dus niet alleen voor paarden,maar het ook accepteert dat ik nog andere dieren ook wil.Die mannen zijn heel zeldzaam helaas.


Ik heb er een, best handig en heel fijn! We delen onze hobby (overigens niet paard gerelateerd), maar we hebben wel een kinderboerderij aan dieren ondertussen. :=


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:13

Ik heb niet perse behoefte aan een relatie op dit moment maar ben wel erg benieuwd of er wat leuks rondloopt <<)

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:19

Kun je ook een vraag invullen of hij van uitmesten houdt? Had me wel wat geleken. Maar ja, ben net 30 jaar met dezelfde vent. Die niets met dieren heeft eigenlijk, maar me wel steunt in mijn hobby. Maar soms vraag ik me wel eens af, hoe zou het nu zijn om gewoon samen te gaan rijden. Allebei een paard lijkt me leuk.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Elisa2

Berichten: 36988
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:37

Leuk iniatief, het is natuurlijk wel leuk om dezelfde passie te hebben (kan leuk zijn dan haha) maar de ratio man/ vrouw verbaasd me niets.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:41

Ik kocht een wit paard en even later kwam ik de prins tegen die er blijkbaar bij hoorde. Nu al 7 jaar samen. :D

Ik heb later nog 3 witte paarden gekocht maar verder geen prinsen meer helaas. :')

Elisa2

Berichten: 36988
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:50

Gypsy schreef:
Ik kocht een wit paard en even later kwam ik de prins tegen die er blijkbaar bij hoorde. Nu al 7 jaar samen. :D

Ik heb later nog 3 witte paarden gekocht maar verder geen prinsen meer helaas. :')


:D is je eentje niet genoeg? :P

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:07

Elisa2 schreef:
:D is je eentje niet genoeg? :P


een vrouw mag dromen toch?

Mijn excuses dat daardoor mischien sommige dames hun prins zijn misgelopen. :+

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:29

Elisa2 schreef:
Gypsy schreef:
Ik kocht een wit paard en even later kwam ik de prins tegen die er blijkbaar bij hoorde. Nu al 7 jaar samen. :D

Ik heb later nog 3 witte paarden gekocht maar verder geen prinsen meer helaas. :')


:D is je eentje niet genoeg? :P


Ik 3 paarden, 1 muilezel, 2 prinsessen.
Overigens zijn de paarden (en honden) míjn interesse. Heb zelfs een kat van een ex-vriendin; moest weg vanwege problemen met een buur.

Viond zo´n site meer dan een beetje kortzichtig vanwege de tunnelvisie. Er is meer, altijd, ook prinsen en prinsessen. Altijd, overal, zát; gewoon een kwestie van;
- concentreer je op wat je te bíeden hebt
- kijk om je heen en wees ontvankelijk/toegankelijk

www.homocaballus.net


Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:37

Ik heb mijn vent in de muziek ontmoet en is inmiddels dikke vrienden met mijn paard. Geen datingsite voor nodig gehad, gewoon meenemen naar stal en vertrouwd maken met de paarden :j
Hij lijkt het inmiddels nog leuk te vinden ook :))

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:38

anjali schreef:
Ik vind dat een man een dierenvriend in het algemeen moet zijn. Dus niet alleen voor paarden,maar het ook accepteert dat ik nog andere dieren ook wil.Die mannen zijn heel zeldzaam helaas.

Ik heb er 1 *\o/*

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Witte paarden en prinsen: datingsite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:10

Ik heb Pieter al gespot, mijn eerste gedachte was dan ook: hmmm ik heb in het verleden zoveel over en van hem gelezen dat hij wel lid moet zijn _O-

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:27

Es_ther schreef:
anjali schreef:
Ik vind dat een man een dierenvriend in het algemeen moet zijn. Dus niet alleen voor paarden,maar het ook accepteert dat ik nog andere dieren ook wil.Die mannen zijn heel zeldzaam helaas.

Ik heb er 1 *\o/*




Yessssss, ik heb er ook 1 getroffen,
Inmiddels met 3 paarden , 2 honden en kat en nee geen kinderen en al ruim 25 jaar gelukkig en getrouwd

Lucky me <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Annash, ComscoreBot, Kinke, larapurdy, supervon78, xAlice en 70 bezoekers