Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 21:25

Bokt.nl / HLN.be
Medisch
Ingestuurd door Tempus


De politie in Belgisch Limburg, Regio Hoofdstad, voert momenteel een onderzoek uit naar de dood van een paard. Het paard werd deze voormiddag aangetroffen met grote snijwonden. Een dierenarts kwam nog ter plaatse, maar het paard overleefde het niet.

Rond 10.15 uur werd het getroffen dier gevonden. Het paard bevond zich aan de Runkstersteenweg in Hasselt. “De aanwezige agenten konden vaststellen dat het dier verschillende grote snijwonden had. De verwondingen werden aangebracht door derden”, laat de politie weten. “Het is niet zo dat er lichaamsdelen waren afgesneden of dat er organen waren geraakt, toch is het dier wel degelijk gestorven aan een diepe snee”, verduidelijkt politiewoordvoerder Dorien Baens.

Het Parket Limburg werd ingelicht en ook medewerkers van het laboratorium kwamen ter plaatse. Momenteel wordt er gezocht naar de daders.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:28

Vreselijk!!

Heel veel sterkte voor de eigenaar

Komt wel creepy dichtbij tegenwoordig

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:38

Wat vreselijk! Sterkte aan de eigenaar!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:39

Zag de foto van het paard voorbij komen op Facebook... Werd er instant naar van :n

Enorm veel sterkte gewenst aan de eigenaars.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:40

Ik zag op Facebook een foto. Ging over heel het lichaam, nog nooit zoiets gezien!
Veel sterkte voor de eigenaars...

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:15

Mijn eerste gedacht was dat dat paard gewoon langs een scherp uitstekend iets is gelopen, op een smalle plaats ofzo. Ik hoop ook dat het dat is geweest, en dat niet een ziekelijk persoon dit heeft gedaan..

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:20

In een ander bericht las ik dat de omheining ook stuk was. Misschien was het een ongeluk?

Ik kan gewoon niet geloven dat iemand voor de fun paarden gaat neersteken, al zal dat ook wel gebeuren helaas...

[Edit] In het nieuwsbericht zeggen ze wel dat het inderdaad messteken zijn.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:49

Vreselijk. Wat een afschuwelijk zware tijd gaan degenen die van het paard hielden tegemoet. Voor je leven getraumatiseerd...

Als het inderdaad een moord is, en geen ongeluk (en het lijkt erop dat het geen ongeluk was), hoop ik dat karma de dader behoorlijk te pakken krijgt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:51

Suzzy_3 schreef:
Mijn eerste gedacht was dat dat paard gewoon langs een scherp uitstekend iets is gelopen, op een smalle plaats ofzo. Ik hoop ook dat het dat is geweest, en dat niet een ziekelijk persoon dit heeft gedaan..

In het artikel staat dat er meerdere snijwonden zijn, de foto laat waarschijnlijk alleen de ergste wond zien. Op de betreffende foto zag ik ook bloed aan het andere voorbeen.
Ik blijf het vreemd vinden dat het paard nog leefde met deze verwondingen.

Zeer dichtbij deze keer.

Leef en laat leven.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:06

Ja, heb een foto gezien van de linkerkant, van voor naar achter een snee. Lijkt me perfect kunnen door ergens smal door te vliegen. Heb nergens anders bloed gezien. Maar je weet natuurlijk door zo 1 foto niet wat er nog allemaal was.

Is hier ook heel dichtbij. Een straat verder zit je in Hasselt..

Ik heb hier ook een keer een paard met een neusvleugel volledig door gehad. En 2 keer een merrie die aan de schaamlippen genaaid moesten worden omwille van een giga slip. En ook nooit iets gevonden in de wei of stal waar bloed aan zat, wat de oorzaak zou kunnen zijn. Maar om dan gaan 'de paardenbeul' te spreken vind ik ook weer iets...

Anoniem

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:20

Idem met mijn veulen. Beide achterbenen open, nergens iets van terug gevonden. Hoeveel mensen niet roepen dat wij naar de pers moeten, dat het de paardenbeul gaat geweest zijn etc. Ik heb geen foto’s gezien maar sinds die beul lijkt het wel alsof het onmogelijk is dat een paard zichzelf nog verwond en alles direct de beul is.

silvia58

Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:06

Suzzy_3 schreef:
Mijn eerste gedacht was dat dat paard gewoon langs een scherp uitstekend iets is gelopen, op een smalle plaats ofzo. Ik hoop ook dat het dat is geweest, en dat niet een ziekelijk persoon dit heeft gedaan..


Heb de foto net gezien en dit is ook mijn eerste gedachte !
Soms is het ook makkelijk om te zeggen dit heeft een zieke geest gedaan :Y)

Als je zo af en toe ziet hoe mensen zelf hun paarden houden dan vraag ik mij af
waarom er niet meer dieren verongelijken in de wei of stal.
Je ziet op foto's hekken en draden en stenen of kruiwagens staan.
Daar krijg ik dan weer de kriebels van. Moet er niet aan denken dat mijn veulen met een beentje
tussen een kruiwagenstang vast komt te zitten.

Ik zeg dus niet dat het in dit geval zo is, want anders krijg ik heel bokt over mij heen :j

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:37

Ik heb geen foto's ervan gezien maar in een video hadden ze het over meerdere snij en steekwonden. Die steekwonden kan ie niet zelf aanbrengen denk ik

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Anoniem

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:23

Voila, in de video zeggen ze. Ik zeg niet dat het niet kan, maar als je ziet wat mijn veulen heeft klaar gekregen met zijn benen, dan denk je ook: Nou...

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:53

DeMolenhoek schreef:
Voila, in de video zeggen ze. Ik zeg niet dat het niet kan, maar als je ziet wat mijn veulen heeft klaar gekregen met zijn benen, dan denk je ook: Nou...

Maar volgens mij is het wel door iemand professioneel onderzocht die het verschil kan vaststellen tussen snijwonden/steekwonden van een mes of dat het door iets anders komt?

Al vind ik het ook wel opmerkelijk dat er echt mensen zouden rondlopen die dit zouden doen. Een paard blijft toch ook niet braaf stilstaan terwijl iemand hem zo toetakelt? Dan moeten ze het paard eerst al vangen en dan zouden er waarschijnlijk ook wel meerdere daders zijn. Op een manier kan ik dat gewoon niet geloven al zal het zeker wel gebeuren.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:41

DezeNaam schreef:
DeMolenhoek schreef:
Voila, in de video zeggen ze. Ik zeg niet dat het niet kan, maar als je ziet wat mijn veulen heeft klaar gekregen met zijn benen, dan denk je ook: Nou...

Maar volgens mij is het wel door iemand professioneel onderzocht die het verschil kan vaststellen tussen snijwonden/steekwonden van een mes of dat het door iets anders komt?

Al vind ik het ook wel opmerkelijk dat er echt mensen zouden rondlopen die dit zouden doen. Een paard blijft toch ook niet braaf stilstaan terwijl iemand hem zo toetakelt? Dan moeten ze het paard eerst al vangen en dan zouden er waarschijnlijk ook wel meerdere daders zijn. Op een manier kan ik dat gewoon niet geloven al zal het zeker wel gebeuren.

Er is een geval bekend waarbij er ook sporen om de neus waren van praamgebruik. Dus het kan idd dat de dader kompanen heeft die het paard in bedwang houden en misschien zelfs nog eerst verdoven met het een of het ander.
Als het paard sociaal is komt het vanzelf wel naar mensen toe.

Ik ben blij dat die van mij minder sociaal is en niet naar de eerste de beste toe gaat.

Leef en laat leven.

Torabelayax
Berichten: 31
Geregistreerd: 08-07-18
Woonplaats: Belgie

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 02:08

Zo erg dit echt een schande :( niet te begrijpen


Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 05:51

Waar vinden jullie die foto met grote snee?

Sneu zeg... heel veel sterkte aan de eigenaren :(

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:29

Heb de foto op mijn telefoon gezet, en geupload met het bokt ding om te uploaden. Maar hoe kan ik die nu hier zetten zonder dat die direct zichtbaar is? (mbv mijn gsm, geen computer)

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:30

tussen [ spoiler ] en [ /spoiler ] volgens mij

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:00

Laatst bijgewerkt door Leen op 13-07-18 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:05

Ik blijf erbij dat dit een heel erg spijtig ongeval betreft. Een uitstekende nagel kan dit al veroorzaken.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:09

“De ploeg kon vaststellen dat het dier verschillende grote snijwonden had. De verwondingen werden aangebracht door derden”
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/die ... ~ac0125dd/

Er waren meerdere snijwonden, dit is gewoon de gene waar het paard is door overleden. Ik denk niet dat een paard zo dom is om meermaals langs een nagel te lopen. Ik dacht eerst met enkel de foto te zien ook dat het een ongeluk kon zijn.

Marilu
Berichten: 1239
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:09

Het zou volgens de dierenarts toch wel degelijk om opzettelijk aangebrachte verwondingen gaan.
Ik heb dit gelezen op het Nieuwsblad. Ben er niet op geabonneerd, dus kan het artikel niet verder openen, maar de inleiding zegt genoeg :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180712_03610677

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:10

Die foto had misschien beter in link gekund. Hier werkt de spoilertag niet en de foto kwam dus meteen vol in beeld.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, Jadero, Kirrietje, sterregoud, Vagabondo en 23 bezoekers