Geen motivatie

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 15:49

Heyy,

Ten eerste heb ik geen idee waar ik dit onderwerp moet plaatsen, dus als het verkeerd staat sorry!

Ik heb 2 jaar lang al een eigen fjord. Alleen ik heb erg weinig zin en motivatie om te gaan rijden. En ik heb wel plezier van het rijden, maar niet meer zoveel als eerst. Mijn motivatie nu is wedstrijden rijden, want binnenkort wil ik in de B starten.
Kan iemand helpen??

Groetjes :)

Durkje is the best pony ever! Love for Shawn Mendes <3


cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:55

Je spreekt jezelf tegen door te zeggen dat je geen motivatie hebt en vervolgens dat wedstrijd rijden je motivatie is omdat je binnenkort wilt starten.

Is het nu het warme weer dat je geen zin hebt om te rijden? Of iets anders?
Heb je stalgenoten die je inspireren, waarmee je kan afspreken samen te trainen?

Belangrijkste is uit te zoeken waarom je nu minder zin hebt. Misschien zijn de toekomstige wedstrijden eigenlijk toch niet je motivatie/ambitie?

[o]

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:56

Je topic past inderdaad beter ergens anders, ik heb een mod gevraagd het te verplaatsen :)

Ben je druk met andere dingen? Wil het misschien niet helemaal lukken om B klaar te worden?
Ik merk bij mezelf vaak demotivatie als ik te druk ben buiten paard om. Soms helpt het dan om even 1 of 2 weken niet te rijden. Heb je les? Iemand die je ondersteund en kan helpen? Dat motiveert meestal ook. Misschien ben je te veel bezig met het doel en niet de weg er naar toe, is er nog genoeg ruimte voor knuffelen, misschien buitenrijden en gewoon kroelen?

Soms even een dipje is heel normaal hoor :(:)

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:12

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:19

Paard verkopen en een andere hobby zoeken :)
Beetje dure hobby voor als je het niet zo leuk vindt ;)

[o]

Anoniem

Re: Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:26

Ik lees even mee, ik heb nu bijna een jaar een jong paard. Paar x b dressuur mee gestart maar er zit geen stijgende lijn in, daarom is de motivatie er voor mij ook af...
Echt weinig zin in rijden :o

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:30

Misschien echt leuke dingen met je paard gaan doen? Uitgebreid poetsen, buiten rijden, spelletjes aan de hand... Veel afwisseling waardoor het leuk blijft voor zowel jou als je paard.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:37

Een motiverend en inspirerende instructeur kan misschien helpen! Zeker als je wedstrijden wil gaan rijden, dan is een beetje lessen toch zeker geen overbodige luxe, dus dan heb je 2 vliegen in 1 klap!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:05

verootjoo schreef:
Paard verkopen en een andere hobby zoeken :)
Beetje dure hobby voor als je het niet zo leuk vindt ;)

Nou, heb jij nooit een dipje? Beetje rare reactie, sorry.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:57

eclair98 schreef:
verootjoo schreef:
Paard verkopen en een andere hobby zoeken :)
Beetje dure hobby voor als je het niet zo leuk vindt ;)

Nou, heb jij nooit een dipje? Beetje rare reactie, sorry.


Hoezo raar :?
Ze heeft hem al twee jaar en heeft er nu minder plezier in als eerst.
Je moet niet iets doen waar je geen plezier in hebt lijkt me, je bent toch niet verplicht paard te rijden?

En als je dat niet wilt toch gaan trainen voor de B ondanks dat je het niet leuk vindt en hopen dat de motivatie terugkomt :)

[o]

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:28

Lijlt me niet dat ze er zó weinig zin in heeft dat ze m wil verkopen. Soms heb je gewoon even geen zin. Voor mij heel herkenbaar in ieder geval.

Ts ben benieuwd naar het antwoord op de vragen die gesteld worden, er zit altijd een reden achter. Zou fijn zijn als die makkelijk op te lossen is :j

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 14:41

MerleSimone schreef:
Je topic past inderdaad beter ergens anders, ik heb een mod gevraagd het te verplaatsen :)

Ben je druk met andere dingen? Wil het misschien niet helemaal lukken om B klaar te worden?
Ik merk bij mezelf vaak demotivatie als ik te druk ben buiten paard om. Soms helpt het dan om even 1 of 2 weken niet te rijden. Heb je les? Iemand die je ondersteund en kan helpen? Dat motiveert meestal ook. Misschien ben je te veel bezig met het doel en niet de weg er naar toe, is er nog genoeg ruimte voor knuffelen, misschien buitenrijden en gewoon kroelen?

Soms even een dipje is heel normaal hoor :(:)


Ik heb 2 weken lang niet gereden omdat ik 1 week heel moe was door kamp en 1 week was ik heel druk met school. Na die 2 weken moet ik (nog) mijn ritme terugvinden. En dat lukt dus niet helemaal.

Durkje is the best pony ever! Love for Shawn Mendes <3

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:51

TS wat vervelend dat je je motivatie momenteel kwijt bent.. Denk je dat hier een reden voor is? Ging het rijden niet zo goed als gehoopt, zat (of zit) je niet lekker in je vel, of ben je erg moe?
Je geeft nu aan dat wedstrijden rijden je motivatie is om door te gaan, maar eigenlijk zou het natuurlijk andersom moeten zijn. Je moet plezier hebben in het rijden en daarom op wedstrijd gaan ;)

Zoals al eerder is genoemd, is een dipje niet erg en hebben de meeste mensen daar wel eens last van!

Hopelijk kom je er snel weer door heen en komt het echte plezier en de daarbij horende motivatie snel terug! +:)+

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:00

Verootjoo: iedereen heeft wel eens een dip(je), dat is heel normaal naar mijn idee en dat is geen rede om gelijk je paard te verkopen.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Geen motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:18

Ik heb regelmatig een dipje waarbij mijn pony's verplicht vakantie houden op de wei. Ik heb ze al 20 jaar dus zo nu en dan even een dipje vind ik niet erg en hun ook niet. Ik vind mijn motivatie om toe te trainen naar iets. Een leuke rit of een wedstrijd. Soms heb ik maanden dat ik weer volop geniet en soms hele periodes dat ik mijzelf naar stal sleur. Dingen veranderen nu eenmaal in je leven en soms hebben andere zaken even je volle aandacht nodig. Zolang de paarden lekker in de wei staan is dit geen probleem. Ik heb niet het gevoel dat ze mij of de aandacht missen.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers