Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:26

Sterkte chasey.

Net even gereden in de manege. Ging erg fijn!

Moet zo langzamerhand toch eens gaan werken aan het rijden langs de weg. Ik blijf het erg spannend vinden. Mijn paard is eerlijk gezegd best wel braaf, maar ik vertrouw die automobilisten voor geen meter...…


Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:28

Jeetje jullie gaan hard ineens, ik loop 13 blz achter :oo
Ga mn best doen om het vanaf nu bij te houden haha. Zag iig een hoop nieuwelingen, welkom!

@Chasey, jeetje wat een ontzettend naar bericht. Heel veel sterkte :(:)
Hopelijk zijn ze er gauw achter wat er aan de hand is!

Wij hebben besloten met welk bedrijf we in zee gaan voor het hekwerk om de paddock. Gisteren doorgegeven dus wacht nu alleen nog op bevestiging van de opdracht en een datum wanneer we ingepland zijn :D

I love you to the moon and back

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:34

Zo ik had even compleet over Chasey haar bericht heengelezen, veel sterkte!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:02

Chasey heel veel sterkte...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:19

Wat een naar nieuws Chasey, sterkte!

Wat leuk dat je weer op zoek bent MinimeLona! Heerlijk dat je weer een plekje hebt om paarden aan huis te zetten. Ik ben heel benieuwd waar je mee thuis komt.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

scappa

Berichten: 101
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:49

Hoi allemaal,
Ik wil mij hier graag ook melden.
Sinds 2 weken heb ik de paarden aan huis staan.

Wij wonen in het midden van het land en hebben eind 2017 een oude woonboerderij uit 1900 gekocht.
De woning is loopt wat achter in de tijd en zijn naast het bouwen van een stal bezig om de gehele woning te renoveren. We doen alles zelf en nemen hier ruim de tijd voor. Bij het huis zit een stukje grond waar de paarden nu lopen.

Sinds 2 jaar heb ik 2 paarden scappa en Lugano.
Mijn eerste paard Scappa 1.60 is een bonte ruin van nu 15 jaar oud. En is 12 jaar in mijn bezit
Een paard met een eigen karakter en een verleden.

2 jaar geleden kwam ik een veulen tegen en gekocht. Was toen al een beetje aan het kijken voor een opvolger.
Lugano is een nu 2 jarige hengst van 1.65 en is 2 weken geleden uit de opfok gehaald.

Het leek mij met 2 paarden nogal lastig om er met 1 op pad te gaan. En daarom aan mijn neef gevraagd om zijn pony te lenen dan kon ik hem direct beleren. De Pony Odin is ongeveer 1 meter hoog en 8 jaar oud. Hij moet voor de kar. Nu hebben we besloten om hem eerst onder het zadel te beleren hij lijkt alles nogal spannend te vinden.

De paarden staan momenteel altijd buiten met een schuilstal. Het is de bedoeling dat ze alle 3 een eigen stal krijgen. We zijn momenteel bezig met het bouwen van een schuur van 9 x 15 hier komen 4 stallen in. 1 stal gaat gebruikt worden als zadel kamer en logeerstal. De rest van de ruimte is opslag en ruimte voor mijn vriend.

Er word geen bak aangelegd wel een grote zand paddock waar ik kan longeren. Rijden deed ik altijd al vaak buiten de deur. Mijn verzorgster gaat ook vooral buiten de deur rijden.
Wedstrijden deed ik al niet meer met mijn eigen paard in de toekomst moet ik nog kijken hoe het gaat.

Ik had nooit het plan om ze bij huis te zetten. Nu ze er staan is het wel erg gezellig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scappa dressuur M1 / Springen B / SGW B
Lugano
Odin

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:51

Heftig Chasey, sterkte.

Wat een schatje Azmay!

Leuke foto’s Scappa, welkom in het topic.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:56

Sterkte Chasey! Das niet fijn wakker worden :(:)

_O- happy singel in spagaat, MiniMeLona?!

Mijn grote pakken hooi ook weer binnen. Gaat lekker. Nu het paardrijden nog. Van de week weer voor t eerst (na mijn val) weer op Sjaak gereden. Stap gaat goed, draf vindt ijn rug nog niet geslaagd, afstappen vond mijn bekken geen goed idee. Zakte zo door mijn onderstel en lag met de beentjes omhoog := .Sjaak vond dat ik niet aan de gang moest blijven met op die manier ‘afstappen’ _O- . Vond het zelf trouwens ook een minder geslaagde manier. Gierende spierpijn in bekken en bovenbenen nu. Nog niet uit de kreukels dus... :')

Van Caj afstappen gaat beter. Die is een stuk lager. Daar had ik ook op gereden en die zag overal gevaar. Lekker hupsen vond mijn rug ook niet leuk. Duurt wel lang allemaal. Nu miet Caj revalideren, dus op deze manier kan ik het in ieder geval niet overhaasten <<)

Schattig pupje, Azmay

Welkom nieuwe mensen.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:02

Welkom voor de nieuwen!

Mooie fotoos komen er voorbij, echt genieten met die mooie zonsondergangen. :j

Sterkte voor wie t nodig heeft en plezier voor diegene die plezier gaat maken. ;)

Ik ga zo op werkbezoek op de Bijenakker, inspiratie opdoen voor de kruidentuin ed. *\o/*
Even mijn thee opdrinken, dan nog even mesten en dan iemand ophalen om daarheen te gaan. Zin in.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:03

Dankje allemaal.

Welkom scappa.

Aan het eind van de middag gaan we naar mijn vader. Hij moet sowieso tot zaterdag blijven.
Bloedt nog steeds.

Heb net de paarden gedaan en de paddock uitgemest, nu weer plat...

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:58

Oei Chasey, het zit jullie niet zo mee de laatste tijd! Sterkte! :(:)

Mijn fjord heeft een dikke wang na z’n tandarts-bezoek. Tandarts komt straks weer terug om te kijken..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:12

-Namiro- schreef:
Oei Chasey, het zit jullie niet zo mee de laatste tijd! Sterkte! :(:)

Mijn fjord heeft een dikke wang na z’n tandarts-bezoek. Tandarts komt straks weer terug om te kijken..


O jee!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 14:43

MiniMeLona schreef:
KNIP
Buiten het feit dat ik al jaren happy single ben en dus in de spagaat zitten mij niet goed zal bekomen.... :+ :D


_O- _O- Hilarisch! Mijn oude merrie zou goed gepast hebben maar helaas is ze er niet meer. Die kanonnen van paarden zijn oh zo mooi maar lastig te vinden tegenwoordig.

Leuk Karin. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

scappa, het ziet er idyllisch uit bij jullie. Vanwaar allemaal een eigen stal?
Zelf hebben wij de vaste stallen verwijderd en 2 loopstallen gemaakt.

Het klinkt grappig maar het zal vast niet leuk zijn geweest Fabster. Balen dat afstappen nog niet wil. Arme Sjaak weet niet wat hem overkomt haha. Sterkte met de spierpijn.

Veel plezier Antheman!

Huh nog steeds? Hoe kan dat nou Chasey.

Nouja Namiro dat is niet fijn. Wat gek. Met vijlen iets opengehaald of is er wat getrokken?

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:52

Jemig chasey wat een rot bericht om mee wakker te worden, heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:56

Ik gok dat mijn warmbloed toch een 700 kilo weegt. Net geen 1.70 groot, maar een ribbenkast om u tegen te zeggen. Ik ben ook niet de lichtste en pas er echt mooi op. Ben er via via op uit gekomen. Mocht weg maar enkel naar de perfecte thuis. Stond ook niet in de weg dus vonden ze die thuis niet was hij blijven staan (toen 13 en nog altijd bij de fokker aan huis) Heb hem voor een schijntje kunnen kopen met als enigste voorwaarde dat hij nooit meer weg gaat. Als hij weg gaat gaat hij terug naar hun. Maar dat gebeurt niet, hij blijft lekker hier :D

Afbeelding

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:07

Chasey: sterkte
Scappa: Welkom.
Vergis je niet in de ruimte voor opslag die je nodig hebt met paarden aan huis. En wil je je paarden in de nachten op stal gaan zetten dat je individuele boxen gaat plaatsen?

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:14

Haha Nele, maar jij weegt voor 2 :D
Is Charlotte ook onder het zadel?

Sterkte Chasey!

Leuk dat je een doorstart gaat maken als paardeneigenaar MML :)

Ik ga een nieuw paardje ophalen, dan heb ik er 7 := :x
Voor een nachtje, want morgenochtend gaat er ook 1 weg :)F

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:21

Charlotte zou beleerd zijn onder het zadel, maar toen wij het probeerde leek ze wel 1 of andere woeste hengst. Voor ze vertrok liep ze heel mooi aan de longe. Bij terugkeer heb ik de hele wei gezien met haar en had ze geleerd haar macht in de strijd te gooien. Gok dus dat er ergens iets is fout gelopen... Dus daar gaan wij binnenkort opnieuw mee beginnen. Ze loopt wel heel goed voor de koets :j

7 paardjes zeg :o Maar als ik het goed begrijp is er maar 1tje van jou?

scappa

Berichten: 101
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:29

Selka schreef:
MiniMeLona schreef:
KNIP
Buiten het feit dat ik al jaren happy single ben en dus in de spagaat zitten mij niet goed zal bekomen.... :+ :D


_O- _O- Hilarisch! Mijn oude merrie zou goed gepast hebben maar helaas is ze er niet meer. Die kanonnen van paarden zijn oh zo mooi maar lastig te vinden tegenwoordig.

Leuk Karin. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

scappa, het ziet er idyllisch uit bij jullie. Vanwaar allemaal een eigen stal?
Zelf hebben wij de vaste stallen verwijderd en 2 loopstallen gemaakt.

Het klinkt grappig maar het zal vast niet leuk zijn geweest Fabster. Balen dat afstappen nog niet wil. Arme Sjaak weet niet wat hem overkomt haha. Sterkte met de spierpijn.

Veel plezier Antheman!

Huh nog steeds? Hoe kan dat nou Chasey.

Nouja Namiro dat is niet fijn. Wat gek. Met vijlen iets opengehaald of is er wat getrokken?


Bedankt allemaal

Ze krijgen een eigen stal omdat mijn oudste paard heel graag een eigen plekje heeft. Waar hij rustig kan eten en niet wordt lastig gevallen. Hij zal dan ook nooit zomaar zijn stal verlaten. Hij staat nu dag en nacht buiten. Maar dan ook bijna de hele dag in de schuilstal. Het is een beetje een aparte staat al jaren in de kudde en in de avond op stal. Hij is het dus wel gewend om buiten te staan.

Voor de de kleine is het makkelijker als hij apart kan staan ivm met voer. Hij is nogal dik.
Wil wel gaan proberen of ik er 1 grote stal van kan maken. Maar moet nog even kijken of de paarden hieraan kunnen wennen.

Omdat we alles zelf doen is de indeling vrij. Volgende week komt het beton voor de vloer.
Paarden staan direct naast mijn zithoek. We hebben achter een geweldig uitzicht. Zeker met het weer van afgelopen weken.

We moeten nog kijken hoe we het voor de rest met de ruimte gaan doen. Komt een zolder in de schuur waar ook nog spullen op kunnen.

Dit is het huis
Afbeelding

Scappa dressuur M1 / Springen B / SGW B
Lugano
Odin

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:08

Sterkte Chasey.

Veel werk zo te zien Scappa. Wel mooie weideplaatjes.

Dat is ook wat Molenhoek. Hopelijk krijg je haar weer in het gareel.

Balen dat je lijf nog niet geheel meewerkt Fabster. Zit er wel verbetering in?

Ik heb vandaag een offday. Kom nergens toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:09

Ach ik moet ook bekennen dat ik niet veel soepeler erop geworden ben hoor en dan staat er nog niet eens een paard van mijzelf hier;

Zondag was echt een topdag wat dat betreft: Eerst ging ik plat op mijn sjaak over het gaas van de omheining van de tuin voor Grumpy (white doggys cant jump dus is maar 50 cm hoog). Toen ging ik einde middag zo door mijn verstelbare tuinstoel heen, tjonge wat zat ik ineens snel op de grond zeg. En toen later op de avond ging ik het veulen van vriendin hier voor het eerst proberen uit de wei te halen, nou is dat idd een portret van jewelste en kreeg dus op de wei het halster al niet om, maar toen zou ik hem toch naar binnen brengen en hij kwam omhoog en ondanks mijn lange touw was ik toch niet snel genoeg en struikelde ik WEER! plat op mijn bek ook gewoon. Kon hem nog even vasthouden maar god wat is zon arabiertje dan ineens retesnel en toch ook krachtig als je zelf voorover op de grond ligt.... Beest wil nu nog steeds niks van mij weten, hahaha. Daarstraks al heel uitgekookt de merries wat lekkers te eten gegeven op de wei, maar hij bleef mooi uit de buurt....

Dat is idd precies het type paard wat ik zoek Molenhoek. Die combinatie van hoogte/gewicht en het zwaar warmbloed type, maken het alleskunners en gewichtdragers. En dat is wat ik zoek.


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:18

Oh die kningspoedelpuppie is wel heel schattig.

Ah nee he Chasey. Ellende en narigheid komt zelden alleen. Veel sterkte en doorzettingskracht!

Leuk zo nu de paarden aan huis.
Hooi opslaan is wel een hele taak. Hebben nu het 3e jaar hooi buiten in plastic.
Ook 3e leverancier. Wat een oplichters zitten ertussen zeg.
Voor de 1e keer ronde rollen. Van oorsprong 1.45/1.50 doorsnede. Dat was ons te lastig. Speciaal 1.20/1.25 rollen laten maken. Helaas in verhouding duurder. Wel praktischer. Met 2en krijg je er beweging in en kunnen we ze omkiepen/rollen.
Ben benieuwd. Hopelijk bevalt het en heb ik nu de juiste leverancier gevonden.

Ben jaloers op mijn kids. Heerlijk zoals zij kunnen opgroeien. Een droomjeugd!

Lastig he. Iemand betalen om een klus te doen die je zelf ook zou kunnen doen. Is alleen de tijd....en dan duurt het zolang dat het klaar is.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:53

Dat uitbesteden is hier ook wel een ding. Iedere keer als we dat doen hebben we er zelf ook nog een bult werk aan. Moet er toch weer wat maatwerk door onszelf gedaan worden of bedenken we dat we dan ook wel gelijk wat aanvullende dingen kunnen doen. Ligt nog alles overhoop en hebben we er weer weken plezier van :+

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:07

Troost het je als ik vertel dat ik gisteravond omver getrokken word door mijn paard Mini?
Die ging even uit z'n plaat aan de longe en ik stond schijnbaar niet zo stevig als ik dacht :=

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:14

Haha nee lizzy! Vind het geen vergelijk dat jij als klein vrouwtje door een trekpaard omver gedonderd wordt en ik waar jij 2x in kan, door een pony veulen...

Hoewel het niks zegt: vergeet ook nooit meer hoe MiniMe mij wel eens meters op mijn dikke reet over straat trok zonder problemen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0 en 95 bezoekers