Pony huren voor kleine kinderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Pony huren voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 13:39

Wie heeft er goede tips voor mij?
Onze dochter van 6 jaar zou graag op paardrijden willen. Nu leek mij het super leuk om tijdens onze vakantie een shetlandertje te huren voor een wandeltochtje waarbij de kids om en om lekker op zijn rug kunnen meehobbelen. Zo kan zij kijken of ze het echt leuk vindt en hebben we een leuk uitje.
Maar alles wat ik vind is te ver weg. We wonen zelf in Leerdam (zuid-holland)

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Pony huren voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:45

In Burgh Haamstede is dit mogelijk. Er gaat dan een begeleider mee en je kunt kiezen voor een wandeltocht van een half uur of een uur door het mooie bos daar.

Meer info staat op: paardrijdenzeeland.com

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Pony huren voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 13:46

Het liefst willen we dus zonder begeleider :+ Heb zelf verstand van paarden dus het voelt op de een of andere manier wat ongemakkelijk met een onbekend iemand bij zo'n uitje :D

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Pony huren voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:48

Ga eens luisteren bij stallen in de buurt. Maar eelijk? Ik zou mijn pony niet zomaar meegeven met iemand die ik niet ken. Denk dat dit bij de meeste mensen zo zal zijn.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:48

Dat snap ik, maar als er meerdere kinderen meegaan heb je eigenlijk wel meer handen nodig om de pony's vast te houden. ( Je loopt zelf dan ook naast een van de pony's.) Plus je raakt niet verdwaald :D

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:50

Iedereen kan zeggen dat ze ervaring hebben... Qua verzekering (en persoonlijk) zou ik het niet aandurven om zomaar een pony mee te geven...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:53

Kan bij het Leersumse Veld. Of anders meedoen met een guppy les bij manege Ravenswaaij. Hebben we met onze dochter ook gedaan voor ze echt op les kon. Gezellig samen poetsen en opzadelen en dan spelenderwijs met pony's bezig zijn. Kost meen ik maar 5 euro.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 13:57

Ik vind via google zat stallen die gewoon pony's verhuren voor een uur/halve dag/hele dag. Maar alles is helaas minimaal een uur rijden hier vandaan.

@_tristan; Ook mijn man gaat dan gewoon mee :D Dus die kan op de andere 2 letten terwijl ik met de pony loop.

@susanH, thanks! Vind ik via internet iets van het leersumse veld om te huren of moet ik er echt heen?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:02

Een dagje/weekendje uit plannen naar Ermelo? Zijn leuke activiteiten voor en rond kinderen in de vakantie.

En dan bij https://www.sequoiastablesermelo.nl/ kan je dan een wandel pony huren. Dit zijn meestal de shetlanders. De kinderen mogen helpen met poetsen en opzadelen en daarna een half uur heerlijk daar de bossen in. Is een prachtige omgeving en je kan haast niet verdwalen ;) route is makkelijk te onthouden. Per volwassen kan er 1 pony mee (natuurlijk zijn de kosten per pony)

Ook heeft deze manege de zogenoemde manegeweek. Een soort ponykamp zonder te blijven slapen. Je kan voor een hele week boeken, of voor 1 dag, of voor 2 of voor 3 :+ Met 6 jaar zal ze vast wel mee mogen doen. Ze zijn dan de hele dag bezig met pony's van verzorgen tot rijden afgewisseld met spelletjes en dingen leren betreft de verzorging. icl lunch.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Pony huren voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:07


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:10

Even bellen ze hebben een brave Shet die aan een touwtje mee kan hebben wij destijds voor de 4e verjaardag van onze dochter cadeau gegeven.