gebruik wietolie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 22:21

Ik ben blij dat ik dit topic geopend heb. Zo krijg ik zo een heleboel informatie, ook over zaken waar ik nooit over nagedacht zou hebben. Ik twijfel nog wel heel erg of ik het zal gaan gebruiken. Ik kan nog aardig goed leven zonder pijnstilling, ook al heb ik wel, vooral bij het opstaan veel pijn. Ik prefereer zo lang mogelijk zonder middeltjes te kunnen doorgaan, maar als het moet dan kies ik liever voor iets natuurlijks dan chemische rommel. Hamvraag blijft op dit moment toch wel, of het een verslavend effect heeft, waardoor ik er misschien niet meer mee kan stoppen, wanneer ik dat wil.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:24

CBD is niet verslavend. Maar er zijn natuurlijk wel mensen die psychisch verslaafd kunnen raken. Zo heb ik ooit 1x een klein beetje moeite gehad met afbouwen van prednison en ik had toen al veel kuren gehad daarvoor. Maar als iets werkt en je voelt je er goed bij, kan het eng zijn om te stoppen, als je dat mocht willen.

THC ben ik echt niet verslaafd aan en ben er ook niet bang voor dat dit gaat gebeuren. Maar dat is ook misschien omdat ik heel goed weet wat ik neem, waarvoor etc.

Ik zou CBD niet per se als pijnstiller zien. Zo heb ik bechterew en neem ik het vooral om ontstekingen te voorkomen en de achteruit gang. Dat het ook verlicht, is een fijne bijkomstigheid. Ik neem liever cbd dan paracetamol. Veel andere pijnstillers mag ik al niet, maar onbeperkt of veel en vaak paracetamol is ook niet compleet heilig.

Als ik CBD gebruik voel ik ook niks gebeuren ofzo. Het doet zn ding en als je op goede dosis zit en het werkt, gaat het zn gang. THC voel je wat meer binnenkomen als je het zo neemt. Maar je moet echt met 1 druppel voor het slapen beginnen en overdag de cbd eigenlijk gebruiken, zodat je niet knetterstoned wordt. Tenzij je dat wil natuurlijk....

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:20

Ik ben helemaal niet zo thuis in de CBD, maar las in de tabel die geplaatst is in dit topic dat het ook voor psychische problemen een positieve uitwerking kan hebben. Ik slik sinds 2,5 maand lithium wegens mijn bipolaire stoornis en ben op dit moment helaas depressief. Maar wie weet zou dit een extra ondersteuning kunnen zijn. Ik ga het vrijdag uiteraard met de behandelaar overleggen, maar misschien zijn hier ook gebruikers voor de psychische werking en die hun ervaring (evt via PB) willen delen.. :)


Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:11

regtur schreef:
Persoonlijk geloof ik wel in de werking van natuurlijke middelen. Maar ik besef ook dat het resultaat staat of valt met het juiste gebruik en ook dat natuurlijke middelen, net zomin als de reguliere altijd helpen. Soms moet je je neerleggen bij de feiten en leren leven met... In mijn specifieke geval heb ik vooral heel veel last van restpijn na een rughernia van pakweg een jaar of 7 geleden. Mijn heupgewricht doet ook mee, de knieen, de schouders en ellebogen, de nek, kortom alles wat draait of beweegt knerpt. En ik knerp vrolijk mee. Het zal slijtage zijn, maar ik kan niet achter de geraniums gaan zitten. Overigens, lang zitten doet ook zeer, dus die optie moet ik schrappen.Uitslapen kan ik ook niet zo best, de extra uren slaap worden gelijk bestraft met extra uren pijn. Zou CBD of THC hierbij helpen? Mijn maag speelt ook gedurig op, maar ik ben gestopt met de maagbeschermer, die had me teveel bijwerkingen op lange termijn. Hoe neem je de druppels in? Met water? onder de tong? op de huid?


In het kader van de natuurlijke middelen...
Ik heb artrose.
Recept nummer 1: dat is geen slijtage, maar "hongerig kraakbeen" ;) . Dat kraakbeen voed ik door te letten op de correcte pH in mijn lichaam (kraakbeen is een niet doorbloed stukje 'spons', dat gevoed moet worden vanuit het omringende lichaamsvocht) en wat supplementen zoals MSM.
De beste manier om de spons te voeden is beweging.

De pijn bestrijd ik met een 'selectieve cox-2 remmer': gember, geelwortel, zwarte peper en rozemarijn. (Groot voordeel: geelwortel en gember zijn echt 'actief/positief' goed voor je maag. "Bescherming" door omeprazol legt het zuur plat - maar maagzuur is een nuttig goedje en juist de bacterie Heliobacter Pylori duikt graag op in minder zure magen. Toen ik een maagbloeding had was ik erg blij met omeprazol.)

Als het herfst wordt aangevuld met L-theianine, vitamine D en eventueel PEA. (De officiële formule tegen pijn luidt: deze 3 plus curcuma/ geelwortel en zwarte peper.)

...ik heb CBD op mijn lijstje staan voor als de huidige middelen niet genoeg meer doen, en lees verder weer mee.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:16

Janneke2 schreef:
regtur schreef:
Persoonlijk geloof ik wel in de werking van natuurlijke middelen. Maar ik besef ook dat het resultaat staat of valt met het juiste gebruik en ook dat natuurlijke middelen, net zomin als de reguliere altijd helpen. Soms moet je je neerleggen bij de feiten en leren leven met... In mijn specifieke geval heb ik vooral heel veel last van restpijn na een rughernia van pakweg een jaar of 7 geleden. Mijn heupgewricht doet ook mee, de knieen, de schouders en ellebogen, de nek, kortom alles wat draait of beweegt knerpt. En ik knerp vrolijk mee. Het zal slijtage zijn, maar ik kan niet achter de geraniums gaan zitten. Overigens, lang zitten doet ook zeer, dus die optie moet ik schrappen.Uitslapen kan ik ook niet zo best, de extra uren slaap worden gelijk bestraft met extra uren pijn. Zou CBD of THC hierbij helpen? Mijn maag speelt ook gedurig op, maar ik ben gestopt met de maagbeschermer, die had me teveel bijwerkingen op lange termijn. Hoe neem je de druppels in? Met water? onder de tong? op de huid?


In het kader van de natuurlijke middelen...
Ik heb artrose.
Recept nummer 1: dat is geen slijtage, maar "hongerig kraakbeen" ;) . Dat kraakbeen voed ik door te letten op de correcte pH in mijn lichaam (kraakbeen is een niet doorbloed stukje 'spons', dat gevoed moet worden vanuit het omringende lichaamsvocht) en wat supplementen zoals MSM.
De beste manier om de spons te voeden is beweging.

De pijn bestrijd ik met een 'selectieve cox-2 remmer': gember, geelwortel, zwarte peper en rozemarijn. (Groot voordeel: geelwortel en gember zijn echt 'actief/positief' goed voor je maag. "Bescherming" door omeprazol legt het zuur plat - maar maagzuur is een nuttig goedje en juist de bacterie Heliobacter Pylori duikt graag op in minder zure magen. Toen ik een maagbloeding had was ik erg blij met omeprazol.)

Als het herfst wordt aangevuld met L-theianine, vitamine D en eventueel PEA. (De officiële formule tegen pijn luidt: deze 3 plus curcuma/ geelwortel en zwarte peper.)

...ik heb CBD op mijn lijstje staan voor als de huidige middelen niet genoeg meer doen, en lees verder weer mee.

PEA is een cannabimimetic. Cannabis-achtige dus.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:40

Ik zie door de olie het bos niet meer :')
Iemand enig idee of ik cbd olie in NL kan bestellen ? Hier in Belgie mag het niet verkocht worden.
Maar mag het dan wel de grens over ? Of krijg ik de MediCrime Unit dan aan de deur ? :+

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:49

CBD olie wordt niet van wietplaten gemaakt, maar van industriële hennep (dus vezelhennep), waar ook je vlas van gemaakt is.
Niets illegaals aan verder en zou in België dus ook niet illegaal moeten zijn.

En anders gewoon via een website bestellen. Niemand ziet wat je besteld en levering binnen de EU wordt al zeker niet door een douane gecontroleerd.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:40

Pandora2 schreef:
Ik zie door de olie het bos niet meer :')
Iemand enig idee of ik cbd olie in NL kan bestellen ? Hier in Belgie mag het niet verkocht worden.
Maar mag het dan wel de grens over ? Of krijg ik de MediCrime Unit dan aan de deur ? :+


Ik lees ook vaker op fb dat Belgie lastig is, maar er schijnen wel adressen en mogelijkheden te zijn. Het is heel krom, want CBD is echt geen drugs. Van Hennep wordt bijv ook kleding gemaakt en ze kunnen ook al auto onderdelen fabriceren. Alles veel milieuvriendelijker.

Je kan naar Nederlande shops kijken of bijv naar CBD Spain. ( NL talige site )

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:10

Ik had cbdshop.nl gemaild en heb antwoord terug dat ze niet naar Belgie verzenden wegens de strenge reglementering -O-
Ik zou het wel ergens in NL kunnen ophalen in een afhaalpunt. Maar dan zit ik nog met de grens en controles door de douane :7
Heb ooit prascend ( tegen cushing ) van iemand in NL overgekocht en die is onderschept door de post en kreeg een brief van de MediCrime Unit toen... :+
Ik moet het maar uit mijn kop zetten vrees ik :\

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:13

Pandora2 schreef:
Ik had cbdshop.nl gemaild en heb antwoord terug dat ze niet naar Belgie verzenden wegens de strenge reglementering -O-
Ik zou het wel ergens in NL kunnen ophalen in een afhaalpunt. Maar dan zit ik nog met de grens en controles door de douane :7
Heb ooit prascend ( tegen cushing ) van iemand in NL overgekocht en die is onderschept door de post en kreeg een brief van de MediCrime Unit toen... :+
Ik moet het maar uit mijn kop zetten vrees ik :\



Gewoon nar nl rijden. Ben nog nooit tegen gehouden
Gewoon niet open en bloot in de auto neerleggen

Via eindhoven/houthalen ook nog nooit controles gezien

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:38

Pandora2 schreef:
Ik had cbdshop.nl gemaild en heb antwoord terug dat ze niet naar Belgie verzenden wegens de strenge reglementering -O-
Ik zou het wel ergens in NL kunnen ophalen in een afhaalpunt. Maar dan zit ik nog met de grens en controles door de douane :7
Heb ooit prascend ( tegen cushing ) van iemand in NL overgekocht en die is onderschept door de post en kreeg een brief van de MediCrime Unit toen... :+
Ik moet het maar uit mijn kop zetten vrees ik :\


Er zijn zoveel shops, dat je niet na eentje al moet opgeven als je het wil hebben.

En anders heel simpel vragen of een Nederlander ergens iets mee wil bestellen en dan 1 flesje naar jou stuurt.

Zo bestellen mensen ook wormenspuiten uit het buitenland bijvoorbeeld.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:48

Ik kom even binnenvallen, heb vlug tussen de regels door gelezen.

Zijn er gevallen bekend- of zelfs bokkers, met PDS (prikkelbare darm syndroom) waarbij CBD olie helpt?
In de tabel 2 pagina's terug zag ik inderdaad dat THC/CBD zou helpen bij maag- en darmklachten, maar ik ben benieuwd naar echte ervaringen..
Het heeft een behoorlijke impact op mijn leven en buiten dat ik erg let op mijn voeding, heb ik helaas nog steeds zo nu en dan flinke aanvallen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:51

Ja, als je op fb wat gaat zoeken, kom je dat wel tegen. Daar zitten veel meer CBD gebruikers denk ik.

Als darmpatient kan ik wel zeggen dat het ene positief effect heeft. Ik begon vanwege de pijn door reuma en merkte ene positief effect op mn darmen, zonder dat ik daar eigenlijk mee bezig was.

Wel rustig opbouwen, de juiste dosering vinden en veel water erbij drinken, vooral in het begin!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:53

Ik herken de opmerking van iemand dat je THC voelt werken/ binnenkomen totaal niet. Ook nooit een gevoel gehad dat ik stoned zou zijn. En verslavend? Nee, maar het werkt zo fijn bij mij ‘s nachts dat ik niet meer zonder wil. Is dat verslavend? Misschien.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:56

superpony schreef:
Ja, als je op fb wat gaat zoeken, kom je dat wel tegen. Daar zitten veel meer CBD gebruikers denk ik.

Als darmpatient kan ik wel zeggen dat het ene positief effect heeft. Ik begon vanwege de pijn door reuma en merkte ene positief effect op mn darmen, zonder dat ik daar eigenlijk mee bezig was.

Wel rustig opbouwen, de juiste dosering vinden en veel water erbij drinken, vooral in het begin!


Bedankt voor je reactie! Wist niet dat er hele FB groepen van zijn dus dan ga ik daar eens op kijken.

Qua dosering zal het inderdaad even zoeken zijn, wat gebeurt er als je teveel neemt? :P Denk dat ik het wel kan raden, of is teveel gewoon slecht?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:58

Het is ook niet stoned worden, dus begrijp me niet verkeerd. Alleen CBD voel of merk ik niks van. THC neem ik allee voor de nacht en ga ik meteen ontspannen liggen. Dan voel ik in tegenstelling tot zonder me echt fijn wegzakken. Dus ik voel dat het helpt om lekker in slaap te vallen.
Het enige nadeel van THC bij mij is als ik het te laat neem, de volgende ochtend iets moe blijf.

Met teveel CBD gebeurt er helemaal niks. Je kan nooit stoned worden. Misschien misselijk ofzo.....Het is gewoon van een hennep plant. Even googlen anders.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:01

Ik zit nu op die site die een stukje terug aangeraden werd (cbdolie .nl), na het invullen van 5 vragen kwam er dit advies uit: CBD Olie 5% van Medihemp
Maar als ik het goed begrijp zit hier dus geen THC in.. of is dat dan weer niet legaal in NL en moet ik dat ergens anders vandaan toveren?

Ik heb er werkelijk geen verstand van.. dus blij dat ik dit topic heb gevonden :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:32

Paris_ schreef:
Ik zit nu op die site die een stukje terug aangeraden werd (cbdolie .nl), na het invullen van 5 vragen kwam er dit advies uit: CBD Olie 5% van Medihemp
Maar als ik het goed begrijp zit hier dus geen THC in.. of is dat dan weer niet legaal in NL en moet ik dat ergens anders vandaan toveren?

Ik heb er werkelijk geen verstand van.. dus blij dat ik dit topic heb gevonden :D


Nee, die shops hebben zo open allemaal geen THC. Wel aan te komen, maar via andere wegen.

De 5% van Medihemp is zeker goed en wordt erg veel gebruikt. Rustig aan beginnen. Mensen denken snel, wat is 1 druppel nou, maar geef het tijd en bouw het op. Veel drinken erbij. Er gebeurt niks als je teveel neemt, maar het is zonde en geeft niet meer of een betere werking. Als je merkt dat bijv 2x pd 2 druppels goed zijn voor jou, is dat prima. Voor een ander is dat weer anders.

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:48

Ik heb na nog wat lezen op internet de 5% van Medihemp bij cbdolie.nl besteld. Ben benieuwd of het wat gaat doen :D begin maar met 1 druppel voor het slapen denk ik.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:32

TerraHowrse schreef:
Ik heb na nog wat lezen op internet de 5% van Medihemp bij cbdolie.nl besteld. Ben benieuwd of het wat gaat doen :D begin maar met 1 druppel voor het slapen denk ik.


Er zijn ook mensen die er juist slecht door slapen. Die nemen het dan niet meer na het avondeten zo ongeveer. Het ligt wel een beetje aan de persoon en waarvoor je het gebruikt.
Er gebeurt niks hoor. Je kan het gewoon 's ochtends of overdag nemen. Is gewoon een gezond plantje, zoals meerdere plantjes die je eet.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:15

rayoow schreef:
Pandora2 schreef:
Ik had cbdshop.nl gemaild en heb antwoord terug dat ze niet naar Belgie verzenden wegens de strenge reglementering -O-
Ik zou het wel ergens in NL kunnen ophalen in een afhaalpunt. Maar dan zit ik nog met de grens en controles door de douane :7
Heb ooit prascend ( tegen cushing ) van iemand in NL overgekocht en die is onderschept door de post en kreeg een brief van de MediCrime Unit toen... :+
Ik moet het maar uit mijn kop zetten vrees ik :\



Gewoon nar nl rijden. Ben nog nooit tegen gehouden
Gewoon niet open en bloot in de auto neerleggen

Via eindhoven/houthalen ook nog nooit controles gezien


Goeie tip ! Thanks ! Ik ga het zo proberen idd.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:18

Er zijn mensen die baat hebben bij cbd olie van goede kwaliteit en hoge %, dit is niet illegaal en gewoon te kopen bij een smartshop...ik zou dit eerst proberen en dan via die smartshop de juiste info vragen iver wietolie en dit volgend jaar, is nu te laat zelf maken door een plant te zetten.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:21

superpony schreef:
Er zijn zoveel shops, dat je niet na eentje al moet opgeven als je het wil hebben.

En anders heel simpel vragen of een Nederlander ergens iets mee wil bestellen en dan 1 flesje naar jou stuurt.

Zo bestellen mensen ook wormenspuiten uit het buitenland bijvoorbeeld.


Maar wormenspuiten zijn hier legaal en zelfs niet altijd receptplichtig :+ Dus bij de douane weet niemand exact hoe het in elkaar zit, en zullen wormenspuiten uit het buitenland ook nooit tegengehouden worden bij invoer in BE.

Ik ga het zelf halen dus. :Y) Met de post laten bezorgen is gewoon te riskant. Mijn cushing pillen liggen ook in de vuilbak bij de douane :\ :')

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:21

Pandora2 schreef:
Ik zie door de olie het bos niet meer :')
Iemand enig idee of ik cbd olie in NL kan bestellen ? Hier in Belgie mag het niet verkocht worden.
Maar mag het dan wel de grens over ? Of krijg ik de MediCrime Unit dan aan de deur ? :+



Cibdoil, wordt in zwitserland door een lab gemaakt

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:25

Mirranda schreef:
CBD olie wordt niet van wietplaten gemaakt, maar van industriële hennep (dus vezelhennep), waar ook je vlas van gemaakt is.
Niets illegaals aan verder en zou in België dus ook niet illegaal moeten zijn.

En anders gewoon via een website bestellen. Niemand ziet wat je besteld en levering binnen de EU wordt al zeker niet door een douane gecontroleerd.


Dit klopt dus niet, olie wordt wel degelijk van wietplanten gemaakt. Alleen zijn dit planten waarvan de bloem een hoog CBD gehalte heeft ipv THC.
In vezelhennep zit bijna geen CBD en THC

Ik verstuur altijd gewoon de olie naar Belgie en de ontvangers hebben nog nooit problemen gehad daarmee. :o
Laatst bijgewerkt door amies100 op 13-07-18 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wisja en 34 bezoekers