Spronggewricht beschermer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Spronggewricht beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 07:57

Mijn pony heeft spat enndat is recentelijk vastgesteld. Waarschijnlijk heeft hij het al een langere tijd want zijn stijfheid achter is iets wat ik niet anders van hem ken. Het is echter nooit een probleem geweest op de veterinaire keuringen op de mendurancewedstrijden.
Hij wordt behandeld, krijgt spatbeslag en de osteopaat komt erbij.
Nu zit ik te denken hoe ik hem verder kan ondersteunen. Ik zat te denken aan een ondersteuning van zijn gewricht en nu kwam ik neoprene spronggewricht beschermers tegen.
Zijn deze bedoeld voor tijdens het rijden en wie heeft hier ervaring mee? Mag ik deze gebruiken bij spat? Is het uberhaupt aan te raden?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet



Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:00

Napie schreef:
Mijn pony heeft spat enndat is recentelijk vastgesteld. Waarschijnlijk heeft hij het al een langere tijd want zijn stijfheid achter is iets wat ik niet anders van hem ken. Het is echter nooit een probleem geweest op de veterinaire keuringen op de mendurancewedstrijden.
Hij wordt behandeld, krijgt spatbeslag en de osteopaat komt erbij.
Nu zit ik te denken hoe ik hem verder kan ondersteunen. Ik zat te denken aan een ondersteuning van zijn gewricht en nu kwam ik neoprene spronggewricht beschermers tegen.
Zijn deze bedoeld voor tijdens het rijden en wie heeft hier ervaring mee? Mag ik deze gebruiken bij spat? Is het uberhaupt aan te raden?

Mijn pony had in de winter als het koud was beschermers om. Ze had een blessure Door een hond. Van dreamchaser uit Engeland. Die mevrouw maakt ze op maat.niet voor rijden maar om te zorgen dat been niet stijf werd en huid beschermt was na het scheren.
Afbeelding

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Spronggewricht beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:08

Ik heb zelf de back on track sprongbeschermers gebruikt in het beginstadium, deze heeft ook een infrarood werking en ontspant. Dat was erg fijn. Echter niet met rijden.

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:08


Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Spronggewricht beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 16:46

Is de maat S van back on track geschikt voor een A pony?

Gebruiken jullie deze ook bij het rijden? Waarom wel/niet?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Spronggewricht beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:50

Ik vond hem met teveel beweging niet stabiel zitten dus daarom niet gebruikt met rijden. In de wei of met stappen geen probleem. Ik durf niet te zeggen of dat zal passen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers