Wat te doen in Roermond ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 06:33

Hoi!

Mijn beste vriend en ik hebben op de dolle pof besloten om 2 daagjes te vertoeven in Roermond.
Wij komen zelf uit Drenthe en we zijn er nog nooit geweest.
De reden dat we voor Roermond hebben gekozen is omdat we nog nooit in Limburg zijn geweest en we naar het 3 landenpunt willen maar dat gaan we morgen doen.
Iemand enig idee of er leuke terrasjes zijn waar we kunnen gaan zitten, eventueel leuke uitgaansgelegenheden ? We zijn allebei 18 jaar dus iets van onze leeftijd zou leuk zijn :)

We hebben voor Roermond gekozen omdat we een gratis kamer hadden van fletcherhotel. Dit hotel was het dichtste bij te reserveren deze dagen.
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 12-07-18 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:40

SindyKaya schreef:
Hoi!

Mijn beste vriend en ik hebben op de dolle pof besloten om 2 daagjes te vertoeven in Roermond.
Wij komen zelf uit Drenthe en we zijn er nog nooit geweest.
De reden dat we voor Roermond hebben gekozen is omdat we nog nooit in Limburg zijn geweest en we naar het 3 landenpunt willen maar dat gaan we morgen doen.
Iemand enig idee of er leuke terrasjes zijn waar we kunnen gaan zitten, eventueel leuke uitgaansgelegenheden ? We zijn allebei 18 jaar dus iets van onze leeftijd zou leuk zijn :)

Alvast bedankt!

Niet bekend met Roermond, maar waarom ga je zo noordelijk zitten als je naar het drielandenpunt wilt? Je gaat toch ook niet naar Franeker voor de hunebedden?

Schoentje, kerstmuts en [o]

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:42

Terrasjes zijn er in ieder geval genoeg (Stationsplein en Roerkade).
Mochten jullie willen shoppen kun je een bezoek aan het outlet overwegen..

Wat willen jullie verder doen?

Edit.. is er een specifieke reden dat jullie naar Roermond willen? Valkenburg lijkt mij bijv handiger icm drielandenpunt..

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:43

Hallo!

Ik kom uit de buurt van Roermond.
Voor het drie landenpunt zit je wel een beetje verkeerd...dat is nog 1 uur rijden vanaf roermond...Als je daar heen gaat ben je wel een dagje zoet. Dan zou ik gewoon ook naar Valkenburg gaan en/of gaan wandelen in Epen. In Epen heb je ook nog eens heerlijk (en goedkoop ijs!). Prachtige omgeving.
In Roermond kun je bv kijken of je kunt suppen in “De Weert”. Maar dat moet je even reserveren. Je kunt naar het outlet als je daarvan houdt......
Roermond heeft een mooie binnenstad maar is verder best saai. Je zou 2e dag ook naar Maastricht kunnen!

Uitgaansgelegenheden zijn er genoeg in Roermond. Vooral rond het Stationsplein. Er ligt ook een leuk cafe aan de Varkensmarkt; Cafe en zo.
Er zijn ook nog twee theaters: Oranjerie en ECI. Maar ik weet niet of daar wat te doen is.
Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Zuidpool29 op 12-07-18 07:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 06:52

oomens schreef:
SindyKaya schreef:
Hoi!

Mijn beste vriend en ik hebben op de dolle pof besloten om 2 daagjes te vertoeven in Roermond.
Wij komen zelf uit Drenthe en we zijn er nog nooit geweest.
De reden dat we voor Roermond hebben gekozen is omdat we nog nooit in Limburg zijn geweest en we naar het 3 landenpunt willen maar dat gaan we morgen doen.
Iemand enig idee of er leuke terrasjes zijn waar we kunnen gaan zitten, eventueel leuke uitgaansgelegenheden ? We zijn allebei 18 jaar dus iets van onze leeftijd zou leuk zijn :)

Alvast bedankt!

Niet bekend met Roermond, maar waarom ga je zo noordelijk zitten als je naar het drielandenpunt wilt? Je gaat toch ook niet naar Franeker voor de hunebedden?

Omdat we via fletcherhotel en gratis kamer hadden en die was alleen in Roermond beschikbaar deze dagen ;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:36

Dat hotel ligt in asenray. Dorp naast roermond. Je zal dus met de auto moeten gaan. Je zit daar aan de Duitse grens bij een groot bos.

Outlet center om te shoppen
Veel water in de buurt bv de weerd
Leuke binnenstad (via Outlet ook bereikbaar) ook voorstad is gezellig
Valkenburg is nog een flink stuk rijden
Er is een bioscoop, theater.


Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 07:45

Dankjewel! Met de auto is geen probleem :)

8nnemiek

Berichten: 43369
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:35

Roermond is inderdaad niet zo’n leuke, toeristische stad, behalve voor duitsers en drugsverslaafden :+
Het outletcentrum is best leuk. Daar ligt ook de bioscoop en wat eettentjes. Ik zou wel vroeg gaan, anders sta je daar helemaal vast met de auto in het weekend.
De maasplassen zijn wel leuk. Bij Wessem kun je bv met de rondvaartboot naar Thorn.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 08:55

Gelukkig is het maar 1 nachtje :+

We zijn nu onderweg, dus lekker optijd :)

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:33

8nnemiek schreef:
Roermond is inderdaad niet zo’n leuke, toeristische stad, behalve voor duitsers en drugsverslaafden :+
Het outletcentrum is best leuk. Daar ligt ook de bioscoop en wat eettentjes. Ik zou wel vroeg gaan, anders sta je daar helemaal vast met de auto in het weekend.
De maasplassen zijn wel leuk. Bij Wessem kun je bv met de rondvaartboot naar Thorn.



Nou ja zeg :+ Roermond is juist harstikke leuk!
Ga lekker de stad in, ga wat rondtouren, outlet is leuk echter niet in het weekend vind ik, veels te druk.
Omgeving is kei mooi en er zijn genoeg restaurantjes en terrasjes, in de voorstad bijvoorbeeld.
Als je naar t 3 landen punt gaat kun je ook bij Valkenburg ff stoppen, kortom genoeg leuks te vinden
Mijn tip: Dagje stad/outlet en dagje 3landenpunt icm Valkenburg, heel veel plezier!

Aaron
Elmar
Lucky

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:00

Vragen over uitstapjes horen op [BEU] Bokt Erop Uit, dus daar verplaats ik je topic naartoe.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 13:37

We hebben gister een leuke dag gehad, in totaal 700 km op de teller :+
We zijn eerst naar het 3 landenpunt geweest was erg leuk, vanuit daar naar Gulpen en de bergen op geweest, daarna door naar Maastricht en we hebben in voederdaal (?) lekker gegeten.
Echter viel het hotel ons tegen ( onwijs warm, gehorig, enge beesten in de kamer en als je je voet bewoog werd haast het hele hotel wakker zo erg kraakte de bedden ) dus zijn we vannacht nog weer terug naar huis gereden.

8nnemiek

Berichten: 43369
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:52

Voederdaal :D Die is goed :))
Waarschijnlijk waren jullie in Voerendaal :Y)
Fijn dat de eerste dag leuk was! Maar balen van het slechte hotel zeg..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:15

Welk hotel zijn jullie geweest dan??

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 17:22

8nnemiek schreef:
Voederdaal :D Die is goed :))
Waarschijnlijk waren jullie in Voerendaal :Y)
Fijn dat de eerste dag leuk was! Maar balen van het slechte hotel zeg..

Haha ja Voerendaal! Ik had het woordje ‘voer’ onthouden omdat we opzoek naar voer waren :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:12

-Namiro- schreef:
Welk hotel zijn jullie geweest dan??




Fletcher staat in haar berichten, bij de grens in Asenray

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:13

SindyKaya schreef:
We hebben gister een leuke dag gehad, in totaal 700 km op de teller :+
We zijn eerst naar het 3 landenpunt geweest was erg leuk, vanuit daar naar Gulpen en de bergen op geweest, daarna door naar Maastricht en we hebben in voederdaal (?) lekker gegeten.
Echter viel het hotel ons tegen ( onwijs warm, gehorig, enge beesten in de kamer en als je je voet bewoog werd haast het hele hotel wakker zo erg kraakte de bedden ) dus zijn we vannacht nog weer terug naar huis gereden.



Voerendaal denk ik eerder , niet Voederdaal :D

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Wat te doen in Roermond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:14

Wel een stukje rijden, maar de Escaperoom in Ospel is heel leuk! Verschillende kamers en thema's. Wij konden toen via de website met korting reserveren. We betaalden toen 10,- p.p.

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:31

Lynn_Nikita schreef:
-Namiro- schreef:
Welk hotel zijn jullie geweest dan??




Fletcher staat in haar berichten, bij de grens in Asenray



Indd! Stom! :o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laura82, lukka63, Myka, nikolletje, Shorks, Spaansepony, tinker_sally, xAlice en 96 bezoekers