Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 11:22

Ik wil in de komende weken ergens gaan kamperen met mijn 2 neefjes van 5 en 3 jaar oud. Ze zijn beiden gek op dieren en natuur. Het idee is om ongeveer 3 a 4 daagjes te gaan kamperen. Nu ben ik er alleen nog niet helemaal uit waar ik met ze naar toe wil. Het lijkt me sowieso erg leuk om met ze naar Safaripark Beekse Bergen te gaan. Maar ik weet dan niet zo goed wat ik de andere dagen in die omgeving met ze kan gaan doen?

De Veluwe lijkt me ook erg leuk met ze en dan een bezoekje aan bijv. de Apenheul. En een keer op pad met een huifkar.

Heeft iemand aanraders om te doen/te zien in de omgeving van Hilvarenbeek maar ook de Veluwe met 2 jonge kids?

En goedkope campings die leuk zijn?


xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:25

Sowieso zit de Efteling ook in de buurt van Hilvarenbeek. Is vanuit de Beekse Bergen ongeveer 20 minuten rijden.

Een hele leuke camping voor kinderen is Camping de Paal. Die ligt alleen in Bergeijk (richting Belgische grens), maar natuur genoeg daar ook in de buurt, o.a. de Malpie, Leenderbos, bos tussen Bergeijk en Eersel, Postel ligt ook in de buurt. Tevens maneges genoeg in de buurt en regelmatig ook huifkartochten. Om te zwemmen kun je uitwijken naar het Vennenbos of De Kempervennen (subtropisch), naar Eersel (E3 strand) of Valkenswaard (buitenzwembad De Wedert).
Dierentuinen vind je in Nuenen (Dierenrijk, 35 minuten rijden) of anders toch de Beekse Bergen (40 minuten rijden). Alles makkelijk bereikbaar via provinciale wegen of snelwegen.

Camping de Paal zit alleen heel vaak vol, maar wellicht hebben ze nog ergens plek voor 3 à 4 dagen.

Anders is Camping de Achterste Hoef (Bladel) ook leuk, heb ik jaren gestaan met mijn tantes.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Goof

Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:56

Joh, op die leeftijd zijn ze nog blij met gevallen dennenappels in het bos! Niet te moeilijk denken, lekker gaan spelen buiten, speeltuin opzoeken, voetbal mee, lekker klimmen en klauteren, top toch!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:34

Als je voor Beekse Bergen in combinatie met de Efteling kiest dan is dat wel een flinke aanslag op je budget. Beekse Bergen is duur en de Efteling ook, niet bepaald 'goedkope camping'.
In Arnhem zit een leuke camping voor jongere kinderen: camping Warnsborn. Burgers Zoo is van daaruit ook heel makkelijk bereikbaar. De camping ligt op een kilometer of drie vanaf het centrum van Arnhem (tegen Schaarsbergen aan) en het ligt midden in de natuur. Je kunt er ook mooie wandelingen maken, je loopt zo vanaf de camping het bos in. Het publiek heeft een vrij hoog bakfietsgehalte, maar dat hoort ook een beetje bij het soort camping natuurlijk :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 23:56

Haha bakfietsgehalte :') Dat zouden de jongens ook geweldig vinden denk ik.

Efteling wordt 'm inderdaad niet, daar vind ik ze nog wat te jong voor. Ik las dat de Beekse Bergen nu echt mega wachtrijen hebben voor de safari's, dus dat vond ik ook niet echt aantrekkelijk. Ben nu rond aan het kijken voor Burgers Zoo inderdaad, ook leuk!
Het valt alleen niet mee om last minute nog iets goedkoops te vinden. Daarnaast loop ik tegen de vraag aan: hoe ga ik het doen als ik even wil douchen? Vind het niet zo'n prettig idee om ze alleen achter te laten bij de tent. Dus nu ook een beetje rond aan het kijken voor een safaritent met badkamer, een trekkershut of een stacaravan. Maar dat valt niet mee. Helemaal niet onder de 150,- voor 3 a 4 nachten.

Inderdaad wel een leuke camping die je noemt!

Goof: dat is inderdaad waar, ze zijn met zo weinig eigenlijk al tevreden. Ze vermaken zich prima met insecten vangen haha.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:20

Camping de paal is super leuk!!

ik lees meer mee dan dat ik post!

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:24

Ingrid_92 schreef:
Haha bakfietsgehalte :') Dat zouden de jongens ook geweldig vinden denk ik.

Efteling wordt 'm inderdaad niet, daar vind ik ze nog wat te jong voor. Ik las dat de Beekse Bergen nu echt mega wachtrijen hebben voor de safari's, dus dat vond ik ook niet echt aantrekkelijk. Ben nu rond aan het kijken voor Burgers Zoo inderdaad, ook leuk!
Het valt alleen niet mee om last minute nog iets goedkoops te vinden. Daarnaast loop ik tegen de vraag aan: hoe ga ik het doen als ik even wil douchen? Vind het niet zo'n prettig idee om ze alleen achter te laten bij de tent. Dus nu ook een beetje rond aan het kijken voor een safaritent met badkamer, een trekkershut of een stacaravan. Maar dat valt niet mee. Helemaal niet onder de 150,- voor 3 a 4 nachten.

Inderdaad wel een leuke camping die je noemt!

Goof: dat is inderdaad waar, ze zijn met zo weinig eigenlijk al tevreden. Ze vermaken zich prima met insecten vangen haha.


Je kunt ze op die leeftijd inderdaad niet alleen laten :(

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:54

Beeksebergen heeft ook Speelland! Ook erg leuk en niet duur is badpak mee! Tilburg en Eindhoven kun je erg leuk winkelen maar ook Oisterwijk vond ik er leuk voor een hapje! Zit in die hoek ook een reptielen huis! Uhmmmn verder weet ik het even niet

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:55

Slash in Oudenbosch eens kijken erg leuke camping met zwembad...

jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:19

Camping Lemeler Esch bij Ommen! Heerlijk spelen in het speelbos op de camping voor die leeftijd. Ook peuterbadje en Zwembadje. Je kunt er ook een bakfiets huren.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:48

o0eefje0o schreef:
Slash in Oudenbosch eens kijken erg leuke camping met zwembad...


Je bedoelt splash in Hoeven denk ik
Ofwel bosbad Hoeven Molecaten vakantie park

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:04

In brabant tussen de weilanden heb je Pukkemuk. Naast de speeltuin/pretparkje heb je ook een camping. Efteling is op fietsafstand. Ook ben je zo op de loonse en drunense duinen.

Als je van wat meer rust houd en in een bosrijke omgeving wilt zitten kun je bij apeldoorn een aantal hele mooie campings vinden, PB maar als je hier wat leuke (kindvriendelijke) campings wilt.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:39

Met douchen zou ik de kleintjes gewoon meenemen. Meestal heb je wel familiedouches, die zijn wat groter. Dan hoef je ze ook niet alleen te laten.

Nog even iets anders. Zou dit wat zijn?
http://www.gerrithoeve.nl/nl/
Ik ben er zelf nog nooit geweest maar heb er wel leuke verhalen over gehoord.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:12

Mocht je Drenthe ook een optie vinden: camping de Bosrand in Ellertshaar. Ligt in de middle of nowhere, maar wel op een prachtige plek. Aan het bos, bij een zandafgraving. Op de camping zijn koeien en kalfjes, paarden, kippen en konijnen (die je ook in een ren bij de tent kunt krijgen). Super leuke camping met (kleine) kinderen! Iedere ochtend verse broodjes van de bakker en je kunt ook verse eitjes kopen. http://www.debosranddrenthe.nl/
Huifkar huren in de buurt kan ook, onder andere bij Rijmaaran.

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Re: Kamperen met 2 kids Veluwe/Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:20


doe-het-zelf stalhouder in opleiding :+

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:48

Bonnyyyyyy schreef:
Camping de paal is super leuk!!

Zeker een aanrader maar niet geheel goedkoop wel veel te doen.

Wij staan er nu twee weken ( tweede jaar op rij) je hebt daar ook accomodatie met eigen toilet / douche ruimte


Gerrithoeve ook een aanrader
Bij pukkemuk is het ook onwijs leuk

Eigenlijk in brabant heb je enorm veel keus ( misschien wel teveel)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 117 bezoekers