Bijna 1 jarige pup blaft opeens als we niet thuis zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Bijna 1 jarige pup blaft opeens als we niet thuis zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 21:02

Ik hoop echt op tips.. zit zelf even met de handen in t haar.


Onze Jack Russel teef is op t moment echt niet om uit te staan om t even zacht uit te drukken.
Sinds vorige week zaterdag heeft ze bedacht om zo’n 10 minuten nadat ik weg ben onze andere hond te gaan uitdagen om te spelen. Onze andere hond ook een Jack Russel teef van bijna 7 blijft lekker liggen waar ze ligt en negeert haar. Als ze alleen zou uitdagen zou ik er totaal geen moeite mee hebben. Ze blaft er alleen gigantisch bij. Ze hield t in het begin zo’n anderhalf uur vol. Inmiddels is dit zo’n 10 min - kwartiertje. Ze is dus al enorm geminderd.

Ik dacht zelf aan verlatingsangst, echter heb ik een camera in huis en kan ik zien dat ze echt wil spelen met de ander.

Iemand tips en trucs?

Wat we al doen
- lange wandeling voor we weggaan
- er is voldoende speelgoed. Morgen komt er wel nieuw speelgoed wat ik alleen ga geven als ik weg ben.
- gecorrigeerd door de camera dit werkt 1 min daarna begint ze opnieuw.

Help!

Edit; denk dat ze loops moet worden gezien ze erg geprikkeld is. Kan dit er iets mee te maken hebben?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Bijna 1 jarige pup blaft opeens als we niet thuis zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:11

Mijn husky is verschrikkelijk geirriteerd als ze tegen haar loopsheid aanzit die is ook veel luider inderdaad :+

Zou eens kijken naar mentale spelletjes voordat je weg gaat dat maakt ze vaak net wat vermoeider

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 21:17

KarmaChansy schreef:
Mijn husky is verschrikkelijk geirriteerd als ze tegen haar loopsheid aanzit die is ook veel luider inderdaad :+

Zou eens kijken naar mentale spelletjes voordat je weg gaat dat maakt ze vaak net wat vermoeider



Dankjewel voor de tip. Echt vreselijk. Ik heb er zelf niet echt last van maar de buurt wel. Hoop dat t snel komt daarna wordt ze gesteriliseerd.

Het is vooral frustrerend als we thuis zijn doet ze helemaal niks. Geen blafje niks.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Bijna 1 jarige pup blaft opeens als we niet thuis zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:20

Maar blaft ze om de ander uit te dagen of gewoon in het niks? Eventueel zou je ze gescheiden kunnen houden als je weg gaat, eventueel de jongste in een bench? Kunnen ze in ieder geval elkaar niet opklooien..

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:21

ja zo slim zijn ze wel haha je kan beter een reu hebben :') ik wil ook geen teef meer hierna haha

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 21:22

Pluttersput schreef:
Maar blaft ze om de ander uit te dagen of gewoon in het niks? Eventueel zou je ze gescheiden kunnen houden als je weg gaat, eventueel de jongste in een bench? Kunnen ze in ieder geval elkaar niet opklooien..


De ander negeert haar compleet. Ze staat echt tegen de ander te blaffen. En uit frustratie naar een tijdje ook in het lucht ledige.

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bijna 1 jarige pup blaft opeens als we niet thuis zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:17

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Je herkent dat je hond geprikkeld is, wat ook overeenkomt met het gedrag wat ze laat zien.

Lange wandelingen en speelgoed zorgen nu misschien voor te veel prikkels. Wat extra rust kan helpen.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bijna 1 jarige pup blaft opeens als we niet thuis zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:53

Idd als het gaat om over prikkelen dan beter knaag werk geven ipv nog meer prikkels. Knagen geeft rust

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Bijna 1 jarige pup blaft opeens als we niet thuis zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 07:56

Dit is de 2e ochtend dat ze stil is!!

Heb kleinigheidje aangepast. Het allerleukste speeltje is alleen nog voor als ik weg ben. En ze krijgen niks lekkers meer voor ik ga!

Ik hoop zo dat dit blijft!!