Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 16:51

Hello bokkers! :wave:

Ik open eigen totaal geen nieuwe topics, maar ik zou graag wel wat tips willen hebben. Heb wel gezocht, maar niet specifiek een topic gevonden of anders was deze toch al wat ouder.

Sinds een paar dagen heb ik dus een tennisarm, waarschijnlijk loop ik er al langer mee, want als ik terug ga denken heb ik de symptomen al minimaal 7 weken denk ik. Vorige week begon ik opeens krachtverlies te ervaren bij deze arm en de pijn is soms niet echt heel fijn aanwezig, om me nog maar zacht uit te drukken haha. De tintelingen in m’n vingers is er ook duidelijk.

Ik heb op aanraden van de huisarts zon bandje gekocht, deze werkt verbazingwekkend goed, maar ik wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf. Daarnaast ben ik me ervan bewust dat het een lang herstelperiode heeft, maar toch.
Verder heeft de huisarts ook nog een eventuele crème voorgesteld die de ontsteking wat kan verminderen, maar eerlijk gezegd sta ik hier sceptisch tegenover en heb ik hier geen vertrouwen in.

Zijn er bokkers die hiervoor tips hebben of hoe ik her buiten rust snelle kan genezen? Misschien nog wat kennis wat ik kan doen wat het beste is voor op vakantie? Want uitregenen nu, mag ik over 1,5 week naar Zuid-Afrika, maar ik zie er met deze arm wel en beetje tegenop :\ .

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

[o]


Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:22

Hi, wat een grappig toeval zeg! Ik zit in Zuid-Afrika en heb een ernstige tennisarm opgelopen een paar maanden terug. Omdat opereren dus echt geen optie is voor mij ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Heb een Nederlandse website van een fisio gevonden en ben met zijn oefeningen aan de slag gegaan. En wat een resultaat! Heb, op zijn advies, ook zo'n band om mijn arm en doe trouw elke dag de oefeningen. Het werkt echt! Ik ga proberen om de link hier te plaatsen. Ben niet zo handig met dit maar wie weet lukt het. https://www.alwaysfysio.nl/3-tennisarm-oefeningen/.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:46

Een van de belangrijkste zaken is waardoor heb je een tennisarm opgelopen?
de aanhechtingen/pezen zijn overbelast en er is een kleine ontsteking.

De snelste manier om van de pijn af te komen is een injectie met cortisonen. Ik vermoed dat de creme/zalf van de docter ook cortisonen en een pijnstiller bevat.

Nu het slechte nieuws, als je niets veranderd aan de oorzaak krijgt de arm geen kans om te genezen.
Door oefeningen en rust geneest het. Doorgaan met overbelasten verhinderd de genezing en blijven/komen de klachten weer terug.

Ik zou voor de zalf gaan als je pijn hebt. En langs een fysiotherapeut gaan om te kijken waardoor het komt en welke oefeningen jouw helpen.

Let op verkeerde oefeningen (of teveel doen) zorgen dat er geen rust is om te genezen.

succes

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:04

Ik was er met dat bandje zo van af en had ook meteen veel minder pijn. Gewoon even een tijdje dragen is het zo over. Je kan naar Zuid Afrika toch ook prima dat bandje om?


Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 18:30

Bedankt voor de tips iedereen, ik zal me er eens in gaan verdiepen! :)

SusanH: tuurlijk, het is ook niet dat ik m’n reis ervoor zou cancelen, maar een manier om de pijn te verminderen of om er beter dan mee om te kunnen gaan is nooit verkeerd voor zo’n reis ;-).

[o]

ellepel

Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:13

Ik heb het al jaren af en aan.
Komt door mijn werk.
Ik ben schoonmaakster.
Ik heb bij de fysio triggerpoint behandeling gehad, dat hielp erg goed.
Maar het is een pezen kwestie en dat duurt nou eenmaal lang.
Ik krijg altijd het advies om wel door te bewegen,maar niet overbelasten.
Stem je beweging er dus op af.
Eventueel pijnstiller als de pijn te erg is.
Maar het geneest na maanden vanzelf.
Niet weer overbelasten en je kunt ook nog medical taping proberen ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:12

Ik had weinig pijn met het bandje maar dat is voor iedereen anders denk ik.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:28

Ik loop ook al weken met een tennisarm, even een paardje geschoren whaha
Combinatie van fysio, oefeningen en ice gel hielpen onvoldoende naar mn zin dus nu ook een band erbij gehaald en die doe ik alleen aan als ik wat wil gaan doen. Werkt geweldig. Na een lange dag werken en sjouwen vind ik ook een ice pack heerlijk.
verder paracetamols om te slapen. Ik heb ook krachtverlies, en pijn naar zowel hand als bovenarm toe.
Dus iets rustiger aan doen al is dat soms moeilijk, zeker met die band dan heb ik het idee dat er niet veel aan de hand is en pak ik soms door met veel pijn weer als gevolg ppfff
Het blijft vervelend zoiets en vaak duurt het wel een poos eer het genezen is.

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:33

Mijn vriend heeft 2 ernstige tennisarmen en heeft baat gehad met behandelingen bij een chiropractor (meestal acupunctuur).

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:37

Ik heb dry needling gehad met mijn tennisarm was er zo vanaf.

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:51

Ik heb een chronische tenniselleboog. Geen behandeling werkte voor mij. Ik ben naar een ziekenhuis in Antwerpen geweest en daar heb ik shockwave therapie gehad. Sindsdien klachten vrij. Wel moet ik er voor waken dat ik niet te veel doe

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:54

Ik loop al jaren af en aan met tenniselleboog. Verergert als ik te veel monotone bewegingen moet maken. Als kamp ik er inmiddels al maanden mee zonder enige verlichting.
Fysiotherapie helpt bij mij wel enorm.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:05

Tooske schreef:
Ik heb dry needling gehad met mijn tennisarm was er zo vanaf.


Oh dat zou ook goed hetgeen kunnen zijn wat mijn vriend kreeg! In elk geval dus bij een chiropractor :P

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:10

Dry needling heeft mij ook van de tennisarm afgeholpen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:25

Ik heb op het moment ook erg last. Al gevraagd om aangepaste muis en toetsenbord, komt bij mij echt door computerwerk. Wisselde van arm met muizen maar heb het helaas nu in beide. Ik viel flauw van dry-needling, niet omdat ik bang was maar omdat mijn lichaam in shock raakte oid. Ben benieuwd wat jullie met bandje bedoelen?

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:34

Afbeelding

ik heb deze, vind hem een uitkomst. merkte direct verschil.

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:41

Medicatie
Band op de pijnplek
Fysio
Intapen
Heeft echt Tijd nodig

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:37

Fysio: shock wave. Echt het proberen waard.

Heeft de huisarts voltaren geadviseerd ? Zit ibuprofen in als ik het goed heb en werkt van buitenaf dus ontstekingsremmend.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:45

MissBambi schreef:
Fysio: shock wave. Echt het proberen waard.

Heeft de huisarts voltaren geadviseerd ? Zit ibuprofen in als ik het goed heb en werkt van buitenaf dus ontstekingsremmend.

Diclofenac ;)

Is een prima middel, geen rotzooi slikken en het remt de ontsteking.

Je kunt oefeningen doen voor een tenniselleboog, maar ik zou daarvoor wel een bezoekje brengen aan een fysiotherapeut. Die kan goed voordoen wat je moet doen.
Dat bandje werkt in principe ook goed. Het vermindert de pijn. Maar het gaat wel even duren voor het weer allemaal genezen is helaas...


Ieder einde is een nieuw begin :-)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:49

Ik heb al een tijd een tennisarm en had er ook mee door gelopen. Omdat ik bechterew heb/reuma, dacht ik dat het daar aan lag, dus ik heb gewoon gewacht op de afspraak met de reumatoloog. Ik spuit voor de bechterew Humira en ik dacht dat die niet goed werkte.

Toen is ze het gaan bekijken en het bleek een tennisarm. Bij orthopedie zo een bandje gekregen, maar wel met ene stevig stukje erin.

Bij mij kwam het denk ik wel door het uitmesten en de hoeven doen, want dan voelde ik het. Maar het werd natuurlijk steeds vervelender. Kon geen glas meer vasthouden.

Ik heb dat bandje echt braaf gedragen, maar ben wel alles blijven doen, dat kan echt niet anders......Paarden blijven elke dag mesten en willen het niet weken of maanden ophouden of zelf naar de mesthoop brengen :( En hoeven blijven ook groeien, dus tja.....

De laatste paar weken gaat het wel al iets beter en vergeet ik het bandje soms. Daarom nu 2 dagen ietsjes meer last, maar verder is het wel zo goed als over.

Het heeft wel iets van 4 maanden geduurd in totaal vanaf de klachten.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 04:02

Siesjuh schreef:
MissBambi schreef:
Fysio: shock wave. Echt het proberen waard.

Heeft de huisarts voltaren geadviseerd ? Zit ibuprofen in als ik het goed heb en werkt van buitenaf dus ontstekingsremmend.

Diclofenac ;)

Is een prima middel, geen rotzooi slikken en het remt de ontsteking.

Je kunt oefeningen doen voor een tenniselleboog, maar ik zou daarvoor wel een bezoekje brengen aan een fysiotherapeut. Die kan goed voordoen wat je moet doen.
Dat bandje werkt in principe ook goed. Het vermindert de pijn. Maar het gaat wel even duren voor het weer allemaal genezen is helaas...


Het was al laat, en was net zuster af. :') bedankt!

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:19

monnikenburg schreef:
[ [url=m/PsLM0v.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb deze, vind hem een uitkomst. merkte direct verschil.


Interessant. Hoe heet dit en hoe werkt het?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:01

Zo'n soort bandje heb ik ook nog liggen :j

Het haalt de druk van de aanhechting van de pees af, en daarmee kan de pees rusten en heb je minder pijn. Dat is iig wat ik er nog van onthouden heb. Het maffe was met dat bandje kon ik weer iets vasthouden zonder het te laten vallen. Als ik het bandje niet om had had ik niet alleen weer meteen pijn, maar liet ik ook alles uit mijn handen vallen :+

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 08:22

Bedankt iedereen voor de tips, echt heel fijn :)!

Zon bandje werkt echt ideaal, ik heb hem aan de bovenkant van de elleboog zitten i.p.v. de onderkant. Mag hem tijdens het slapen niet omdoen, dus ben blij als het vaak weer ochtend is, want het scheelt echt in de pijn haha.

En volgensmij zie hij inderdaad voltaren voor de gel, maar als er daadwerkelijk diclofenac in zit, dan sla ik die over. Daar ga ik niet zo goed op, iets met dingen gaan zien die er niet zijn := .

[o]

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:41

Justme_Lisaa schreef:
Bedankt iedereen voor de tips, echt heel fijn :)!

Zon bandje werkt echt ideaal, ik heb hem aan de bovenkant van de elleboog zitten i.p.v. de onderkant. Mag hem tijdens het slapen niet omdoen, dus ben blij als het vaak weer ochtend is, want het scheelt echt in de pijn haha.

En volgensmij zie hij inderdaad voltaren voor de gel, maar als er daadwerkelijk diclofenac in zit, dan sla ik die over. Daar ga ik niet zo goed op, iets met dingen gaan zien die er niet zijn := .



Smeren is wel iets anders als slikken. Is sowieso twijfelachtig hoeveel er door de huid heen op genomen wordt en echt werkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kwinney, xdniesje, xLeoniee, Zira1994 en 157 bezoekers