herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 16:33

(ik ga zo naar de dokter,maar mss heeft iemand hetzelfde gehad,want er wordt sowieso bloed ed genomen,dus een bezoekje straks brengt waarschijnlijk nog niet direct de uitslag/oplossing)

al enkel weken voel ik me niet prima.

kleine 4 maanden terug bevallen.

toen mijn cyclus na 11 weken terug op gang kwam,voelde ik me wat ijl in mijn hoofd.
nu,kan natuurlijk,niets abnormaals aan,ben ik ook gevoelig aan en ijzertabletten brengen na een tijdje de oplossing.
die neem ik nu al een kleine maand.

maar mijn gevoel van 'licht in mijn hoofd' wordt niet beter.
sterker nog,sinds een goeie week heb ik het gevoel alsof ik constant op een schommelde boot rond aan het stappen ben.
ook behoorlijk moe(en de kleine slaapt al 12u door sinds ze een maand is,dus slaaptekort ligt niet aan de oorsprong hiervan)

+/-2 weken terug kreeg ik een enorm aanval van allergie op de zon,uitslag op mijn armen,jeuk,branden,....(nooit eerder gehad en op dat moment ook niet aan het zonnebaden ofzo,dus ook al zoiets vreemds,vanwaar komt die reactie plots zo erg vandaan?)
een week aangekeken,maar het werd alleen maar erger,en daarna bij de dokter een cortisone-injectie gekregen(6 dagen terug).
volgens de dokter kan die er voor iets tussen zitten,maar omdat het nu al zo lang aanhoudt en niet direct beter wordt,lijkt hem dat sterk en brengt hij die injectie niet direct in verband met het sterker wordende zwalpende gevoel(ik zwalp niet,in mijn hoofd voelt het constant zo aan)

herkent iemand dit?ooit gehad?wat was de oorzaak?

(vandaag al telefonisch contact gehad met de dokter,hij dacht aan binnenoorontsteking of evenwichtsorgaan-ontsteking,lijkt me erg vreemd,want 0.0 oorpijn,ook geen koorts oid)

nu voel ik me bv erg onzeker naar de kleine toe ed....nog niet omgevallen of bijna,maar heb wel vaak het gevoel dat ik plots mijn evenwicht kan verliezen en kan vallen,en dan wil je gewoon geen 4 maanden oude baby op je arm hebben natuurlijk....

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:36

Waar ik aan denk als ik dit lees is de ziekte van meuniere misschien.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:42

Kan ook een restant zijn van een oude, verwaarloosde binnenoorontsteking. Hoef je geen last van te hebben maar dan zit er troep in je binnenoor, wat de werking van je evenwichtsorgaan verstoort.
Menière zou ook kunnen, dat is een afwijking aan je evenwichtsorgaan. Maar het kan ook heel ergens anders door komen.
Ik zou een verwijzing vragen aan je huisarts voor nader onderzoek in het zh. Bij dit soort toch vrij serieuze duizeligheidsklachten wordt vaak voor de zekerheid ook een mri van je hoofd gemaakt. Dat kun je iig bepaalde zaken uitsluiten.

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:46

Ik had duizeligheidsklachten en last van extreme vermoeidheid door een tekort aan actief b12. Slik er nu supplementen voor via de huisarts. Toen mijn supplementen een tijdje terug op waren, had ik geen nieuwe gehaald, tot ik weer last kreeg van dezelfde klachten: uit het niks duizelig en draaierig, extreem moe en gapen en in staat zijn om overal in slaap te vallen. Wellicht goed om op (actieve) b12 te laten testen bij je huisartsbezoekje?

Edit: ik dacht eerst ook dat het een ijzertekort kon zijn, aangezien ik ook geen vlees eet, maar bij mij bleek het dus mijn actieve b12 te zijn.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:47

Heb je een zware bevalling gehad of toen veel bloed verloren?

Ik vermoed zelf dat het toch daar ergens mee te maken heeft.
Hormoonschommel kan ook nog, je bent niet ineens ontzwangerd.

Shenavallie
Berichten: 11569
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:12

Jaren geleden was ik ook ineens extreem duizelig/draaierig en viel ik zelfs letterlijk tegen de muur of moest ik mij snel vast zien te grijpen om niet op de grond te vallen. Bleek dat ik heftige blaasontsteking had. Verder geen symptomen, alleen dus dit. En buiten adem na traplopen, dat het zweet mij uitbrak. Ik kon de link niet leggen, de huisarts gelijk. Ik ging ervan uit dat als je een blaasontsteking zou hebben dat je dan pijn met plassen moest hebben of heel veel naar het toilet zou moeten, wat bij mij niet het geval was. De test loog er niet om: torentje hoog in eiwitten.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:04

Ik zou de huisarts vragen om inderdaad even bloed te prikken. Eerst maar eens kijken wat het Hb, ijzergehalte en een aantal vitamines doen. Heb je een ijzertekort, kan dat heel erg goed deze klachten veroorzaken. Daar kun je heel duizelig van worden, en ook extreem moe, slap en futloos en je weerstand kan dan ook zakken. Ijzertabletten werken wel, maar op langere termijn en worden ook niet altijd goed opgenomen. Ik weet niet wanneer je ze innneemt? Want neem je ze bij de maaltijd in, maar drink je bijv ook melk bij de maaltijd, dan neem je de ijzer niet op. Ook kunnen ijzertabletten je huid gevoeliger maken voor uv straling, dus het kan goed zijn dat de allergische reactie uitgelokt is door de ijzertabletten. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 18:49

terug van de huisarts.
hij denkt aan ontsteking van de evenwichtszenuwen.
blijkt dat 'vaak' voor te komen na een bevalling.
voorschriftje voor medicatie mee,maar net 2 apotheken gedaan,en beiden toevallig dicht op woe nm...we wonen nogal afgelegen,dus wordt het morgen,daar ik echt geen zin had om een half uur te rijden.

als dat het is,zou die medicatie binnen enkele dagen betering moeten brengen,indien niet sprak hij nog over kine ed.

bloeddruk was 'laag',maar is die altijd(11 over 7),dus daar komt het niet van,en ook duizelig van ijzertekort ed is het niet,heb dat vaak,dan kan ik me licht in mijn hoofd voelen,zwart zien,....maar dat is het nu echt niet,ik voel me nu gewoon bijna dronken,alsof je constant op een boot in woelige zee loopt.

dus morgenvroeg de pilletjes en dan zien we of het effectief helpt.

(bloed is nu niet geprikt,was nog geprikt net voor de bevalling,toen was alles nog in orde,dus hem leek het sterk dat een extreem tekort dan aan de oorzaak zou liggen.)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:25

Jeetje mini en zo'n bevalling stelt niks voor en kan geen veranderingen brengen :roll:
Ze moesten iedere arts eens een soort bevalling mee moeten laten maken, zelf weeen voelen!

Hopelijk helpt de medicatie :(:)

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Re: herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:40

Rare reactie van je arts dat na de bevalling er geen grote veranderingen in je bloed zouden kunnen zitten.. Juist na een bevalling veranderd er zo extreem veel in je lichaam.
Evenwichtsorgaan zou een oorzaak kunnen wezen. Heb je het ook als je stil zit of lig?
B12 geeft ook soortgelijke klachten incl nog een hele lading klachten.
Tussen de normaalwaarden zitten wel hele grote verschillen waardoor artsen al gauw roepen dat dat goed is, maar dat hoeft dan helemaal geen waarheid te zijn is hier de ervaring.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:04

Aangezien de arts ook denkt aan je evenwichtsorgaan.. kan het misschien acuut vestibulair syndroom zijn?
Daar heb je geen oorpijn bij en kan opeens opkomen of zelfs door een plotse beweging te maken. Ik heb hier zelf regelmatig last van. Mijn allereerste “aanval” heb ik er ook anti histamine voor moeten nemen en kreeg ik de “aanval” na een periode met heel veel stress.
Nu heb ik het wel vaker als ik bijvoorbeeld een plotse beweging doe in mijn slaap en dan sta ik er mee op of wanneer ik weinig zout eet.
Je voelt je echt alsof je dronken bent, zwalpt, loopt zelfs tegen de muren aan. Sommige mensen worden er ook echt heel erg misselijk van. Ik kon er gelukkig redelijk goed tegen.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: herkent iemand het? extreem duizelig/draaierig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 22:34

ondertussen enkele dagen verder en het is zo goed als over,deze avond voelde ik me voor het eerst sinds weken weer zo goed als normaal.

dus ik ga er dan ook van uit dat de ha gewoon gelijk had en hoop dat het hiermee definitief verholpen is.