Vakantie oktober warm en waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Vakantie oktober warm en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 15:48

Mijn moeder wil graag met mij op vakantie *\o/*
In oktober in de herfstvakantie (wij zijn regio noord/midden) max 6-8 dagen weg ongeveer. We willen graag ergens naar toe maar hebben wel een aantal dingetjes waar het aan moet voldoen waar het nog wel lastig door word. Afgelopen jaar zijn we in de zomervakantie in macedoniƫ geweest wat ons toen erg goed bevallen is.

-all inclusive hotel -> mijn moeder is slecht ter been en bij slechte dagen moet zij zich ook binnen het hotel kunnen "vermaken" eten etc. een rolstoel daar aanwezig zou ook handig zijn.

-warm land -> mijn moeder heeft reuma dus warmte voelt zij zich het fijnst bij. wel met een max van 30/35 graden. en minimaal 20 graden.
-excursies mogelijk per busje/auto ivm wederom slecht ter been
-niet mega toeristisch

-Strand/blauw water/zee is geen harde eis maar wel iets wat ik graag zou willen. een echte {:} vakantie. we houden beide ook van natuur, minder stadsmensen.

-budget, max 1000 per persoon, liefst minder!
-Wij hebben beide alleen een id kaart, maar indien nodig willen wij een paspoort aanvragen.
-Veilige landen, liefst geen turkije

wie heeft er nog tips, of onbekendere vakantie bestemmingen!
Wij zijn benieuwd! :j

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vakantie oktober warm en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:05

Ik ben net terug uit Cyprus (Paphos), goed bevallen en opties voor all-in, je zou daar eens kunnen kijken? Er zijn ook meerdere excursies te boeken.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Vakantie oktober warm en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:20

Ik zou zeggen een van de Canarische eilanden, je kunt er uit diverse kiezen en het is er lekker weer, zonder dat het gelijk overdreven warm is. Griekenland kan ook, maar in oktober al wel kans op slechter weer. Dat geldt ook een beetje voor de rest van Europa. Ik ben van de Canarische eilanden op Tenerife en la palma geweest. La palma is prachtig, niet toeristisch, maar voor iemand die slecht ter been is, minder geschikt. Het is echt een wandel eiland. Tenerife zou wel kunnen, of gran Canaria, daar zijn ook genoeg all inclusive hotels.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:22

Wij gaan ook altijd in oktober en we gaan dan meestal naar Griekenland.
Rond die tijd is het daar dan 30 - 32 graden, dus prima temperatuur om ook nog leuke dingen te doen!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:26

Cyprus idd, meest zonnige land van Europa. Ook Siciliƫ moet die 20 graden nog wel redden denk ik, maar daar is all inclusive ms iets moeilijker te vinden?

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:28

Wij gaan de eerste 2 weken naar egypte ook nog heerlijk daar en een mooie blauwe zee

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:32

MacavityL schreef:
Ik ben net terug uit Cyprus (Paphos), goed bevallen en opties voor all-in, je zou daar eens kunnen kijken? Er zijn ook meerdere excursies te boeken.

Inderdaad mooi, maar Griekenland is wel een risico in oktober hoor. Het kan mooi weer zijn, maar als je pech hebt is het al aardig koud en helemaal geen strandweer meer.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Vakantie oktober warm en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 23:10