Vriendje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 09:53

Hallo iedereen,

Aangezien ik me een beetje dubbel hierover voel zou ik graag jullie mening willen weten :)
Ik heb sinds 2weken een nieuwe vriend. We zien elkaar elke dag op werk, hebben samen pauze. En drinken bijna elke dag na het werk een drankje. Voor onze relatie kende we elkaar niet zo lang.
Ik ben altijd erg op mijzelf, heb een eigen paard, volg nog een opleiding en werk dan ook fulltime. Nou geeft hij aan het niet erg te vinden als we naast het werk niet afspreken, puur omdat ik het druk heb. En op echte vrije dagen ook erg moe ben en uitrust.
Maar ik denk juist dat het raar is om helemaal niet naast het werk af te spreken. Nou hebben we wel afgesproken 1 dag samen iets leuks te doen in de maand.
Gewoon omdat we het allebei druk hebben en zo toch 1dagje samen zijn. Zonder werk.
Maar toch zit het me dwars, naast het werk niet afspreken. Is dat niet raar?
Ik denk zo van, nu hebben we het allebei super druk. En plannen van de winter een vakantie samen en dan hebben we ook tijd voor elkaar..


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:18

Ik verplaats dit topic naar Levenzonderpaarden, omdat het niet op de Huiskamer thuis hoort.

HK->LZP

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:23

Er is in principe niets raar binnen een relatie als beiden het eens zijn over hoe die relatie wordt vorm gegeven. Dus als de spelregels en verwachtingen aan beide kanten helder zijn en daar over met elkaar wordt gecommuniceerd, is het OK. En tijdens de relatie ook blijven communiceren uiteraard.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:23

Er zijn geen regels voor hoeveel je je elkaar moet zien. Dat bepaal je zelf. Als jij je er niet goed bij voelt is dit dus niet de juiste combinatie. Wel vind ik dat je van het ene uiterste (elke dag, tijdens werk, na het werk) naar het andere uiterste gaat (1 keer per maand).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:23

Het lijkt me op langere termijn niet echt duurzaam om een relatie te hebben op basis van elkaar alleen maar zien op het werk. Dus ja, ik zou evengoed proberen minimaal 1 keer per week af te spreken. En ook al ben je moe, je kunt ook samen lekker bank hangen, film kijken, boodschappen doen, weet ik wat nog meer. Je hoeft niet iedere keer wat te ondernemen, bij elkaar zijn zou ook goed moeten zijn toch?

En je bent 20, slapen jullie al bij elkaar? Anders kun je op die manier wat vaker bij elkaar zijn :)


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:24

Als het voor jullie werkt dan maakt het niet uit toch? :) Dat andere mensen het vaak anders doen, betekend niet dat het niet op deze manier kan werken. Maar als je er echt mee zit dan zou ik dat met hem bespreekbaar maken en kijken of je wellicht wel ergens een gaatje extra kunt maken, als je je daar zelf ook echt prettiger bij voelt.

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:24

Waarom zou het raar zijn?

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:30

Los van wat je hoofd zegt, hoe voel je je hierbij?

Als je je er niet ok bij voelt, moet je het opnieuw bespreekbaar maken. Jullie zijn nog maar pas samen, dus meteen aanpakken als je ergens mee zit. Iets laten aanslepen is niet de beste start.

Maar ga alleszins niet voort op wat "normaal" lijkt. Probeer uit te zoeken hoe je je er daadwerkelijk bij voelt.

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:31

Het zou mijn keus niet zijn maar als jullie je er beide goed bij voelen waarom niet. Het is jullie relatie en als jullie het zo fijn vinden wie ben ik dan om dat af te kraken. En jullie zien elkaar elke dag sowieso op het we4k.

Zelf zou ik er wel behoefte aan hebben om ook dingen buiten het werk om te doen. Nu hebben jullie bijna altijd andere mensen om je heen. En het is heerlijk om met je vriend te kunnen knuffelen of lekker op de bank te hangen samen. Het hoeft niet altijd heel actief te zijn.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:35

Heb je dan helemaal geen tijd voor hem?
Kan je niet een keer een avondje vrij plannen voor de bios ofzo?
Lijkt mij heel apart om elkaar altijd met andere erbij te zien en te spreken.
Woon je nog thuis en hij ook? Dan kan je ook samen een keer eten ofzo?

Verder moet je doen waar jij je goed bij voelt maar aangezien je er een topic voor opent krijg ik het idee dat je dit ook niet ideaal vindt.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:57

Ik vraag me vooral af hoe je sommige lichamelijke behoeftes binnen een relatie op het werk wilt uitvoeren. :+

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:59

Palmera schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je sommige lichamelijke behoeftes binnen een relatie op het werk wilt uitvoeren. :+


In de pauze natuurlijk :+

Lijkt mij wat ongemakkelijk, maargoed, wie ben ik? :Y)

TS: zonder gekheid. Als jullie je er beide prima bij voelen dan is er geen probleem. Maar misschien is het een idee om 1x per week na het werk of bijvoorbeeld in het weekend samen boodschappen doen, eten en dan een filmpje kijken?

Het lijkt mij niet fijn om altijd collega’s om je heen te hebben wanneer je elkaar ziet :)

Misschien vindt hij het leuk om eens mee te gaan naar je paard?

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:04

De vraag is of je het echt wel een relatie kunt noemen, want nu is het net een 'werkrelatie'. Als je in een relatie geen tijd wilt/kunt vrij maken voor elkaar, ongeacht of je nu moe bent..dan kun je beter wachten met een relatie. Bij een relatie behoord toch enigzins intimiteit en affectie, lijkt mij niet dat je dit kunt geven/nemen op het werk, buiten een keertje per maand na het werk.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:09

Palmera schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je sommige lichamelijke behoeftes binnen een relatie op het werk wilt uitvoeren. :+
Da's op zich niet zo moeilijk _O-

On topic, ieder moet zelf/samen bepalen wat voor hen goed voelt binnen een relatie. Ik denk wel dat je relatie niet echt zal gaan groeien, je bent op je werk meestal toch anders dan privé. Werk is maar een onderdeel van, niet wie iemand volledig is en hier kom je, enkel tijdens het werk, ook niet snel achter.

Lijkt me.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:12

Je kan toch geen toekomst met iemand opbouwen als je elkaar nooit buiten je werk om ziet, denk dat veel werkgevers het ook niet echt tof vinden als je alleen maar met elkaar bezig bent als je eigenlijk moet werken.. Maargoed dat kan natuurlijk verschillen per sector.

Heb ook net 2 weken terug een jongen ontmoet, en we doen het rustig aan maar iedere keer als ik bij hem of hij bij mij weg rijd wil ik alweer heel graag bij hem zijn.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:27

Als jullie zo tevreden zijn, waarom niet!
En als het toch leuker blijkt het anders te doen is er vast wel een mogelijkheid.
Je leven blijft vast niet altijd precies hetzelfde, dingen veranderen sowieso op een gegeven moment.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:53

Ik ben van mening dat relaties op het werk sowieso niet echt goed zijn. Ik zou er eerder voor kiezen om dit apart te houden en elkaar gewoon in de weekenden te zien, net als je normaal zou doen als je niet bij hetzelfde bedrijf zou werken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:22

Huh? Volgens mij ben ik de enige die dit een hele rare/bijzondere relatie vind.

Jij bent volgens je profiel 20 jaar, ik neem aan dat je vriend ook van die leeftijd is. Hoe vullen jullie elkaars lichamelijke behoeftes dan aan? Neem toch aan dat jullie op het werk gewoon professioneel zijn, dus dan komt het er op neer dat jullie nooit intiem zijn? Dan heb je meer een vriendschap dan een relatie lijkt mij..

The smell of earth after rain!

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:25

Jullie kennen elkaar pas 2 weken. Laat het gewoon rustig groeien.

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:26

Ik neem aan dat je elkaar tezijnertijd toch beter wil leren kennen, op elk gebied? Kijken of er toekomst etc in zit. Hoe doen jullie dit? Is dat wel wat je wil uberhaupt?
Buiten dat denk ik niet dat je aan een relatie moet beginnen als je geen tijd hebt of niet wil investeren in de ander door tijd te maken. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:33

Tja als het voor jullie zo werkt.. ik zou er niet aan moeten denken. En denk inderdaad dat het op lange termijn niet haalbaar gaat zijn.

Tis een beetje geven en nemen. Vrije dagen, uitrusten.. ja oke. Maar lig je dan de hele dag op je bed? Of wat moet ik me daarbij voorstellen.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:35

Tja. Als je nog maar twee weken 'iets' hebt dan maakt het toch niet uit in welke vorm dat is. Dat gaat zich vast een plek geven en krijg je vanzelf bijzonder behoefte om 'm naast het werk ook te zien. Of niet, en dan is het ook duidelijk.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 19:19

Bedankt voor alle reacties! Alles tussen ons is zo snel gegaan. We kennen elkaar amper 2 maanden. Maar hebben nog maar twee weken iets. We maken alles bespreekbaar naar elkaar. Van intimiteit is bijna geen sprake door mijn verleden. En dat vinden we beide prima. Mijn vriend heeft twee zaken waarvoor ik werk. Dus nee, we hebben het zo druk dat we niet echt afspreken. 1x per maand is voor ons voldoende :) intimiteit moet groeien. Af en toe slaapt hij bij mij. Hij heeft een huis, ik ben er nog niet geweest. Twee weken is nog zo kort. En we moeten elkaar gewoon nog beter leren kennen. Hij geeft aan dit helemaal niet erg te vinden, en dat twee weken zo kort is. We kennen elkaar ook heel kort.
Hij staat er ook 100% is zoals ik denk, ik wil alles heel rustig aan. Hij ook, alleen ben ik misschien te onzeker :/ dankjewel voor alle reacties!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:23

Je date dus eigenlijk met je baas als ik het goed begrijp.
Ik zou het misschien nog geen verkering noemen, leer elkaar kennen, doe leuke dingen samen en leg nog niet allerlei regels vast zoals 1x per maand samen iets leuks doen
Dat klinkt meer als vrienden

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:04

Vanuit je berichten begrijp ik dat je elkaar kort kent en dus nog in de ontdekkingsfase zit. En dat jullie beide druk zijn. Laat je vooral niet van je leg brengen door het idee dat verliefde mensen 24/7 op elkaars lip willen zitten en alles (hobbies/egen tijd) in de eerste periode opzij zetten. Iedereen is zijn eigen individu en dus anders, ook in de liefde. Je zegt dat alles bespreekbaar is, en als dat echt zo is en jullie beide aangeven het zo goed te vinden, dan is het prima toch! Je kan altijd nog eens navragen bij hem of hij er niet zijn vraagtekens bij heeft.
Kortom: ga er niet vanuit dat elke Nicolas Sparks film het echte leven spiegelt. Doe lekker jullie ding en geniet van je nieuwe vlam!

(en hou werk en privé wel goed gescheiden!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, DaphneR93, GrapeshotBot en 126 bezoekers