Ik zal het missen.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Ik zal het missen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 22:20

De keuzes van
het hart
zijn vaak de
moeilijkste
die je kan maken.
Afbeelding

Altijd heb ik geroepen dat dit de sport voor mij is en er nooit meer mee ga stoppen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag heb ik mijn aller laatste les gevolgd en de keus gemaakt helemaal te stoppen.
Afbeelding


Ik ben blij dat ik mijn laatste lessen beter heb af kunnen sluiten dan een paar week terug toen het helemaal niet meer ging. De controle van het paard, het aanspannen van mijn rug. De pijn na die tijd dagen lang. Het rijden ging gewoon echt niet lekker door de dingen waar ik mee zat en mijn rug en dat merkt een dier ook. Mijn plezier is weg gegaan maar niet alleen door dit punt.

Nooit gedacht dat ik deze keus ooit ging maken maar soms moet je doen wat het beste zal zijn. Ik zal de sport missen.
Afbeelding

Andere topics:
1.[JITP] Gekke spring pony?
2.[ITP] Koude Fotoshoot met Fenny
3.[ITP] Eindelijk lente!
4.[ITP] #4 Alvast fijne Konings dag
5.[EV-ITP] Outdoor kampioenschappen, drafbaan Groningen
6.viewtopic.php?f=256&t=1934399
7.[ITP] Rijdend het nieuwe jaar in.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /


Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Ik zal het missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:09

Jeetje TS, wat ontzettend naar. Ik las je berichtje in het topic over bijrijders en ik wil je even een hart onder de riem steken. Is het geen optie om te gaan verzorgen ergens? Zonder rijden? Even verstand op nul en alleen lekker bezig zijn met de knollen?

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 23:37

Saar88 schreef:
Jeetje TS, wat ontzettend naar. Ik las je berichtje in het topic over bijrijders en ik wil je even een hart onder de riem steken. Is het geen optie om te gaan verzorgen ergens? Zonder rijden? Even verstand op nul en alleen lekker bezig zijn met de knollen?


Ik durf het niet opnieuw de kans te geven. Ik heb een beetje teveel meegemaakt kwa lease en verzorg.
Hoe graag ik het ook zou willen ik wil niet nog dieper in een kuil vallen van teleurstelling en pech.
Zo dacht ik een super leuke lease pony te hebben in 2016 wat een slecht einde was. Gewoon zo rottig en na die tijd een paar anderen verzorgd maar ook met een verhaal.
Uiteraard mis ik het om bezig te zijn met iets. Want dat is totaal anders dan een manege waar ik sinds vandaag dus gestopt ben. Maar wil het niet weer opnieuw mee maken.

Maar dankjewel voor je reactie :)

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ik zal het missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:30

Wat jammer TS, dat wat nare ervaringen je dit besluit doen nemen. Is het geen idee om het een time out te noemen, even wat afstand te nemen en over een tijdje opnieuw te kijken of je het weer leuker vindt?
Heb je al eens gedacht aan een paar privé lessen bij een instructeur die een paard beschikbaar heeft daarvoor? Ik ken er een paar die hun wedstrijdpaard met wedstrijdpensioen hebben gestuurd, maar het dier nog wel in beweging houden door er ruiters op les te geven. Gaat er heel anders aan toe dan op manegepaarden.

Heb je je rug al eens na laten kijken? Ik heb zelf ook flinke rugklachten gehad, maar door behandeling bij fysio en manueel therapeut is dat een heel stuk verbeterd!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 10:55

kleinvosje schreef:
Wat jammer TS, dat wat nare ervaringen je dit besluit doen nemen. Is het geen idee om het een time out te noemen, even wat afstand te nemen en over een tijdje opnieuw te kijken of je het weer leuker vindt?
Heb je al eens gedacht aan een paar privé lessen bij een instructeur die een paard beschikbaar heeft daarvoor? Ik ken er een paar die hun wedstrijdpaard met wedstrijdpensioen hebben gestuurd, maar het dier nog wel in beweging houden door er ruiters op les te geven. Gaat er heel anders aan toe dan op manegepaarden.

Heb je je rug al eens na laten kijken? Ik heb zelf ook flinke rugklachten gehad, maar door behandeling bij fysio en manueel therapeut is dat een heel stuk verbeterd!

Helaas is dat niet mogelijk .. :(
Voor mijn rug loop ik ook bij het ziekenhuis. (Vergroeiing in mijn onderrug. )

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:00

Ik ben door rugproblemen gaan mennen.

Niks leukers als rijden hoor maar je blijft zo wel bezig met paarden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 11:23

Cowgirl schreef:
Ik ben door rugproblemen gaan mennen.

Niks leukers als rijden hoor maar je blijft zo wel bezig met paarden.


Als ik een eigen mocht of kon betalen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Had ik wel zo'n leuk kleintje aangeschaft, maar dat durf ik nu nog niet aan vanwege de kosten die ik volgend jaar ga krijgen op mijn 18de. En het beestje zou ik dan ook helemaal zelf moeten betalen.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ik zal het missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:32

Waar woon je ergens TS??
Verdrietig dat je ermee moest stoppen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Elisa2

Berichten: 36693
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik zal het missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:54

Ah wat een ontzettend moeilijke en nare beslissing zeg..heel veel sterkte ermee.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 12:07

Polly schreef:
Waar woon je ergens TS??
Verdrietig dat je ermee moest stoppen.


Ik woon in Groningen stad.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:29

Je bent nog jong...wie weet over een paar jaar als je klaar bent met school en een baan hebt.
Heb je wel eens een gangenpaard geprobeerd?



Onthoud er zijn altijd paarden!

Misschien is er wel een bokker in de buurt die ment en een groom zoekt :)*

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 12:31

Cowgirl schreef:
Je bent nog jong...wie weet over een paar jaar als je klaar bent met school en een baan hebt.
Heb je wel eens een gangenpaard geprobeerd?



Onthoud er zijn altijd paarden!

Misschien is er wel een bokker in de buurt die ment en een groom zoekt :)*


Ik heb nog nooit op een gangenpaard gereden, ik woon helaas niet in een hele mooie omgeving waar veel paarden staan helaas. :)

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ik zal het missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:33

Jammer dat het zo is gelopen. Ik snap dat je vertrouwen een knauw heeft gekregen maar er zijn ook leuke baasjes die betrouwbaar zijn. Jammer dat je ver weg woont. Anders was je welkom om mijn pony's te vertroetelen

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ik zal het missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:07

Ben ik nu de enige die niet helemaal snapt waar dit nu eigenlijk over gaat?

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 18:55


Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:21

DatBenIkNou schreef:
Ben ik nu de enige die niet helemaal snapt waar dit nu eigenlijk over gaat?



Nee hoor, ik begrijp er ook geen biet van, ook niet met de link naar het andere topic erbij.

Gokje: ts had een verzorgpony en er is "iets" voorgevallen en nu wilt ze nooit meer paardrijden. Althans, dat haal ik uit dit en het andere topic, maar dit zijn echt aannames.

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:22

Ik heb zelf ook moeten stoppen. Deels omdat ik het niet meer kan betalen en deels vanwege de lichamelijke problemen.
Ik ga nu bijna elke week nog naar de manege help met de lessen en op de fnrs proefjes help ik ook.
Of toen m'n lievelingspaard stuk was ging ik haar gewoon lekker poetsen. Kun je dat niet doen?
Ik snap dat het een moeilijke beslissing is

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:40

DatBenIkNou schreef:
Ben ik nu de enige die niet helemaal snapt waar dit nu eigenlijk over gaat?

Maakt dat dan uit? Ts hoeft niet alles met ons te delen en eventueel vind ze dit een fijne manier om het af te sluiten en eventueel steun te vinden. TS is ook nog jong dus verbaasd het mij niet dat het niet een duidelijk verhaal is.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:59

maava schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ben ik nu de enige die niet helemaal snapt waar dit nu eigenlijk over gaat?

Maakt dat dan uit? Ts hoeft niet alles met ons te delen en eventueel vind ze dit een fijne manier om het af te sluiten en eventueel steun te vinden. TS is ook nog jong dus verbaasd het mij niet dat het niet een duidelijk verhaal is.

Op zich is dat wel de insteek van het openen van een topic dat men er iets van snapt of als je reageert op een topic waarin de vraag naar verhalen van bijrijders wordt gesteld?? Ts is 20, dus nu ook geen klein kind meer hé?
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 11-07-18 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 20:00

fohadie schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ben ik nu de enige die niet helemaal snapt waar dit nu eigenlijk over gaat?



Nee hoor, ik begrijp er ook geen biet van, ook niet met de link naar het andere topic erbij.

Gokje: ts had een verzorgpony en er is "iets" voorgevallen en nu wilt ze nooit meer paardrijden. Althans, dat haal ik uit dit en het andere topic, maar dit zijn echt aannames.


Er zijn enkel een paar Bokkers die mijn hele verhaal weten, ik deel het liever niet openbaar.
Enkel dat mijn plezier in de lessen weg is. en ik niet opnieuw begin aan een nieuw paardje omdat ik het al te vaak een nieuwe kans gegeven heb.
Ik houd mijn spullen wel. want ik wil wel eens af en toe een buitenritje maken door een paard te huren in Drenthe bijvoorbeeld, maar dat kan ook niet dagelijks. :)

Had ook niet aanzien komen de vele reactie's enkel over een bijrijd-verzorg paard(en). Dit topic was meer bedoeld als fototopic voor de laatst les. Gewoon omdat ik foto's leuk vind om te delen. :)
En dat er vragen komen waarom ik gestopt ben daar geef ik dan gewoon antwoord op.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers