Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:24

Gaaf hoor!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:29

Ik ben blij dat ik alles heb geregeld het was allemaal even een spannend moment want ja ik had dus voor heel goedkoop een ticket gevonden naar Boston en ik weiger om voor boston een hogere prijs te betalen :+ en ook nog heerlijk met Delta airlines. Maarja zn moeder moest wel de telefoon opnemen om te bevestigen dat die datum prima was als ik zou komen en zou blijven :') en ze nam op _/-\o_ Ik blij gelijk geboekt klaar!
Hoop maar dat ik het zelf een beetje geheim kan houden dat ik hem kom opzoeken :Y)

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 23:57

Hoe gaat het met iedereen hier? Iedereen nog happy aan het schrijven?

Met mij (en Adrian) gaat het super. We hebben echt n onwijs leuke klik en schrijven elkaar op wekelijkse basis. Het voelt een beetje als het hebben van een dagboek wat reageert op wat je schrijft :D.

Hij is wel weer begonnen met het maken van seksuele opmerkingen, maar ik heb hem verteld dat ik er niet van gediend ben, dus t zal wel snel stoppen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:03

Gister de brief op de post gedaan.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:34

Ben nog steeds in twijfelmodus :+

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 00:48

SavannahNx schreef:
Ben nog steeds in twijfelmodus :+

Hoezo dat?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 02:11

Vorige week weer een brief verstuurd :)

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 05:44

Ik ben dan wel is benieuwd he, zouden jullie ook naar bijv Michael P schrijven? De verkrachter van meerdere meisjes en de moordenaar van Anne Faber?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 06:10

Bij mij is het een beetje stil gevallen. Het laatste contact was een maand geleden en toen zei hij dat hij wel weer wat zou sturen als ik wat zei.. maar ik vind het moeilijk om het gesprek met hem aan de gang te houden. Voel me er wel een beetje schuldig over want in het begin praatte hij veel over dat veel mensen weer snel uit zijn leven verdwenen en hij bang was dat ik dat ook zou doen...

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:32

Jester_ schreef:
Ik ben dan wel is benieuwd he, zouden jullie ook naar bijv Michael P schrijven? De verkrachter van meerdere meisjes en de moordenaar van Anne Faber?


Nee

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:04

Ik ook niet.

Moet trouwens nog steeds terug schrijven. :o

Komend weekend maar voor gaan zitten.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:26

Ik heb helaas geen antwoord gehad. Dus ik ga op zoek naar een andere inmate om te schrijven. Keep you posted

[o]
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:43

Jester_ schreef:
Ik ben dan wel is benieuwd he, zouden jullie ook naar bijv Michael P schrijven? De verkrachter van meerdere meisjes en de moordenaar van Anne Faber?

Nee. De grens ligt voor mij echt bij seksueel misbruik. Dat is per definitie al een no go! Buiten dat is deze man psychisch zo ziek dat je dat niet moet willen denk ik.

Vjestagirl knap dat je dan toch blijft schrijven. Ik zou dat niet kunnen. Sowieso niet als ik weet dat iemand zo over mijn denkt en het al een keer geschreven heeft.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 11:29

Lughnassadh schreef:
Vjestagirl knap dat je dan toch blijft schrijven. Ik zou dat niet kunnen. Sowieso niet als ik weet dat iemand zo over mijn denkt en het al een keer geschreven heeft.


Ik wil je niet uit de droom helpen, maar heel veel van de mannen zullen zo over hun penpall denken. Hou in gedachten dat deze mannen veelal in jaren geen vrouw aangeraakt hebben, laat staan dat er eentje gewoon oprecht vriendelijk tegen ze was... De mijne geeft het toe.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:06

Ben ik helemaal met je een vjesta

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:19

Vjestagirl schreef:
Lughnassadh schreef:
Vjestagirl knap dat je dan toch blijft schrijven. Ik zou dat niet kunnen. Sowieso niet als ik weet dat iemand zo over mijn denkt en het al een keer geschreven heeft.


Ik wil je niet uit de droom helpen, maar heel veel van de mannen zullen zo over hun penpall denken. Hou in gedachten dat deze mannen veelal in jaren geen vrouw aangeraakt hebben, laat staan dat er eentje gewoon oprecht vriendelijk tegen ze was... De mijne geeft het toe.


O maar dan weet ik het niet. Ik weet heus wel dat mannen dat in het algemeen sowieso doen. Ik ben niet bepaald naïef. Buiten dat is de mijne niet mijn eerste gevangene waar ik mee schrijf. Maar zodra een man, ongeacht wie overigens, dit soort dingen kenbaar maakt is het klaar voor mij. Dat zou voor een vrouw ook gelden overigens.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 12:49

Ik heb hem gewoon verteld dat ik me er niet prettig bij voel dat hij het me verteld. Daarmee is het af. Ik ga niet het kind met het badwater weggooien hierom :).

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:53

Jester_ schreef:
Ik ben dan wel is benieuwd he, zouden jullie ook naar bijv Michael P schrijven? De verkrachter van meerdere meisjes en de moordenaar van Anne Faber?

Nee. Je kunt namelijk de delicten zien wat hij of zij heeft gedaan. En dan is het aan jou de keus of je hem of haar gaat schrijven

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 13:00

Jester_ schreef:
Ik ben dan wel is benieuwd he, zouden jullie ook naar bijv Michael P schrijven? De verkrachter van meerdere meisjes en de moordenaar van Anne Faber?


Nee, maar dat ligt ook deels aan het feit dat van Michael P is aangetoond dat hij geestesziek is, en dat dat iets is waar ik mijn vingers niet aan wil branden.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:09

Maar ik lees zoveel dat in het topic dat het jullie niet uitmaakt hoeveel ze vermoord hebben of wat of misbruikt hebben. Maar omdat dit ‘dichterbij staat’ zouden jullie het niet doen? 95% van de mensen die moorden ed zijn geestesziek. Hij heeft ook naar zijn eigen zegge niet gemoord met voorbedachte rade (let op: ik wil het niet voor hem opnemen hoor) en jullie zeggen regelmatig dat jullie dat niet zo erg vinden en de mensheid een lichtje in de duisternis verdiend.

Ik vind het dan wel grappig dat het dus als het zo dichtbij is gebeurd niemand hem zou schrijven

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:23

Vjestagirl schreef:
Ik heb hem gewoon verteld dat ik me er niet prettig bij voel dat hij het me verteld. Daarmee is het af. Ik ga niet het kind met het badwater weggooien hierom :).

Dan denk ik dat onze grens verschild. En als jij je daar prettig bij voelt is dat gewoon helemaal oké. Ik vind dat knap omdat mijn grens dus eerder bereikt is. Ik pik van geen enkele man, behalve mijn eigen partner natuurlijk, zulke opmerkingen. Dus van zo iemand ook niet. En dat iemand dan een gevangene is en jarenlang niet zulk contact heeft maakt daarin voor mij geen verschil.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:27

Jester_ schreef:
Maar ik lees zoveel dat in het topic dat het jullie niet uitmaakt hoeveel ze vermoord hebben of wat of misbruikt hebben.

O maar dat maakt me wel degelijk wat uit. Ik kijk dus ook waarvoor ze veroordeeld zijn en in wat voor situatie.

En hoe kom jij er bij dat 95% van die mensen geestesziek is? Dat is vaker niet dan wel het geval. Ik denk ook dat de omstandigheden waarin veel van deze gevangenen opgroeien niet te vergelijken zijn met hier in NL. En dat dat soort dingen een grote rol spelen. En de gevangenissen en hoe ze daar met mensen omgaan zijn ook niet echt te vergelijken is. Als het zo simpel zou zijn.........

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:28

Omdat een normaal denkend mens niet zomaar iemand moord

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:39

Dat is wel heel simpel gedacht. Beetje OT maar onderzoek heeft al uitgewezen dat elk mens in staat is tot moord als de omgeving en situatie er naar is.

Maar ik zou het ook prima vinden om met een Nederlander te pennen hoor. Maar ik heb gewoon gekozen voor een Amerikaan.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:47

Ik vind het gewoon bijzonder om te zien. Vannacht het topic doorgelezen en gemoeg berichten waar heel veel mensen aangeven het niet uitmaakt wat ze gedaan hebben maar gewoon mensen zijn en die verdienen een 2e kans.

Maar het voelt dus voor heel veel mensen veiliger om dat heel ver weg te doen. Hier hebben de dader en slachtoffer een gezicht en iedereeen heeft meegeleefd. Maar dat is natuurlijk daar niet anders. Daar zitten net zoveel zieke geesten a la Micheal P levenslang en die worden geschreven om een leuke dag te bezorgen of om ook wat waardigheid te verdienen. Dat vind ik raar

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever, eva1969, Jette, Kirsha, Lis_Ol, Mutsie93, Noor, nuscaniels, Soepkipje, YandexBot en 196 bezoekers