Paardrijden op het strand, Bloemendaal of Castricum?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Paardrijden op het strand, Bloemendaal of Castricum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 20:09

Aanstaande donderdagavond willen we met twee paarden een strandrit gaan maken. Voor ons zijn Bloemendaal en Castricum dan het meest handig qua afstand van huis. Ik weet dat we daar pas na 19 uur op het strand mogen, dat is geen probleem!

Is er iemand die me kan vertellen waar ik dan het best kan parkeren met de trailer? En is het strand dan gelijk te bereiken, of rijden we eerst nog een stukje door bos of duinen? Welke plek is handiger, Bloemendaal of Castricum?

Alvast bedankt!!



jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:35

Beiden mooi. Beiden parkeerplaats vlakbij het strand en dat is betaald parkeren. Bij beide kun je ook wat verderop parkeren en dan door het duin naar het strand. Bij Castricum moet je dan wel een kaartje voor de duinen kopen maar dan is het parkeren (bv bij Johanna's Hof) wel gratis.
Bij Bloemendaal aan zee heb je veel strandtenten, maar richting IJmuiden kun je heerlijk rijden. Bij Castricum heb je minder drukte schat ik.

Beiden dus prima rijden denk ik.

Veel plezier!

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:37

Als je ook nog een stukje door het bos en duin wilt rijden om vervolgens op een rustiger strand uit te komen kan je naar strand Heemskerk gaan. Je kan gratis parkeren (met trailer)op parkeerterrein Oudendijk in Heemskerk. vandaar is het 45 min. in stap, door bos en duin naar strandopgang Heemskerk. Het voordeel van strand Heemskerk is dat er geen auto's (je kunt er alleen met de fiets of lopend) kunnen komen en dat het er dus veel rustiger is. Ook honden zijn er niet in grote getale aanwezig. Ons paard staat naast de ingang van het bos gestald en wij rijden dit stukje dus vaak. Het is een mooie route. Je moet alleen wel een ruiterdagkaart kopen voor 5 euro. Dit kan bij de ingang van het bos.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 20:45

Bedankt voor jullie reacties!

Kun je dan gewoon bij de strandtenten bij Bloemendaal het strand op? Bij Bloomingdales dus? Op die grote parkeerplaats zal vast wel plek zijn rond een uur of 19.30 denk ik toch?

Jowien, bedoel jij dezelfde plek bij Castricum als 12Magic omschrijft? Ik zou het zeker leuk vinden om een stukje door bos en duinen te rijden, maar 45 minuten is wat aan de verre kant, we hebben ons jonge paard bij ons en voor haar is een rit van 2 uur echt nog wel te veel, zeker als we misschien door wat zwaarder duinzand moeten.

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:52

Jowien, bedoel jij dezelfde plek bij Castricum als 12Magic omschrijft? Ik zou het zeker leuk vinden om een stukje door bos en duinen te rijden, maar 45 minuten is wat aan de verre kant, we hebben ons jonge paard bij ons en voor haar is een rit van 2 uur echt nog wel te veel, zeker als we misschien door wat zwaarder duinzand moeten.[/quote]

Castricum is een andere strandopgang dan Heemskerk, daar is het meestal wel druk met mooi zomerweer. Je kan daar wel meteen vanaf het hele grote parkeerterrein naar het strand toe lopen over de verharding.
Het duingebied bij Heemskerk is op dit moment inderdaad wel te zwaar voor een jong paard, het heeft hier ook nauwelijks geregend vandaag.

gr_roos
Berichten: 7570
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:54

Als Bloemendaal goed aan te rijden is, dan moet IJmuiden ook goed te doen zijn. Fijner en rustiger dan Bloemendaal.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Paardrijden op het strand, Bloemendaal of Castricum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 20:58

gr_roos, IJmuiden is inderdaad ook goed te doen! Welke parkeerplaats zouden we daar moeten hebben?

Anoniem

Re: Paardrijden op het strand, Bloemendaal of Castricum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:07

Ik zou Wijk aan Zee aanraden. Voordeel daar is dat het strand heel breed is. Je kunt dan parkeren bij het Noorderbad, tegenover revalidatiecentrum Heliomare. De pier kan ook, maar daar is het wat lastiger parkeren. Je kunt vanaf het noorderbad makkelijk richting de pier rijden, dan wordt het alsmaar breder. De andere kant op zal het rustiger zijn(strand op rechtsaf), maar als je alleen wilt stappen maakt het niet zoveel uit. Rechtsaf kom je op het 'naaktstrand' terecht en daar is het altijd rustiger.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Paardrijden op het strand, Bloemendaal of Castricum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 21:12

Wijk aan Zee is zeker ook nog een optie. We willen zeker niet alleen maar stappen hoor, gewoon rijden, maar niet twee uur door zwaar duinzand, dat houdt ze nog niet vol!

gr_roos
Berichten: 7570
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:22

martinev schreef:
gr_roos, IJmuiden is inderdaad ook goed te doen! Welke parkeerplaats zouden we daar moeten hebben?


IJmuiderslag, je kan naar boven rijden, maar dan moet je langs de weg parkeren. Vlak voor je naar boven gaat heb je nog een groot parkeerterrein aan de Heerenduinweg.

Ik parkeer altijd onderaan het IJmuiderslag (loopt rond, 1 richtingsverkeer) en dan ga ik via verhard pad naar boven. Dan kan je via stelconplaten naar het strand. Er is een trap en voor verkeer en paarden zijn er stelconplaten. Vlak na de platen is er een zandpad naar het strand (2 minuten) of je gaat via de klinkers verder en bij de strandtent Beach-inn het strand op.

Je mag niet bij de strandhuisjes rijden, maar wel richting Bloemendaal / Zandvoort en ik dacht zelfs vanaf 18:00. Alleen met mooi weer is het dan nog wel druk, 19:00 is dan rustiger.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Paardrijden op het strand, Bloemendaal of Castricum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 21:32

Dank je voor je uitgebreide uitleg!!

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:53

Sinds wanneer mogen paarden in Bloemendaal zomers op het strand? Op alle sites die ik vind mag dat niet hoor. Castricum en andere plaatsen onder het kanaal wel tijdens bepaalde tijden en op sommige dagen.

Wel de mest van je paard opruimen. Is niet zo fris de volgende dag als iemand zijn handdoekje neerlegd..

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Paardrijden op het strand, Bloemendaal of Castricum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 23:30

Bedankt voor alle goede tips, voor vanavond hadden we voor IJmuiden gekozen, was echt perfect uitgelegd gr_roos, ideaal!!

We hebben genoten, wat een mooie avond, prachtig breed strand en superbrave paarden, ook de vierjarige die nog niet zo lang zadelmak is, echt top!!

Over een paar weken pakken we een ander strand van de tips hierboven, nogmaals bedankt allemaal!!

Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 43 bezoekers