Verslapen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 16:20

Hey bokt!

Ik verslaap mij de laatste tijd iets te vaak naar mn zin (nu 3x te laat op werk, in een tijd van 10 weken ongeveer). Als ik me verslaap hoor ik mn wekker niet, ik doe m dus niet wegdrukken, want ik wordt wakker met een "3 gemiste wekkers" melding op mn telefoon. Zijn er mensen die hier ook last van hebben? En wat zou ik hiertegen kunnen doen? Ik zet 3 of meer wekkers. Ik slaap alleen erg vast. Als ik vaker te laat ga komen heeft dit wel consequenties op werk, wat logisch is. Ook wordt ik niet ecjt uitgerust wakker. Telefoon gebruik ik alleen als wekker.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:23

Ligt hij onder je kussen op trilstand? Ik sliep daar echt niet doorheen.
Je hebt tegenwoordig ook apps waarbij je "ziet" wanneer je diep slaapt en je daarna pas wakker maakt of zoiets, misschien is dat wel ideaal voor jou.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:24

Andere wekkertoon wil wel eens helpen.

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:24

Sowieso eerder naar bed gaan, blijkbaar heb je meer slaap nodig. Maar een vriendin sliep ook door al haar wekkers heen en zij heeft jarenlang succes gehad met zo'n ouderwetse opdraai belwekker.

Zo'n ding:
Afbeelding

Maar er zijn ook apps voor op je telefoon die in het half uur voordat je wakker moet worden kijken wanneer je licht slaapt en je dan wakker maken. Dan wordt je ook fitter wakker.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

mysa

Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:25

Gewone of wekkerradio nemen en die keihard zetten.


daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:29

Ik herken dat wel.
Ik heb sinds een jaar een wake-up light.
Moet je wel een donkere slaapkamer hebben.
Maar doordat de lamp steeds feller gaar branden ben ik tegen de tijd dat de wekker gaat niet meer in een vaste slaap

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 16:33

Mizora schreef:
Sowieso eerder naar bed gaan, blijkbaar heb je meer slaap nodig. Maar een vriendin sliep ook door al haar wekkers heen en zij heeft jarenlang succes gehad met zo'n ouderwetse opdraai belwekker.

Zo'n ding:
[ Afbeelding ]


Maar er zijn ook apps voor op je telefoon die in het half uur voordat je wakker moet worden kijken wanneer je licht slaapt en je dan wakker maken. Dan wordt je ook fitter wakker.


Dan zou ik dus direct na werk op bed moeten gaan, want ook als ik om 2100 lig en slaap wil dit gebeuren. Andere toon heb ik al geprobeert, dat werkt dus ook niet

Apps kan ik eens op gaan zoeken, kijken of dat werkt. En dacht ergens nog een oude wekkerradio te hebben.

Ik slaap ook wel buiten, en dan wordt ik ook niet wakker als het licht wordt, dus een wake up light wil ik nog niet gelijk doen, omdat deze volgens mij ook best prijzig zijn. Misschien iets voor als andere opties toch niet werken.

Ik heb trouwens als ik thuis slaap geen wisselende roosters oid, dus heb wel ritme.
Laatst bijgewerkt door Wiskey1 op 10-07-18 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:36

(Misschien niet zo'n rare) vraag: Drink je regelmatig alcohol?

En niet fit wakker worden kan ook betekenen dat je te lang slaapt, of inderdaad, zoals sommigen hier zeggen, toevallig op het verkeerde moment gewerkt wordt terwijl je in een diepe slaap zit.

Heb je onregelmatige uren?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:18

Je hebt 't over de laatste 10 weken, werd je hiervoor wel altijd goed en uitgerust wakker van de wekker? Dan zou ik ook even langs de huisarts gaan, het is wel gek als dat ineens verandert.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 17:39

Dani schreef:
Je hebt 't over de laatste 10 weken, werd je hiervoor wel altijd goed en uitgerust wakker van de wekker? Dan zou ik ook even langs de huisarts gaan, het is wel gek als dat ineens verandert.

Gowd uitgerust niet, als in: e dag houdt ik wel prima vol hoor, val ook niet half in slaap achter t stuur oid, dus t is niet heel erg. Maar ik versliep me nooit, en nu wel. Kan zijn dat ik toe ben aan vakantie, die heb ik over 2 weken. Maar vind t vooral heel irritant en heb geen zin in consequenties op mn werk natuurlijk. Maar als dit zo aanhoudt ga ik zeker langs de dokter, want dan is er indd misschien wel iets

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Queelens

Berichten: 8018
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:23

Ik heb een polsbandje (van mii volgensmij) die via een app verbonden staat met mijn telefoon. Deze meet ook je slaap en haalt je er rond of voor je wekker tijd uit als je in een lichtere slaap bent. Hij gaat ook trillen om je pols als je wekker dus gaat. Dus misschien werkt dat?

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:03

Heb hetzelfde probleem, had altijd de luxe dat mijn ex mij altijd uit bed haalde net zo lang tot ik er uit kwam. En nu ik alleen ben verslaap ik me ook regelmatig, ik duw gewoon mijn wekker uit en slaap lekker verder haha :') . Dus ik denk dat ik een nieuw vriendje moet zoeken die me uit bed trekt haha, nee grapje ik ga ook eens kijken voor zo'n ouderwetse wekker en die zet ik dan aan de andere kant van de kamer.

Mijn broertje verslaapt zich ook echt heel veel, die heeft dus wel de wekker aan de andere kant van zn kamer staan, maar hij slaapt daar gewoon doorheen en zet de wekker niet eens uit.. Best irritant als hij er om half 5 in de ochtend uit moet, en ik nog een paar uur kan slapen 8)7 .

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:11

ik zou ook eens kijken voor een andere wektoon in jou geval.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:14

Ik merk gigantisch veel verschil als ik me aan een cyclus hou of niet... Oftewel slapen per 1,5 uur. Ben uitgerust met 6 uur, en verschrikkelijk moe met 6:45 of 7 uur. Daar zijn ook apps voor om dat makkelijk uit te rekenen! Misschien is jouw cyclus ook wel langer of korter dan die 1,5

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:16

Azmay schreef:
Je hebt tegenwoordig ook apps waarbij je "ziet" wanneer je diep slaapt en je daarna pas wakker maakt of zoiets, misschien is dat wel ideaal voor jou.

Nu lees ik hier meerdere keren over deze apps. Welke apps zijn dit? Dat ga ik dan voor mezelf zeker eens proberen!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:18

De pavlok wekker :D krijg je een stroomschokje. Voor mij werkt hij tegenwoordig niet zo goed meer omdat ik zelfs in m'n diepe slaap de wekker af doe. Al weet ik dat er tegenwoordig ook wekkers zijn die je pas af kan doen als je ze bij het Dockingstation in de buurt houd, zal wel met een soort magneetje werken.

Deze zou ik zelf graag nog willen aanschaffen.

Edit: je kan ook trillen en/of geluid instellen en dus ook en/of stroom waarvan je ook de sterkte van allen kan bepalen.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:28

Je hebt ook wekker die je onder je kussen legt en gaan trillen ( eigenlijk voor doven) en dat in combi met een audio signaal!

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:46

Ik slaap door medicatie heel erg diep en word ook niet makkelijk wakker. Ik heb nu dus:
Wekker op mijn telefoon (alarmy app, dan kun je instellen dat je bijvoorbeeld van je koelkast een foto moet maken en dan gaat de wekker pas uit)
Wake up light
Een wekker die wegrolt
Als ik me echt niet mag verslapen ook nog een wekkerradio.

Die allemaal op de hardste stand en dan moet het wel lukken.

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 17:28

Ik had vanmorgen 5 wekkers op verschillende tijden en apparaten en een wekkerapp. Dat werkte zeer goed. Ben wel benieuwd welke apps jullie bedoelen

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:46

heb je al geprobeerd met zo'n wekker waarbij een half uur van tevoren licht aangaat?

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:52

Sleep Cycle is zo'n app met die functie :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 17:54

Een licht geloof ik zelf niet zo in. Ik slaap namelijk ool regelmatig buiten, waarbij ik, zeker als ik wat vermoeid ben, altijd doorslaap als het licht wordt. Daarbij zijn wake up lights ook niet heel goedkoop volgens mij, dus dat probeer ik voorlopig liever niet. Ik kan het met mn telefoon nog wel eens proberen

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:57

Mizora schreef:
Sowieso eerder naar bed gaan, blijkbaar heb je meer slaap nodig. Maar een vriendin sliep ook door al haar wekkers heen en zij heeft jarenlang succes gehad met zo'n ouderwetse opdraai belwekker.

Zo'n ding:
[ Afbeelding ]

Maar er zijn ook apps voor op je telefoon die in het half uur voordat je wakker moet worden kijken wanneer je licht slaapt en je dan wakker maken. Dan wordt je ook fitter wakker.



Inderdaad zo een wekker en die dan op een eetbord plaatsen.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 18:02

Boras schreef:
Mizora schreef:
Sowieso eerder naar bed gaan, blijkbaar heb je meer slaap nodig. Maar een vriendin sliep ook door al haar wekkers heen en zij heeft jarenlang succes gehad met zo'n ouderwetse opdraai belwekker.

Zo'n ding:
[ Afbeelding ]

Maar er zijn ook apps voor op je telefoon die in het half uur voordat je wakker moet worden kijken wanneer je licht slaapt en je dan wakker maken. Dan wordt je ook fitter wakker.



Inderdaad zo een wekker en die dan op een eetbord plaatsen.


Op een eetbord? Zo'n wekker lijkt mij niet zo handig om in te stellen. Ik werk dan geen nachtdiensten, maar tijd van opstaan wil nog wel eens verschillen.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:27

Ik slaap overal doorheen behalve met de app sleepcycle en het meten wat mijn fitbit doet + trillen. Ik heb nu inzichtelijk dat mijn laatste rem slaap rond 6:30 a 7:00 zit en zorg dat ik er voor of er na moet opstaan.

We saw brilliance when the world was asleep