Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:52

xSCWx schreef:
Wat neem ik mee:
Eten (ruim voldoende)
Drinken
(Voer)bakken
Speeltjes/kauwbotten/snoepjes
Borstel en kam
Poep zakjes
Koel mat
Stoffen mand
EHBO tasje (medicatie, diarree remmer, teken tang, zalf voor wondjes, paw wax voor droge voetzooltjes)
Paspoorten
Riemen/halsbanden
Handdoek
Muilkorf (is soms verplicht)

Wat doe ik vooraf: kijken of de rabiës enting nog goed is, zo niet laten enten. 5 tot 7 dagen voor de reis trimmen, 2 dagen van tevoren Advantix pipet (tegen vlooien, teken en zandvliegen). Dierenarts in de buurt van de bestemming opzoeken.

Wat doe ik na de reis: ontwormen en een maand na de vorige pipet nogmaals Advantix. Meestal ook even wassen ivm het droge zand daar wat in de vacht gaat zitten, dan zijn ze zo stoffig.


Mijn god. Wat vreselijk onnodig, al dat vergif in je hond. Voor EU landen (op enkele landen na) is alleen een Rabiës enting verplicht. Dus de standaard entingen zijn officieel ook niet nodig (op enkele landen na dus, die hebben andere regels). Waarom ga je ontwormen als je niet eens weet of je hond wormen hebt? Een dag na het ontwormen kan je hond wormen oplopen. Zelfde voor Advantix. Echt niet nodig gewoon.

TS volgens mij heb je heel veel belangrijke dingen al. Ik ben in mei naar Italië (Dolomieten) geweest en ondanks dat een muilkorf daar verplicht is doen ze er in het algemeen niet moeilijk over. Tenzij je bijv. de bus zou nemen en de stad in gaat. Dan zou ik hem wel meenemen. Ik was dit niet van plan dus had geen eens muilkorven bij me en heb ook geen 1 hond met een muilkorf gezien. Penning van de Rabiës enting had ik gewoon in m’n tas gedaan. Die dingen vallen vaak toch van een halsband af is mijn ervaring. Ik had voor onderweg snacks mee genomen voor ze. Ik houd er niet van om ze met een volle maag de auto in te doen en ik heb ze dus tussendoor wat snackjes gegeven.

Fijne vakantie gewenst!


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:08

Gebruik die advantix maar gerust wel,Hoewel de rabies verplicht is ga je meer hebben aan de advantix.
Thuis geef ik mijn honden zo weinig gif maar naar het zuiden krijgen ze zeker hun advantix druppels de besmetting met zandvliegen ed is het me gewoon niet waard.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:10

Hou rekening met hartworm, het enige wat daartegen helpt is preventief behandelen en niet pas na besmetting.

Het kán wel, maar het is een hele nare behandeling. Gewoon een maand voor de vakantie met interval van 4 weken tot een maand na de vakantie en dan gebeurt er niets.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:18

Palmera schreef:
Hou rekening met hartworm, het enige wat daartegen helpt is preventief behandelen en niet pas na besmetting.

Het kán wel, maar het is een hele nare behandeling. Gewoon een maand voor de vakantie met interval van 4 weken tot een maand na de vakantie en dan gebeurt er niets.


Even off topic, waar kun je hier hartworm entingen krijgen? Ik verhuis binnenkort naar Amerika en mijn dierenarts heeft ze niet. Ik wilde ze in Amerika meteen laten enten, maar liefst natuurlijk voordat ik ga.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:19

Enten kan geloof ik niet. Wij krijgen milbemax mee van de dierenarts.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:25

Nynke1 schreef:
Mijn god. Wat vreselijk onnodig, al dat vergif in je hond. Voor EU landen (op enkele landen na) is alleen een Rabiës enting verplicht. Dus de standaard entingen zijn officieel ook niet nodig (op enkele landen na dus, die hebben andere regels). Waarom ga je ontwormen als je niet eens weet of je hond wormen hebt? Een dag na het ontwormen kan je hond wormen oplopen. Zelfde voor Advantix. Echt niet nodig gewoon

Wat grappig dat je dat zegt, het is wel nodig namelijk. De Rabiës omdat het verplicht is, de Advantix preventief tegen zandvliegen (en vlooien/teken) en het ontwormen aangezien mijn hond al eens een wormbesmetting heeft opgelopen in Frankrijk wat ik echt niet nog eens wil meemaken (heftige diarree 20x per dag met slijm en bloed, en een dierenarts die er maar niet achter kon komen wat er aan de hand was). Ik laat ze dan weer niet standaard elk jaar enten dus onnodig gif krijgen ze niet in hun lichaam hoor.
Wbt muilkorf; ik neem het wel mee aangezien we al eens ergens in Frankrijk hebben gestaan waar muilkorf om moest, en ik deze niet bij me had. Je weet nooit precies waar ze wel moeilijk gaan doen erover.

La Vie en Rose 

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:33

Mijn DA gaf de rabies penning en zei als je naar Zuid Europa gaat goed zichtbaar ophangen, zou niet de eerste zijn die per ongeluk wordt geschoten als 'wilde hond'.
Dus ik heb de penning bij zijn paspoort en zodra we de grens over gaan, hangt die aan zijn tuigje.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:38

Er bestaat wel degelijk een hartworm enting! De gemiddelde DA in zuidelijke landen heeft ze liggen. Ik kan me voorstellen dat een enting voor een jaar in NL niet verkrijgbaar is.

Zelf doe ik het gewoon met ivermectine pilletjes iedere maand. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:51

Ah ok, enten zou idd dan wel handig zijn. Maar voor af en toe werkt milbemax dan ook handig. Beter voorkomen dan genezen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:51

Weet niet of het al genoemd is, maar flesjes water voor onderweg. Gewoon zo'n treetje van die goedkope van de Aldi of de Lidl.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:53

Ts, waar ga je heen op vakantie? Niey alle honden zijn overal welkom. Zeker de grotere rassen worden niet overal geaccepteerd. Ga je naar Frankrijk? Lees je dan echt goed in over de rassen en de ervaringen van mensen met rassen die wel mogen maar alleen gemuilkorfd enzo

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 16:27

kitlover schreef:
Ts, waar ga je heen op vakantie? Niey alle honden zijn overal welkom. Zeker de grotere rassen worden niet overal geaccepteerd. Ga je naar Frankrijk? Lees je dan echt goed in over de rassen en de ervaringen van mensen met rassen die wel mogen maar alleen gemuilkorfd enzo


Ik ga naar het garda meer in Italië,
Ben al een keer naar deze camping geweest en zie daar wel vaak grote honden lopen

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:03

Ik zie op mijn semi vaste camping in frankrijk ook vaak rottweilers lopen. Helaas heb ik ook iets te vaak mee gemaakt dat grote honden worden ingenomen bij klachten over overlast.
Kijk dus ook door welke landen je heen moet!
Semi vechthonden of 'gevaarlijke' honden moeten in bepaalde landen ook een stamboom hebben. Ook als je er alleen doorheen rijd.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:08

Wat kitlover zegt. Onderschat dat niet hoor, sommige honden zijn echt niet welkom!
Ik heb een Rottweiler kruising, zonder stamboom dus een vanwege haar uiterlijk mag ze inderdaad niet eens mee op reis door oa Frankrijk. Zoek dat even goed op. Gezien je hond 50 kilo weegt ga ik er ook vanuit dat het een molosser type is? Dat is de rasgroep waar er veel uit geweigerd worden.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 18:10

Aranel schreef:
Wat kitlover zegt. Onderschat dat niet hoor, sommige honden zijn echt niet welkom!
Ik heb een Rottweiler kruising, zonder stamboom dus een vanwege haar uiterlijk mag ze inderdaad niet eens mee op reis door oa Frankrijk. Zoek dat even goed op. Gezien je hond 50 kilo weegt ga ik er ook vanuit dat het een molosser type is? Dat is de rasgroep waar er veel uit geweigerd worden.


Ik heb een Duitse dag.
Ze is al wel een beetje groot 70cm hoog

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:13

Het gaat niet om de grootte, het gaat erom of ze onder 'gevaarlijke rassen' valt. Heb het even voor je opgezocht en Duitse doggen vallen daar niet onder.


Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 18:19

Aranel schreef:
Het gaat niet om de grootte, het gaat erom of ze onder 'gevaarlijke rassen' valt. Heb het even voor je opgezocht en Duitse doggen vallen daar niet onder.


Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.


Oké dankjewel maar bij sommige campings geldt ook een bepaalde grote en hoogte van de hond

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:49

CaptainJS schreef:
Aranel schreef:
Het gaat niet om de grootte, het gaat erom of ze onder 'gevaarlijke rassen' valt. Heb het even voor je opgezocht en Duitse doggen vallen daar niet onder.


Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.


Oké dankjewel maar bij sommige campings geldt ook een bepaalde grote en hoogte van de hond


Klopt inderdaad :j
Vaak is het handig om even vooruit te bellen als je een overnachting wilt boeken en aan te geven dat je een grote hond hebt wat geen vechtras is(dan is het niet zo van toepassing of je een formaat koningspoedel of groter hebt ;))

Snap inderdaad ook dat je met dit formaat niet makkelijk een bench mee neemt als de rest van de familie er ook nog bij komt. Zorg dan inderdaad voor een eigen kleedje. Ik vind het altijd fijn om een kleedje een week van te voren al te wassen en de hond er dan al gebruik van te laten maken, dan ruikt het kleedje naar 'thuis' en is het voor een pup wat makkelijker met een bekende geur op een vreemde plek.

Verder heb je het lijstje aardig compleet denk ik zo!

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:09

muilkorf verplicht of niet zou ik zeker meenemen, stel er gebeurt iets met jullie en een vreemde moet hem vasthouden maar is bang van honden.. of een behandeling door da is nodig en de hond heeft pijn, fijn als zo'n grote honden zonder probleem even een muilkorf om kan.

Dus niet alleen meenemen maar ook van te voren op trainen, is fijner voor je hond wanneer ie er van te voren aan gewend is ipv in een stresssituatie ineens zo ding om moet.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:06

voor een muilkorf heb je hele fijne leren van Julius K9 die heb ik zelf ook, passen goed en veel ruimte om de mond open te houden en tong laten hangen :j

deze bedoel ik https://www.medpets.nl/julius-k9-muzzle/

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 12:39

KarmaChansy schreef:
voor een muilkorf heb je hele fijne leren van Julius K9 die heb ik zelf ook, passen goed en veel ruimte om de mond open te houden en tong laten hangen :j

deze bedoel ik https://www.medpets.nl/julius-k9-muzzle/


Dankjewel.

Ik ga die straks bestellen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:48

Leuk ts lekker genieten! Wij nemen de honden ook altijd mee! In de auto heb ik sowieso bij handbereik 2 cola flessen gevuld met water voor onderweg en een drinkbak binnen handbereik. Onderweg stoppen we regelmatig om even benen te strekken en voor de plas ronde. Ik heb 2 lange lijnen mee waaraan ze vast kunnen, met zo'n pen in de grond. Kun je kopen bij de action. Verder heb ik lichtje mee voor de avond zodat men ze wel ziet lopen. Ik gebruik van die hardloopbandjes die passen bij onze honden om hun nek. Verder hebben ze een bandje om tegen (zand)vlooien en teken om ze daar tegen te beschermen. Ook koop ik altijd goedkope ijsblokhouder, daar doe ik op vakantie hondenkoekjes in met water en geef ik die zo nu en dan ter verfrissing. Ik heb ook coolbandjes voor om hun nek voor als ze het te koud hebben en genoeg voer mee wat ze thuis ook krijgen. Hondenpoepzakjes is ook altijd handig bij je te hebben.
En beide zijn ingeent. Paspoort van je hond daardoor bij je houden.

Vooral lekker genieten dat je maatje mee gaat op vakantie.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:01

Palmera schreef:
Er bestaat wel degelijk een hartworm enting! De gemiddelde DA in zuidelijke landen heeft ze liggen. Ik kan me voorstellen dat een enting voor een jaar in NL niet verkrijgbaar is.

Zelf doe ik het gewoon met ivermectine pilletjes iedere maand. :)

Is die enting niet als ze al Hartworm hebben?Ik zat eens bij de dierenarts en daar zat iemand met een hond met hartworm die had net een spuit gekregen om de worm te doden en moest bij de da wachten omdat ook die spuit gevaarlijk kan zijn.Die spuit moet ook herhaald worden.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:05

Ideaal voor het waterdrinken onderweg.
Afbeelding.
Een bench gebruikte wij ook als tafel, dienblad erboven op en klaar, maar wel alleen als we met de tent gingen, in een huisje is dat niet nodig.
Gewoon even bij je dierenarts informeren wat er aan inentingen nodig is voor jou hond in die omgeving
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 11-07-18 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:08

beatje schreef:
Palmera schreef:
Er bestaat wel degelijk een hartworm enting! De gemiddelde DA in zuidelijke landen heeft ze liggen. Ik kan me voorstellen dat een enting voor een jaar in NL niet verkrijgbaar is.

Zelf doe ik het gewoon met ivermectine pilletjes iedere maand. :)

Is die enting niet als ze al Hartworm hebben?Ik zat eens bij de dierenarts en daar zat iemand met een hond met hartworm die had net een spuit gekregen om de worm te doden en moest bij de da wachten omdat ook die spuit gevaarlijk kan zijn.Die spuit moet ook herhaald worden.

Je informatie is correct, en dat is ook de reden waarom voorkimen bij hartworm beter dan genezen is. Daarna moet de hond tig maanden rust houden ivm kans op doir afstervende hartwormen veroorzaakte verstopte aderen en hart/longinfarcten.

Maar naast deze behandelprik voor als je al te laat bent bestaat er nog steeds een preventieve inenting. Hier in mijn omgeving bieden alle DA's die aan. Heel handig voor eigenaren die moeite hebben met de herinnering aan een maandelijks pilletje. :)

Maar ik woon gewoon in een omgeving waar hartworm veel voorkomt. Daarom is hier meer keus in preventiemethodes. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot, Manieki, maxi90, MiVita en 23 bezoekers