Correcte prijs paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
t_fran
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-05-18

Correcte prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 20:13

Beste Bokkers,

Mijn zoektocht naar een nieuw paardje is begonnen. Nu heb ik gemerkt dat de prijzen de laatste tijd redelijk gestegen zijn en zit ik zelf met een budget rond de 5000-6000 euro. Dit zijn de vereisen waaraan ik wil dat het paard voldoet:

- Dressuur gefokt
- Ruin of merrie
- leeftijd 3-6
- goede gangen + afstamming
- Schofthoogte 1.65m of hoger
- Geen (stal)gebreken
- Zadelmak is bij een 3 jarige een pré, bij 4 jaar of ouder een vereiste.
- Hoeft niet per se iets gelopen te hebben

Denken jullie dat ik met het budget wat ik nu stel zo'n paard kan vinden?


cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Correcte prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:19

Hoeveel potentie moet het dier reeds tonen?

Ik neem aan dat je zelf al hebt bedacht dat je voor deze prijs niet een jong paard hebt waarmee je direct bovenin mee kan rijden tijdens jonge paarden competities.

Je zal dan toch ergens concessies op moeten doen.

[o]

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:22

Wat bedoel je precies met + afstamming? De afstamming speelt wel vaak een grote rol in de prijs.
Maar goed, ik denk dat je voor die prijs prima een paard kan vinden dat voldoet aan jouw eisen.
Ik vraag me alleen af waarom je een 3-jarige nog wel onbeleerd wilt kopen en een 4-jarige niet?


xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:23

Een paard met goede gangen + afstamming, boven de 1.65 en 3-6 jaar oud zijn de pareltjes momenteel, die zie ik de laatste tijd niet onder de 8.000-10.000 voorbij komen.
Ik denk dat je dus inderdaad een te laag budget, of te hogen eisen hebt.
Wellicht zijn er nog onbeleerde paarden in jouw prijsklasse, of paarden met een kleine bemerking.

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

t_fran
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 20:27

xmcw schreef:
Wat bedoel je precies met + afstamming? De afstamming speelt wel vaak een grote rol in de prijs.
Maar goed, ik denk dat je voor die prijs prima een paard kan vinden dat voldoet aan jouw eisen.
Ik vraag me alleen af waarom je een 3-jarige nog wel onbeleerd wilt kopen en een 4-jarige niet?


een 4 jarige kan in principe ook nog wel onbeleerd. Persoonlijk vind ik het wel fijn als een 4 jarige die basis al wel heeft.

t_fran
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 20:28

cobiie schreef:
Hoeveel potentie moet het dier reeds tonen?

Ik neem aan dat je zelf al hebt bedacht dat je voor deze prijs niet een jong paard hebt waarmee je direct bovenin mee kan rijden tijdens jonge paarden competities.

Je zal dan toch ergens concessies op moeten doen.


Dat klopt. Ik wil ook rustig trainen en het langzamerhand opbouwen. Ik wil alleen wel een paard waarmee het opbouwen mogelijk is en waar potentie in zit. Dus een ruime gang of een gang waar ook daadwerkelijk aan gewerkt kan worden.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Correcte prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:31

Goede gangen is natuurlijk een nogal ruim begrip.
Voor die prijs en met de andere dingen meegenomen, denk ik dat je een paard met correcte gangen kunt krijgen, maar geen spectaculaire beweger.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:32

Ik volg even mee, herken me in jouw eisen. Schrik ook wel van de prijzen momenteel. Op sporthorses zie je in die prijsklasse leuke voorbij komen, echter als je filtert tussen 6000-8000 kan je een stuk meer vinden

t_fran
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 20:34

Lizzyy schreef:
Ik volg even mee, herken me in jouw eisen. Schrik ook wel van de prijzen momenteel. Op sporthorses zie je in die prijsklasse leuke voorbij komen, echter als je filtert tussen 6000-8000 kan je een stuk meer vinden


Dat is zo! Ik zou ook best wat hoger willen gaan zitten in de prijs. Ik zou alleen niet naar 8000€ willen bewegen voor een onbeleerd/zadelmak (niet doorgereden) paard.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:16

t_fran schreef:
Lizzyy schreef:
Ik volg even mee, herken me in jouw eisen. Schrik ook wel van de prijzen momenteel. Op sporthorses zie je in die prijsklasse leuke voorbij komen, echter als je filtert tussen 6000-8000 kan je een stuk meer vinden


Dat is zo! Ik zou ook best wat hoger willen gaan zitten in de prijs. Ik zou alleen niet naar 8000€ willen bewegen voor een onbeleerd/zadelmak (niet doorgereden) paard.


Precies, dat "probleem" heb ik nu ook. Vriendin gaf me de tip om na de zomer, meer richting de winter te gaan kijken. Dan moeten er meer paarden op stal en komt er ruimtegebrek etc. Daar wacht ik dus even op :)

t_fran
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Correcte prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 22:18

Lijkt net of iedereen een paard koopt deze zomer, haha

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:20

t_fran schreef:
Beste Bokkers,

Mijn zoektocht naar een nieuw paardje is begonnen. Nu heb ik gemerkt dat de prijzen de laatste tijd redelijk gestegen zijn en zit ik zelf met een budget rond de 5000-6000 euro. Dit zijn de vereisen waaraan ik wil dat het paard voldoet:

- Dressuur gefokt
- Ruin of merrie
- leeftijd 3-6
- goede gangen + afstamming
- Schofthoogte 1.65m of hoger
- Geen (stal)gebreken
- Zadelmak is bij een 3 jarige een pré, bij 4 jaar of ouder een vereiste.
- Hoeft niet per se iets gelopen te hebben

Denken jullie dat ik met het budget wat ik nu stel zo'n paard kan vinden?


Dat is momenteel best een uitdaging. Rond de 160 vind je er nog weleens eentje en ook met een kleine bemerking gaan ze momenteel rond deze prijzen (wat afwijkende beenstand, operabele chip). Ik ga mee met bovenstaande, straks aan het einde van het seizoen zakken de prijzen vaak wel weer wat. En soms kan je ook gewoon geluk hebben, als je er een groen uit de wei vind die door omstandigheden snel weg moet. Maar die zijn dan wel heel snel weg dus dan moet je er echt vaart achter zetten.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:21

Zoek eens bij de springpaarden - er zijn ook springpaarden die goed kunnen lopen en vaak zijn die net wat goedkoper dan de dressuurgefokte monsters waar iedereen op dit moment de hoofdprijs voor vraagt...

Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Correcte prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:27

Als je jezelf de tijd geeft om goed te zoeken dan moet dat wel lukken. Zou sporthorses goed in de gaten houden. Veel succes met je zoektocht naar jouw topper.

cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Correcte prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:32

De goede zijn in de winter ook gewoon aan de prijs, dat veranderd tegenwoordig niet zoveel meer.

[o]

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Correcte prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:36

Lijkt me dat dit moeilijk is- ik denk dat je meer geluk hebt als je afstamming en dressuur gefokt van je lijstje afhaalt, en eerder kijkt naar een paardje met potentie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jihama en 132 bezoekers