Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 11:36

Zoals in de titel staat!

Volgens mensen die zoeken naar een bijrijder/verzorger (dus die een paard hebben), wat moet er zeker staan in een advertentie van een potentiële bijrijdster/verzorger, en waar knappen jullie op af?


Zijn er dingen die je meteen in de advertentie wil zien staan, of waar je juist liever navraag naar wil doen? Dingen waardoor je direct al geen contact wil leggen? Moeten er foto's bij van het rijden, of zelfs een filmpje? Of is dat iets wat je stuurt na het eerste contact? Zien jullie liever meteen dat iemand specifiek op zoek is naar een bepaald soort paard, waardoor je meteen weet of je wel of niet een berichtje moet sturen als paardeneigenaar? Of is het beter om het zo open mogelijk te houden?


Ik kon hier geen topic over vinden, maar ik ben heel benieuwd! Brand los! :D


XladyX

Berichten: 1298
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:42

Ik denk dat het vooral van belang is een indicatie te geven van je verantwoordelijkheid en ervaring met paarden. Vaak gaat dit gepaard met leeftijd en voorafgaande verzorg/bijrijdpaarden of evt. eerder eigen paard. Verder lijkt mij een rijfoto wel prettig, dit geeft al een beeld, en een indicatie van de verwachtingen (wil je een keer in de week in het bos rijden, doe je graag aan NH of zoek je juist een dressuurpaard waarmee je mag starten bijvoorbeeld?). Ik denk dat je daarmee al aardig op weg bent en verkeerde inschatting of verwachtingen voor kunt zijn. En verder vooral kennis maken, en elkaar aan merken wat voor persoon en of het klikt etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:45

Ervaringen, niveau, denkwijze (inderdaad recreatief/ sport/ NH/ Parelli/ e.d.), lengte en gewicht.
Ook belangrijk, wat je verwacht van een bijrijdpaard, wat heb je er voor over (wil je enkel rijden of ook helpen in de verzorging? Wil je een gratis paard of wil je meer een lease-constructie voor een bepaald aantal vaste dagen per week?).
Verder niet onbelangrijk, hoeveel dagen/ welke dagen ben je beschikbaar? Welke omgeving zoek je/ hoelang ben je bereid om hoe te reizen? Als je van het OV afhankelijk bent vallen sommige stallen ook al af natuurlijk.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:46

Ik ben niet op zoek naar een bijrijder, maar ik weet wel wat ik ongeveer zou willen weten.

Als eerste je leeftijd en je rijervaring. Ook graag waar je die rijervaring ongeveer hebt opgedaan. Dus: ik rij nu tien jaar op een manege en heb daarnaast twee verzorgpaarden gehad (bijvoorbeeld). Maar niet te uitgebreid, dus niet: ik verzorgde eerst Beauty en daarna Blacky etc.
Foto's van het rijden zouden voor mij wel een pre zijn. Mits het er een beetje netjes uit ziet. Filmpje kan je doen als daarop te zien is dat je netjes kan rijden. Een filmpje zonder zadel in de wei voegt niet zo veel toe.
Daarnaast zou ik graag willen weten of je bereid bent een bijdrage te betalen en/of klusjes te doen.
En inderdaad kort je eigen verwachtingen, maar ik zou niet teveel eisen stellen aan het paard.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:47

Naam paard:
Leeftijd:
Schofthoogte:
Waar gestald:
Hoeveel en welke dagen nodig:
Wel of geen bijdrage en hoeveel:
Wel of geen eigen vervoer nodig:
Wat verwacht je van de bijrijder:
Wel of geen klusjes, wel of niet rijden, dressuur of recreatief:
Welke leeftijd moet de bijrijder zijn:
Vertel wat over je paard bijv karakter, wat het wel of niet leuk vind enz:
Foto's van het paard

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:53

Ik vind het altijd fijn als iemand duidelijk is over zijn wensen en eventuele ambities. Dat niet na een paar weken bijvoorbeeld blijkt dat niet kunnen buitenrijden/springen/vul maar in toch een dealbreaker blijkt en je dan weer opnieuw kan beginnen.

Verder vind ik het handig om te weten wat voor vervoer iemand heeft en hoe ver je bereid bent te rijden (of fietsen oid).

Ook een duidelijke en eerlijke omschrijving van je ervaring vind ik een pluspunt. Je laat daarmee zien dat je het serieus neemt en dat je weet waar je staat. Dingen als L/M/Z niveau waarbij vervolgens blijkt dat je nooit een wedstrijd gereden hebt, ik heb ervaring met jonge paarden als je eenmalig op de 4 jarige op de manege hebt gezeten of ik kan ook zadelmak maken als je ooit weleens 3x op een onbeleerde shetlander hebt gezeten...Doe maar niet.

Beeldmateriaal is op zich wel een leuke extra maar ben dan wel heel kritisch! Ik zie echt te vaak advertenties waar ik best een leuke omschrijving lees en vervolgens een foto zie die daarmee totaal niet overeen komt. Niet alleen klopt dan je omschrijving niet maar je maakt ook pijnlijk duidelijk dat je nog geen inzicht hebt in je eigen niveau en in hoe een paard hoort te lopen.

Echt met stip bovenaan, ben eerlijk en ben beleefd. Ben niet bang om je wensen kenbaar te maken, het is zonde als je settelt voor iets waar je uiteindelijk toch niet helemaal happy van wordt. Het is echt geen schande om een aanbod af te wijzen als het niet is wat bij je past. Laat je niet gebruiken als stalhulp of testpiloot en neem gewoon even de moeite om netjes te antwoorden. Het wereldje is niet zo groot en misschien heb je op dit moment niets aan iemands reactie maar kom je die persoon op een later moment alsnog tegen. Zorg dat je jezelf daarmee niet in de vingers snijd.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 11:54

Goed om te horen allemaal! Ik denk dat ik een redelijk goed idee al had van wat er ongeveer in moet.

Ik wilde het niet meteen al zeggen in de openingspost, maar ik ben zelf ook langzaam aan weer op zoek naar een bijrijdpaard. :) ik heb zelf al een eigen paard en pony gehad, en heb ook al meerdere serieuze bijrijdpaarden gehad dus wat er ongeveer in moest wist ik gelukkig wel!

Dit topic is in ieder geval heel interessant om te kijken of er nog dingen zijn waar ik (en misschien anderen) niet aan gedacht hebben! Dus blijf vooral aanvullen, super handig om te lezen!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:10

Foto's!
Om een goede inschatting te kunnen maken, zeggen foto's meer dan 1000 woorden.
Tevens ook iets om af te knappen wanneer er rijtechnisch slechte foto's bij staan.
Neem aan dat je de beste neer zet, dus als die al niet best zijn dan.....

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 12:18

sneeuwpop schreef:
Foto's!
Om een goede inschatting te kunnen maken, zeggen foto's meer dan 1000 woorden.
Tevens ook iets om af te knappen wanneer er rijtechnisch slechte foto's bij staan.
Neem aan dat je de beste neer zet, dus als die al niet best zijn dan.....


Wat kan je het beste doen als je geen recente, goede rijfoto’s hebt? Nieuwe maken is voor mij bijvoorbeeld geen optie, maar mijn foto’s van 2 jaar geleden zijn niet slecht. Ik ben alleen sindsdien een stuk verbeterd.

Hoe pak je dat dan het beste aan?

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:23

Ik woon nu in Frankrijk en de paarden staan daar eigenlijk altijd buiten. In Nederland stond ik op een kleine pensionstal zonder (of met heel weinig) weidegang. Aangezien ik zelf maar 3 tot 4 keer per week kon komen, was een bijrijder voor mij een "must". Voor mij was het altijd belangrijk dat ik iemand had waar ik op kan vertrouwen. Iemand die ook komt wanneer dat afgesproken is en waarmee je eigenlijk de lusten en lasten van het paard kan delen. Financiën was voor mij nooit zo belangrijk, maar ik heb iedere bijrijder wel altijd laten betalen.

Handig is het als je ook afspraken kunt maken over vakanties en medische verzorging (mocht dat nodig zijn). Ik ben zelf een buitenrijder, maar als de bijrijder wilde dressuren of een kleine hindernis wilde springen was dat voor mij geen probleem. Mijn paard was ook een echt buitenrijdpaard, dus niet echt voorbereid op dressuur of springen.

Voor het buitenrijden was het altijd een beetje afwachten. Gelukkig was vooral mijn eerste paard erg goed in het zelf aanvoelen of het veilig was om met iemand naar buiten te gaan.

Ik heb een paar "kandidaten" gehad die hoog opgaven over hun paardrij kwaliteiten. Ik liet ze altijd eerst het paard zelf uit de stal pakken, poetsen en dan opstijgen in de bak. Je kunt dan al meteen zien hoe vertrouwd hij/zij met een paard is. Daarna mochten ze naar buiten. De stal ligt in de polder aan het recreatieterrein "De Vlietlanden" bij Leidschendam en om van stal te gaan moest je een bruggetje over. Als Joop, mijn eerste paard, het niet vertrouwde dan kreeg de "kandidaat bijrijder" hem gewoon niet (met geen mogelijkheid) over het bruggetje. Ik zei dan altijd droogjes: "ik geloof dat je maar naar huis moet gaan en pas terug komen als je echt kunt paardrijden, want volgens mijn paard kun jij niet rijden". ;-)

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:28

Ik heb zelf ook geen recente rij foto's en heb dus maar 2 oude erbij gezet waar ik nieteens aan het rijden ben maar gewoon op een paard zit (advertentie staat in mijn onderschrift)

Ik weet verder ook niet wat ik erbij kan zetten, ik ben echt op zoek naar een recreatie paardje en ben zelf ook meer een recreatie ruiter

Anoniem

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:33

Ik zoek geen bijrijder, maar wat ik zou willen zien is ongeveer het volgende.

-Niveau, maar dan wel eerlijk weergegeven. Het is geen ramp om een B-ruiter te zijn, maar zet jezelf dan niet weg op L/M-niveau.
-Foto's/filmpjes van het rijden, zodat ik in kan schatten of de rijstijl bij mij en mijn paard past
-Lengte/gewicht in verband met de maat van het paard.
-In welke omgeving en voor hoeveel dagen per week.
-Bereidheid voor klusjes/betalen van een bijdrage.
-Je eigen verwachtingen (wat wil je gaan doen), maar wees niet te veeleisend, daar zou ik weer op afknappen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:37

Beeldmateriaal vind ik dan weer compleet irrelevant. Dat zie ik wel als je komt kennismaken. Foto's zijn zulke momentopnames en vertekenen bijna altijd.

Kan me verder wel vinden in wat anderen zeggen. Veel info hoeft er van mij niet in - de basis dingen of het qua frequentie, afstand en een stukje mentaliteit past (buitenrijden, wedstrijden, leer mentaliteit) is wel essentieel.

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:23

Dat iemand van plan is om zich aan afspraken te houden. Betrouwbaarheid dus.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:44

Ik denk dat bij elke paardeneigenaar en bij elk paard die verwachtigen anders zijn. Het enige wat algemeen wel essentieel is, is denk ik verantwoordelijkheid en betrouwbaarheid, wat hand in hand gaat en ook wel vanzelfsprekend is vind ik.

Zelf ben ik niet op zoek naar een bijrijder, maar moest ik nu toevallig iemand tegen het lijf lopen die ideaal in het plaatje past zou ik er voor open staan. Ik persoonlijk zou het belangrijkste de visie op omgaan met paarden en de ervaring vinden. Dit omdat ik zelf les neem met mijn paarden die ik nog niet eens lang heb en zelf nog lerende ben aangezien ik er sinds jonge tiener meer dan 15 jaar volledig uit ben geweest, ik kwam er zelfs geen klein beetje mee in contact. Dus als beginnende leerling vind ik mijzelf al genoeg mentaal en fysiek belastend voor mijn paarden en als er dan iemand anders bij zou komen heb ik liever dat die persoon wel al duidelijk weet waar die mee bezig is. Financieel zou ik niets verwachten (ik heb de paarden aan huis staan), hier zou het dus eerder de wisselwerking zijn van jij mag met mijn paarden dingen doen en in ruil heb ik iemand ervaren die met mijn paarden bezig is. Zelf zou ik enkel openstaan voor iemand die op een zachte en positieve maar toch duidelijke manier traint met de paarden, en die niet te groot is en niet teveel weegt omdat ik 1 kleiner paardje heb (tenzij dat daar enkel grondwerk mee gedaan zou worden). En wat zou ik dan verlangen? Kennis op gebied van rechtrichten, enkel recreatief rijden: buitenritten, of ifv rechtrijden en ook veel andere dingen doen zoals grondwerk en vrijheidsdressuur. Je aanpassen aan het paard en die zijn karakter wat training betreft, kijken wat die leuk vindt, het niet vanzelfsprekend vinden dat een paard maar moet luisteren en daar zelf creatief in zijn, in het paard enthousiast maken om met jou te werken. Een band opbouwen met mijn paarden vind ik een vereiste, niet gewoon je ding komen doen. Een paardnatuurlijke visie is een eis. Dwz geen gebruik van dwangmiddelen ook, geen sporen, geen bit en een zweep enkel ter verlenging van je arm om duidelijker te kunnen communiceren. Klusjes zouden van mij niet moeten. Hier is het dus recreatief houden v paarden MAAR ik ben wel een recreatieruiter die vindt dat een paard ook daarvoor rechtgericht moet zijn, dat ook bij mijn paarden een zadelpasser moet komen en een osteopaat enz. Dus niet 'zomaar wat doen want het is toch maar recreatief'.

Waar ik zou op afknappen: wedstrijdruiters, ruiters die enkel interesse hebben in rijden, ruiters die met een bit rijden.

Dus je ziet maar, iedereen wil wat anders. Op deze vraag bestaat er niet 1 antwoord denk ik, het moet gewoon een match zijn tussen jouw profiel, de visie vd eigenaar en de karakters van het paard/ de paarden denk ik.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:03

Alles wat nu al in het topic staat! Leeftijd, gewicht en lengte, eerdere ervaring, hoe de persoon kijkt naar de omgang met paarden, hoe betrouwbaar iemand is, foto's zijn wel fijn en graag zou ik ook willen weten waar hij/of zij naar op zoek is. Wilt ze wedstrijden rijden of is het een echte recreatieruiter.


Waar ik op afknap: Slecht taalgebruik, foto's waar het paard niet goed loopt of slechte foto's.

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:53

Urbiezira schreef:
sneeuwpop schreef:
Foto's!
Om een goede inschatting te kunnen maken, zeggen foto's meer dan 1000 woorden.
Tevens ook iets om af te knappen wanneer er rijtechnisch slechte foto's bij staan.
Neem aan dat je de beste neer zet, dus als die al niet best zijn dan.....


Wat kan je het beste doen als je geen recente, goede rijfoto’s hebt? Nieuwe maken is voor mij bijvoorbeeld geen optie, maar mijn foto’s van 2 jaar geleden zijn niet slecht. Ik ben alleen sindsdien een stuk verbeterd.

Hoe pak je dat dan het beste aan?


Waarom kun je geen nieuwe foto's maken?
Desnoods op een manegepaard (privéles) of een paard van een kennis.
Wees creatief!
Oude foto's vind ik geen goed idee en geeft juist een reden om daarop af te knappen.

Meeste kans wanneer je jezelf goed "verkoopt" , zorgen dat ze jou kiezen IPV een ander.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:00

Veel is er al genoemd. Wat voor mij echt de grootste afknappers zijn is veel schrijffouten. Ik neem aan dat voor je een advertentie plaats je nog een keer leest. Bij sommige lijkt dat echter niet het geval. Kwam er van het weekend nog een tegen. Vreselijk 18 jaar en dan de manier van typen dat zou ik niet serieus kunnen nemen.

Veder lees ik liever wat meer in een verhaal geschreven dan, Ik ben..... Ik ben ..... jaar oud. Ik heb ...... jaar ervaringen. Dan zie ik liever. Mijn naam is.... ben ... jaar oud en rijdt momenteel ... jaar. Heel veel keer "ik" leest gewoon niet fijn voor mij.

Verder zie ik ook graag dat als je een bepaald niveau hebt dat ook enigszins op de foto's te zien is. Zou leuk zijn als er echt fijne foto's bij zitten en niet alleen lol-met-je-knol foto's.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:11

Al het bovenstaande!

En waar ik persoonlijk echt, heel heel heel erg op afknap:
‘Ik rij al x jaar’ of ‘ik heb al x jaar ervaring’. Komt voor mij heel erg over alsof je denkt dat je heel wat kan en heel veel ervaring hebt, (meestal bij <20 jaar zie je dit veel). Dan denk ik laat maar hangen :n

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:19

O, schrijffouten inderdaad. Nee, als je je advertentie niet serieus neemt dan doe ik dat ook niet.

Wat ik handig vind is dat je duidelijk meldt of je een verzorg- of bijrijdpaard zoekt. Als ik een verzorger zou zoeken dan zoek ik dus iemand die wil verzorgen. Er zijn opmerkelijk veel advertenties van zoekende verzorgers die allemaal vermelden wat hun lengte, gewicht en rij-ervaring is.

Als je wil rijden, zeg dat dan gewoon. Ook in de titel van je advertentie. Een verzorger is niet het zelfde als een bijrijder.

Daarnaast is het natuurlijk handig om foto's te plaatsen. Zorg er wel voor dat het bij voorbeeld geen foto's zijn met zuur kijkende pony's of foto's waarop je je handen gestrekt houdt :Y) Ook zou ik het handig vinden, als ik iemand zou zoeken die voor mij een paard zou komen rijden, dat ik weet bij welke manege (indien van toepassing) diegene rijdt, of wat voor type paarden diegene eerder bijgereden heeft. Iemand die goed kan met fjorden is voor die van mij namelijk waarschijnlijk minder geschikt.

Wat voor mij een grote pré zou zijn, en dat bedoel ik in algemene zin en niet om deze specifieke TS, is als een kandidaat-verzorger een vorm van autisme heeft. Persoonlijkheid speelt natuurlijk sowieso een grote rol, iemand moet passen bij mij en bij de dieren.

Ik heb eens een meisje op de wei gehad die wilde komen verzorgen. Ik vroeg of ze de hooinetten wilde vullen. Er kwam best wat hooi op de grond terecht. Op zich niet erg, ik wees haar erop en ze keek naar het hooi wat gevallen was. Om het vervolgens te laten liggen :Y) Hooi is niet gratis meidje... even het gevallen hooi oppakken en wat nog bruikbaar is in het net doen en de rest weggooien. Maar dat deed ze niet...

Zo iemand vind ik dus niet geschikt :Y)

Waar ik verder op zou afknappen: oneerlijkheid en van die naturaltypes die persé bitloos willen rijden en allerlei parelli-onzin willen uithalen. En fluffy pennymeisjes. Van de week was ik met mijn paardjes aan de hand aan het grazen langs de weg. Komt er een groep meisjes langs. Eentje die natuurlijk roept: "wat schattugggg..!" Nou is mijn ruin heel lief maar als je 'm schattig vindt dendert hij letterlijk en figuurlijk over je heen. Zulke types heeft hij niets aan en respecteert hij dus ook volstrekt niet.
En een ander van die grietjes: "zeg dat ik droom, zeg dat ik droom!" Omdat daar paarden staan :')
Nee. Niet geschikt. Mijn paarden zijn volwassen zoogdieren met emoties en met hersens. Het zijn geen my little ponies.
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-07-18 17:31, in het totaal 4 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:20

Celiien schreef:
Al het bovenstaande!

En waar ik persoonlijk echt, heel heel heel erg op afknap:
‘Ik rij al x jaar’ of ‘ik heb al x jaar ervaring’. Komt voor mij heel erg over alsof je denkt dat je heel wat kan en heel veel ervaring hebt, (meestal bij <20 jaar zie je dit veel). Dan denk ik laat maar hangen :n


Haha oja dat is heel herkenbaar...In de meeste gevallen gaat dat dan ook nog eens om mensen die maar 1x per week rijden. Dan heb je echt nog maar zo weinig uren gemaakt, je staat nog helemaal aan het begin van je ontwikkeling.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:00

Koper schreef:
Wat voor mij een grote pré zou zijn, en dat bedoel ik in algemene zin en niet om deze specifieke TS, is als een kandidaat-verzorger een vorm van autisme heeft. Persoonlijkheid speelt natuurlijk sowieso een grote rol, iemand moet passen bij mij en bij de dieren.

Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarom je dat een pre vindt? :)

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 01:09

Omdat autisten een type gevoeligheid hebben die ik erg goed bij paarden vind passen. Het is een manier van contact maken -en vaak ook de afwezigheid of minder duidelijke aanwezigheid van eerzucht- die me goed bevalt en die past bij de benadering die ik voor mijn paarden prettig vind.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 12:53

Zijn weer goede tips! Ik neem het allemaal mee. :j

Het pennymeisje stadium ben ik inmiddels wel voorbij, en wat betreft schrijfstijl en grammatica ben ik heel oplettend. Ik vind dat zelf ook altijd een afknapper als ik de advertenties van andere mensen lees.

@sneeuwpop: ik ben momenteel op vakantie en kan dus nu geen nieuwe foto’s maken helaas, haha! {:} Op de iets langere termijn (dus na mijn vakantie) zou ik eventueel wat kunnen regelen met een goede kennis, maar dat ligt er een beetje aan of dat het waard is. Haar paard staat niet in de buurt en zou ik dus flink wat voor moeten regelen. Wat niet erg is, maar het is niet mijn eerste keus nu.

Ik heb namelijk wel genoeg recente filmpjes, alleen geen foto’s. Wellicht kan ik daar nette printscreens uit halen. Ik denk dat een mooie middenweg is om dat te doen en erbij te zetten dat ik meerdere video’s heb op aanvraag, daar krijgt men ook een beter beeld van dan foto’s. Of zie ik dat verkeerd?

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:09

Vind het ook maar wat om te zeggen dat iedereen foto's kan maken. Ja ik kan best nu bij een manege een privé les gaan nemen maar of daar nou goede foto's uitkomen die laten zien hoe ik kan rijden.... Denk dat daar zeker een verschil in zit qua paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 2 bezoekers