Ik was er al bang voor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Ik was er al bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:12

Met superleuke momenten als;

[ITP] Kinderpony geslaagd

en

[ITP] Paardenmeisje geslaagd (vervolg Kinderpony geslaagd)

ben ik natuurlijk de geweldigste tante die er is (en de enige :+ )

Helaas kreeg ik afgelopen week een appje van mn schoonzus of mn nichtje deze zomervakantie weer welkom was, ze wilden wel op een doordeweekse dag komen (tot zover paait ze me alleen maar, mn nichtje waar ik dol op ben en doordeweeks omdat dat makkelijker is voor mij) en dan komt het;

of de 8 jarige dochter van vrienden van hun ook mag komen paardrijden. Ze is namelijk ook helemaal verzot van paarden. -O-

Aangezien je uit moet kijken met wat en vooral hoe je het zegt heb ik eerst mn moeder gebeld :') Mn moeder was het volledig met mij eens, ik hoefde het niet goed te praten waarom ik niet wilde dat er een extra iemand mee komt, het zijn mijn paarden en als ik iets niet wil dan gebeurd het gewoon niet.

Dus een net appje teruggestuurd met dat ik niemand meer op mijn pensioengerechtigde fjord laat en mn shet onbeleerd is. Dat het makkelijker is om mijn nichtjes (4 en 2) van mn shet af te trekken mocht er iets misgaan dan een 8 jarig kind. Plus omdat hij onbeleerd is zijn die gewichten van mn nichtjes verwaarloosbaar.

Helaas heb ik geen reactie teruggekregen.
Onze relatie is sinds het voorjaar al behoorlijk gespannen, dus dit helpt niet echt mee :')


Ik ben niet echt een kindervriend en hoewel ik het goed kan vinden met de ouders van dit kind zit ik hier gewoon niet op te wachten.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Ik was er al bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:13

Goed gedaan hoor, je bent toch geen manege. Als ze dat niet begrijpen, je familie is een ander verhaal. Zomaar vreemde kunnen lekker op een manege aan gaan kloppen als ze zo nodig willen rijden.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:17

Prima toch? Je bent inderdaad geen manege. Sommige mensen zullen dit helaas niet begrijpen, maar dat is niet jouw probleem.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 09-07-18 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:17

Kijk, dat ze het vragen kan altijd. Maar het is jouw goed recht om nee te zeggen. Niets meer en nits minder. :) (even jullie gespannen verhouding weg gelaten).

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:20

Je nichtjes oke, maar een wildvreemde zou ik ook niet zomaar op mn pony willen hebben, groot gelijk hoor!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ik was er al bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:25

Op zich ken ik het meisje die ze mee wilde nemen. Zijn vrienden van mn broer en schoonzus dus ik zie ze elke verjaardag, maar ik voel er gewoon niks voor om haar te laten 'rijden'.

Mn schoonzus denkt dat mijn shet gewoon braaf zn rondje zal lopen zoals alle pony's doen bij oa Center Parcs waar zij ervaring mee hebben.

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:26

Wat hiervoor ook al gezegd word.
Net zo goed als dat zij het aan je kan vragen, kan jij dus nee zeggen.
Anders had ze het ook niet hoeven vragen.

Dat de relatie al gespannen is, heeft daar eigenlijk niks mee te maken.
Het blijven jou pony's.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:26

Goed dat je hier duidelijk in bent geweest Ilona.
Precies hetzelfde had ik vandaag, de dochter van een vriendin gaat nog een keer op mijn paard in de bak rijden, de vorige keer vond ze het geweldig en ze zei dit enthousiast tegen een buurmeisje van haar. Die nodigde zichzelf gelijk uit om ook op mijn paard te gaan rijden terwijl ik haar niet eens ken, geen vraag van haar kant maar gelijk een ‘ik ga dan ook mee om te rijden’. Gelijk duidelijk gemaakt dat dit niet gaat gebeuren.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:29

Het zijn toch jouw ponies. daar hoef je niemand op te laten als je niet wilt.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:30

Tuurlijk, een les kost 35 euro per uur. (zorg je wel even dat ze een goede verzekering hebben voor het geval ze vallen en iets breken?)

Zeker weten dat het niet meer hoeft :+.

Maar zonder gekheid, je hebt het volle recht om nee te zeggen, daar hoef je eigenlijk zelfs geen reden voor te geven.

Een : "nee dat zal niet lukken" is eigenlijk ruim voldoende. Al dan niet vergezeld van een adres van een manege of een link naar een ponykamp ("misschien is dit wel geschikt voor het vriendinnetje?").

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Ik was er al bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:32

Je hebt pas net een appje terug gestuurd zeg je, wellicht is ze even bezig en beantwoord ze je later.
;)

En verder heb je helemaal gelijk. :)

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:35

Duhelo schreef:
Tuurlijk, een les kost 35 euro per uur. (zorg je wel even dat ze een goede verzekering hebben voor het geval ze vallen en iets breken?)

Zeker weten dat het niet meer hoeft :+.

Maar zonder gekheid, je hebt het volle recht om nee te zeggen, daar hoef je eigenlijk zelfs geen reden voor te geven.

Een : "nee dat zal niet lukken" is eigenlijk ruim voldoende. Al dan niet vergezeld van een adres van een manege of een link naar een ponykamp ("misschien is dit wel geschikt voor het vriendinnetje?").


Dan mogen mn nichtjes ook niet meer ben ik bang. :')

Heb gister inderdaad mn schoonzus een link doorgestuurd van een ponykamp voor het andere meisje _O- Daar krijgt ze tenminste de aandacht en instructie die ik haar niet kan geven.


Toch wel grappig dat dit normaal is voor paardenmensen, maar niet voor niet paardenmensen.

Dat is ook behoorlijk brutaal Carola.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:36

Palmera schreef:
Je hebt pas net een appje terug gestuurd zeg je, wellicht is ze even bezig en beantwoord ze je later.
;)

En verder heb je helemaal gelijk. :)



Nee, niet net als in tijd maar net als in vriendelijk/ aardig.
Ik heb haar diezelfde dag een app teruggestuurd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:40

Onali schreef:
Duhelo schreef:
Tuurlijk, een les kost 35 euro per uur. (zorg je wel even dat ze een goede verzekering hebben voor het geval ze vallen en iets breken?)

Zeker weten dat het niet meer hoeft :+.

Maar zonder gekheid, je hebt het volle recht om nee te zeggen, daar hoef je eigenlijk zelfs geen reden voor te geven.

Een : "nee dat zal niet lukken" is eigenlijk ruim voldoende. Al dan niet vergezeld van een adres van een manege of een link naar een ponykamp ("misschien is dit wel geschikt voor het vriendinnetje?").


Dan mogen mn nichtjes ook niet meer ben ik bang. :')

Heb gister inderdaad mn schoonzus een link doorgestuurd van een ponykamp voor het andere meisje _O- Daar krijgt ze tenminste de aandacht en instructie die ik haar niet kan geven.


Toch wel grappig dat dit normaal is voor paardenmensen, maar niet voor niet paardenmensen.

Dat is ook behoorlijk brutaal Carola.

Geen paardenmensen hebben er geen weet van/staan er helemaal niet bij stil wat het hebben van een paard is en wat daarbij komt kijken. Ze zien een paard en voor manegelessen moet je betalen dus als Jantje erop mag, mag Pietje er toch ook gewoon op.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:43

Wat lastig. Ik begrijp heel erg goed dat dat meisje graag een rondje wil hobbelen, wie wil dat nou niet 8-)
Maar ik begrijp ook verschrikkelijk goed dat je niet zomaar elk kind op je pony's laat, zéker als de ene onbeleerd en de ander met pensioen is. Je bent geen manege of ponypark slagharen, je hebt dus het volste recht om "nee" te verkopen. In principe zou je niet eens uitleg hoeven geven. Jouw pony's, jouw keuze.
Het gevaar is ook nog eens, dat als je dit meisje 1x laat rijden, dat de ouders dat dan zien als mooi goedkoop alternatief voor een manege, óf dat andere kennissen dan ook opeens willen dat hun dochter een rondje mag rijden.
Ik krijg bij dit soort situaties lichtelijk het idee dat zodra iemand een paard/pony heeft en er 1 keer iemand anders dan de eigenaar op heeft gezeten dat de bewuste pony dan meteen gezien word als algemeen goed waar iedereen op zou moeten mogen rijden.
Zodra mensen horen dat ik een paard heb word ik ook meteen gevraagd "oh mag ik dan ook een keer rijden?"
Mijn antwoord is standaard: "als je graag gelanceerd wil worden, ga je gang." vaak krabbelen ze dan wel terug :+

En wat hierboven genoemd word idd, niet paarden mensen hebben er geen idee van hoe die dieren in elkaar zitten. Die hebben misschien een keer bij een manege gekeken of inderdaad center parks ofzo, die kennen alleen de afgestompte pony's die nog niet zouden schrikken van een kanon en gaan er van uit dat elk paard zo is. Dat het een vluchtdier is die levensgevaarlijke situaties kan ontketenen hebben ze geen idee van.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ik was er al bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:50

Ik vind het altijd zo grappig dat mensen hun paarden beschrijven als levensgevaarlijke projectielen waar ze alleen zelf mee aan de gang kunnen en er dan ook nog trots op zijn.

Mijn pony is bomproof, kipmak en kan leuk lopen, ja ook met anderen en daar ben ik dan weer trots op.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:51

Ik zit daar ook niet op te wachten hoor. Mijn nichtje en het dochtertje van een vriendin prima, maar daar stopt het ook. Want van het een komt meestal het ander en ik ben geen manege.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:54

Natuurlijk heb jij het volste recht om nee te zeggen, ook al had je wel bomproof beleerde pony's!

Kinderen op de manege mogen soms best mijn paard uitstappen, maar alleen als ik dat op dat moment ook wil en het zo uitkomt. Ik ga mijn rijden niet aanpassen op de ukkies aan de kant. En als ze erom komen vragen voor ik zelf m'n paard nog maar heb gezien, heb ik al eerder de neiging om nee te zeggen. Het is een extraatje, geen recht.

Overigens vind ik het best leuk om anderen op m'n paard te zien, hij is ook erg voorzichtig met kleintjes. Maar dan nog.

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:58

Wat een leuke shet heb jij!! Je doet er zelf ook veel mee :j Je bent geen manege en dat moeten ze gewoon begrijpen. Misschien was het ook nog de bedoeling om de halve dag te blijven.. :')
Ben benieuwd of je nog een reactie terug krijgt vandaag... denk het niet?

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:59

Dat heb ik ook Laurora, volgend jaar staat ineens de hele klas bij het weiland te wachten op hun beurt :+

Mn shet is bomproof, enkel een beetje errug voorwaarts. Maar het grootste issue is dat hij onbeleerd is en dus niet gewend is aan gewicht te dragen.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:03

Onali schreef:
Dat heb ik ook Laurora, volgend jaar staat ineens de hele klas bij het weiland te wachten op hun beurt :+

Mn shet is bomproof, enkel een beetje errug voorwaarts. Maar het grootste issue is dat hij onbeleerd is en dus niet gewend is aan gewicht te dragen.


Dat laatste is niet eens van belang. Ook al wil je het niet omdat je er geen zin in hebt. Het is jouw paard/pony. Het is al heel leuk dat je nichtje erop mag, daar kunnen ze toch blij mee zijn? Graag of niet...

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:05

Polly schreef:
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen hun paarden beschrijven als levensgevaarlijke projectielen waar ze alleen zelf mee aan de gang kunnen en er dan ook nog trots op zijn.

Mijn pony is bomproof, kipmak en kan leuk lopen, ja ook met anderen en daar ben ik dan weer trots op.


In mijn geval is paardlief nog niet ingereden, dus nee ik hoef er niet zo nodig andere mensen op.
Als mevrouw straks lekker bomproof is (ze staat nu in training) dan mogen er best eens andere mensen op, is alleen maar goed.
Het gaat me meer om de vanzelfsprekendheid waarmee mensen het vragen, en dan ook nog eens verontwaardigd reageren als je nee zegt. Alsof het een fiets is die je even uitleent.
Nee, dan roep ik liever dat ze gevaarlijk is, ben ik ook meteen mooi van het gezeur af.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Ik was er al bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:06

Al kwam je paard van de politieschool of de gehandicaptenmanege (waarmee ik dus bedoel dat ie bomproof is en wel ingereden), dan nog heb je het recht om nee te zeggen.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 15:06

imaudy schreef:
Wat een leuke shet heb jij!! Je doet er zelf ook veel mee :j Je bent geen manege en dat moeten ze gewoon begrijpen. Misschien was het ook nog de bedoeling om de halve dag te blijven.. :')
Ben benieuwd of je nog een reactie terug krijgt vandaag... denk het niet?



Dank je :D

Ik heb mn ouders al opdracht gegeven om mn schoonzus uit te horen. Op maandag passen mn ouders op en komen mn broer en schoonzus eten en nemen ze de kinderen weer mee naar huis :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:09

Ik vind er ook nog wel een enorm verschil tussen of een 4 of 2 jarig kindje op een shetlander zit of een 8 jarige :+ Alleen daarom al zou ik het volkomen terecht vinden om nee te zeggen..
Moet zeggen dat ik het ook vrij brutaal vind, een pony is toch geen hobbelpaard, als ze zo gek is met paarden/pony's konden ze ook vragen of het meisje een keer mocht komen aaien/knuffelen/wandelen ofzo