Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 12:22

Al jaren ben ik bijrijder. Als bijrijder heb je natuurlijk ook dromen en doelen, die soms lastiger na te volgen zijn omdat je geen eigen paard tot je beschikking hebt.

Maar het is niet onmogelijk! *\o/* Na eindeloos trainen, een hele grote portie geluk en geweldige paardeneigenaren is het mij dan gelukt om inmiddels al tot het M2 te komen! De weg naar het Z is natuurlijk nog een lange... Maar wat mij betreft is mijn droom met M2 startgericht zijn al uitgekomen. Toch wil ik mezelf blijven uitdagen en hoop ik dat we door kunnen trainen naar het Z. Met dit topic wil ik mijn mede-bijrijders motiveren en elkaar op weg helpen om jouw droom na te volgen, welke dat ook is!

Het paard waarmee ik nu M2 mag starten is Aswin, een 14 jarige ruin. Ik rijd hem nu 2,5 jaar en in juni 2016 reden we onze eerste wedstrijd. Dit was ook mijn eigen wedstrijddebuut dus we zijn samen begonnen in de B.
Ik heb dit Aswin 1,5 jaar 2 dagen in de week gereden, sinds ongeveer een jaar 3 dagen. Zo vaak kan ik hem dus trainen.

Dit is een foto van toen ik hem net reed. Deze foto zet ik hier vooral neer om de voortgang te kunnen laten zien. De foto is twee jaar oud, dus feedback mag altijd maar we zijn inmiddels al een stuk verder. Wat ik vooral goed te zien vind is dat hij het stuk bespiering richting zijn schoft mist. Duidelijk een werkpunt! Ik reed hem hier net, dus hier zijn we toen meteen mee begonnen.


Afbeelding


Vorig jaar in mei reden we L2 was er nog veel om aan te sleutelen... Vooral het stukje over de rug rijden en meer door het lijf komen (zonder spanning) was een lastig stukje voor ons. Aswin wordt de andere dagen met elastiek gereden, waardoor je merkt dat hij het soms lastig vind uit die houding te komen. Het stuk bespiering bij de schoft stimuleren is en blijft dus echt ons werkpunt. We hebben om de week, en van tijd tot tijd wekelijks privé les dus hierin worden we goed begeleid. Blauwe beugels zijn trouwens niet van mijzelf :+

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En dan dit jaar mei, afgelopen weekend heb ik mijn laatste punten in het M1 verzameld, wat betekent dat we vanaf nu M2 mogen starten! Ik start gemiddeld 1x keer per maand. Waar ik vooral aan wil werken is mijn eigen houding, mijn hakken minder optrekken en meer stabiliteit in mijn bovenlichaam krijgen.

Mijn hoofddoel met rijden is om hem in een lagere houding sterker en soepeler te blijven maken, de rest kom dan vanzelf. En natuurlijk vooral, samen genieten!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Naast het fanatieke dressuren vind je ons nog steeds het liefst in het bos... <3 Ik probeer wekelijks lekker naar het bos te gaan voor de afwisseling.


Afbeelding

Onze weg naar het Z, en het rijden van mijn andere drie bijrijdpaarden ga ik (tevens voor een social media studieproject) vastleggen op Instagram. Dus mochten jullie het leuk vinden om dit te volgen: https://www.instagram.com/pascalinelaura/

Bedankt voor het kijken en ik ben benieuwd naar jullie feedback :wave:
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 10-07-18 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd

heb vertrouwen, houd moed


absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [RIJ ITP] Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:26

Wauw, heel gaaf om de vooruitgang te zien in een relatief korte tijd. Knap gedaan. :)
(Enneh, ik vind je jasje onwijs mooi, waar is die van? :o )

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 12:27

absque_dubio schreef:
Wauw, heel gaaf om de vooruitgang te zien in een relatief korte tijd. Knap gedaan. :)
(Enneh, ik vind je jasje onwijs mooi, waar is die van? :o )


Wat een leuke reactie, dankjewel! :):) Het blauwe jasje is van Anky, de groene van Esperado.

heb vertrouwen, houd moed

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:40

Wat stoer zeg! Leuk om te zien, Z is stiekem ook wel mijn doel ooit eens.

Rijd op dit moment nog B, mijn voorlopige doel is met Xandor L1. Maar stiekem kijk ik wel uit naar het M ooit. Al weet ik niet of ik dat met Xandor nog red, hij is inmiddels al wel 19. Maar we zien wel waar we uitkomen.
Ben super blij met deze eigenaresse, mag bijna alles met m doen.

Wel gaaf hoor! Leuk om als inspiratie te zien!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 12:50

sterreke98 schreef:
Wat stoer zeg! Leuk om te zien, Z is stiekem ook wel mijn doel ooit eens.

Rijd op dit moment nog B, mijn voorlopige doel is met Xandor L1. Maar stiekem kijk ik wel uit naar het M ooit. Al weet ik niet of ik dat met Xandor nog red, hij is inmiddels al wel 19. Maar we zien wel waar we uitkomen.
Ben super blij met deze eigenaresse, mag bijna alles met m doen.

Wel gaaf hoor! Leuk om als inspiratie te zien!


Bedankt voor je positieve bericht. +:)+ Als je veel van de eigenaresse mag dat is echt al zo'n grote stap daar naar toe!

Ik heb vooral gemerkt dat constant doorzetten en vooral uit de 'tegenslagen' leermomenten halen mij het meest geholpen heeft. Vooral het L2 was voor ons een moeilijke klasse. Ik heb zovaak langs de bak gezeten met mijn handen in het haar en mijn protocollen zonder winstpunten in mijn hand... Maar met de juiste instructie en gewoon stug blijven doorzetten zijn we daar toch doorheen gekomen! En als je daar even door zulke momenten bent vlieg je vaak ineens vooruit.

Heel veel succes met Xandor!

heb vertrouwen, houd moed

Jester_

Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [RIJ ITP] Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:55

Ziet er goed uit!!

Ook ik heb altijd bijrijdpaarden gehad en het Z is zeker mogenlijk!!

bling 7 jaar: Z2
Afbeelding

Harry: 6 jaar Z1 (and still counting)
Afbeelding


Ook met meerdere paarden M, maar helaas gebeuren er wel is dingen dat je al vroegtijdig moet stoppen.
Maar met de goede eigenaresse(n) kom je een heel eind!!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: [RIJ ITP] Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 12:56

Gaaf Jester! Mooie paarden ook zeg. En ik ben jaloers op je houding! :D

heb vertrouwen, houd moed


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [RIJ ITP] Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:19

Leuk topic Pas! Ondanks dat de randvoorwaarden wellicht niet altijd het makkelijkst zijn met Aswin doen jullie het toch maar even samen!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 13:23

liekec schreef:
Leuk topic Pas! Ondanks dat de randvoorwaarden wellicht niet altijd het makkelijkst zijn met Aswin doen jullie het toch maar even samen!


Wat lief! Dankjewel! <3

heb vertrouwen, houd moed

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [RIJ ITP] Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:02

Knap doe je dat! En ook petje af voor de eigenaren. Ze moeten het toch allemaal toelaten!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 14:05

webster543 schreef:
Knap doe je dat! En ook petje af voor de eigenaren. Ze moeten het toch allemaal toelaten!


Dat zeker, zonder hun was het voor mij onmogelijk geweest dus ik ben ze erg dankbaar. Bedankt voor je positieve reactie :)

heb vertrouwen, houd moed

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 06:43

Wat leuk om zo het overzicht te zien Pas! Je hebt ook zulke toewijding en je bent altijd zo verantwoord bezig met je bijrijdpaarden! Als iemand het verdient om Z te mogen starten straks ben jij het ;) .

Daantjuh88

Berichten: 1729
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:17

Mooie foto’s!! Ik vind het er erg goed uit zien. Je zit er zelf netjes recht op, echt een plaatje om te zien. Voor het Z moet hij mss nog wat zakken van achter en ondertreden, maar daar heb je de tijd nog wel voor om door te trainen.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:47

Super knap dat je dit in zo'n korte tijd met je bijrijdpaard hebt bereikt. Het laat ook weer zien dat wij bijrijders zeker wel serieus kunnen trainen en een paard kunnen verbeteren.

En je hebt echt een hele toffe wedstrijdset!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 09:28

sorbetje schreef:
Wat leuk om zo het overzicht te zien Pas! Je hebt ook zulke toewijding en je bent altijd zo verantwoord bezig met je bijrijdpaarden! Als iemand het verdient om Z te mogen starten straks ben jij het ;) .


Lief Jud, dankjewel <3

Daantjuh88 schreef:
Mooie foto’s!! Ik vind het er erg goed uit zien. Je zit er zelf netjes recht op, echt een plaatje om te zien. Voor het Z moet hij mss nog wat zakken van achter en ondertreden, maar daar heb je de tijd nog wel voor om door te trainen.


Bedankt voor je reactie, leuk! Dat klopt helemaal, dat vind ik momenteel ook wel een moeilijk stukje. In galop gaat dat beter maar vooral in draf wil hij zich nog wel eruit drukken als ik hem wat hoger wil instellen en wat meer op de achterhand. Is natuurlijk ook een kwestie van sterker worden, maar tips zijn altijd welkom :D

Dee_Es schreef:
Super knap dat je dit in zo'n korte tijd met je bijrijdpaard hebt bereikt. Het laat ook weer zien dat wij bijrijders zeker wel serieus kunnen trainen en een paard kunnen verbeteren.

En je hebt echt een hele toffe wedstrijdset!


Wat een gave reactie, bedankt! *\o/* Ik ben ook heel trots, vooral op Aswin! Hij verbetert alleen maar en pakt het zo goed op. Elke keer zijn we daar weer door verrast, dat we elke keer toch weer een stapje omhoog klimmen. Dat vind ik ook het belangrijkst, dat hij het leuk blijft vinden en met plezier blijft doen! :j

Klopt zeker, het is voor beide partijen heel fijn nu, voor mij als bijrijder en de eigenaar. De eigenaren rijden zelf met dit paard niet op dit niveau wedstrijden dus voor hun is het heel fijn dat hij hierdoor soepeler en losser wordt en voor mij is het echt super dat ik op dat niveau mag trainen en ook starten.

Wedstrijdset ben ik ook heel blij mee, leuk om te horen dat je het mooi vind, dankjewel!

heb vertrouwen, houd moed

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:53

Trotse juf!

Jullie blijven me verbazen, elke keer verbeterd hij weer terwijl hij het echt niet altijd makkelijk in zijn lijf heeft!
Super!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:54

Wat super knap en wat zijn jullie een leuke combinatie! Het Z komt vast ook helemaal goed, heel veel succes! :)F

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:19

Gaaf van de eigenaren. Maar ze mogen ook blij zijn dat hun paard zo keurig getraind wordt!

Ziet dr ook uit als een fijn meewerkend dier.

Yom
Berichten: 3774
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:38

Ik word er altijd heel blij van als bijrijd(st)ers de mogelijkheid krijgen om lekker te rijden en zo'n mooi doel te halen. Mijn dochter heeft uiteindelijk ook een leasepaard gevonden en in de B gestart en nu ruim een jaar later is ze 1x in de M1 gestart vorige week.

Paard heeft haar lichamelijke ongemakken dus het valt niet altijd mee, maar toch lekker al M gestart. Helaas is het behoorlijk prijzig en houdt het daarom in november op. Maar dan ook echt op vrees ik want een paard bijrijden waarmee ze naar Z en evt meer kan komen zal niet te vinden zijn

Hopelijk kun jij voorlopig nog blijven genieten en haal je lekker je doelen, veel succes!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 12:08

xx_Irisje schreef:
Trotse juf!

Jullie blijven me verbazen, elke keer verbeterd hij weer terwijl hij het echt niet altijd makkelijk in zijn lijf heeft!
Super!


Bedankt voor je reactie Iris! Zonder jou was het niet gelukt :):)

Samcial schreef:
Wat super knap en wat zijn jullie een leuke combinatie! Het Z komt vast ook helemaal goed, heel veel succes! :)F


Wat een leuke positieve reactie, bedankt!

Speirs schreef:
Gaaf van de eigenaren. Maar ze mogen ook blij zijn dat hun paard zo keurig getraind wordt!

Ziet dr ook uit als een fijn meewerkend dier.


Heel tof van ze! We hebben door elkaar te helpen samen ontzettend veel plezier van hem dus voor beide partijen perfect zo (en voor Aswin zelf). Hij werkt super mee, ik heb ook echt geleerd dat dat je verder brengt, een paard dat zelf zich zo inzet! Bedankt voor je reactie.

Yom schreef:
Ik word er altijd heel blij van als bijrijd(st)ers de mogelijkheid krijgen om lekker te rijden en zo'n mooi doel te halen. Mijn dochter heeft uiteindelijk ook een leasepaard gevonden en in de B gestart en nu ruim een jaar later is ze 1x in de M1 gestart vorige week.

Paard heeft haar lichamelijke ongemakken dus het valt niet altijd mee, maar toch lekker al M gestart. Helaas is het behoorlijk prijzig en houdt het daarom in november op. Maar dan ook echt op vrees ik want een paard bijrijden waarmee ze naar Z en evt meer kan komen zal niet te vinden zijn

Hopelijk kun jij voorlopig nog blijven genieten en haal je lekker je doelen, veel succes!


Wat knap dat ze dat samen heeft bereikt, vooral met de lichamelijk ongemakken. Vaak worden ze toch juist lekker los en fijn in het lijf door steeds door te trainen. Balen dat het ophoudt, maar als het zoveel kost is dat heel begrijpelijk. Hopelijk vinden jullie een nieuwe topper voor haar! Als ze dat bereikt heeft is dat mensen vast opgevallen. Bedankt en ook veel succes! :j

heb vertrouwen, houd moed

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Bijrijder en Z dressuur? Chase the dream!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:11

Dit is nu een topic waar ik blij van word <3
Wat kan je goed rijden zeg en je houd je benen ook heel goed stil zodat je spoortjes niet in de weg zitten voor het paard. Ik hoop dat je droom snel uitkomt op met je knappe bijrijdpaard Z te mogen starten!

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

suikermeisje

Berichten: 8342
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:50

Wat leuk dat je al zo ver gekomen bent. Ook wel fijn opzij dat het paard niet zo'n voorhandduiker is (die heb ik zelf namelijk, loopt wel ZZzwaar dressuur), jullie komen wel in het Z1 hoor!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:15

Als ik iemand het gun om het Z te halen dan ben jij het wel! Zo enorm lief in de omgang met de paarden en op een heel fijne manier aan het verbeteren constant. Laatst zelfs een galopswissel, zo leuk!
Leuk dat ik jou en Aswin al vanaf het begin volg en hij (en jij ook) zo positief veranderd is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers