Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 18:58

Hoi!

Wij gaan dit jaar op vakantie naar de Dordogne, hebben een huisje gehuurd. We wonen in noord nederland dus best een reis. Ons plan is om er 3 dagen voor uit te trekken zodat we niet op de meest drukke dagen van het jaar in Parijs staan.. We willen dan op donderdag vertrekken en doorrijden tot ergens na Parijs en daar overnachten en de volgende dag door en weer ergens overnachten of bij de eerste stop een dag extra blijven (we kunnen niet eerder dan zaterdag eind vd middag in het huisje terecht).
Het liefst verblijven we dan ergens met nederlandse eigenaren, iets wat ook leuk is voor de kinderen (bijvoorbeeld een zwembad erbij) en uiteraard niet heel erg achterlijk duur :')
Heeft iemand tips? Of andere tips om een prettige reis te hebben richting de Dordogne en dan vooral in drukke tijd door Parijs?

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:12

Is drie dagen niet een beetje lang om te reizen? Ik zou in 1 x doorijden hotel en volgende dag weer verder.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:30

Ik zou er ook niet voor kiezen om 3 dagen te reizen, maar zou de eerste dag al een flink stuk rijden, bv 60% of 70% van het totaal aantal km's en dan daar 2 dagen blijven :)

Even op internet kijken waar je bent na dat aantal km's, daar ergens een leuk dorpje uitzoeken en dan opzoek naar b&b's of hotel.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:36

Drie dagen lijkt me ook erg lang om te reizen, maar ik heb dan ook een hekel aan autorijden :+
Zo ver is de Dordogne toch niet? Maar 1000km vanaf Utrecht, dus voor jullie 1200 misschien? Dat is op 1 dag te doen vind ik, ook met kids, maar in twee dagen zeker heel makkelijk :) De drukste dagen zijn altijd de zaterdagen, dus als je dat wilt vermijden kan je het beste op vrijdag en nog beter op zondag rijden :)

Anoniem

Re: Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:49

Ik verplaats dit topic van Leven zonder paarden naar Bokt erop uit, daar past het beter.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:45

1200km met kleine kids is best een eind, maar over 3 dagen verdelen is wel heel veel. Ik zou lekker 2 dagen doen. 1e dag een groot stuk en dan hoef je de laatste dag niet super ver meer (800 / 400 ofzo).

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:05

Bij mijn ouders :)

Ze hebben een B&B zo’n 2 uurtjes onder Parijs. Hun website: http://le-corbier-de-7-ans.simplesite.com/
Dat is de website van het appartement dat ze verhuren, maar sinds kort hebben ze ook een B&B. Als je op Facebook zoekt naar Vakantiehuis Chambre d'Hôtes B&B Le Corbier dan krijg je een beetje een indruk van de B&B.
Met (klein) zwembad en een enorme tuin voor de kinderen om in te spelen!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Bed&breakfast of hotel na Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:10

Ik zou in 1x doorrijden of hoogstens in 2 knippen.
Wij hebben ook 1450 km gereden, de hele nacht door. Met een tweeling van 8 maanden.