Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:11

Ja, precies. Ik heb hard moeten werken voor dat geld en een of andere flapdrol vindt het moreel niet verwerpelijk om met z'n dikke ass op de bank te zitten en met een advertentie mij dat geld afhandig te maken.. Grrrr..!!!

Wat kak Zsazsa.. Ook geen gegevens ergens kunnen achterhalen?


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:41

snapt niet dat mensen zo kunnen zijn bah

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:31

Heb voor het eerst weer iets gekocht wat ik niet op kan halen heb alles checkt en nu maar fingers crossed dat het goed komt. Ga eigenlijk alles halen tegenwoordig

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.


Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:41

Ja, dat doe ik nu ook voor zover mogelijk. Alles ophalen, ongeacht de afstand.

Toch is het vreselijk jammer dat juist die ene rotte appel die ertussen zit, ervoor zorgt dat je je vertrouwen in de mensheid weer een stuk kwijt bent. 99 keer gaat het goed, maar juist die ene zorgt dat het voor altijd is verpest.

Volg ons op instagram:TipiPoint Stud

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:45

Als ik wat koop via marktplaats en het is te ver dan doe ik wel eerst net of ik het kom ophalen. Ik vraag een adres en wanneer het past. Als je dat al niet krijgt of er wordt vaag gedaan dat het niet kan etc dan klopt er iets niet en kijk ik verder. Krijg ik wel een adres en gaat alles makkelijk en klopt het dan zeg ik dat het toch maar opgestuurd moet worden. Dan heb je altijd een adres mocht je het toevallig niet krijgen. Tot nu toe werkt dat wel erg goed moet ik zeggen, ik ben nooit meer opgelicht.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:58

Ik volg mijn gevoel, gelukkig nog altijd goed gegaan. Als ik het niet vertrouw doe ik het niet. Wel echt zuur, hoop dat je je geld terug krijgt.

Ik zoek een bepaalde deken, staan er wat op marktplaats. Maar wat een drama. Advertentie zonder foto’s, want bij interesse maak ik wel foto’s. Of alleen een foto van een nieuwe deken, niet van de eigen gebruikte deken :roll: Hoeveel moeite is het om even wat foto’s te maken en erbij te plaatsen? Ik ga toch echt niet iedereen om foto’s vragen...

Tiahastrona

Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:00

Verkopen valt tegenwoordig ook niet mee. De helft zegt te komen, maar komt toch niet. Ook een beetje zonde van me tijd

Paardloos

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:30

Rosabel schreef:
Briitje,

Ik heb een soortgelijk geval 2 maanden geleden gehad met een zadel. Uiteindelijk via heel veel speurwerk en een eigen aangelegd dossier van 49 pagina's voor de eventuele aangifte, zelf achter het adres van van de betreffende persoon gekomen.

Wij zijn begonnen met 00,1 cent dagelijks over te maken met het verzoek tot contact. Tegelijk via mp berichten ook iedere keer verzoek tot contact gestuurd. Alles ging in het dossier en uiteraard kregen we geen reactie van de verkopers kant. Maar dan heb je wel bewijs dat je geprobeerd hebt contact te leggen. Ook het bankrekeningnummer in combinatie met de naam was bij ons erg vreemd.

Nu was onze verkoper (en partner) gelukkig erg slordig met het nalaten van sporen in combinatie met foto's van het product en de achtergrond, waarna we uiteindelijk via Google streetview en facebook achter het juiste adres zijn gekomen (onze oplichter had op marktplaats maps wel de juiste stadnaam ingevuld, maar met een compleet ander adres). Het was een grote gok, maar wij zijn op een zaterdagochtend met 4 man heel vroeg in de auto gestapt en 200km gaan rijden naar dat adres. Dan gok je dat er iemand thuis is, dat er open wordt gedaan en dat de oplichter meewerkt. Wij hadden geluk; het zadel lag gewoon in de schuur en de oplichter was zo verbouwereerd, dat we het zonder problemen mee hebben gekregen. Hadden we het niet gekregen dan waren we linea recta met het dossier
aangifte gaan doen in de betreffende plaats. Dat schijnt namelijk de beste procedure te zijn; aangifte doen in de gemeente waar het "misdrijf" plaats vond, in dit geval de woonplaats van de oplichter.

Heb jij om te beginnen een rekeningnummer gekoppeld aan een naam toen je ging overmaken? Is die naam te googlen of terug te vinden op Facebook? En begin met het aanleggen van een dossier. Dat werkt makkelijker bij een eventuele aangifte.

Sterkte ermee; ik weet dat ik weken zo vreselijk boos was op die persoon. Vooral 's nachts....

Wauw wat goed dat je het adres gevonden had ! Hoe is je dat gelukt zeg ? En stel je komt aan en de gene ontkent alles, zou je nog twijfelen aan het goede adres ook..

De naam komt niet overheen met de adverteer naam. Daar heet ze Monieke en moest overmaken naar een W. P A I S. Verder zijn zojuist alle advertenties ook verwijderd :(.
Ik snap serieus niet dat je steelt van hard werkende mensen. Heb je dan geen geweten....

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:59

Paardenfann4 schreef:
Als ik wat koop via marktplaats en het is te ver dan doe ik wel eerst net of ik het kom ophalen. Ik vraag een adres en wanneer het past. Als je dat al niet krijgt of er wordt vaag gedaan dat het niet kan etc dan klopt er iets niet en kijk ik verder. Krijg ik wel een adres en gaat alles makkelijk en klopt het dan zeg ik dat het toch maar opgestuurd moet worden. Dan heb je altijd een adres mocht je het toevallig niet krijgen. Tot nu toe werkt dat wel erg goed moet ik zeggen, ik ben nooit meer opgelicht.


Toch las ik op Facebook dat er iemand een adres heeft gekregen etc en toch opgelicht is.

Ik ga dure dingen (meer dan 50 euro) gewoon standaard ophalen. Ik koop niet veel op marktplaats en betaal liever wat meer om het op te halen dan het risico te lopen opgelicht te worden..

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:10

Ik mocht het komen halen maar Schiermonnikoog ligt nogal uit de richting haha. Maar vertrouw het wel en hopelijk klopt mijn gevoel.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:13

Juist met eilanden zou ik het niet vertrouwen....

ONDERSCHRIFTLOOS

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:18

Alja schreef:
Juist met eilanden zou ik het niet vertrouwen....

Nee precies, de mensen waar je gerust mag ophalen maar die toch oplichters zijn ‘wonen’ altijd in rare uithoeken van Nederland. Er wonen nog geen 1000 mensen op Schiermonnikoog dus dat zou ik toch spannend vinden.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:26

Ja of puntje Limburg

Maar zelf woon ik ook in een uithoek ;)
Maar ben geen oplichter

ONDERSCHRIFTLOOS

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:36

Wat een rare gedachten gang jongens.. jeetje..

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:36

Zo had ik van de week een advertentie bij mijn favorieten gezet die eerst Goes als woon plaats had staan, aangezien ik daar vlakbij woon, had ik um dus bewaard. En een dag later was de woonplaats opeens veranderd naar een plaats in Limburg :? Dus heb de advertentie maar weer uit mijn favorieten gehaald, vertrouw het dus ook niet.

Groetjes Monique.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:38

Is al jaren lid en kan geen oplichters gegevens Vinden dus ga van het goede uit. Kan niet altijd van het slechte van de mens uitgaan

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:57

Ik probeer al maanden een sieradenkast voor mijn dochter te kopen maar krijg echt 0 reactie van verkopers.

Waarschijnlijk zo'n zelfde goedlopend item als de ladenkast van Ikea, duurde ook even voordat we er eentje konden kopen.

Ik snap dat je soms veel reacties krijgt, maar begrijp niet waarom niemand reageert.. ws door teveel reacties ofzo

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:59

Yessy schreef:
Alja schreef:
Juist met eilanden zou ik het niet vertrouwen....

Nee precies, de mensen waar je gerust mag ophalen maar die toch oplichters zijn ‘wonen’ altijd in rare uithoeken van Nederland. Er wonen nog geen 1000 mensen op Schiermonnikoog dus dat zou ik toch spannend vinden.


Niet alle eilanders over 1 kam scheren hoor ;) , haha

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:33

Heb de deken netjes en snel ontvangen dus zo zie je ook bij eilandbewoners kan je gewoon wat kopen ;)

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:41

Ik moet zeggen dat ik ook vanaf 2 verschillende adressen adverteer onder het zelfde account hoor, het ene adres is van mezelf het andere adres is van mn ouders en die wonen een stuk centraler. Paardenspullen en andere grote dingen verkoop ik vanaf daar (kan ik makkelijk in de schuur opslaan), kleine dingetjes verkoop ik vanaf mn eigen adres (meer een gat en dus lang niet zo centraal). Dus het kan zijn dat mensen bij de ene advertentie postcode A zien staan en bij de andere postcode B. Ik zet dan ook in de advertentie dat het op te halen is in plaats of plaats B. Dat is mij om het even haha :Y)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:00

Ik had een bank gezien op marktplaats, maar die mag ik pas overnemen als ze gaan verhuizen. Ik heb drie weken geleden voor het eerst een bericht gestuurd en ik weet nu nog niet wanneer dat is. De verhuizing gaat langer duren zegt ze en ze weet niet op welke termijn. De advertentie staat er al twee maanden op. Ik heb gezegd dat ik niet snap dat ze de bank dan al op marktplaats zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:17

Dat is wel heel raar eilish... Ook vervelend om niet te weten waar je aan toe bent...

Ik zocht een deken, op diverse dekens geboden, bij een tweetal een vraag gestuurd of ze eigen foto's hadden. Ik ga namelijk geen deken kopen die gebruikt is als er alleen een productfoto uit de webshop van de Epplejeck bij staat :Y) Ik had op 6 advertenties gereageerd en heb drie dagen later gewoon van niemand antwoord. Berichtjes zijn wel allemaal gelezen, maar geen reactie. Ik werd er zo gefrustreerd van dat ik maar gewoon een nieuwe deken heb besteld bij Divoza _O-

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:37

Ik wist niet dat je kon zien of ze het gelezen hadden. Maar zie dat die oplichter wel al me berichtjes leest...

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Tiahastrona

Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:48

Vinkjes hoeven niet groen te zijn. Ik krijg bericht ook in mail, dus dan ziet niemand dat ik het al gelezen heb

Paardloos

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:15

Ik heb een gebruikt maar net springzadel te koop staan. Natuurlijk met vraagprijs ingecalculeerd dat er wat te onderhandelen moet zijn. Krijg ik een bod van 75,-...

Ik heb toch maar ingesteld dat je vanaf een bepaald bedrag kunt bieden :')

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler, Petra_O, SemrushBot en 149 bezoekers