werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:06

Hey hoi,

Ik werkte sinds deze week bij het kruidvat, maar de instelling en sfeer beviel me totaal niet, en het dan niet te hebben over de overuren die ze niet uitbetalen. gelukkig had ik een andere sollicitatie staan en ben aangenomen bij een manege.

maar nou belde ik dus op dat ik wou opzeggen. Toen gingen ze opeens zeuren dat ik dan in de minuren kom te staan en hun moet betalen als ik vandaag bijv. niet af zou maken. Maar dit kan lijkt mij toch helemaal niet? ik zit in mijn proefperiode op dit moment..

en ook in het contract staat dat ik per direct kan opzeggen in de proefperiode.

Heeft iemand advies voor mij?

~Riding is the best solution to any problem~


zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:10

In je proeftijd kan je altijd zonder reden van opgave direct stoppen. Geen idee wat ze bedoelen met minuren, maar ik kan me niet voorstellen dat je die na een week werken al hebt zeker als je overuren hebt gedraaid.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:12

Wat bedoel je met minuren? Jij hoort betaald te worden voor alle uren dat je hebt gewerkt. Heb je al salaris gehad?

Het zou natuurlijk kunnen dat ze jou voor 20 uur betaald hebben, terwijl je er maar 15 hebt gewerkt. Dat zul je wel moeten 'terugbetalen'

Show a little faith, there's magic in the night

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:14

dat lijkt mij dus ook al zo vreemd, maar ze registreren mijn overuren dus ook niet, en ze verplichte mij een soort van het alsnog af te maken.

eerst was ik wel bereid dat te doen, maar toen ik ze zo aan de telefoon had daarover gun ik het ze steeds minder.

ik moet ook een contract ondertekenen dat ik stop. is dat normaal? ( heb ik niet eerder gehad namelijk)

Ik heb nog geen salaris gehad van ze

~Riding is the best solution to any problem~

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:15

Ugh Kruidvat.. a never ending story...
je mag gewoon ontslag nemen in je proefperiode en zij hoeven daar niet eens een reden voor te vragen. Dat minuren bestaat ook helemaal niet.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:17

Hoeveel uur moet je normaal werken en hoeveel uur heb je effectief gewerkt deze week.( overuren niet meegerekend)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:21

Ben ik blij dat de kruidvat me niet aangenomen heeft. Bah bah al die verhalen die ik hoor... Als er zelfs in het contract staat dat je je proefperiode meteen ontslag mag nemen zou ik eens even een stevig gesprek aangaan mét het contract erbij. Helaas hoor ik vaker dit soort verhalen. Zelfs iemand die overuren moest draaien en dat niet kon omdat ze een afspraak had. Kruidvat had gewoon de deuren op slot gedraaid zodat ze er niet weg kon. Uiteindelijk heeft ze haar ouders gebeld en zij hebben de politie ingeschakeld. Man man man wat ben ik blij dat ik er niet werk..

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:22

Zelfde verhaal ongeveer gehad. Geen leuke sfeer, ik was slecht ingewerkt en collega’s schreeuwden gewoon tegen je waar de klanten bij stonden. Ook vals beschuldigen van 20 euro kasverschil. Moest ik ook iets voor ondertekenen terwijl er 3 mensen aan de zelfde kassa haddem gewerkt. Dit heb ik ook geweigerd ( geld werd later gevonden, gewoon verkeerd geteld ). Heb toen ook ontslag genomen in mn proefperiode, kreeg ook een onzin verhaal te horen, contract er bij gepakt en gezegd dat ik gewoon niet meer kom en dat ze er niets aan konden doen.
Volgens mij moest ik ook iets ondertekenen dat ik per direct stopte. Lees het wel goed door voor je je handtekening zet!


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:22

ik heb een 24 uurs contract, alleen zouden ze mij de eerste week wat minder laten werken dus heb zo'n 15 uur gewerkt daar

~Riding is the best solution to any problem~

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:23

DarkCupid schreef:
ik heb een 24 uurs contract, alleen zouden ze mij de eerste week wat minder laten werken dus heb zo'n 15 uur gewerkt daar


Als zij zelf gezegd hebben jou minder te laten werken de eerste week zou je dat dan toch niet terug hoeven te betalen. Onzin..

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:24

Pepperrr schreef:
Ben ik blij dat de kruidvat me niet aangenomen heeft. Bah bah al die verhalen die ik hoor... Als er zelfs in het contract staat dat je je proefperiode meteen ontslag mag nemen zou ik eens even een stevig gesprek aangaan mét het contract erbij. Helaas hoor ik vaker dit soort verhalen. Zelfs iemand die overuren moest draaien en dat niet kon omdat ze een afspraak had. Kruidvat had gewoon de deuren op slot gedraaid zodat ze er niet weg kon. Uiteindelijk heeft ze haar ouders gebeld en zij hebben de politie ingeschakeld. Man man man wat ben ik blij dat ik er niet werk..


echt wees blij, het is vreselijk,

en @ nynkefleur ik ga voordat ik het teken ook fotos van naar mijn pa sturen. wil niet dat ik iets over het hoofd zie wat mij in de problemen kan leiden.

~Riding is the best solution to any problem~

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:25

Pepperrr schreef:
DarkCupid schreef:
ik heb een 24 uurs contract, alleen zouden ze mij de eerste week wat minder laten werken dus heb zo'n 15 uur gewerkt daar


Als zij zelf gezegd hebben jou minder te laten werken de eerste week zou je dat dan toch niet terug hoeven te betalen. Onzin..


ja oke maar ik zou dan vandaag nog een paar uur moeten. maar als ik dat dus niet doe krijg ik de problemen.. maar door hun instelling wil ik nieteens meer komen

~Riding is the best solution to any problem~

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:25

DarkCupid schreef:
ik heb een 24 uurs contract, alleen zouden ze mij de eerste week wat minder laten werken dus heb zo'n 15 uur gewerkt daar

Heel banketstaaf, dan sta jij in de min qua uren want je krijgt wel voor 24 uur uitbetaald. Ga er heen, ga werken en zorg dat je uit de min uren bent. Want ja, nu staat KV in hun recht.

Je mag me PB’en hoor, ik ben er 3 jaar werkzaam..

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:26

Pepperrr schreef:
Ben ik blij dat de kruidvat me niet aangenomen heeft. Bah bah al die verhalen die ik hoor... Als er zelfs in het contract staat dat je je proefperiode meteen ontslag mag nemen zou ik eens even een stevig gesprek aangaan mét het contract erbij. Helaas hoor ik vaker dit soort verhalen. Zelfs iemand die overuren moest draaien en dat niet kon omdat ze een afspraak had. Kruidvat had gewoon de deuren op slot gedraaid zodat ze er niet weg kon. Uiteindelijk heeft ze haar ouders gebeld en zij hebben de politie ingeschakeld. Man man man wat ben ik blij dat ik er niet werk..


Wat? Serieus? Dat is natuurlijk niet de mentaliteit of het beleid van de winkel maar van het personeel wat zich schandalig gedraagt :n
Het beleid van de keten zal ook niet geweldig zijn als meerdere winkels zo slecht met hun personeel omgaan.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:26

Wat staat erover in je contract?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:27

DarkCupid schreef:
ik heb een 24 uurs contract, alleen zouden ze mij de eerste week wat minder laten werken dus heb zo'n 15 uur gewerkt daar


Oef, ja dan zou je die uren eigenlijk nog wel moeten werken of inderdaad moeten terugbetalen. Ik stond in de plus toen ik ontslag nam.
Lees indien mogelijk nog even je contract door

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:29

Minuren is onzin. Ze moeten je gewoon nu betalen voor de uren die je gewerkt hebt, en dat is het dan.
Mocht het zijn dat je al voor 24 uur betaald heb gekregen, terwijl je er maar 15 hebt gewerkt, tja, dan kan het zijn dat je het teveel betaalde terug moet betalen. Maar dat is het dan ook.

Maar je werkt toch pas drie weken, dus nog helemaal geen betaling gehad dan toch? Dan je gewoon voor de gewerkte uren uit laten betalen en dat is het dan.


Iedereen een Connemara!!


.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:30

Punz schreef:
Minuren is onzin. Ze moeten je gewoon nu betalen voor de uren die je gewerkt hebt, en dat is het dan.
Mocht het zijn dat je al voor 24 uur betaald heb gekregen, terwijl je er maar 15 hebt gewerkt, tja, dan kan het zijn dat je het teveel betaalde terug moet betalen. Maar dat is het dan ook.

Maar je werkt toch pas drie weken, dus nog helemaal geen betaling gehad dan toch? Dan je gewoon voor de gewerkte uren uit laten betalen en dat is het dan.


dit is pas mijn eerste week zelfs , en ik heb geen betaling gehad

~Riding is the best solution to any problem~

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:31

Punz schreef:
Minuren is onzin. Ze moeten je gewoon nu betalen voor de uren die je gewerkt hebt, en dat is het dan.
Mocht het zijn dat je al voor 24 uur betaald heb gekregen, terwijl je er maar 15 hebt gewerkt, tja, dan kan het zijn dat je het teveel betaalde terug moet betalen. Maar dat is het dan ook.

Maar je werkt toch pas drie weken, dus nog helemaal geen betaling gehad dan toch? Dan je gewoon voor de gewerkte uren uit laten betalen en dat is het dan.

Lees mijn post maar, min uren zijn zeker mogelijk. Jij hebt getekend voo 24 uur, dus je krijgt 24 uur uitbetaald. Het is niet dat je dan voor 15 uur kan laten uit betalen. Dan moeten ze akkoord krijgen van filiaalleider, districtmanager en nog iemand daarboven. En dat doen ze echt bijna nooit.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:35

Oh werken bij de Kruidvat, heb er nog steeds nachtmerries van. Inderdaad de sfeer, het bestaande personeel wat een vast kliekje is en elke nieuwkomer weg probeert te pesten, het gebrek aan inwerken en dan wel gaan schreeuwen als je iets niet snapt of om uitleg vraagt, de rotklusjes moeten doen omdat je nieuw bent.. Dramatisch.

Je hebt nog geen betaling gehad toch als je er net werkt? Dan kunnen ze toch gewoon betalen wat je wel gewerkt hebt en daarmee klaar? (dus gewoon niet voor 24 uur betalen)

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:38

BrittS schreef:
Oh werken bij de Kruidvat, heb er nog steeds nachtmerries van. Inderdaad de sfeer, het bestaande personeel wat een vast kliekje is en elke nieuwkomer weg probeert te pesten, het gebrek aan inwerken en dan wel gaan schreeuwen als je iets niet snapt of om uitleg vraagt, de rotklusjes moeten doen omdat je nieuw bent.. Dramatisch.

Je hebt nog geen betaling gehad toch als je er net werkt? Dan kunnen ze toch gewoon betalen wat je wel gewerkt hebt en daarmee klaar? (dus gewoon niet voor 24 uur betalen)


dat dacht ik dus ook. waarom zou je anders per direct kunnen opzeggen? als je het vervolgens moet gaan betalen?

~Riding is the best solution to any problem~

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:42

Maar als ze je voor deze week voor 24 uur betalen en je hebt maar 15 uur gewerkt is het ook maar normaal dat je dat verschil terugbetaald.

Soms is het technisch niet zo simpel om dan maar ineens voor 15 uur te betalen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 07-07-18 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:43

Ik denk eigenlijk dat je wel per direct kan opzeggen als jij dat wil.
Maar als je voor 24 uur hebt getekend en je hebt er 15 gewerkt moet dat verschil wel opgelost worden.
Dat word bedoeld denk ik.
Ik kan ook ontslag nemen bij mijn baas, maar als ik minuren heb aan het eind moet dat wel opgelost worden.
Bij de jumbo kwam ik 10 uur tekort en ik mocht zelf kiezen.
Oke ik betaal ze uit mijn salaris ! Bedankt en daag :')

En ja het is klote dat ze hebben gezegd dat je de eerste week minder mocht werken maar goed, jij zet hun nu een hak door weg te willen dus andersom kun je dat ook verwachten.
Hoe knullig de situatie ook is

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 11:45

LukieBradley schreef:
Ik denk eigenlijk dat je wel per direct kan opzeggen als jij dat wil.
Maar als je voor 24 uur hebt getekend en je hebt er 15 gewerkt moet dat verschil wel opgelost worden.
Dat word bedoeld denk ik.
Ik kan ook ontslag nemen bij mijn baas, maar als ik minuren heb aan het eind moet dat wel opgelost worden.
Bij de jumbo kwam ik 10 uur tekort en ik mocht zelf kiezen.
Oke ik betaal ze uit mijn salaris ! Bedankt en daag :')

En ja het is klote dat ze hebben gezegd dat je de eerste week minder mocht werken maar goed, jij zet hun nu een hak door weg te willen dus andersom kun je dat ook verwachten.
Hoe knullig de situatie ook is


maar alsnog zou ik als ik vandaag zou werken niet uitkomen op 24 uur omdat ze me zelf minder hebben in geroosterd, hoe zit dat dan?

~Riding is the best solution to any problem~

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:45

Ik heb 6 maanden bij Kruidvat gewerkt, tijdens mijn opleiding op de Pabo. Tijdens mijn sollicitatiegesprek had ik heel duidelijk aangegeven dat ik alleen in het weekend en op koopavond kon werken, dit was prima.
Toen de winkelmanager een paar maanden later bezig was met een dubbel sollicitatiegesprek (waarbij dus twee sollicitanten tegelijk op gesprek waren) vroeg zij -in het bijzijn van de sollicitanten- aan mij of ik ook doordeweeks, overdag kon werken. Ik gaf toen aan dat ik dit nog steeds niet kon. Nou, ik kreeg me daar toch een preek dat dit toch écht niet de bedoeling was en dat ik ook maar doordeweeks moest kunnen werken en dat anders mijn contract niet verlengd zou worden.
Dikke prima. :evaw:

Waar ik overigens nog steeds nachtmerries van heb: op mijn eerste werkdag moest ik vroeg beginnen, voor openingstijd. We hadden even met de collega's gezeten en voordat de winkel geopend zou worden werd er gezegd: "We moeten nog even de muizenvallen opruimen". Wait, what?!
Het was een filliaal middenin het centrum van Zwolle en ze bleken een enorme muizenplaag te hebben dus iedere avond na sluiting moesten er klapvallen geplaatst worden en iedere ochtend voor de opening moesten ze weer opgeruimd worden. en 99% van de vallen zat altijd vol.
Tot overmaat van ramp liep ik op een ochtend richting de voordeur om de winkel te openen en in mijn ooghoek zag ik nog net dat er een val mét muis vergeten was, die lag midden tussen de snoepzakken. Die zal er nog maar gelegen hebben toen de winkel openging.
Ik walgde er echt van en heb ook direct aangegeven dat ik die dingen met geen vinger zou aanraken. Als ik dit tijdens mijn sollicitatiegesprek te weten was gekomen dan had ik die baan nooit aangenomen. :n :r


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers