Goed slapen in deze warmte?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 22:57

Het spijt me zeer als het verleerd staat, twijfelde tussen M&S en hier.... {:}
___________________
We kennen het allemaal... warme nachten.
Slapen in dekbedhoezen, de ventilator aan op de kamer...

...maar wat als niks helpt? ;(

Ik slaap op zolder, dezelfde verdieping waar de droger en de wasmachine staan. Er zit geen dichte deur tussen mijn kamer en de overloop waar die dingen staan. Ramen beiden op een kiertje (een in mijn kamer en een op de overloop). In een dekbed hoes, luchtige pyjama, ventilator wanneer het kan aan... en nòg lig ik te zweten en te woelen omdat ik niet in slaap kom... normaal als ik beide ramen open heb lig ik echt middenin de tocht, wat ik vervelend vind. Nu wil ik een briesje; is het er niet :+
Zodra je naar boven loopt met de trap begin je vanaf halverwege al te voelen, hoe hoger je komt, hoe benauwder en vochtiger en zwaarder de lucht is.. het is we gewoon Erg wArm.
Het probleem is dus ook, het is geen droge lucht, maar best wel vochtige lucht..


Dus, nu was mijn vraag...

..hebben er nog meer mensen last van (gehad) en nu dé tip die ze graag willen delen met de mensheid?
Laatst bijgewerkt door Trui op 06-07-18 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Een koude trui, is geen goede trui.


Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:59

Ik heb een airco *D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:03

Wij hebben van mijn vriend een super goede (en stille!) ventilator. Heb het nooit meer warm gehad sindsdien.
Ik slaap trouwens ook altijd zonder kleren, snap niet dat mensen het met dit weer uithouden met iets van kleding :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:06

Je ramen overdag dicht en alle gordijnen dicht. S’avonds als het donker begint te worden alles open zetten! En dan je deur en de ramen op de middelste verdieping ook. Dan tocht het wel door!

En verder... Afbeelding

❥ Esprit

LiannePuthzy

Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:06

Jup, ik slaap ook slecht doorbde warmte, als ik thuis ben leg ik gewoon koelelementen verspreid in men bed (wel zo dat ik er niet op lig maat daten matras wel gedeeltelijk koel word) slaap ik al een stuk beter
Ik slaap dan wel niet op zolder maar woon wel in een oud slecht geventileerd huis
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 06-07-18 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:10

Vroeger heb ik ook zo'n warme zolderkamer gehad als slaapkamer.
Als het echt te benauwd was, sliep ik op een luchtmatras in de huiskamer. En ik heb ook een keer buiten geslapen, maar dat was ook voor de fun.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:14

heel simpel

Airco

Beste 200euro gespendeerd ooit

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:18

Hier ook airco, ik zou niet meer zonder willen en kunnen! Als wij deze niet aan hebben staan kunnen we bananenbomen kweken zo warm is het boven.


Afbeelding


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

xSCWx
Berichten: 7042
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:37

Wij hebben een paar jaar terug ook een (mobiele) airco gekocht, aangezien het hier gewoon rond de 26-28 graden is (met rolluiken dicht) omdat we een plat dak hebben (uitbouw). Echt als deze kapot gaat komt er een split unit in, is gewoon niet te doen anders hier.
En als je geen airco hebt, lekker vochtige koele lappen over jezelf heen leggen en ventilator er bij.

La Vie en Rose 

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 23:44

Ik heb overdag het ook dicht zotten inderdaad. En heb speciale rolluiken met zilvere buitenkant zodat de warmte er niet door komt.

Airco vinden ze prutsmuts te grote investering voor die paar warme weekjes per jaar dat je thuis bent. Vroeger sliep ik wleeens op een zwembadbedje op de kamer van mijn ouders met airco en een verdieping lager, maar daar pas ik helaas noet meer op.

Een koude trui, is geen goede trui.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:00

Beneden slapen is geen optie?

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:02

Alles dichthouden overdag (ook ramen helemaal dicht!), snachts die 2 ramen open en ventilator rond laten bewegen zeg maar. Alleen een onderbroekje aan en desnoods onder een lakentje, heerlijk slapen dan. Tsja, veel andere opties dan airco of ergens anders slapen zijn er niet..

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:22

Slapen in een koud, nat t-shirt.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:29

Bij mijn vriend slapen we ook op een snikhete zolder. Waar ramen eerst niet open konde, omdat we dan allemaal muizen binnen hadden.. flink balen.

We hebben een hor gehangen, en dat raam staat altijd open, wat wij doen, is een ventilator voor het raam zetten, dat zodra het afkoelt de ventilator de koude lucht van buiten naar binnen blaast. En geloof me. Dat werkt goed! Savonds is het rond de 24 graden op de slaapkamer, als we gaan slapen staan er 2 ventilators aan, zodat we van beide kanten iets of wat een windje voelen. De ene gaat na een bepaalde tijd uit. En dat is prima. En het is best goed uit te houden.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 04:15

Bij ons is het rond de 31 graden (wonen op de bovenste verdieping, dus ook praktisch een zolder :P ) binnen, en dat rond 22u ‘s avonds..
Moet zeggen dat een ventilator zeker scheelt! Toch hebben we onlangs een airco kunnen overnemen van een collega en dat is echt hemels. Hoorde ook dat je bij de Blokker nu een goed verkoelingsiets hebt? Zou 100,- zijn en werken als een tierelier!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 04:56

Flesjes water in de vriezer, eruit halen en een ventilator erop richten.
Werkt als een tierelier!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 05:44

Hier ook erg warm, oud huis en slaap ook op de zolderverdieping.
Heb laatst bij de Action zo'n mini airco gekocht. Kan gewoon blazen als ventilator, maar met water en een koelelement ook echt koud blazen. Minpunt, hij is wat lawaaiig, maar voor €50 ben ik er erg blij mee.

Als het echt veel te warm is slaap ik trouwens gewoon beneden op de bank, met mini airco, dat slaapt ook niet verkeerd

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 05:58

Ik slaap zelfs nog onder een dikke deken :') ....en ook op zolder.

Hoop dat je snel een oplossing vindt...

#Ladytrucker #Proud

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 05:59

Kan je het bed niet op een andere plek. Waardoor je niet in de tocht ligt? Zelf heb ik altijd liever tocht dat warmte. Maar dat is een mening. Uit je verhaal begrijp ik ook dat je hier niet heel veel slaapt of wel?

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 06:21

_Annemiek schreef:
Ik slaap zelfs nog onder een dikke deken :') ....en ook op zolder.

Hoop dat je snel een oplossing vindt...

Hetzelfde hier, ook de zolderkamer :=
Overdag ramen en gordijnen dicht boven.
Als het ‘s avonds begint af te koelen, ramen tegen over elkaar open en als we gaan slapen doen we de ramen meestal weer dicht. Kreeg het van de week met ramen open gewoon koud.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 06:24

Trui schreef:
Ik heb overdag het ook dicht zotten inderdaad. En heb speciale rolluiken met zilvere buitenkant zodat de warmte er niet door komt.

Airco vinden ze prutsmuts te grote investering voor die paar warme weekjes per jaar dat je thuis bent. Vroeger sliep ik wleeens op een zwembadbedje op de kamer van mijn ouders met airco en een verdieping lager, maar daar pas ik helaas noet meer op.


Er zijn ook mobiele airco's, die zijn maar €100,- en werken ook prima!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 06:26

Ik heb ook een airco op mijn slaapkamer en het is de beste investering ooit geweest. Het wordt in Nederland steeds vaker en langer warm weer. En mijn nachtrust is me heilig. Ik wil echt niet meer zonder. Ik kan me niet meer indenken dat ik in zo'n warme benauwde kamer moet slapen. En nog een voordeel: nooit muggen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 06:29

xSCWx schreef:
Wij hebben een paar jaar terug ook een (mobiele) airco gekocht, aangezien het hier gewoon rond de 26-28 graden is (met rolluiken dicht) omdat we een plat dak hebben (uitbouw). Echt als deze kapot gaat komt er een split unit in, is gewoon niet te doen anders hier.
En als je geen airco hebt, lekker vochtige koele lappen over jezelf heen leggen en ventilator er bij.


Op een plat dak moet je een groendak laten aanleggen :) dat koelt natuurlijk en is goed voor de natuur. Ruimtes zijn veel koeler als er een groendak op ligt :j

[o]

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 06:56

Exact hetzelfde probleem als jou TS. Alles aan de kant van de zon potdicht (alle gordijnen enz en geen ramen open) En aan de schaduw kant alles open. Zodra de zon weg is van een bepaalde kant kunnen de gordijnen weer open en blijft het raam dicht (want het is warm buiten en dat wil je niet binnen hebben) en dan pas rond 18.00 ramen open gaan zetten.

Zelf heb ik dan de "mazzel" dat ik wel een deur heb. Ik laat als het echt heel heet wordt mijn raam open in de vroege avond en mijn deur dicht. Dan hoeft dat raam alleen mijn kamer te koelen en niet de hele zolder. Dat merk je duidelijk. Soms met 10 graden! verschil.

Om eerlijk te zijn wordt het op deze manier in mijn C gelabelde huis niet warmer dan 22 graden. Nadeel, de zon staat volop op de achtertuin en kan dus dan moeilijk buiten zitten als ik het binnen koel wil houden (of ik moet mezelf buitensluiten)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 07:09

Trui schreef:
Ik heb overdag het ook dicht zotten inderdaad. En heb speciale rolluiken met zilvere buitenkant zodat de warmte er niet door komt.

Airco vinden ze prutsmuts te grote investering voor die paar warme weekjes per jaar dat je thuis bent. Vroeger sliep ik wleeens op een zwembadbedje op de kamer van mijn ouders met airco en een verdieping lager, maar daar pas ik helaas noet meer op.


Dat is ook banketstaaf. Een verdieping lager wel een airco. Maar het is teveel geld om er 1 voor je kind te installeren?

Goede tip is inderdaad flessen water invriezen en die dan voor de ventilator zetten!

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, Chita, Eapy, Googlebot, karinsd, Lisselot, Mondy, mriek1990, Muga, sasja0705, secricible, supervon78 en 62 bezoekers