[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 08:59

Wranglerbutt schreef:
In mijn ervaring is een omheining een heel fijn hulpmiddel als je met WS's ridden exercises begint :j
Zonder omheining, of in een grotere ruimte (zoals wei), zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je lateral flexion en (dus ook) bending to a stop heel goed is.


Daar zat ik dus ook aan te denken!
Het is een klein vierkant weitje met houten hek, ongeveer 30x30m

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 09:29

Diddykong schreef:
Ik heb wel ervaring met rijden op een wei met mijn volbloed en dat is niet perse een succes. Nu hoeft dat bij jou natuurlijk niet het geval te zijn en het is ook maar net wat Harvey gewend is natuurlijk. De mijne liep de renwedstrijden op gras, dat betekent ook dat ze gemiddeld heter wordt op gras en dat ik haar dan moeilijker onder controle heb. Op wedstrijd merkte ik dit ook wat, maar we konden in de uiterwaarden ook heerlijk door grote weides rijden en dan werd het nog moeilijker. En ik moet zeggen dat volbloeden vaak een bepaalde souplesse missen. Dus buigen, voltes en achtjes, volte openen en sluiten, daar werd de mijne echt wel beter van. Zodra ik geen bakletters meer heb, en dus geen houvast, vind ik het heel lastig dit netjes te rijden. Dan krijg ik allemaal eieren :'). Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze bezwaren ook voor jullie gelden, dat zal uitproberen zijn. Ik weet niet op welke termijn je een beslissing moet nemen? Anders zou je een keer kunnen proefrijden in een wei natuurlijk. Verder weet ik niet de kwaliteit van de wei, als er veel gaten inzitten zou ik er ook voorzichtig mee zijn. En qua "gladheid" als in de zomer de grond erg hard is, is het zo mogelijk nog vervelender rijden. En nat gras kan wat glibberig zijn, hoewel ik dat met de mijne alleen merkte toen we cross hindernisjes gingen springen. In de zomer rijd ik op gras met ijzers zonder kalkoenen warm voor dressuurproefjes (B) en hierbij had ik nooit problemen met wegglijden.
In elk geval succes met je keuze!


Ik begrijp je, dank je wel!
Nou ben ik niet van plan dressuur of andere wedstrijden te doen en maak ik me dus niet zo zorgen over correct rijden, maar voor zijn gezondheid en flexibiliteit zou ik altijd nog rechtrichten vanaf de grond kunnen doen.
Gewoon lekker en veilig buitenritten maken :j en me aanpassen aan het weer.
We hebben ook nog hoefschoenen als het te glibberig is...

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 15:19

Ik heb besloten te verhuizen en mag een maand op proef komen!

Ondertussen zoek ik ook een nieuwe singel voor Harvey. Het lijkt allemaal redelijk dicht op z’n voorbenen te zitten en zijn singelplek is verder naar voren dan de singelstoten van z’n zadel. Denk ik! Plus de huidige singel is te kort ivm grasbuik.


Wat zouden jullie aanraden?
We hebben nu een 85cm, professional choice met vilt. Daarvoor een neopreen gehad. Ik krijg de singellus nu niet meer naar boven gevouwen omdat de singel te kort is dus die leren strap bungelt nu los.

Ik zit te denken aan banaan of anatomisch met zachte voering?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 06:02

Lastige afweging, en stoer van je dat je het gaat doen. Wel fijn dat het met een proefperiode kan :j

Zelf zou ik niet meer alleen op gras willen, maar de bodem onder het gras is ook erg bepalend voor hoe glibberig het wordt. Ik kon in de winter nauwelijks meer wat, dat was voor het leerproces niet meer te doen. Jij bent met Harvey wel een heel stuk verder dan ik toen, dus ik zou het met oog op de andere voorwaarden zeker een kans geven :j spannend hoor!!
Wij gaan over 1,5 maand ook naar een plekje met minder faciliteiten maar betere voorwaard en voor de paarden (langer buiten, groepen, etc). Heel goed gevoel bij, dat telt meer dan die luxe faciliteiten :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 08:56

Leo schreef:
Lastige afweging, en stoer van je dat je het gaat doen. Wel fijn dat het met een proefperiode kan :j

Zelf zou ik niet meer alleen op gras willen, maar de bodem onder het gras is ook erg bepalend voor hoe glibberig het wordt. Ik kon in de winter nauwelijks meer wat, dat was voor het leerproces niet meer te doen. Jij bent met Harvey wel een heel stuk verder dan ik toen, dus ik zou het met oog op de andere voorwaarden zeker een kans geven :j spannend hoor!!
Wij gaan over 1,5 maand ook naar een plekje met minder faciliteiten maar betere voorwaard en voor de paarden (langer buiten, groepen, etc). Heel goed gevoel bij, dat telt meer dan die luxe faciliteiten :D


Oh ook spannend! Faciliteiten zijn niet alles inderdaad :j De bodem onder het gras is vrij zanderig dus draineert iets beter dan waar ik nu sta op voornamelijk klei grond.

Succes met je verhuizing!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 14:13

Heb deze besteld!
https://m.kramer.co.uk/Horse/Western-Ho ... cent-Girth
Hopelijk zit het beter voor ‘m.

Paar daagjes nog tot verhuizing! Gaat de eerste keer ooit worden dat ik een paard in een trailer zet haha. Gelukkig heb ik hulp van een mede warwick schiller vriendin, die ook heel veel trailer ervaring heeft.

Vandaag, net als de afgelopen twee weken, was Harvey nog steeds beetje anders. Hij ziet de wereld niet zoals die is helaas, hij was snel gespannen en schrikachtig. Ik kon serieus niet vinden wat nou het probleem was. We hadden lekker zonnetje, geen wind, fluitende vogels, maar twee andere mensen op stal. Alle paarden stonden rustig te grazen, geen blaffende honden en geen rijdende auto’s...
Hij schrok bijvoorbeeld van het zand wat hijzelf opgooide met draven, en dat zand eindigde in de bosjes bij de rand wat een gek geluid gaf. Zucht. Hij schrok ook van gek vogelgeluidje.

De afgelopen twee/drie weken is hij beduidend anders dan de maanden hiervoor! Ik probeer het maar gewoon te laten en niet teveel erover na te denken. Het is gewoon zo.

Ik heb me vandaag voornamelijk weer gefocused op zelf kalm blijven, het is tenslotte niet persoonlijk en hij vind het vast ook niet fijn om zich zo te voelen. Terwijl probeerde ik ook mentaal connectie te houden dus vroeg ik om overgangen en soms een verandering van richting, als hij zijn focus op ons kwijt was. We werkten bij de ingang/uitgang van de bak en rusten tussendoor steeds even in de verste hoek van de bak. Mijn doel was dus niet hem moe maken of werken aan zijn lijf. Dat staat lager op ons lijstje, heel laag eigenlijk haha.

Uiteindelijk was hij minder aangetrokken door de uitgang en vond hij het prima om te nixen in de verste “enge” bak hoek. Na een kwartiertje stil staan gaf hij toe, zuchte, likte, ging rollen, kwam toen mijn handen likken en begon uitgebreid te gapen.

Geslaagd!


Afbeelding

Ik hoop dat de nieuwe stal ons bevalt.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 08:33

Iemand nog tips voor het verhuizen van een paard? Voor het eerst dat ik dit met trailer ga doen :D de eerste verhuizing zijn we gewoon naar de nieuwe stal gereden in stap en de tweede verhuizing was ik ziek en heeft een vriend Harvey verhuisd per trailer...

We wilden morgen maar mijn dochtertje is momenteel ziek thuis met verhoging dus we moeten maar even afwachten of het morgen lukt, maar verhuizen gaan we sowieso :)

Ik zat er al aan te denken om hem een calm vitamunch blok te geven ipv hooi want hooi issie toch niet echt van, zeker niet als hij gespannen is. Die munch blokken met kalmerende kruiden vind hij geweldig lekker! Ik zal er wel hooi bij hangen voor de zekerheid.
Het is ongeveer een uur binnendoor rijden. Nog tips wat voor halster en touw het beste is? Leren halster, stal halster, touwhalster, gewoon halstertouw of eentje met zo’n klip die openschiet bij veel druk? Leadrope?

O kak, transport beschermers!! Bedenk ik me nu pas!! Vorige x geloof ik ook niet gebruikt. Is dat heel erg?

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Marcella

Berichten: 36580
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:39

Peesbeschermers met eventueel springschoenen kan ook, maar heb ook vaak genoeg zonder bescherming op de trailer gehad zonder problemen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:44

Ik zou juist geen touw gebruiken met een clip die open schiet met druk, die schieten vaak heel snel open, dat wil je niet. Maar goed, ik heb een paard wat eigenlijk heel slecht te laden is, dus ik ben niet helemaal representatief...

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:52

Niet te moeilijk denken. Een renpaard is waarschijnlijk al wel 100x of meer in de trailer geweest. Dus de enige die het spannend vindt... dat ben jij ;). Gewoon hop laden en niet moeilijk doen. Niks rustgevends want dan verliezen ze ook eerder hun evenwicht en het zou ook niet nodig moeten zijn. Hooinet vind ik wwl fijn, omdat ze dan wat te doen hebben. Hoe dat met zo'n blok gaat wwet ik niet, maar als het in 5 minuten op is, heb je dr weinig aan. Transportbeschermers kan wel, ik doe zelf nooit iets om. Is hij het niet gewend van vroeger zou ik het laten. Ze lopen er in het begin vaak heel spastisch van, en gaan proberen het af te trappen waardoor het zakt en meer ellende kan veroorzaken. Plus dat ik niet weet hoe warm het bij jullie is, maar hier ruim 30 graden en dan worden de benen wwl heel heet ;). Eigenlijk zijn beschermers alleen handig voor mocht je met de trailer een ongeluk krijgen of als ze naast de klep springen. Nu ja die ene keer zul je toch geen ongeluk krijgen :+. Ik laad altijd met een normaal halster, en halstertouw of leadrope zou niet uit moeten maken. Vast zetten t liefst met 2 halstertouwen, zodat hij niet los staat als de knoop eruit gaat. Paniekhaak kan, maar heb je ook niet perse nodig. De stang doe je eerst dicht voor je je paard vast zet, dus dan is hangen geen optie. En bij het eruit halen, maak je eerst je paard los en dan de stang weg. Als ie naar achteren zou stuiven, dan laat t touw maar los. Heb je ook geen paniekhaak voor nodig ;). Wat wel fijn kan zijn, zijn 2 longeerlijnen aan weerszijde naast de klep van de trailer zodat je een soort brugleuning krijgt. Daar hebben veel paarden steun aan en ze gaan minder snel scheef voor de klep staan. 1 iemand erachter die wat kan drijven in t geval dat ie stil gaat staan en niet te lang lopen klooien, want des te meer stress je maakt, des te lastiger gaat t.
Veel plezier morgen, en op naar een fijn plekje

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 12:59

Thanks for bovenstaande tips. Qua hoe ik moet laden was dat niet nodig want ik heb via warwick schiller de nodige laadfilmpjes gezien en degene die me helpt is al jaren aan het trainen met zijn technieken en laad haar paard ook op die manier. Dus dat komt goed, we hebben allerlei truukjes in onze zak als we het nodig hebben :).
We waren ook van plan hem er gewoon hoppa in te laden, voordat hij de tijd krijgt om te twijfelen en als we daar te lang gaan klooien gaan we ook ongevraagd goedbedoelde adviezen krijgen van stallers die ineens uit alle hoeken komen kijken. Tenminste, dat is de ervaring van degene die me komt helpen :+

Dat blok doet ie een uurtje mee en van hooi weet ik dat die daar niet warm voor loopt. Kan het wel een keertje mixen met kuil om het wat aantrekkelijker te maken. Aanbod van goed hooi op ons eiland is helaas nogal slecht. Dus het ligt niet aan Harvey uiteraard maar aan het hooi wat hij krijgt.

Zal de veiligheidsklip touw achterwege laten en de beschermers ook want het is idd warm hier!

De vraag is alleen wanneer ik ga verhuizen want kom net terug van spoedhulp bij ziekenhuis omdat mn dochtertje dr koorts steeds hoger werd ondanks paracetemol en veel drinken. Ze had net 39.1!

Dus wordt vervolgd

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:01

Spannend!! Komt vast goed. Beterschap voor je dochter :(:)

Ik laad altijd met leadrope, vind het zelf fijn om iets meer ruimte aan touw te hebben. Gewoon halster of leren halster moet prima zijn. Juist niet iets wat meteen los schiet of breekt. Iig tijdens het in en uitladen.

Binnen tussen 2 touwen zetten en evt hooinet. Beschermers doe ik eigenlijk nooit. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:56

Beschermers doe ik ook niet. Mijn eigen pony's laad ik met een stalhalster en een gewoon halstertouw, maar die lopen voor mij uit de trailer in en gaan dan hooi eten. Bij moeilijke laders gebruik ik een touwhalster (stalhalster er overheen) met leadrope. En handschoenen :+
Vastzetten dan weer aan het stalhalster.

Ik laad overigens altijd met het voordeurtje dicht en de voorstang open. Dan kan ik doorlopen de trailer in zonder onder de stang door te hoeven duiken. Sommige paarden reageren daarop en gaan dan weer in de achteruit. Dus ik loop erin, achterstang dicht (en evt gelijk de klep), voorstang dicht, vastzetten. Dan pas het voordeurtje weer open. Maar goed, hij heeft er vaker in gestaan, dus tja.

Oy with the poodles, already

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 11:17

Vooralsnog zijn we niet verhuisd -O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stalrust vanwege een vleeswond op been en onderkant buik. Op andere benen kleine wondjes.

Volgens mij wil het universum niet dat we verhuizen :?

M’n dochter is alweer wat opgeknapt gelukkig en gaat morgen weer naar school.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Wispeltuur
Berichten: 1599
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:49

He verdorie wat vervelend al die tegenslagen.. Laten we hopen dat Harvey snel weer hersteld en jullie een vlotte verhuizing tegemoet gaan.

Wel fijn dat je dochter al weer wat aan het opknappen is :)


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 15:18

Vandaag een nieuwe bandage voor z’n been met een honing dressing eronder en ook een honing pleister onder z’n buik.
Vandaag en morgen 4 zakjes pijnstilling per dag, daarna 2 per dag en maandag komt de dierenarts weer om de wond te bekijken en opnieuw te bandageren.

Beide voorbenen zijn nog steeds wat gezwollen en warm, vooral die met de wond.
Maar de pijnstilling zal hierbij helpen zei hij omdat het ontstekingsremmend is. Hij is er gelukkig niet mank op! Kan ook gewoon hoeven uitkrabben dus erop leunen lukt hem ook.


Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:23

Wens Harvey veel beterschap. Even dit terzijde, wat ziet hij er goed uit, bijna onherkenbaar van toen je hem pas had. Knap paardje.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 15:27

Lief dank je wel :)!!

Zn hanenkam staat ‘m goed hè, iedereen vind hem er nu knapper uit zien haha :)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:14

Ach das sneu, enig idee hoe het gebeurd is?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:16

Sneu inderdaad, beterschap voor Harvey!

Dakota F12+1 / L1+4

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 09:54

Ja, we denken dat hij met zijn buurman gevochten heeft, maar er zit een hek tussen hen in. Harvey heeft waarschijnlijk gesteigerd en is toen denken we bovenop de omheining geland want de bovenste balk van de omheining was doormidden en hij heeft een vleeswond op z’n buik. Die twee zijn al sinds die ruin er is een vreselijk stel, eerst stonden ze in een kudde van 3 maar al gauw moest harvey eruit omdat hij en die andere bleven vechten, daarom staat harvey alleen (maar er wel naast dus niet super alleen). Dit is ook 1 van de belangrijkste redenen dat ik wil verhuizen: ik wil hem terug in een kudde. Maar dat gaat niet op deze stal... de zwartwitte en de vos zijn van dezelfde eigenaar en de enige paarden op deze stal die ook 24/7 buiten staan. De vos is degene die Harvey niet uit kan staan, groot gelijk want het is ook een heel vreemd paard, hij reageert bv amper of niet op lichaamsstaal en heeft altijd zijn piemel eruit en oren naar voren als hij bonje heeft met Harvey. Hij blijft pesten en uitdagen terwijl harvey bloedserieus aangeeft het niet leuk te vinden. Uiteindelijk heeft harvey hem dus opgejaagd en omdat dat wél hielp bleef harvey dat uiteindelijk dus steeds doen (toen ze nog in de kudde stonden). Nu staat Harvey dus op stalrust naast hen en van de week stond hij te slapen naast het hek, de vos stond in de wei. Uit het niets komt die vos eraan, en hapt Harvey in z’n buik en loopt weer door! Dat was de ochtend na het ongeluk.


Afbeelding


Zijn benen zijn inmiddels minder dik, bijna weer normaal eigenlijk, behalve rechtsachter. Die is nog gevuld. Maar we hebben hem maandag op asfalt laten draven en dat zag er volgens de arts prima uit!

Gister heb ik het verband zelf verwisseld omdat de andere was afgezakt en de wond is nog steeda niet aan het sluiten. Wel is het nu lekker roze en bloederig en zijn de gele en paarse plekken weg.

Van de week heb ik hem ook meegenomen voor een wandeling en wat gras, hij was hartstikke braaf. Ik had van te voren wat Focus for Relaxation oefeningen (van warwick schiller) gedaan, dat hielp!

Afbeelding
Afbeelding

En met een munch blok tegen verveling, heerlijk vind ‘ie die!
Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 18:21

Ik zit de laatste paar uren toch ook te twijfelen wanneer ik ‘m nou zal verhuizen.

Ik vraag me af, zou hem nu verhuizen een optie zijn? Hij heeft een verband om en lijkt er niet door gehinderd te worden. We draven elke dag een beetje als ik hem mee neem voor een wandeling. Als het verband eraf komt kan ik zelf een nieuwe doen maar nog geen 1x is ie er echt afgekomen, alleen wat afgezakt waarbij de wond een klein beetje zichtbaar was maar niet eens helemaal (beide keren DA verband, mijn verbandjes zijn nog niet afgezakt :+ )

Aangezien ik het gevoel heb dat een weiland en dus meer beweging hem helpt bij het helingsproces? Of is 24/7 weiland met zo’n vleeswond iets tè?
Ook is het daar op die stal een stuk rustiger, ook al is het nieuw, ik denk dat hij snel op zijn plek zal zijn en veel meer tot rust kan komen, lekker dutten in de wei. Hij heeft nu namelijk nog steeds discussies met die vos, en een zaagselbed vol mest en plas (wordt wel 2x per dag schoongemaakt!)...

Ik ga over 4 weken namelijk op vakantie en wil hem niet vlak ervoor verhuizen maar liever ook niet erna :D dus ergens de komende twee weken zou ideaal zijn zodat hij iig twee weken heeft om te wennen. Maar liever langer ;)

Afbeelding

Meer beweging houd ook dat buikje in bedwang, hoop ik :D

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:33

Herkenbaar dilemma! Ik ga ook op vakantie en kon hem er voor of er na verhuizen.. uiteindelijk besloten het verhuizen uit te stellen omdat er op de nieuwe stal niemand is die hem kent, op de oude stal past mn instructrice op hem en die kent hem door en door. Als we terugkomen verhuis ik hem 2 dagen later. :)

Wat naar zeg van die wonden.. zijn ze al een beetje dicht? Met nog open wonden zou ik een verhuizing inderdaad nog niet wagen. Als het goed gesloten is zou ik het ondanks het verband wel durven wagen :j of komt hij daar direct in een groep?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 12:42

Ja snap ik, wel fijn als je hulp helpt die je paardje goed kent, daar zou ik dan ook voor kiezen.

Hij komt eerst in de wei naast de kudde voor een paar dagen, en dan met een oude pony (ruin) samen. En ik blijf z’n wond voorlopig in verband houden.

De reden waarom ik toch wil verhuizen is omdat het mij en Harvey meer rust zal geven op de nieuwe stal. Oud vriendje voor hem, rustige omgeving zowel bij de wei, de bak en geen wegen en verkeer. Weinig stallers.
En de nieuwe mensen daar zijn erg lief en willen mij met harvey helpen als ik niet kan in ruil voor hulp met warwick schiller voor hun eigen merrie. Dat ze daar voor open staan vind ik zó fijn. En de vakantie is nog vier weken ver weg.
Dus het voelt gewoon goed...

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:58

Dat klinkt absoluut heel goed :j met groen licht van de DA zou ik zeker verhuizen!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 21 bezoekers