Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:04

Goedemorgen bokkers,


Aangezien ik zelf niet goed meer weet hoe ik dit aan moet pakken, plaats ik dit topic.

Ik heb twee schatjes van honden die, als ik thuis ben, zelden aan slaan. 's Nachts is er dan ook nooit gedoe en zijn ze muisstil. Echter, ik werk ook en als ik weg ben dan schijnen ze toch wel erg veel te blaffen. De buren noemen ze al 'de blaffers' en zojuist kwam ik een andere hondeneigenaar tegen met het uit laten en die gaf als tip dat ik er wat aan moest doen, want 'anders krijg je er last mee hoor!'

Mijn directe buurvrouw zegt geen overlast te ervaren. Haar heb ik meerdere malen gevraagd of ze echt geen hinder ondervindt. Nu blijken de overburen, aan de andere kant van het plantsoen wat voor mijn huis ligt, te praten over het blaffen van mijn honden. Heel vervelend natuurlijk. Ze komen niet naar me toe blijkbaar, want ik heb niemand hierover gehoord. Die andere hondeneigenaar gaf als reden dat ik veel weg ben en ze daarom niet naar me toe komen. Dat vind ik dan weer zwak, maar goed het zal aan mij liggen.

Nu komt het punt: als ik thuis ben doen de honden niets verkeerd. Ik kan ze dan ook niet corrigeren. Hoe kan ik ervoor zorgendat ze het blaffen afleren als ik niet thuis ben? Met een blafband? Of zijn er nog meer humanere manieren?

Ik wil namelijk absoluut geen problemen hier.

Opties als hele dagen thuis blijven behoren niet tot de mogelijkheden. Er moet geld verdiend worden en ik kan ze niet mee nemen naar kantoor.

Thanks alvast!

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers


loez

Berichten: 11066
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:11

Weet je zeker dat het jou honden zijn? Onze buren gaven dit een tijd terug ook aan, dat ze overdag blaften. Maar die dagen was ik toevallig thuis en bleek dat het de honden waren van 2 deuren verder, die buiten zaten en behoorlijk kunnen blaffen.

Wellicht eens kijken of je geluid op kunt nemen als je er niet bent?

[o]

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:13

Dagopvang, oppas, iemand die ze uitlaat..

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:14

Ik zou als eerste proberen vast te stellen in hoeverre je honden daadwerkelijk blaffen. En of er een aanleiding is, bijvoorbeeld dat er aangebeld wordt of iets dergelijks. Dan kun je bv als maatregel de deurbel uitschakelen.
Wat bij onze hond ook hielp, was de radio aan laten als we van huis gaan. Wij hebben er wel voor gekozen om onze hond als we langer dan een dagdeel weg zijn, naar een dagopvang te brengen.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

Jayney

Berichten: 842
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:15

Camera in huis plaatsen en even kijken of het inderdaad wel jou honden zijn

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:15

Ianthe schreef:
Dagopvang, oppas, iemand die ze uitlaat..



Precies. Ze geven zelf heel duidelijk aan dat ze te lang alleen zitten door te gaan blaffen. Hond probeert te communiceren, dat moet je niet aftraffen met een evt blafband... -O-

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:16

Ik zou ze eens filmen om te zien hoe veel ze echt blaffen.
Verder heb ik thuis de radio aan als ik weg ben, mijn honden kunnen aardig reageren op geluiden buiten en dat ondervang ik met de radio voor een deel.

verder: hoe lang zijn ze alleen? Is dan 5 uurtjes? of 8? of 10?

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:18

Het is blijkbaar zodra ik weg ben. Ik laat ze zelf met regelmaat uit. Dus iemand anders vragen ze uit te laten is geen oplossing in deze, want daar zit het gebrek niet.

Ik weet wel dat ze ook erg aan slaan als ik thuis kom. Maar dan zet ik mijn auto dus voor de deur en ik loop dan het huis in.

Regelmatig is het zo dat ik ze eerst niet hoor en dat ze pas beginnen te blaffen als ik het tuinpad op loop. Dus volgens mij liggen ze ook gewoon te pitten. Het opnemen van het geluid is wel een goede tip. Dan heb ik ook meer inzage in hoe groot het probleem daadwerkelijk is. Iemand nog een tip hoe je dat makkelijk kunt doen?

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:19

Als je weggaat hoe laat je ze dsn achter? Zijn ze druk of liggen ze ontspannen op een plek die jij aangewezen hebt op dat moment? Dat kan namelijk echt een wereld van verschil zijn. Probeer er voor te zorgen dat als je weg bent je ze rustig een plek toewijst zoals hun mand en dat ze ook echt ontspannen zijn als jij weggaat. Er is dan natuurlijk alrijd kans dat ze daarna getriggerd worden door een dicht slaande deur. Probeer dsn misschien een andere deur te nemen.

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:19

SweetVanille schreef:
Ianthe schreef:
Dagopvang, oppas, iemand die ze uitlaat..



Precies. Ze geven zelf heel duidelijk aan dat ze te lang alleen zitten door te gaan blaffen. Hond probeert te communiceren, dat moet je niet aftraffen met een evt blafband... -O-


Deze discussie ga ik dus niet aan. Was er al bang voor. Ik ben regelmatig thuis en ik laat ze vaak genoeg uit. Als ik een nacht weg ga, regel ik oppas voor ze.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:20

SophievdV schreef:
Het is blijkbaar zodra ik weg ben. Ik laat ze zelf met regelmaat uit. Dus iemand anders vragen ze uit te laten is geen oplossing in deze, want daar zit het gebrek niet.

Ik weet wel dat ze ook erg aan slaan als ik thuis kom. Maar dan zet ik mijn auto dus voor de deur en ik loop dan het huis in.

Regelmatig is het zo dat ik ze eerst niet hoor en dat ze pas beginnen te blaffen als ik het tuinpad op loop. Dus volgens mij liggen ze ook gewoon te pitten. Het opnemen van het geluid is wel een goede tip. Dan heb ik ook meer inzage in hoe groot het probleem daadwerkelijk is. Iemand nog een tip hoe je dat makkelijk kunt doen?

Je hebt apps die gemaakt zijn om geluid in je slaap op te nemen, als je een reserve smartphone hebt liggen zou je zoiets kunnen proberen.

Vervelend probleem.

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:20

Gerdjee schreef:
Als je weggaat hoe laat je ze dsn achter? Zijn ze druk of liggen ze ontspannen op een plek die jij aangewezen hebt op dat moment? Dat kan namelijk echt een wereld van verschil zijn. Probeer er voor te zorgen dat als je weg bent je ze rustig een plek toewijst zoals hun mand en dat ze ook echt ontspannen zijn als jij weggaat. Er is dan natuurlijk alrijd kans dat ze daarna getriggerd worden door een dicht slaande deur. Probeer dsn misschien een andere deur te nemen.


Ik loop eerst met ze voordat ik vertrek. Zo weet ik zeker dat ze niet alsnog moeten poepen of plassen. Ze zijn beiden rustig als ik wegga.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers


SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:21

Azmay: thanks! Desnoods laat ik mijn gsm een dagje thuis :)

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:22

Evt radio aan in huis.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:24

Ik zou ze geen blafband om doen. Ik vind dat je die dingen nooit onbeheerd om moet laten.
Wat bij mijn, toentertijd blaffertje, hielp was inderdaad radio aan en gordijnen dicht. Zodat ze niet aan het raam kon gaan hangen en om alles kon gaan blaffen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:26

Hoevaak en hoelang zijn ze alleen?
Kunnen ze de tuin in wanneer jij er niet bent?
Sommige honden gaan uit verveling blaffen.
Of slaan aan om een goede reden. Als er dan iemand thuis is kan die reageren en dan weten de honden dat hun taak volbracht is, nl. melden dat er iets ongewoons is, en stoppen met blaffen. Als er niemand thuis is blijven ze 'melden'.
Blafband wanneer je er niet bijbent is echt niet te vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 06-07-18 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:27

Wat voor honden heb je?

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:28

Ja de radio laat ik ook aan :) Thanks voor de tips!!

Het gaat om twee kruising Boerenfoxjes.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:29

SophievdV schreef:
Het is blijkbaar zodra ik weg ben. Ik laat ze zelf met regelmaat uit. Dus iemand anders vragen ze uit te laten is geen oplossing in deze, want daar zit het gebrek niet.

Ik weet wel dat ze ook erg aan slaan als ik thuis kom. Maar dan zet ik mijn auto dus voor de deur en ik loop dan het huis in.

Regelmatig is het zo dat ik ze eerst niet hoor en dat ze pas beginnen te blaffen als ik het tuinpad op loop. Dus volgens mij liggen ze ook gewoon te pitten. Het opnemen van het geluid is wel een goede tip. Dan heb ik ook meer inzage in hoe groot het probleem daadwerkelijk is. Iemand nog een tip hoe je dat makkelijk kunt doen?


Onze hond had er ook best last van, terwijl we alleen zijn langzaam hebben opgebouwd. We zijn weer gedeeltelijk opnieuw begonnen met de tijd opbouwen die hij alleen is. De dagen dat mijn vriend en ik allebei 8 uur werken komt de hondenuitlaat tussendoor :)

We hebben standaard een laptop in de woonkamer staan met het programma Audacity. Die kan langdurig (we hebben zelfs 9-10 uit achtereen aanstaan geprobeerd) geluidsopname maken.

Zo hebben we goed in de gaten kunnen houden wanneer hij blaft, en ook de deurbel is er op te horen (dus we hebben ook gezien dat dat ook een reden is dat hij aan kan slaan).

Geluidsopname is ook terug te luisteren.

Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding
Hier kan je goed zien dat het op een gegeven moment toch te lang voor hem was, 5 uur alleen. En dat hij ook blaft op het moment dat we weggaan. Dit was van een jaar geleden.

Afbeelding
Dit is van enkele weken terug, hij blaft bijna niet meer als we weg gaan, en die korte pieken die je rond 3:00 en 4:30 ziet is wanneer de uitlaat hem ophaalt, en terugbrengt, dus enkel het geluid van de deur, hond blaft dat zelf niet :)
Laatst bijgewerkt door Melyoramel op 06-07-18 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:30

Hoe lang zitten je honden alleen per dag/week?

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:31

Er is een app die je aan kunt zetten voor in de nacht, om het snurken op te nemen.
Zag ik laatst een advertentie van, die registreert dus alleen geluid, geen stilte.
Misschien een idee?

Die van mij (mechelse herder) deed het ook, als ik de deur uit ging, stilte. Als ik met de auto het pad af was dan 10-15 minuten blaffen als een idioot en daarna stilte.

Die heb ik het nooit af kunnen leren omdat ik buitenaf woonde (wat gelukkig ook voor weinig overlast zorgde) en dus niet ongezien weer bij huis kon komen om hem te corrigeren.

Mijn ouders hadden vroeger een bouvier die het ook deed, daar kon je ongezien bijkomen, 1x corrigeren was daarbij voldoende.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

8nnemiek

Berichten: 43367
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:36

Ik zou een camera aanschaffen waarmee je ze in de gaten kan houden. Daarmee kun je ook tegen ze praten, corrigeren dus, en er zit een bewegingsmelder (en soms geluidsmelder) op waardoor je een berichtje op je telefoon krijgt als ze actief zijn.
Ideaal.

Ik heb er zelf een iphone app voor. Ik kan de ipad of een tweede iphone thuis zetten, aan de stroom, en via mijn eigen iphone overal bekijken wat de hond doet.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:36

Ik werk 3 dagen per week en ik ben tussentijds nog wel eens weg om boodschappen te doen en mijn paard te trainen.

Ze zitten altijd samen en ze kunnen met dit mooie weer ook naar buiten in de tuin.

Die apps ga ik eens opzoeken.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

8nnemiek

Berichten: 43367
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:37

De apps die ik gebruik heten AVS en Athome.
De ene is de camera app, de ander is de app om de video te bekijken.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-07-18 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110617
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:38

Hoe hou je ze mentaal bezig? Wandelen is dan niet genoeg.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fjordwijk, Googlebot, marleen_usar, Paloedie, SentiBot, YandexBot en 97 bezoekers