Welke datingsite moet ik kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 05:51

Ik word door mijn omgeving aangespoord om mij eens een keer aan te melden op een datingsite :D Ik ben zelf wel nieuwsgierig aangelegd, dus dacht: waarom niet? :))

Alleen zijn er zoveel datingsites dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Elke datingsite richt zich weer op ander publiek. Ik zag bijvoorbeeld Pepper die volgens mij aansluit bij mijn leeftijdscategorie (in de 30, hoger opgeleid en wat 'hipper') maar hier kun je niet zoeken en krijg je matches van de site. Is e-matching iets? Verder vond ik nog Relatieplanet, Lexa, Parship, Paiq, OKcupid.

Betalen vind ik geen probleem. Dat filtert juist de niet serieuze mensen eruit. Al heb ik geen zin om te betalen voor een site met maar weinig leden of alleen maar gratis leden die vervolgens niet kunnen reageren op je berichtje.

Er zijn vast wel bokkers met online date ervaringen. Welke datingsite raden jullie aan? :)

anoukie88

Berichten: 688
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:13

Ik heb mijn vriend via Lexa leren kennen. Ik had me aangemeld en na een halve dag hadden we al contact haha. Wat het voordeel is van een site waar je moet betalen is dat je idd vooral serieuze mensen hebt die op zoek zijn. Vind dat je ook uitgebreid kunt zoeken en "eisen" kunt aangeven.
Veel plezier met het zoeken en daten...

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:27

anoukie88 schreef:
Ik heb mijn vriend via Lexa leren kennen. Ik had me aangemeld en na een halve dag hadden we al contact haha. Wat het voordeel is van een site waar je moet betalen is dat je idd vooral serieuze mensen hebt die op zoek zijn. Vind dat je ook uitgebreid kunt zoeken en "eisen" kunt aangeven.
Veel plezier met het zoeken en daten...



Hier idem!(al dan na 1,5 dag “pas” in contact genomen)
Had geen ervaringen met andere sites.

Inmiddels bijna 4 jaar samenwonend en een zoontje

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:45

Hier goede ervaringen met relatie planet. 8 jaar getrouwd inmiddels ^&+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:50

Er is inmiddels ook een paardendatingssite had ik ergens gelezen volgens mij.

Verder geen ervaring mee.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:56

Zelf vond ik paiq altijd wel grappig. Daar heb ik een hoop leuke, rare, amusante kerels gevonden.
Het is gratis en dat is een pré want ik weiger te betalen voor een datingsite.

Farmdate vond ik ook wel ok. Dat is niet gratis, maar met wat googlewerk kun je daar iedereen die serieus is eigenlijk ook wel vinden.

Ben er wel op voorbereid dat je als vrouw in de minderheid bent op zo'n site en dat je ook wel "hè neuken?"-berichtjes gaat krijgen.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:02

assie schreef:
Ben er wel op voorbereid dat je als vrouw in de minderheid bent op zo'n site en dat je ook wel "hè neuken?"-berichtjes gaat krijgen.


Die opmerkingen krijg je overal en kun je dus ook krijgen in de kroeg op zaterdagavond. Ook datingsites zijn gewoon een afspiegeling van de maatschappij, er zit van alles tussen.

Ik heb mijn man leren kennen op tinder, geen site, maar een simpele gratis app. Ook nog een optie.
Veel plezier ts!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:09

Ja natuurlijk. Maar veilig vanachter zo'n schermpje wordt zo'n opmerking toch een heel stuk sneller gemaakt is mijn ervaring.

Vergelijkbaar met de reltopics hier op bokt waar een heel stuk sneller en pittiger wordt gesnauwd dan er face to face zou worden gedaan.
Is niet per se erg, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik stond de eerste keer best raar te kijken. Best een leuk gesprek en daar middenin "hè,neuken? " Eh :?
Laatst bijgewerkt door assie op 06-07-18 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:09

Ik ben nu 9 jaar samen met mijn man die ik via paiq heb leren kennen.
Grappig en gratis concept en niet een enorme vleeskeuring.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:10

Hier bijna een jaar samen met een jongen die ik via Paiq heb leren kennen. Nou zitten er daar ook wel heel veel rare mensen op,maar daar moet je even doorheen denk ik :')

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:11

Rp heeft een supergoede klantenservice. Weet ik nog van een aantal jaar geleden toen ik doodsbedreigingen kreeg na iemand (netjes) afgewezen te hebben.

Okcupid zitten ook vaak wel leuke mensen. Wat minder standaard dan de andere sites.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:26

Ik vond relatieplanet de fijnste site, maar heb mijn man leren kennen via tinder :D

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:31

Ik ben op hele leuke dates geweest via pepper. Nadeel vind ik wel dat je moet betalen om gebruik te maken van de chatfunctie, maar gelukkig kan je via social media ook vrij veel vinden.

(Ik ben ook een keer heel creatief geweest om dmv een vraag te beantwoorden mijn telefoonnummer te geven. Heb ik wel het bericht weggehaald zodra ik een appje kreeg :') )

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:32

Ik heb mijn vriend leren kennen via paiq. Vond dit ook de fijnste site er uit

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:36

Ik vind lexa de fijnste ook een relatie gehad via lexa en nu weer aan de date via lexa. Voordeel van de betaalde site vind ik dat de meeste idd wat serieuzer zijn dan op tinder daar heb je veel meer die naar een one night stand zoeken.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:37

Ik ben inmiddels alweer bijna drie jaar samen met mijn vriend die ik van Paiq heb leren kennen. :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:49

Ik heb ook een tijdje op Relatieplanet gezeten. Vond het wel een fijne site, in gebruik en eigenlijk alleen maar serieuze mannen gehad die ook een serieuze relatie zochten. :)

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:56

Hier hele goede ervaring met farmdate! Maar dan moet je wel een boer of iets in die richting zoeken :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:57

Ik heb mijn man leren kennen via Relatieplanet. Ondertussen 5 jaar samen en getrouwd <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:58


kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:00

Nou voor mij geen dating site.. Om een of andere reden krijg ik altijd maffe types die reageren.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:02

Ik ken mn vriend via Tinder, eigenlijk nooit wat van verwacht, tot we op een eerste date 3 uur door Meijendel geslenterd hebben :P Daarna is het eigenlijk allemaal best snel gegaan, we zijn nu bijna 2,5 jaar samen en hebben samen een huisje gekocht wat we aan het opknappen zijn :D

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:07

Tinder! Maar dat komt omdat ik er mijn vriend heb leren kennen. :D
Totaal niet verwacht overigens, ik heb me daar aangemeld op aanraden van een collega en het was vrij snel raak.

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:16

Zet even stipje. :D Heb ooit eens Tinder gehad, Badoo even geprobeerd en heb Paiq. Wel altijd grappig en soms awkward om bekenden tegen te komen. Haha.

Als ik het zo hoor moet ik maar eens een poging wagen op RP of dat nieuwe paardpartner.nl eens proberen. Is dat geen 1 april grap ofzo? :=

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:45

Geen ervaring mee, maar ik vind de huidige reclame van Happy Pancake op de radio wel tof :P (die naam alleen al :+ )
Wel volgens mij erg nieuw, geen idee of hij goed is.