gebruik wietolie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 11:05

Wie heeft er ervaring met het gebruik van wietolie? Je hoort er tegenwoordig steeds meer over. Maar werkt het echt zo goed als wordt beweerd? En wat zijn de bijwerkingen? Kan het verslavend zijn? Er schijnen 2 soorten te zijn, of misschien wel meer. Wat doet het een , wat doet het ander?


Moderatoropmerking:
Informatie over THC-houdende oliën mag besproken worden, maar het benoemen van verkooppunten of hoe je eraan kunt komen (boven de 0,2%) is niet toegestaan. Willen jullie hier rekening mee houden? :)


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:17

Ik volg ook even.. Slik al anderhalf jaar morfine maar gelukkig zonder vervelende bijwerkingen en helaas wel elke dag nodig.. Maar ik hoor vaak wietolie als alternatief.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:29

Ik gebruik elke avond vier druppels wietolie (dus met THC en CBD = illegaal) en ik slaap er geweldig op. Je wordt er niet stoned van, maar wel rustig. Mocht ik toch nog wakker worden dan gaan mijn gedachten niet meer als pingpongballen door mijn hoofd, maar ik blijf rustiger zodat ik ook beter weer in slaap val. Het lijkt me een stuk gezonder dan slaappillen die een huisarts voorschrijft. Vind het ook onbegrijpelijk dat dit niet legaal is, maar ja de pharmaceutische industrie verdient hier niks aan.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 12:14

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat er nog meer komen, zodat ik voor mezelf een duidelijk beeld krijg. Ik slaap zowiezo geweldig, daar heb ik het niet voor nodig, maar vraag me af of het ook helpt bij gewrichtspijn, bijvoorbeeld? En bijwerkingen? Evt. verslaving eraan?

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:00

Ik gebruik het al 3 jaar zeker, en nog steeds gebruik ik dezelfde lage dosis.
Sterker nog ik bouw 0 gewenning op, het blijft prima werken.
Zelf ben ik hypermobiel en daardoor staan mijn spieren nogal gespannen.
Mijn wervels gaan er scheef van, dus s’nachts gebruik ik thc zodat mijn lichaam beter kan uitrusten, het scheelt flink in de tramadol overdag.
Mijn ex vond het niks, dus ik ben gestopt om te kijken hoe dat ging: niet te doen.
Zó gigantisch veel slechter zonder, hij schrok ook dat ik voor hem gestopt was want hij vond het niet mijn probleem maar zijn probleem.
Later was de aversie weg gelukkig.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:04

Gek is dat toch hè die aversie tegen wietolie. Alsof tramadol een fijn spulletje is. Fijn om te lezen je er zo veel baat bij hebt, Moonfish. Ik merk trouwens ook geen gewenning. Het is wel bij elke nieuw flesje weer heel even proberen hoeveel druppels ik nodig heb.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:12

Ik gebruik nu een paar maanden cbd olie, de brave versie dus zonder THC ;) ...
Ik gebruik het tegen spier- en gewrichtspijn (lees slijtage) en het helpt zeker.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:15

Hier ook iemand die twijfelt voor over te gaan naar wietolie ipv combinatie tramadol en contramal, zeker omwille mijn grotere inname van deze pijnstillers om toch min of meer de scherpe kantjes er af te halen. Vriendin van mij gebruikt wietolie omwille ze hypermobiel is en ze merkt daadwerkelijk dat dit haar gewrichten en lichaam rustig maakt. :)

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:18

Mijn moeder gebruikt geen wietolie (wel gedaan), maar wiet pasta. Ze gebruikt dit vanwege haar fibromyalgie. Het is niet zo dat ze nu pijnloos is, maar ze voelt zich wel beter. Minder last van stijfheid etc. :j :)

Flits .. <3

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:33

Ben ook benieuwd naar ervaringen :j hoor er meer over.
Ook mensen hier die Crohn hebben en het gebruiken?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:36

Ja ik vind het zo raar dat dit (homeopatisch!) spul illegaal is, en alcohol no problemo maar veel schadelijker. Hoor in mijn omgeving ook alleen maar positief over CBD

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:41

Ik gebruik het ook, af en toe (in plaats van ibuprofen bv bij hoofdpijn). Ik gebruik de CBD pasta, ik moet het alleen niet vlak voor het slapen gaan innemen want ik wordt er alles behalve slaperig van. Krijg er wel goede concentratie van en de lichamelijke pijntjes nemen wat af. Mijn hond krijgt het ook ivm last van haar lichaam en dat verschil is echt super, ze wordt er een stuk rustiger van (waar ze voorheen bleef hijgen en rond drentelen omdat ze geen rust kan vinden). Ik merk het ook direct als ik eens ben vergeten het te geven.
Ik snap ook echt niet dat de olie met THC nog niet legaal is, als je ziet wat dat bij mensen doet met parkinson bv. is het echt wonderbaarlijk. (CBD olie is wel legaal!)

La Vie en Rose 

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:47

CBD is niet illegaal maar THC wel, hier enkel goede ervaringen voor beide voor zowel bij mens en dier.

In een eerder topic mocht thc olie niet positief benoemd worden ivm illegaliteit, niet terecht in mijn optiek.
Beide cannabinoiden hebben een totaal verschillende werking. In de THC kun je ook nog onderscheid maken qua werking (Indica, sativa of haze).
Het is dus wel verstandig om je erin te verdiepen voordat je "zomaar" olie gaat nemen. CBD wordt veel gebruikt en werkt bijvoorbeeld opwekkend en kan ingezet worden bij een depressie.
Het is wel van belang dat je een goede kwaliteit neemt en niet bijvoorbeeld de rotzooi van het Kruidvat of Jacob Hooij, deze stoffen zijn door bestraling gewonnen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:07

antje_vip schreef:
Ja ik vind het zo raar dat dit (homeopatisch!) spul illegaal is, en alcohol no problemo maar veel schadelijker. Hoor in mijn omgeving ook alleen maar positief over CBD

Huh, dit is toch helemaal niet homeopatisch :? ?

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:08

amies100 schreef:
Het is wel van belang dat je een goede kwaliteit neemt en niet bijvoorbeeld de rotzooi van het Kruidvat of Jacob Hooij, deze stoffen zijn door bestraling gewonnen.

Maar hoe kom je erachter waar je daarvoor moet zijn dan? Waar moet je op letten?

koeien op de weg...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:09

GDG schreef:
antje_vip schreef:
Ja ik vind het zo raar dat dit (homeopatisch!) spul illegaal is, en alcohol no problemo maar veel schadelijker. Hoor in mijn omgeving ook alleen maar positief over CBD

Huh, dit is toch helemaal niet homeopatisch :? ?


het is olie van een plant... hoe heet dat dan? :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:13

antje_vip schreef:
GDG schreef:

Huh, dit is toch helemaal niet homeopatisch :? ?


het is olie van een plant... hoe heet dat dan? :D

Plantaardig :D het is idd niet homeopatisch, dat heeft te maken met bepaalde verdunning van werkzame stoffen

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:32

Voor goede olie zijn heel veel planten nodig. Daarom kost echt goede olie ook het meest.
Ik heb THC olie omdat geen wiet wil roken. Puur om stoned te worden dus, niet voor medische doeleinden. Werkt lekker maar je moet echt goed doseren anders kom je in een ,,bad trip,, omdat het via de maag gaat en uiteindelijk door je lever. Iets heftiger dus ipv roken.
Voor CBD geld dit niet maar denk wel dat een goede CBD ook duur is omssat er gewoon veel plantwn nodig zijn voor een beetje olie te maken.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:52

Ik gebruik geen wietolie, maar etherische oliën van Doterra. Ik ben er zeer tevreden over en het werkt echt. Je moet wel weten hoeveel je moet gebruiken en op welke plekken je het moet smeren, anders dan is de werking minder.

Ik gebruik het voor slapen/rust en bij mijn paard met darm/maag problemen. Mijn paard is er zo van opgeknapt. Daarnaast is hij nog nooit zo braaf en lief geweest. Een heel ander dier.

Het is wel duur, maar het is het waard. Zeker als ik kijk naar mijn paard. (Scheelt nogal wat koliek aanvallen)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:55

Ik gebruik al een tijdje CBD en THC. Mijn reuma speelde erg op, dus begon eerst met CBD. EErst olie en daarna capsules. Ik vond het echt smerig, dus ben overgestapt naar E-liquid. Had al 20jr niet gerookt en damp normaal niet, dus was wennen. Met dampen wordt het snel opgenomen, maar het is lastiger doseren.

CBD is gewoon legaal en wordt je nooit stoned van, maar moet je wel van goede kwaliteit kopen, anders is het zonde van je geld. En vooral goed opbouwen en veel water erbij drinken.

THC is illegaal, maar wel te vinden. Zoek iets waar ze wel testen. Als je THC naast of met CBD gebruikt, wordt je niet echt stoned. Rustig aan beginnen.

Het is ronduit belachelijk dat het illegaal is. Als ik kijk wat ik allemaal in mn leven al heb gekregen voor auto-immuun ziekte en wat wel wordt geaccepteerd, snap ik er niks van. Het is al 12jr geleden dat ik mn laatste prednison kuur heb gehad, maar ik heb daar nog steeds de consequenties van.

IK was iets te laat begonnen met cbd/thc, dus mn reumatoloog gaf me toch Humira om te prikken. Dat werkt erg goed bij mij, maar is ook rotzooi. Als ik kijk wat mede bechterew patienten allemaal aan rotzooi en pijnkillers slikken wat men maar normaal vindt, zou het echt fijn zijn als cannabis normaal gevonden gaat worden, want het helpt zoveel mensen.

Je hebt in Nederland oa de suver nuver club bijvoorbeeld. Als je op mediwiet kijkt, kom je ook veel info tegen over welke cbd/cbg/cbd/thc bij welke ziekte of aandoening.


Zamora schreef:
Ben ook benieuwd naar ervaringen :j hoor er meer over.
Ook mensen hier die Crohn hebben en het gebruiken?

Ik had CU, maar daarvoor nooit gebruikt. Op mediwiet kun je de ervaringen met crohn lezen. Toevallig gister nog een stuk gelezen over een onderzoek bij crohn patienten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:57

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:15

Ik heb een poos geleden hier de vraag gesteld naar ervaringen met Cbd-olie en daar kwamen ook erg onteressante dingen naar voor. Misschien loont het de moeite om door te nemen?

[MWS] Ervaring met cbd olie ?

Zelf heb ik eerst Cbd-olie gebruikt maar het deed maar weinig af. Thc heeft meer effect.

(Let wel dat je hier op bokt niet over Thc praten mag).

Don't take anything for granted

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:01

Flits__ schreef:
Mijn moeder gebruikt geen wietolie (wel gedaan), maar wiet pasta. Ze gebruikt dit vanwege haar fibromyalgie. Het is niet zo dat ze nu pijnloos is, maar ze voelt zich wel beter. Minder last van stijfheid etc. :j :)

Dit gebruik ik ook en pijnvrij niet maar wel dat die scherpe kantjes er af zijn dus mobieler ben

Heb reumatoïde artrose dus ben er heel blij mee

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:21

Ik gebruik ook CBD olie.
Wegens overgang was ik al ruim 2 jaar een stuiterbal in de nacht en ik moet zeggen dat ik er echt super op slaap. Gewoon een lekker lange nachtrust. Heb ik al zo lang niet gehad. 2 druppeltjes voor het slapen gaan doen dus wonderen.


Geen stoned gewoel verder of wat dan ook. Ik sta weer op met een helder hoofd.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7


Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:02

Werkt het ook goed voor zenuwpijn? Het klinkt wel interessant.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, NadjaNadja, Sandyislief, Zirkonia en 59 bezoekers