[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:28

Wij hebben ook mestboys met kinder harkjes, die harkjes die erbij zitten werken amper met die kleine keutels.

Amy is super schattig zeg!! <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:55

Hier een zaagsel vork voor zand en mestboy voor de weilanden en rijbakken

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:02

Ik heb een mestboy in combinatie met een goedkope bladhark van de action.
Met de bladhark de achtergebleven mestballen bij elkaar harken. En stro war uit de stal is gelopen weer teeug harken. Ideaal :j

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:04

Dankjewel voor de antwoorden, welke winkel is het interessants voor mestboys te bestellen weten jullie dat? Had gezien dat er een xl mestboy is ook maar leek lager dan de gewone.

Aparte vork (bedoel dan zaagselvork, niet het harkje voor de mestboy) zou ik nu niet kopen, wachten tot de winter en dan terug een sneeuwschep (en 1 op reserve) inslaan bij de action :o .

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:14

Ik heb niks want ik mest niet uit :+.

Wat een ontzettend leuk veulen. Gefeliciteerd en wat een mooie naam :)

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:45

Afbeelding
Mees bijna 3 maanden

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:34

Ik heb de mestboy bij de boerenbond gehaald.

En bedankt voor de reacties op Amy. Ze is echt heel schattig. En Fleur is erg trots op haar kind <3
Ik had een hele waslijst aan namen verzonnen... maar dit paste eigenlijk het beste bij haar. Grappig is dat :)

Mees is ook enorm leuk zeg! Die groeit ook hard.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:47

Ahh wat een enorm leuk veulentje! En wat een leuke naam <3

Ik had laatst ook een mestboy gekocht, wat een onding zeg -O- Nu gebruik ik een vlasvork voor de paddock en stal.

Zonet Lola eens een singeltje omgedaan en bitje in. Kunnen we ook af en toe eens lange lijnen, nu we het wandelen weer langzaam op willen bouwen. Knap witje deed het zo enorm braaf allemaal.


Afbeelding

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:46

Ik ben weer boven water :D zal vanavond even bijlezen en als het lukt wen bijlees post maken :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:31

Brave Lola! Staat haar goed. Hoe is het nu met haar voeten (hb toch of was het een zweer)?

Knappe Mees, leuk dier.

Ik heb een mestboy in mijn trailer. Een hele oude al, en mijn vader heeft het harkje aangepast. Werkt super.



Vandaag tijdens het mennen kwam ik de rendac tegen en de stopte voor onze neus om een dood paard in te laden (ik had 't zeil niet gezien). We moesten stilstaan en wachten. Ik had echt géén idee hoe Willem zou reageren op dit alles. Maar het enige wat hij deed was hinnikken naar het paard toen hij boven de klep hing 8)7 En hij was heel beteuterd dat er niet teruggehinnikt werd :') Maf beest.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:34

Susanne schreef:
Brave Lola! Staat haar goed. Hoe is het nu met haar voeten (hb toch of was het een zweer)?

Knappe Mees, leuk dier.

Ik heb een mestboy in mijn trailer. Een hele oude al, en mijn vader heeft het harkje aangepast. Werkt super.



Vandaag tijdens het mennen kwam ik de rendac tegen en de stopte voor onze neus om een dood paard in te laden (ik had 't zeil niet gezien). We moesten stilstaan en wachten. Ik had echt géén idee hoe Willem zou reageren op dit alles. Maar het enige wat hij deed was hinnikken naar het paard toen hij boven de klep hing 8)7 En hij was heel beteuterd dat er niet teruggehinnikt werd :') Maf beest.



Haha omg Willem. Het is toch ook een figuur he af en toe.

Lola heeft een hb verleden en daardoor is ze ook gevoelig voor zweren. Bij ons heeft ze 1 grote zweer gehad. Ze loopt nog niet zuiver, maar ze gaat wel steeds vooruit. Stappen is goed voor haar, maar omdat ze zo lang last van haar hoeven heeft gehad door de slechte verzorging, zette ze zich compleet vast in het lichaam. Daarom hebben we er in overleg met de smid en fysio even mee gewacht om te gaan wandelen.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:54

Oef Suus, dat is zon akelig gezicht. :\

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:55

Lil, hoe was Rhodos?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:15

Hahaha die Willem :') wat een reactie zeg.

Lillian, welkom terug.
Het weer hier doet denk niet onder aan het weer daar? :+

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:22

Wat een knap veulentje, en wat een leuke naam! <3

Wat een naar gezicht zeg Suus! Snap wel dat Willem teleurgesteld was.

Ik heb gisteravond best een heftig auto ongeluk gehad, niet mijn fout maar zit met behoorlijk lichamelijke narigheid en een auto die waarschijnlijk niet meer gemaakt kan worden. Mega balen, en kan nu dus voorlopig Toliene en Bink niet verzorgen en rijden ;(

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:25

Linsey1998 schreef:
Wat een knap veulentje, en wat een leuke naam! <3

Wat een naar gezicht zeg Suus! Snap wel dat Willem teleurgesteld was.

Ik heb gisteravond best een heftig auto ongeluk gehad, niet mijn fout maar zit met behoorlijk lichamelijke narigheid en een auto die waarschijnlijk niet meer gemaakt kan worden. Mega balen, en kan nu dus voorlopig Toliene en Bink niet verzorgen en rijden ;(


Jeetje wat heftig zeg :oo Neem ook maar even heel goed je rust en laat je goed nakijken!

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:33

Jeetje Linsey, wat een vervelend bericht.
Wat heb je eraan overgehouden?
Dat is echt een van mijn grootste angsten, een auto ongeluk..

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:40

Jeetje Linsey wat zul je geschrokken zijn! Heftig :oo Sterkte :(:)


Ik vind de rendac nooit zo erg, heb het al zo vaak gezien (ooit bij een boer op stal gestaan). En met paarden gaan ze altijd erg respectvol om, wat ik tenminste vaker gezien heb. Laten hem niet in de bak kletteren maar netjes zakken enz. Zo lang het m'n eigen dier maar niet is, dat hoef ik niet te zien :o

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:29

Ik doe even een bijleespost v.a. pagina 20, anders word het te verwarrend :=

Susan - prachtige foto's weer van knappe ome willem! hij is weer lekker aan de sjouw geweest zie ik <3

Ingrid - wat fijn dat je toch een geschikte stal heb weten te vinden voor de kleine alf, hoe gaat het buitenrijden nu? ga je al alleen?

Lins - die deken staat toliene goed zeg, hals is wel wat lang indd, maar niet storend verder.
is er trouwens echt een paard bij jullie op stal die toverbal heet := ?
Hoe gaat het nu met je? sterkte en beterschap!

Mirriej - begrijpelijk hoor! beter goed rijden wanneer je zelf wat lekkerder in je vel zit dan half-half wat sjokken wanneer je een slechte dag heb, gaat dan vaak ook ten koste van je plezier. Jimmie ziet er goed uit hoor en lola ook! ga je haar uit eindelijk ook beleren?

Mandyy - aah rot zeg dat je mac zo mist, ben je hem al wezen opzoeken?

Claudia - wat rot zeg van je sulky en je tuig... niet eerlijk

indi_vito - leuke foto's! wat leuk dat je ook gaat lessen, ben zelf nogsteeds op zoek naar een geschikte instructeur ga je ook wedstrijdjes rijden t.z.t?

Mowgli - ben net terug van vakantie maar als het zo warm is dan hou ik het bij buitenritjes, mee aan de fiets of wat basisdingen voor de sulky, of gewoon wandelen, niks doen, poetsen, wassen ect.


jenny - (ruim) 2 weken geleden al weer... vind het nog steeds zo rot voor je! heb je wel een beetje afleiding van de andere paardjes? en wat leuk dat je twee babycaafjes krijgt! wat voor soort ga je nemen? succes met het klussen en het verhuizen straks

stalnollie knappe ponys! mees is echt wel heel erg mega super duper schattig zeg <3

Fenna jorie word al wel een hele vent zeg <3

Sunshinedaan gefeliciteerd met de kleine Amy, wat een skeet zeg <3 ga je haar aanhouden?

Wij gebruiken op stal een normale mestboy en een ijzeren kinderharkje van de welkoop

Rhodos was heeeeerlijk :D we zaten in een best luxe hotel, iedere dag schone handdoeken en kamer die werd schoongemaakt, heerlijk zwembad bij het hotel en een bar waar je kon eten en drankjes kon halen. we zaten op 5 min lopen van zee, bedje koste vijf euro en bij de meeste werd je nog aan je bedje bedient ook. bus naar rhodos stad was ongeveer 10 minuten lopen en 20 min met de bus en dan stond je in het centrum van de stad. maar mijn moeder en ik hebben voornamelijk niks gedaan en daar was ik ook echt even aan toe := ben wel weer blij dat ik thuis ben, morgen floortje weer pesten

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:40

Linsey wat vervelend zeg, uit ervaring (helaas meerdere keren) is toch je weer zo snel mogelijj moet gaan autorijden en de draad oppakken daarin

Lillian goede vakantie maar altijd weer fijn je eigen spulletjes en dingen thuis doen.

Willem arm dier! Doet ie vriendelijk begroeten komt er geen tegen geluid.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:50

Lillian, nee nog niet, morgen hebben we een afspraak.

Klinkt heerlijk je vakantie!
Ik vind het altijd vreselijk thuis te zijn na een vakantie. :o
Ik baal nog steeds dat het al voorbij is. Kijk je dan zo lang naar uit.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:59

Ik kom net bij de veearts vandaan. .. eergisteren begon Caya opeens te kreupelen achter.gelijk afspraak gemaakt bij de kliniek.. :-( ze heeft artrose in haar si-gewricht en is nu ingespoten. 2 weken geleden reden we nog wedstrijd en liet ze.niks merken. Mijn hoofd loopt echt even over.

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:14

Oef linsey dat is heftig zeg!

Patricia, oei wat een rot nieuws... -O- dat is inderdaad even schrikken. Ik snap dat je hoofd nu even overloopt.

Susanne, Haha die Willem. Zulk soort reacties kan Mowgli ook altijd. Echt om je slap te lachen

Ahh knappe Lola en mees <3

Lillian, dat klinkt fijn!

Ik heb net beide pony’s even gelongeerd. Was even tijdje geleden, maar ze liepen erg fijn :D

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:15

Neeeee Patricia wat een slecht bericht zeg!!!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit...
Heel veel sterkte zeg.. :(:)

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:20

Oef patricia! Dat is schrikken