[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:26

Wat een mooie combi zijn jullie ambre!

Gefeliciteerd Shelly!

Hij is een tijdje parttime door iemand anders gereden :) Ik ben zelf verder niet meer van plan om te gaan starten, maar wel een beetje aan het kijken wat hij nog meer kan. We zijn vorige week aan het puzzelen gegaan met series en dat pakt 'ie goed op, echt heel leuk!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:39

Gefeliciteerd Shelly !!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:38

Ik ben er ook heel blij mee.Vandaag weer eens gemeten en hij is 2 cm gegroeid.Nu 1.53.


LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:25

Gefeliciteerd Shelly!

Hier mijn 3e comeback nog even uitgesteld :') Ik had de 14e ingeschreven om een doel te hebben. Maar een M proefje rij je of goed of niet. Dus besloten nog af te melden en over een paar weken te starten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:23

LdJ schreef:
Gefeliciteerd Shelly!

Hier mijn 3e comeback nog even uitgesteld :') Ik had de 14e ingeschreven om een doel te hebben. Maar een M proefje rij je of goed of niet. Dus besloten nog af te melden en over een paar weken te starten.


He verdorie!

Vandaag is Fayah weer behandeld voor haar longen, we willen niet dat ze 95% gezond is, nee ik ga voor de 100% en ik wil niet dat ze van de winter weer zon harde klap krijgt. Vandaag heeft ze alleen geluisterd naar haar longen, blokkades los getrokken en acupunctuur gedaan. ook hebben we Chinese kruiden besteld.
als alles goed gaat komt ze over 3 maanden weer terug :)

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:26

Sjolvir, Leuk om te zien, maar ik heb geen tips.
Brittjuh97, Heerlijk naar het strand geweest! Ik moet dat binnenkort ook maar weer is gaan doen.
Ukkiepuk, balen dat je zadel nog steeds niet goed ligt.
Laurie welkom
Shelly gefeliciteerd
ldj hopelijk is je volgende comeback wel een succes!

Vanmorgen ons L2 debuut gehad. Vorig weekend liep Salvador niet lekker en daardoor van de week niet veel gedaan. Ondanks dat het veel beter had gekund en dat Salvador niet naar links wilde buigen toch nog 181 & 179.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:10

Gefeliciteerd Ingvild!

Gister mijn laatste les voor mijn wedstrijd gehad, Fayah ( en ik ... _O- ) heeft eindelijk door hoe het wijken werkt. dus dat is een hele geruststelling!

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:59

Wat tof dat er toch nog zoveel ruiters zijn die door gaan met hun pony's! _/-\o_
Ik ben al een tijdje een stille meelezer, maar vond het nu wel eens tijd om mij ook te melden als ponyruiter tussen de paarden! ;) Mijn pony en ik komen sinds begin dit jaar uit tussen de paarden i.v.m. het bereiken van de leeftijdsgrens.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:29

Samcial schreef:
Wat tof dat er toch nog zoveel ruiters zijn die door gaan met hun pony's! _/-\o_
Ik ben al een tijdje een stille meelezer, maar vond het nu wel eens tijd om mij ook te melden als ponyruiter tussen de paarden! ;) Mijn pony en ik komen sinds begin dit jaar uit tussen de paarden i.v.m. het bereiken van de leeftijdsgrens.


Ohh dat herken ik! Ik was persoonlijk erg blij dat ik mn punten mee mocht nemen _O- maar achter af had dat niet gehoeven, tussen de paarden kwamen de punten simpel weg veel gemakkelijker := := := :=

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:38

Brittjuh97 schreef:
Ohh dat herken ik! Ik was persoonlijk erg blij dat ik mn punten mee mocht nemen _O- maar achter af had dat niet gehoeven, tussen de paarden kwamen de punten simpel weg veel gemakkelijker := := := :=


Ik dacht dat dit bij mij dus ook zou gebeuren, maar ze hebben mijn punten niet overgezet :') Heb hier verder ook geen problemen mee, ben toch nog wel van plan om een poosje in deze klasse door te rijden. Ik merk dat ikzelf tussen de paarden nog meer druk voel dan bij de pony's. Zelf ben ik erg perfectionistisch dus dat werkt niet mee _-:( . We zijn nu dus vooral bezig met kilometers maken en de druk eraf!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:21

Wat is iedereen lekker bezig zeg! Super gaaf.

Welkom Samicial, wat voor paardje heb je?

Ingvild, knap hoor, dan weet je iig wel dat als hij echt fijn loopt je makkelijk aan je punten kan komen!

Ambre, wat is hij knap zeg, zo leuk! Mooie grote pony ook, dat wordt wel een gave als hij klaar gegroeid is. Een trust flexi heb ik mijn paard ook een tijd mee gereden, heel fijn bit!


Gio en ik zijn ook lekker bezig. We zijn gestart bij de Welsh cup selecties en hebben daar twee keer een eerste prijs behaald, daarmee zijn we geselecteerd voor de finale op de welsh cup dag en hebben wij ook meteen de punten voor het M2 binnen! ik denk dat ik ergens in augustus M2 ga starten. Hij kent inmiddels alle oefeningetjes wel, maar alles achter elkaar vind ik nog wel lastig. Maargoed, ik denk dat meters maken hiervoor een goede oefening is.
Afbeelding
Natuurlijk zijn we ook lekker aan het crossen en springen, dat gaat ook steeds beter. We zijn nu ook officieel B aan het crossen, vind ik nog wel lastig (qua rijden, maar ook in de planning/regeltjes enzovoort) maar we vinden het wel echt heel erg leuk. In het springen zijn we lekker routine aan het opdoen in de B zodat we wat meer ervaren worden.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:41

MisticRider schreef:
Welkom Samicial, wat voor paardje heb je?


Ik heb net al jou een Welsh (Cob)! :D Special is een 17-jarige ruin en wij starten samen in het Z1

Wat top dat je naar de finale mag van de Welsh Cup en wat zijn jullie lekker veelzijdig bezig! Wij hebben over 2 weken de selecties en gaan ook een poging doen voor de finale. De vorige keer is het op één puntje niet gelukt.. Meneer vond de keuring naast de ring een beetje spannend :')

Josien_

Berichten: 8987
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:23

Wat leuk die Cob eigenaren :D !
Wij gaan morgen ook ons proberen de selecteren voor de Welsh cup finales in de L1.
Helaas hebben we momenteel een dipje dus ga meer voor de ervaring, maar selecteren zou mooi meegenomen zijn.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:30

Welkom samical!

Josien zou gewoon zonder verwachtingen gaan. Werkt t beste!

Wij gaan morgen voor de verandering eens de spring ring in.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:36

Ah wat leuk, allemaal voor de welsh cup! :D
Wij doen helaas niet mee. Wij moeten dan in het Z1 meedoen, en aangezien we pas net weer rijden vind ik dat iets te veel van het goede. En verder ook niemand gevonden die het leuk zou vinden om in het B/L mee te doen met mijn merrie, dus helaas.
Josien, ben je in Sevenum morgen? Ik ook, maar dan voor de keuring. :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:01

Allemaal heel veel succes morgen!

Is de Welsh Cup in jullie regio een beetje levend of valt dat tegen? Ik weet nog toen ik vorig jaar (of 2 jaar terug :? ) meedeed en er maar 3 in mijn klasse waren..

absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:20

Samcial, toen ik (3 jaar terug oid? ) meedeed, waren ik en een andere de enige 2 ruiters op de dag in categorie paard. We waren dan dus ook beide door. Dat terwijl we toen niet eens een winstpunt reden..
Helaas niet erg levend dus. Als ik de startlijsten bekijk van dit jaar, leeft het nog steeds niet heel erg.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Josien_

Berichten: 8987
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:25

Ga inderdaad zonder verwachtingen. Wij hebben dat wedstrijdritme wel weer een beetje nodig om fijn te kunnen rijden :) .

Ik ben morgen inderdaad in Sevenum! Wilde eigenlijk ook meedoen met de gebruikersrubrieken bij de keuring, maar dan moest ik speciaal daarvoor lid worden van het stamboek. Dat heb ik dus maar even overgeslagen.
Bij de Welsh cup zijn voornamelijk ponyruiters. Enkele paardruiters, ben ook de enige in de L1.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:35

Leuk! Hoelaat moet je?
Kom je ook nog even bij de keuring kijken? Wij doen wel mee met de gebruikersrubrieken (nouja, fokmerrie onder het zadel :+ ) ook puur om weer even op ander terrein een rondje te rijden voor de ervaring.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Josien_

Berichten: 8987
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:07

absque_dubio schreef:
Leuk! Hoelaat moet je?
Kom je ook nog even bij de keuring kijken? Wij doen wel mee met de gebruikersrubrieken (nouja, fokmerrie onder het zadel :+ ) ook puur om weer even op ander terrein een rondje te rijden voor de ervaring.

Rond 12.15 en 12.30 :) . Als ze nog bezig zijn kom ik daarna zeker even bij de keuring kijken!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:21

Ah jammer, dan ga ik het niet redden om bij je te kijken.
De kampioenskeuring begint rond 13.00 uit mn hoofd. Dat is toch altijd wel het leukst om te zien denk ik.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:05

Succes!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:10

In het boekje staat;
Voor deelname aan zadelrubrieken moet een pony minstens vier jaar oud zijn.
Toilet en optomen conform KNHS-reglement; het gebruik van sporen idem.
Rijden met sjabrak en onderlegger is toegestaan. Bandages, pijpkousen zijn
toegestaan.

Dus ik neem aan dat gewoon witte BR Pro Max beschermers zijn toegestaan? :+

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:51

Ik heb ook een paar jaar terug meegedaan aan de Welshcup.In Kootwijk was dat, waren we met zn 3en in het Z2.
Maar voor mij is het allemaal heel ver weg dus het zal niet snel een vervolg hebben.

Succes en veel plezier iig!Altijd leuk om te zien al die Welshjes.

Ik mag morgen een clinic rijden bij Dinja van Lieren.Zal best druk worden denk ik want het is tevens bijscholing voor de instructeurs.
Vandaag was hij aardig ondeugend en toen ik hem ff op zn mietertje gaf ging hij me toch ineens draven!
Het gaat er echt helemaal in zitten maar ik mag er nog niet teveel aan komen, nog een jaartje wachten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:13

Vandaag de laatste dingen doen, Fayah nog een keer rijden en dan morgen ons uiterste best doen! we moeten nog 3 puntjes, en ik hoop maar hoop ook echt dat ik die mag mee nemen naar huis en dan na mijn vakantie L2 mag starten!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 40 bezoekers