Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gaan?

Gaan!
35 (89%)
Niet gaan
4 (10%)

Totaal aantal stemmen: 39


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 15:41

Hey bokkers,

Graag zou ik jullie mening horen over een 'dilemma' waar ik op dit moment mee zit. Ik zou namelijk dolgraag een half jaar of jaar naar IJsland of Canada gaan om daar als tourbegeleiding te helpen op de ranch(es). Ik ben vorig jaar een week meegegaan met zo'n vakantie in IJsland, en daar eigenlijk al snel onofficieel gepromoveerd van vakantieganger naar tijdelijke collega :') Het was echt ontzettend gaaf! Nu zou je natuurlijk denken, meteen doen! Maar...

    Ik heb hier een redelijk goed betalend maar stabiel baantje, dat ik dan uiteraard meteen kwijt ben.
    Ik heb hier 2 verzorgpaarden (wel al ouder, nauwelijks nog buitenritten, en daar ligt mijn hart)
    Ik heb een derde verzorgpaard aangeboden gekregen voor een jaar, waar ik wel mee zou kunnen rijden.
    Ik zit midden in mijn studie, maar er zit geen tijd- of semesterlimiet op.


Hart zegt: GAAN!
Hoofd zegt: maar... maar... maar...

Help?
Laatst bijgewerkt door Nala op 05-07-18 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:46

Ga je deze kans nog een keer krijgen? Zo niet ga, niet over nadenken en gewoon doen. Nu houden je baantje en je verzorg paarden je tegen. Een nieuw paardje vind je wel en als je geen huis etc hebt om te onderhouden kan je ook wel een nieuw baantje vinden. Over een paar jaar heb je misschien verplichtingen die je niet zomaar kan achterlaten dus pak je kans

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:48

Ik zou je hart volgen.
Natuurlijk kan een baan een dillema zijn, maar je bent nog jong en misschien is het wel bespreekbaar om weer terug te komen. Zeker als er meer verloop is, zijn ze misschien blij met een oude vertrouwde collega.
Verzorgpaarden zijn leuk, maar ook daar kun je weer naar zoeken. Zeker aangezien je aangeeft dat je huidige verzorgpaarden niet meer helemaal bieden wat je zoekt. En misschien kun je ook daar bij terugkomst weer naartoe. Misschien niet zovaak en vaste dagen als nu (als je dat al hebt) maar af en toe als het zo uitkomt.
Wat betreft je studie kan ik geen oordeel geven, maar je geeft zelf al aan dat dat eigenlijk geen belemmering hoeft te zijn.
Je bent nog jong en hebt nu de kans. Als je over een paar jaar klaar bent met je studie, heb je misschien ook meer vastigheid (relatie, huisdieren, etc).
Volg je hart en ga! En maak het bespreekbaar want je zult zien dat dan ook een aantal bezwaren wegvallen en zelfs je hoofd zegt dat het een goed idee is.
Laatst bijgewerkt door MissNienke1 op 05-07-18 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:48

Ik zou het doen. Als je eenmaal afgestudeerd bent en je baantje is veranderd is een 'grote mensenbaan' dan wordt het moeilijk of onmogelijk.

Ja, je moet veel regelen en ja, het is ook spannend maar ik denk ook een supermooie kans en daar zou ik voor gaan.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:50

Ik zou eerst afstuderen en dan gaan.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:51

GAAN.
Het is echt zo fijn om te doen.
Pin je niet vast op angst, en een half jaar is zo snel voorbij.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:52

Of optie 2: meteen na je afstuderen een half jaar of jaar gaan. Goede stok achter de deur om je studie snel af te ronden. Maar gaan sowieso!

Niet banketstaaf maar poetsen.


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 15:53

Amber, De ranches in IJsland zoeken ieder seizoen wel mensen, en ik ben ook binnenkort nog van plan mijn Master te doen, dus het zal nog wel een tijdje duren voordat ik echt 'vast' zit qua huis ed.

Maar 'GAAN' schreeuwt mijn hoofd nu al een tijdje :')

Nienke, helaas hebben ze heel duidelijk gemaakt dat ik weg ben zodra ik langer als 2 maanden niet werk. Ik mag dan natuurlijk wel weer opnieuw solliciteren, maarja...
Mijn verzorgpaarden zijn echt buitenkansjes wat betreft kansen. De eigenaressen hebben mij de volle verantwoording en alle tijd van de wereld gegeven, zonder bijkomende belemmeringen. Ik zal dus ook meteen terug kunnen komen (mits ze dan nog leven... Grote ruin van 25 en kleine pony van 35)
Een relatie heb ik nu wel al, maar hij zegt 'als het je gelukkig maakt, ga'

Boras, Hannanas, dat raden de meesten me juist af. Aangezien ik dan echt de keuze heb niet meer aan een master oid te beginnen. Nu 'moet' ik dan wel na mijn 'vakantie' verder met mijn bachelor :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:57

Waarom zou je je master niet afmaken?
Je gaat toch geen halve studie doen... raar argument imo! Oftewel na je studie is na bachelor en master natuurkijk!

Niet banketstaaf maar poetsen.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 16:04

Ik hoor veel om mij heen dat het dan moeilijker zou zijn om weer te beginnen.
Tegen de tijd dat ik mijn master heb zijn we 3-4 jaar verder, tegen die tijd wil ik eigenlijk al een eigen paard gekocht hebben :o

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:19

Je hebt je beslissing gemaakt lees ik hoor :D

Niet banketstaaf maar poetsen.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 16:20

Ja, mijn hart zeker! Maar ik weet niet of het slim is...

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:28

Studies altijd eerst afronden!
Vaste banen is alweer anders want dan heb je als het goed is een diploma wat gewoon geldig blijft.

Ik heb zelf de ervaring en met mij veel meer mensen dat ik echt geen zin meer had na mijn tussenjaar om te gaan studeren. Ook niet meer gedaan dus en ik heb een mooie baan nu, maar als ik nu wat anders wil moet ik toch weer aan de bak en dat is lastiger als je ouder bent.

Die ranches blijven bestaan en na je studie kun je zo weg!

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:34

Ik denk dat nu gaan makkelijker is dan na je Master. Ik zou het vooral doen, mooie kans! Volgens mij heb je zelf al lang besloten.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:39

Gewoon gaan, ik zie je maars niet als serieuze bezwaren. Het zijn geen dingen waar je absoluut niet zonder kunt. Banen en verzorgpaarden zijn wel weer te vinden. Het kost wellicht wat moeite, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de ervaring die je elders gaat opdoen. En verder kan dit juist ook een motivatie zijn om straks weer vol goede moed verder te gaan met je studie.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:29

Maddoxx schreef:
Ja, mijn hart zeker! Maar ik weet niet of het slim is...


Wat is slim.. je leeft maar 1 keer.
Zo te lezen heb je alle vrijheid om te gaan, nog geen hypotheek etc. Dat moet je dan allemaal regelen wanneer je dat wel hebt. Je bent absoluut in de gelegenheid om zonder veel geregel een half jaartje te gaan.
Volg je hart.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Divers

Berichten: 1058
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:36

Voor dit soort dingen is het nooit het juiste moment. Dus ga gewoon.

Dan maak ik maar zin.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:43

Ik zeg doen!!
Neem een kijkje in mijn profiel en topcics, misschien haalt dat je al over :))
Het is de meeste toffe en leerzame ervaring die je maar kan hebben. Daarnaast is het zo goed voor je persoonlijke ontwikkeling!
Er is altijd wel iets wat je tegen kan houden. Ik ging direct na de middelbare school en ook daar kreeg ik veel negatieve reacties op. Het is moeilijk om dan nog te studeren, je gaat het geleerde vergeten, het kost zo veel geld etc etc etc. Ik heb daar 2 jaar gezeten en het was het meer dan waard! Overigens heb ik met gemak m'n propedeuse binnengesleept met een gemiddelde van een 8. Dus de zorgen klopte ook nog eens niet.
Je krijgt spijt van dingen die je niet doet, niet van de dingen die je wel doet ;)


Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:15

Als je wil gewoon gaan . Straks heb je misschien meer redenen om niet te gaan... Hypotheek kinderen vriend die dan je toch tegen houd en nu zegt die ga maar.

.. een half jaar of jaar is ook zo voorbij

De Verzorgaarden da's een keuze om een jaar achter te laten.

Een baan vind je na een jaar ook wel weer. Desnoods solliciteer je daar dan weer ..

The end

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:21

Ik ben op mijn 17e voor (uiteindelijk) 2 jaar naar Canada vertrokken, een jaar gestudeerd en een jaar gewerkt. Nooit spijt van gehad en heel veel van geleerd.
Op mijn 21e be ik nog een half jaar terug geweest om vrienden uit de brand te helpen, ik had toen al een goede vaste baan, maar kreeg terugkeergarantie.

Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad dat ik het gedaan heb, eigenlijk heb ik dat met geen enkele keuze gehad waarbij ik iets ging doen wat misschien niet standaard of logisch was. Ik heb wel eens spijt van dingen die ik nooit gedaan heb, maar wel had gewild.

Dus ik zeg doen!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Een (half) jaar als ranchhand naar het buitenland of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:40

Hier iemand die ervoor heeft gekozen te gaan werken, huis te kopen, huisdieren te nemen en daarna te bedenken dat ze eigenlijk een jaar naar het buitenland had willen gaan.. dat gaat dus niet!
Ik zeg dus ook doen!! Nu kan het gewoon en alles kan daarna terug opgepakt worden.

Ga je niet zijn er overigens ook opties natuurlijk, de afgelopen jaren zijn we een paar keer een maand op reis gegaan wat ook top is. Maar wil je echt de werk ervaring in het buitenland voor langere tijd moet je het echt nu doen hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bnet, Domi_94, fohadie, janneke584, Momo94, Mylady_E, Selina, Titsia, Wopkebrok en 70 bezoekers