Twijfels over nieuwe baan...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Twijfels over nieuwe baan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:38

Vorig jaar kreeg ik (via Randstad) een baan bij een onwijs leuk concern, bij vestiging A met product B.
Ik wist dat dit een tijdelijke functie was, ben er met tegenzin begonnen en heb er uiteindelijk de mooiste tijd van m'n leven gehad, werkgerelateerd dan. ;) Ik heb er bijna 11 maanden gewerkt, was er compleet op mijn plek en ingeburgerd. Het betrof grondstoffenplanning en personeelsplanning. Een pittige baan, met een leuk salaris en veel verantwoordelijkheden.

Helaas ging het om een tijdelijke functie, die ze door ziekte van een collega nog flink hebben kunnen verlengen. Van bovenaf werd er echter niet langer budget verleend en is er ook geen budget voor een extra functie. Ik heb dit eind maart gehoord en kreeg via Randstad meteen twee nieuwe opdrachten aangeboden bij hetzelfde concern en wederom twee verschillende vestigingen.

Waaronder bij vestiging C met product D. Hier heeft mijn neef ook gewerkt en die had er een enorm slechte ervaring. Hij en ik zitten behoorlijk op één lijn wat dit soort dingen betreft en het is niet iemand die zich slecht laat behandelen. Ik zag behoorlijk op tegen het gesprek, maar had er een onwijs leuk gesprek met leuke mensen. Het liet even op zich wachten want er waren nog een paar mensen uitgenodigd. Na een weekje het nieuws dat ze mij heel graag wilden hebben, het liefst de volgende dag. Ik heb er nog een paar dagen vrij uit kunnen slepen (afgelopen maanden bij vestiging A zijn de vrije dagen op twee handen te tellen geweest, en die was ik dan ook alleen maar vrij omdat ik iets anders had), maar ik ben gisteren begonnen. Met een klein beetje wantrouwen, want stel dat ik in dezelfde situatie terecht kom als mijn neef. Dat lijkt totaal het tegenovergestelde en de sfeer heeft zelfs wel wat weg van die bij Vestiging A.

Iemand uit het team gaat weg, ik heb natuurlijk gevraagd waarom. Hij gaf aan dat hij te weinig uitdaging in het werk zag. Hij vond het erg moeilijk, omdat de mensen wel leuk zijn. Toen ik zijn achtergrond hoorde, begon ik wel even bang te worden. Zijn achtergrond is hetzelfde als ik... Allebei product B, maar op verschillende vestigingen. Product B heeft meer uitdaging dan product D, daar kwam het volgens hem op neer.

Iets dat ik binnen twee dagen al kan beamen. Knap vervelend om de hele dag te wachten tot je iets kan doen. Iets dat totaal niet bij mij past. Het product is ook behoorlijk simpel.
Het enige voordeel is dat ik hier flink meer verdien dan bij product B. Maar ik weet niet hoelang ik dit kan doen. Ik ben nu al aan het tellen hoeveel vrije dagen ik heb. Niet gezond... En het geld houdt me ook niet bepaald gemotiveerd...

Ik wil niet nu al kappen, maar ik weet op dit moment ook niet hoe ik met mijn twijfels om moet gaan.
Die twijfels zijn er sterk, want ik weet dat ik maar een gil hoef te geven en er weer meerdere opdrachten voor me zijn. Ik moet het gewoon even kwijt en ben wel benieuwd hoe jullie hier in zouden staan.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Twijfels over nieuwe baan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:43

Als je sterke twijfels hebt, dan is dat vaak terecht ;) . Zeker als die twijfels er al zo snel zijn. Juist in het begin zit je vaak nog in een 'o dit is nieuw, gaaf!'-rush. Als die na 2 dagen al weg is....

Kun je niet bij de leidinggevende aangeven dat je wat meer uitdaging zoekt. Als je resultaten goed zijn én je toont op deze manier initiatief wordt dat vaak wel gewaardeerd.
Wie weet is er wel de mogelijkheid product D en een stukje B te doen. Of weet ik veel, product E opzetten.

Je mond opentrekken en aangeven waar je mee zit, op een constructieve manier waar het bedrijf ook wat aan heeft, levert waarschijnlijk het meeste op.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:49

Je zou het nog even kunnen aankijken.. Persoonlijk vind ik uitdaging erg belangrijk in m'n werk, dus ik had het wel geweten. :)
Je kan altijd om meer uitdaging misschien vragen bij leidinggevende, maak het wel bespreekbaar.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:51

assie schreef:
Als je sterke twijfels hebt, dan is dat vaak terecht ;) . Zeker als die twijfels er al zo snel zijn. Juist in het begin zit je vaak nog in een 'o dit is nieuw, gaaf!'-rush. Als die na 2 dagen al weg is....

Kun je niet bij de leidinggevende aangeven dat je wat meer uitdaging zoekt. Als je resultaten goed zijn én je toont op deze manier initiatief wordt dat vaak wel gewaardeerd.
Wie weet is er wel de mogelijkheid product D en een stukje B te doen. Of weet ik veel, product E opzetten.

Je mond opentrekken en aangeven waar je mee zit, op een constructieve manier waar het bedrijf ook wat aan heeft, levert waarschijnlijk het meeste op.


Product B en D hebben helaas niets met elkaar te maken in dat opzicht... D wordt wel gemaakt uit onder andere een bijproduct van B. Maar ik heb bedrijfskunde gedaan en voor het ontwikkelen van een nieuw product moet je een technologische achtergrond hebben.

Ik denk inderdaad dat ik door de complexiteit van product B iets mis bij product D.

Mond opentrekken helpt vaak, maar het gaat nu wel om een enorme (internationale) organisatie die best wel log is. Ik kan proberen om wat werk naar me toe te trekken, maar zoals ik het nu zie... is dat werk er niet... omdat alles 2 of 3 dubbel wordt gedaan :o
Bijvoorbeeld: Vracht grondstoffen wordt gelost, buitendienst controleert vracht (bemonstering) en vrachtbrief. Neemt vrachtbrief mee, daar wordt de vracht (op basis van de vrachtbrief) ingeboekt in het systeem. Krijgt een stickertje van de bemonstering. Vrachtbrief komt bij ons op kantoor en wij moeten nogmaals kijken of het klopt...

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:52

blubblabhoi schreef:
Je zou het nog even kunnen aankijken.. Persoonlijk vind ik uitdaging erg belangrijk in m'n werk, dus ik had het wel geweten. :)
Je kan altijd om meer uitdaging misschien vragen bij leidinggevende, maak het wel bespreekbaar.


Ik ga het ook zeker wel bespreekbaar maken hoor! Als het goed is komt er als eerste een 10-dagen evaluatie en ik verwacht een dezer dagen ook nog wel een telefoontje van Randstad.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:05

Ik snap waarom je in A-B-C-D-termen spreekt hoor, maar dat maakt het wel wat lastig meedenken met concrete ideeën, dus vergeef me als mij ideeën kant nog wel raken ;) .

Juist bij die grote logge organisaties is vaak wel veel doorgroeiruimte. Het duurt soms even, maar ik heb persoonlijk gemerkt dat het juist ook heel snel kan gaan qua doorgroeien als de doorgroeier zelf op de juiste toon de boel aanslingert en de druk erop houdt.

Ben benieuwd waar randstad mee komt en wat er uit jouw evaluatie komt.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Twijfels over nieuwe baan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:28

Precies Assie en daarom wil ik nog niet opgeven. Want dat heb ik ook al gemerkt. Plus dat cao ook wel dikke prima is! Evaluatie zal pas na koningsdag zijn vermoed ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:35

Lastige is natuurlijk wel dat je al bent begonnen met die instelling, hoewel ik het ergens wel heel goed begrijp.

Mijn advies zou zijn: nog even volhouden/afwachten (wat haalbaar is voor jou), en dit dan terugkoppelen aan je baas/directe leidinggevende. Wellicht willen ze je zo graag houden, dat ze aanpassingen willen maken in je werkzaamheden.
Als dit niet werkt, contact opnemen met Randstad, dat je weer beschikbaar bent. :))

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Twijfels over nieuwe baan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:37

Absoluut waar June! Daarom vind ik ook niet dat ik nu al besluiten mag nemen over de toekomst hier.

Randstad twijfel ik ook over, ik ben het zat om zo vaak afscheid te nemen van collega's. En hier heb ik ook nog kans op een vaste aanstelling. Plus die doorgroei mogelijkheden. Maarja... als je dan zo weinig te doen hebt zal me dat ook wat...

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 11:53

Even een upje...

Na bijna 3 maanden toch nog twijfels. De mensen zijn hier leuk. Het werk valt tegen, ik vergeet simpele doch essentiële dingen. Krijg het systeem niet in mijn hoofd en mis het mensenwerk.

Wat nu?
- Vraag staat uit bij Randstad voor persoonlijkheidstest of beroepskeuze hulp
- Zelf nadenken wat dan wel... (dat valt niet mee)

Hebben jullie nog tips?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Twijfels over nieuwe baan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:57

Ik denk als je na 3 maanden nog twijfels hebt dat het gewoon niet past :) de test vind ik wel een goed idee, heb je ondertussen zelf ook rondgekeken naar iets wat je echt aanspreekt? Eventueel een paar maanden werken in het buitenland?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:57

oe lastig ts, ik zou denken bij twijfel niet doen. Ik had laatst ook een nieuwe baan, werd maand in gewerkt en na dag 1 dacht ik oei dit is het niet...nog 7 dagen geprobeerd maar voelde echt dat ik daar diep ongelukkig zou worden. Nu een andere baan en super blij vanaf dag 1 al.

Volg je gevoel..is vaak goed!

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Twijfels over nieuwe baan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:08

Ik werk ook bij een uitzendbureau (niet voor ;) ) mocht je hulp nodig hebben mag je me altijd even een berichtje doen.
Tevens zou ik al niet blij zijn als mijn uitzendkracht het niet naar zijn zin heeft. Is Randstad al bij je langs geweest? Het is niet alleen jouw verantwoordelijkheid dat je het naar je zin hebt op je werk ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Twijfels over nieuwe baan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 12:12

Nou mijn leven loopt weer over van synchroniteit... tjongejonge...

Anderhalve week geleden ben ik benaderd door een andere vestiging voor werk dat ik hiervoor ook had. Niets meer van gehoord.
Zonet gebeld door Randstad voor een gesprek bij deze vestiging.

Maar overige blijft uiteraard relevant. Ik wil nu echt gaan leren wat ik zelf wil en wat bij mij past!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 18:22

KarmaChansy schreef:
Ik denk als je na 3 maanden nog twijfels hebt dat het gewoon niet past :) de test vind ik wel een goed idee, heb je ondertussen zelf ook rondgekeken naar iets wat je echt aanspreekt? Eventueel een paar maanden werken in het buitenland?


Ik heb in de tussentijd niet meer echt rondgekeken. Ook niet echt omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Wel op den duur voor de gein de Myers-Briggs test gedaan en daar bleek uit dat ik 'The Entertainer' ben. Niet geheel verrassend waren dit soort banen niet echt geschikt voor mij.

Het buitenland trekt me totaal niet, heeft me ook nooit getrokken. Al zou dat gezien mijn MB-type misschien verbazen... Ik ben veel te blij met mijn eigen huis en alles wat daar bij komt kijken. Vergeet het paard niet :+ En daar komt bij dat ik het avontuur juist in hele andere dingen zoek.
Laat mij maar lekker dicht bij huis blijven.



dito schreef:
oe lastig ts, ik zou denken bij twijfel niet doen. Ik had laatst ook een nieuwe baan, werd maand in gewerkt en na dag 1 dacht ik oei dit is het niet...nog 7 dagen geprobeerd maar voelde echt dat ik daar diep ongelukkig zou worden. Nu een andere baan en super blij vanaf dag 1 al.

Volg je gevoel..is vaak goed!


Zijn het totaal verschillende banen? Ben heel erg benieuwd wat je bij de ene dan mistte wat je in de andere wel vond...


Lizzyy schreef:
Ik werk ook bij een uitzendbureau (niet voor ;) ) mocht je hulp nodig hebben mag je me altijd even een berichtje doen.
Tevens zou ik al niet blij zijn als mijn uitzendkracht het niet naar zijn zin heeft. Is Randstad al bij je langs geweest? Het is niet alleen jouw verantwoordelijkheid dat je het naar je zin hebt op je werk ;)


Zie ook vorige bericht. Geheel toevallig belde Randstad vlak na het gesprek op voor een functie bij een andere vestiging (vestiging C zeg maar) die specifiek naar mij heeft gevraagd op aanraden van vestiging A. Toen ik aangaf wat mijn gevoel een beetje was op het moment, werd er gelukkig heel erg begripvol gereageerd en wilden ze zeker wel wat voor me betekenen. En dat kan in deze tijd ook snel. Reactie was ook: "Nou, als het klikt en jij naar vestiging C wilt, dan zoeken wij wel gewoon een nieuwe kandidaat voor jouw plek." Terwijl het echt niet makkelijk is om mensen te vinden momenteel. En ze vonden mijn loyaliteit ook niet geheel terecht, ik moet doen wat ik zelf leuk vind.

Maar goed... kom daar maar eens achter :P