[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:32

Zo lief baby paard <3


Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:33

Wowww bijna niet te volgen mimi :7 of shetje144 (waarom naamsverandering?)
Graag wat meer leestekens en/of enters gebruiken... dan is het wat beter leesbaar :)

Beterschap met de kreupele pony in ieder geval.

StalNollie wat een knapperd zeg!! Welke is dat? Dianne?

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:39

Ja dat is dianne echt een leuke verschijning maar geen kinderpony erg jammer, ze valt de kindjes aan als ik niet in de buurt ben ze hangt erg aan mijn.

Haar zoon mees daar en tegen is een grote terrorist op de weide en daagt iedereen uit en is een grote knuffelkont

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:25

Leuke pony inderdaad, aan haren geen gebrek :D Mees is schattig!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:33

Mooi die lange manen.
Ik ben weer aan het opbouwen op mijn werk en ben echt weer uitgeput. Ik lees wel mee. Maar reageren wil af en toe niet lukken..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:55


Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:17

Laura en Nick, Linda en Gigant en Lori en Finn staan nu ook in de OP! Mijn excuses dat ik jullie er in de eerste plek niet bij had gezet. Maar bij deze! :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:35

Zo ik heb net alles een beetje doorgelezen! Ik liep een paar pagina’s achter (jullie gaan veel te hard) := . Vandaag kan ik niet naar Ruthje, het huis krijgt een grote schoonmaak en ik moet helpen. Morgen ga ik Ruthje eens flink ontharen want vrijdag hebben we een fotoshoot! Vrijdag ga ik haar benen, manen en staart wassen zodat die er weer spik en span uitzien! Ze haat wassen dus vandaar dat ik haar niet helemaal was, maar misschien kan dat deze keer wel want mijn vriendin komt helpen.

Zal ik haar manen na het wassen in vlechten doen zodat ze krullen heeft bij de shoot?

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:05

murphypower schreef:
Zo ik heb net alles een beetje doorgelezen! Ik liep een paar pagina’s achter (jullie gaan veel te hard) := . Vandaag kan ik niet naar Ruthje, het huis krijgt een grote schoonmaak en ik moet helpen. Morgen ga ik Ruthje eens flink ontharen want vrijdag hebben we een fotoshoot! Vrijdag ga ik haar benen, manen en staart wassen zodat die er weer spik en span uitzien! Ze haat wassen dus vandaar dat ik haar niet helemaal was, maar misschien kan dat deze keer wel want mijn vriendin komt helpen.

Zal ik haar manen na het wassen in vlechten doen zodat ze krullen heeft bij de shoot?


Ik vind die krullen zelf altijd heel lelijk. Vooral omdat ze normaal nooit met die krullen lopen.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:07

Geen vlechtkrullen, dat is net zo’n jaren 90 krultang effect :=

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:14

Kiekeboefje schreef:
Laura en Nick, Linda en Gigant en Lori en Finn staan nu ook in de OP! Mijn excuses dat ik jullie er in de eerste plek niet bij had gezet. Maar bij deze! :)


Leuk!! Bedankt :)

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:35

Ymor schreef:
Ik vind die krullen zelf altijd heel lelijk. Vooral omdat ze normaal nooit met die krullen lopen.



jumpyhorse schreef:
Geen vlechtkrullen, dat is net zo’n jaren 90 krultang effect :=


Dan zal ik het maar niet doen :)! Ik heb ze eigenlijk nog nooit gezien, dacht dat het wel gaaf was :') maarja dan was ik ze gewoon! Hebben jullie een oplossing voor boefjes tijdens het wassen? Ze bokt namelijk ooit of gaat heel hard schrapen met haar been!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:48

Hier een foto'tje van krullen; je moet ervan houden. Ik ben meer voor de lange losse manen.

Afbeelding

De vlecht die voor de krulletjes heeft gezorgd.
Afbeelding

Kiekeboefje, leuk dat je de openingspost nog kon veranderen! Nu is hij echt compleet.

Patricia, vervelend dat het opbouwen op je werk je uitput. Zou je niet een half stapje terug kunnen doen?

StalNollie; ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar hoe groot is Dianne en is ze ook voor verkoop? (ik hoop kleiner dan een meter en niet voor de verkoop :') )

Ingrid, Ik hoop dat jullie straks blij zijn met de nieuwe stal! Het klinkt als een mooi stukje. Ook vind ik het erg leuk om te lezen dat je toch nog best wat met Alf doet ondanks zijn blessure. Ik was even 'bang dat hij alleen nog maar pijnloos op de wei kon staan, na alle diagnoses. Maar jullie zijn toch ook wel lekker bezig met dingen doen. Ik hoop dat jullie dat lang mogen volhouden.


Lori, heb je een foto van je tuig? De 'kenners' kunnen aan de hand daarvan wel vertellen welk tuig je waarschijnlijk hebt en wat het tweedehands nog op kan leveren. Zilco lijkt de laatste tijd wel steeds meer in trek te zijn bij menners.

Zo, dat was weer een bijleesberichtje. Ik lees wel trouw mee, maar de tijd ontbreekt om vaak te reageren. Ach, anders gaat het topic nog sneller :+
Qua temperatuur passen wij onze trainingen wel wat aan. Lange bosritten moeten even wachten totdat het wat koeler is. Verder vind ik dit warme weer een mooi moment om de stap te verbeteren. Van de week al voor de kar, aan de dubbele longe en gisteren aan de hand (klassieke rijkunst) geoefend met als hoofdzakelijk doel het verbeteren van de stap. Ook wel eens leuk om op een hele rustige beheerste manier te trainen. Het bos gaan we nu niet stappend in; de dazen vliegen je om je oren. Mijn pony is - aldus de dazen - niet aantrekkelijk genoeg voor dazen. Dus dan steken ze mij lek -O-

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:52

Ik hou ook niet zo van krullen.soms weleens schattig na een wedstrijd.
Sakvis ga morgen indd er even over hebben. Het wordt nu al best veel.


StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:55

Sakvis ze is 94 cm maar niet voor verkoop heb haar voor de fok en ze is dus ook drachtig voor 2019. Ze zal in oktober mee na de keuring gaan.

Krullen vind ik zelf niet mooi,

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:04

@Kiekeboefje, wat leuk bedankt! :D

@Sakvis, vandaag van de ems antwoord gehad en weet nu van hun over welk tuig het gaat en wat de prijs ervan was nieuw. Morgen nog wat foto's ervan nemen denk ik en dan online zetten. :D

Die golfjes want krullen kan je het niet noemen zijn op zich wel eens grappig maar zou voor foto's het toch ook liever op de normale manier hebben.

Jorex

Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:13

Ik heb liever natuurlijke krul zoals Alex en Jorie hebben, echt van die pluizige krul <3
Jorie begint volgens mij een beetje aan te kant van het kwartje te zitten nu, maar hij doet dan ook praktisch niks, want hij is als hij niks doet al 1 grote zweetbende. Dus in combi met dit weer doe ik er niet goed aan om hem meer op te pakken dan die ene keer per week. Maar nu zit ik qua voer wat vast, hij krijgt af en toe uitgedroogd gras, verder als ze in de paddock staan onbeperkt hooi. En tweemaal daags twee handjes gastro+, minder gastro+ en zijn mest is weer diarree. Maar ik denk dat hij momenteel groeit van het hooi, want het is geen arm hooi. Het probleem daaraan is dan weer dat Alex het hooi wel nodig heeft qua in deze juiste bespiering blijven en niet te mager vallen. Eigenlijk moet Jorie gewoon meer getraind, maar het weer werkt daar niet aan mee. |o

Jorie vorige maand:
Afbeelding
Afbeelding

Jorie nu:
Afbeelding
Afbeelding

Alex en Jorie <3

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:21

Fenna, Jorie is nog in de groei. Dan zijn dit soort verschillen in omvang normaal. Als hij wat groeit in de hoogte dan neemt hij qua omvang wat af. Zodra hij dan even tijdelijk stopt met groeien dan kan hij wat toenemen in omvang. Dit verbruikt hij dan weer met groeien.
De vijf-jarige bij ons in de kudde gaat ook per week van 'gezet' naar 'mooi op gewicht'.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:25

Pepper kan ook van skippybal naar slanke den gaan in een week idd :j neem aan dat als hij wat ouder is, dit niet meer zo zal zijn.

Ik kruip weer even onder mijn steen want ben op vakantie!

Mowgli4

Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:07

Mowgli had dat ook op die leeftijd. De ene week was hij “mooier” dan de andere week.

Frummels, veel plezier! Waar gaat de vakantie naar toe?

Ik heb net met Mowgli een ritje van 5 km gemaakt. Heerlijk gereden en hij was mega braaf. Onderweg kwamen we een kudde ezels tegen die enorm hard begonnen te balken. Mowgli schrok en stond meteen stil en keek de ezels met grote ogen aan. En toen er een ezel onze richting op kwam lopen, begon Mowgli heel hard te stappen.
Kortom, Mowgli vindt ezels maar niks :+ ik heb heel hard gelachen _/-\o_
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mowgli4 op 04-07-18 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Jorex

Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:10

Frummels schreef:
Pepper kan ook van skippybal naar slanke den gaan in een week idd :j neem aan dat als hij wat ouder is, dit niet meer zo zal zijn.

Ik kruip weer even onder mijn steen want ben op vakantie!

Veel plezier.

Na, Jorie is sowieso een skippybal op poten qua bouw, hij is echt heel erg breed gebouwd op zich, maar hopen dat ie het inderdaad in de hoogte gaat steken, want dan komt net zo hoog uit als Alex en dat is nog mooier voor mijn tweespan plannen.

Veel plezier trouwens nog! (was bijna vergeten waarom ik juist jouw post quotte)

Alex en Jorie <3

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:17


Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:09

Even een egoberichtje hoor!

Fleurtje is na een hele snelle bevalling van een merrietje bevallen! <3
Alles ging volgens het boekje :)

Ze is bruin, zonder aftekeningen. Een paar witte haartjes bij haar staartje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sunshinedaan op 04-07-18 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:10

Aaaaaaaah wat leuk! Gefeliciteerd!

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:10

Eindelijk! Gefeliciteerd ben benieuwd naar droog foto s


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers