Gezocht: werkenden met smartphone van de zaak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Gezocht: werkenden met smartphone van de zaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 21:54

Hoi bokkers,

Voor mijn afstudeerscriptie van de masteropleiding Arbeid & Organisatie Psychologie doe ik onderzoek naar de invloed van werk-gerelateerd smartphone gebruik buiten werktijd op een werknemer. Voor mijn onderzoek heb ik een groot aantal volledig ingevulde enquêtes nodig. Vandaar dat ik op zoek ben naar bokkers die minimaal 32 uur per week werken, een smartphone hebben van de zaak en zin hebben om met mijn dagboekstudie mee te doen :D :o

Lijkt dit je wat?! Zou je dan je e-mail adres en/of mobiele telefoonnummer via een PB naar mij willen sturen? Ik gebruik het e-mail adres en/of telefoonnummer enkel om de link en een herinnering te sturen om de enquête in te vullen. Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn :j <3

De volledige toelichting op het onderzoek:

Geachte heer/mevrouw,

Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de effecten die werk-gerelateerd smartphone gebruik buiten werktijd op een werknemer kunnen hebben. Voor dit onderzoek is het belangrijk dat ik voldoende volledig ingevulde enquêtes verzamel.

Ongeveer 90% van de Nederlandse bevolking heeft een mobiele telefoon met toegang tot internet. Daarnaast werkt ongeveer 40% van alle werkenden regelmatig of incidenteel thuis. Deze ontwikkelingen hebben geleid tot een toename in werk-gerelateerd smartphone gebruik buiten werktijden, denk hierbij aan het versturen van een mailtje of het beheren van de agenda.

Het huidige onderzoek is een dagboekstudie. Dit houdt in dat u gedurende 4 opeenvolgende werkdagen een korte vragenlijst invult, die betrekking heeft op uw gedrag van die dag. De vragenlijst van de eerste dag is iets langer omdat hier ook de eenmalige metingen (bv. achtergrondgegevens) gemeten worden.

We vragen u om de vragenlijst vlak voor het slapen gaan in te vullen. De eerste vragenlijst zal ongeveer 10 minuten van uw tijd vragen en de vragenlijsten erna maximaal 5 minuten. Voor het invullen van de vragenlijst wordt een link doorgestuurd, waarbij gevraagd wordt om een code aan te maken. Deze code zult u iedere avond gedurende 4 opeenvolgende werkdagen als u de vragenlijst gaat invullen moeten gebruiken. De code wordt enkel gebruikt om de vragenlijsten per deelnemer aan elkaar te koppelen.

Het invullen van de vragenlijsten is niet volledig anoniem, maar de gegevens worden vertrouwelijk behandeld. De data is niet te herleiden naar personen en tevens hebben wij geen interesse in individuele scores. De persoonsgegevens gebruiken we om algemene karakteristieken van de sample te beschrijven, verder wordt er met geanonimiseerde data gewerkt. De data wordt op een onafhankelijke, beveiligde server opgeslagen. Mijn scriptiebegeleidster en ik hebben toegang tot deze server.

Wij stellen uw deelname zeer op prijs! Mocht de vragenlijst vragen oproepen dan kunt u contact met me opnemen door het sturen van een mailtje naar i.fritschij@gmail.com. Deelname aan het onderzoek is te allen tijde vrijwillig en u kunt uw deelname op elk gewenst moment beëindigen.

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Re: Gezocht: werkenden met smartphone van de zaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 21:11

Inmiddels heb ik een paar reacties mogen ontvangen via PB, super fijn!

Zijn er nog meer bokkers die willen mee doen aan mijn onderzoek? Je kunt ook mee doen als je privé een smartphone hebt en die voor werkgerelateerde zaken gebruikt.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:05