Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:59

Shadow0 schreef:
U-Ov doet mee aan de staking en er rijden dan ook al tijden flink minder bussen. Ook gisteren en vandaag staan de informatieborden nog op 'we weten niet welke bussen wanneer rijden.' Als je een alternatief kunt vinden (fiets? auto?) lijkt me dat een stuk betrouwbaarder.
(Het valt me nu trouwens pas op hoe men de Uithof perfect op de maximale afstand van de spoorlijnen en stations heeft weten te plannen. Misschien was dat niet zo handig...)


Tsja .. Het is ook allang bekend dat ipv een tram ze beter het spoor hadden kunnen doortrekken, zeker qua capaciteit.
De tram is eigenlijk alweer te klein op moment dat hij eindelijk gaat rijden (Dit was overigens vóór het starten met de bouw al bekend)

Koos paardloos :(


Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:23

Iedereen rond Zwolle succes morgen... Bus ipv trein ivm grote aanpassingen op station en de normale bussen staken bijna allemaal.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18677
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:25

Anne_GTI schreef:
Iedereen rond Zwolle succes morgen... Bus ipv trein ivm grote aanpassingen op station en de normale bussen staken bijna allemaal.


Ja maar de NS bussen rijden gewoon. dus opzich is dat geen probleem.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:19

De stakingen gaan als het goed is wel iets anders dan vorige week...
De vakbonden willen in de spits rijden en daarbuiten staken.

Overigens willen de werkgevers dit dus pertinent niet, hoezo oog voor de passagiers.. Het gaat ze zo (weer) teveel geld kosten, zo zie je de ware aard van de beestjes.

Koos paardloos :(


corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:40


Koos paardloos :(

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:44

ik wil morgen met de bus naar mijn opa&oma gaan -O- hier voor mijn huis een bushalte en ook vandaag nog mensen die tevergeefs stonden te wachten.

is er iemand die weet waar ik kan vinden of/hoe de bussen morgen rijden in Zeeland?

met L' ego kun je niet bouwen.

Memories

Berichten: 2621
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:47

https://www.fnv.nl/over-fnv/pers/persberichten/persarchief/2018/juli/Onderhandelingsresultaat-Streekvervoer-stakingen-opgeschort/

FNV zelf meldt het ook. Het maakt mij eigenlijk geen drol uit of het morgen nou rijdt of niet want op bestemming kom ik toch wel, maar ik weet liever wel waar ik aan toe ben, niet dat het morgenochtend alsnog is van "ohjee helaas niet gelukt, we gaan toch wel staken :+" zou dat eerlijk gezegd ook wel heel flauw vinden, gooi dit bericht er dan nog niet uit want dan staan er weer ik weet niet hoeveel mensen tevergeefs te wachten op een bus die niet of veel later pas komt.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:55

Morgen gaan ze weer rijden *\o/*

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:56

Fijn dat het gelukt is, staken helpt dus toch wel!

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:00

Nou heel apart ja. Kreeg de melding net via fb maar nog niet op de mail...

Nu ja, gelukkig voor de reizigers in ieder geval!

Koos paardloos :(

Janneke2

Berichten: 22707
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:06

Hoera, er is een accoord!!!

De regionale omroep meldt:"Werkgevers erkennen de uitwassen in het streekvervoer door jarenlange marktwerking en aanbestedingen. Die gaan ten koste van werkenden. Werkgevers hebben zich eraan gecommitteerd om sámen met de bonden de politiek aan te spreken, aldus de FNV. Ze gaan zich samen hardmaken voor sociale aanbesteding."

Hiep hiep hoera voor de polder!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:15

Top! Zo heeft staken toch wel zin gehad.
Nu wel nog echt tekenen en uitvoeren dat akkoord.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:35

corine1981 schreef:
MarJon schreef:

Ik zit erg dicht op het vuur en geloof hier eigenlijk helemaal niets van.

Ik krijg 7 minuten geleden een interne mail over de gang van zaken morgen dus vrees dat dit bericht onjuist is...

Groningse chauffeur(s) hebben dat nieuwsbericht bevestigd.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18677
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:37

Gelukkig! :D

Warboel
Berichten: 14673
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:42

Gelukkig maar! :)

Was al een heel gedoe morgen om op werk te komen, nu is dat een stuk makkelijker :+ we zijn net gisteren verhuisd dus het is allemaal al zoeken en dan ook nog geen OV _O- blij dat ze weer rijden! :)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:59

Wow 82,5% van de diensten moet na 2,5 uur een pauze hebben en de overige 17,5% na 3 uur. Plus dat de werkgevers toegeven dat de marktwerking is door geslagen. Ze zijn eindelijk om *\o/*
Betekend wel dat bijna al onze diensten op de schop kunnen 8-)

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 01:05

Ik haak mee in met dit topic, meteen twee ergernissen die ik moet ventileren :+

Zaterdagavond kwamen we terug van Londen. Had ruim op voorhand de treinen nagekeken, we zouden met de Eurostar aankomen in Brussel rond 22u45 en hadden daarna voldoende treinen naar stations in de buurt waar mijn moeder ons kon komen ophalen. Een week voor ons vertrek kondigden ze een staking aan bij NMBS, maar deze zou zijn tot zaterdagavond 22u en 1 op 3 treinen zou normaal rijden. Helemaal prima dus voor ons. Vlak voor ons vertrek in Londen zaterdagavond wou ik toch nog eens checken welke aansluiting het beste zou zijn, kon de routeplanner helemaal niks vinden na 22u45, heh??? Verschillende stations geprobeerd maar mocht niet baten. NMBS een berichtje gestuurd, kreeg ik doodleuk antwoord dat door de staking die dag (die dus tot 22u zou duren), verschillende treinen alternatieve trajecten zouden rijden en er dus inderdaad na 22u45 niks meer beschikbaar was (enkel een paar treinen binnen Brussel zelf en richting kust). Ze konden geen alternatief aanbieden want de staking was aangekondigd (ehm hallo, die zou maar tot 22u duren?) -O- Mijn moeder heeft geen GPS en kent de weg niet in Brussel, dus veel moeten rondbellen nog om iemand te vinden die ons kon komen halen. Anders was het dus een taxi betalen (à €230...) of overnachten in Brussel... Gelukkig wel thuisgeraakt uiteindelijk...

Paar dagen geleden zat ik op de metro. Die zat echt overvol en op een gegeven moment stappen er twee mannen op van rond de 65 à 70 jaar. Omdat ik netjes ben opgevoed vraag ik vriendelijk aan één van de mannen of hij misschien wil zitten. Hierop reageerde hij echt heel verontwaardigd (Waarom?? Ik ben helemaal niet zo oud!!) waardoor ik eigenlijk niet goed wist hoe ik moest reageren. Hij werd op een gegeven moment erg confronterend tot bijna boos en ik voelde me er erg naar bij... Heel stom misschien, maar had nog nooit zo'n reactie gehad.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 05:26

Na een dag staken gaat niet opeens s’avonds weer op tijd alles rijden, daarom snap ik de reactie van het vervoersbedrijf wel. Gelukkig zijn jullie nog wel weggeweest en weer terug thuisgekomen +:)+

Wat lief dat je je zitplaats hebt aangeboden. Het is graag of niet, als het mij word aangeboden ben ik altijd dankbaar. Ik bied het ook wel eens zelf aan en heb 1x ook zo’n rare reactie gehad...
Heb die persoon laten uitrazen en toen gezegd dat “ nee dankje” ook genoeg was geweest...
Maar het is een vervelende reactie en rare reactie. Misschien had de persoon wel een slechte dag. Had hij niet zo op jou moeten afreageren... schouders ophalen en van je aflaten glijden :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:57

alex66 schreef:
Wow 82,5% van de diensten moet na 2,5 uur een pauze hebben en de overige 17,5% na 3 uur. Plus dat de werkgevers toegeven dat de marktwerking is door geslagen. Ze zijn eindelijk om *\o/*
Betekend wel dat bijna al onze diensten op de schop kunnen 8-)

Hier ook hoor. En we waren net bezig met de nieuwe diensten keuren :x

Maar de gang van zaken was wel héél apart.
Niemand leek te weten dat werkgevers en bonden toch aan tafel zaten... we krijgen om 22.30u nog mailtjes over dat spits staken niet getolereerd wordt (van de werkgever) maar de media meldt om diezelfde tijd een akkoord ???

Enfin, toch blij dat de stakingen voorbij zijn. Zo maatschappij ontwrichtend bezig zijn is niet tof wanneer je een dienstverlenend beroep hebt gekozen....

Koos paardloos :(

Shadow0

Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:48

Huh, dat is inderdaad een aparte gang van zaken. Maar gefeliciteerd met het resultaat in elk geval! *\o/*

purny

Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:52

Gefeliciteerd!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Jolien87

Berichten: 17397
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:07

corine1981 schreef:
alex66 schreef:
Wow 82,5% van de diensten moet na 2,5 uur een pauze hebben en de overige 17,5% na 3 uur. Plus dat de werkgevers toegeven dat de marktwerking is door geslagen. Ze zijn eindelijk om *\o/*
Betekend wel dat bijna al onze diensten op de schop kunnen 8-)

Hier ook hoor. En we waren net bezig met de nieuwe diensten keuren :x

Maar de gang van zaken was wel héél apart.
Niemand leek te weten dat werkgevers en bonden toch aan tafel zaten... we krijgen om 22.30u nog mailtjes over dat spits staken niet getolereerd wordt (van de werkgever) maar de media meldt om diezelfde tijd een akkoord ???

Enfin, toch blij dat de stakingen voorbij zijn. Zo maatschappij ontwrichtend bezig zijn is niet tof wanneer je een dienstverlenend beroep hebt gekozen....


Gefeliciteerd!
Wel heel bijzonder, inderdaad. Lijkt erop dat het één en ander langs elkaar is gelopen.

Ik heb het afgelopen schooljaar ook 4 keer gestaakt: de eerste keer was een uurtje, de tweede keer was een hele dag met een manifestatie in Groningen, de derde keer was ook een dag maar toen was er niets georganiseerd dus hebben we allemaal een dag thuis gezeten en de vierde keer was een protestmars in Amsterdam.
Het heeft zeker iets opgeleverd maar die derde keer dat we echt allemaal thuis op de bank zaten vond ik vreselijk. Áls ik dan staak, dan wil ik die tijd wel nuttig kunnen besteden door iets te doen in het belang van ons doel.

Janneke2

Berichten: 22707
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:06

Citaat:
Enfin, toch blij dat de stakingen voorbij zijn. Zo maatschappij ontwrichtend bezig zijn is niet tof wanneer je een dienstverlenend beroep hebt gekozen....



Nee, tof is het zeker niet.

Het zij herhaald: de buschauffeurs wilden graag publieksvriendelijke acties zoals gratis busvervoer.
Toen stapten de wergevers opeens naar de rechter |(
...en de rechter verbood het nog ook. |(

Die managers kiezen geen dienstverlenend beroep. |(

Maar geef nou niet de hardwerkende chauffeurs de schuld van de staking.
De managers hadden sowieso eerder over de brug kunnen komen - en hadden echt niet naar de rechter gehoeven.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:32

Treinen vertraagd en uitgevallen ivm aanrijding met een voertuig... ;( ongelukken zijn vreselijk... en dan klagen de mensen nog dat ze te laat komen.... -O-

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19 en 141 bezoekers