Zo ga ik dus echt niet slapen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:28

Ah kom op, ladies! Het zijn maar kleine spinnetjes die meer goeds doen dan slecht (eten muggen en vliegen)

Have You Hugged Your Horse Today?


Sanet

Berichten: 7846
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:08

Ik kan het prima beredeneren waarom ze niet gevaarlijk zijn en bla bla bla. En achter glas ook prima. Maar als ik dan hier moet scrollen op mijn telefoon, ga ik al liever niet over een spin heen.

Bovendien, ik hou mijn eigen huis wel vlieg vrij en dus ook spin vrij. Of nou ja, ik doe de vliegen en torren en andere kruipbeesten, maar spinnen.... brrrrrr, dat doet mijn man :)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:16

Ik heb in australie ooit een hele grote harige bruine spin ter groote van mijn hand boven mijn bed gehad.
Huisgenoot bioloog ingrschakeld die zei: ohhh dat is een (naam vergeten), die zijn niet heel giftig en komen enkel naar binnen als ze gaan sterven.

Aangezien ik toen accuut visioenen kreeg van een stervende monsterspin in mijn gezicht heeft hij hem heel lief voor me buiten gezet :')

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:18

Sizzle schreef:
Ik heb in australie ooit een hele grote harige bruine spin ter groote van mijn hand boven mijn bed gehad.
Huisgenoot bioloog ingrschakeld die zei: ohhh dat is een (naam vergeten), die zijn niet heel giftig en komen enkel naar binnen als ze gaan sterven.

Aangezien ik toen accuut visioenen kreeg van een stervende monsterspin in mijn gezicht heeft hij hem heel lief voor me buiten gezet :')


_/-\o_ :') :') _O-

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 00:12

Undefined schreef:
Nayomie schreef:
Ik heb meerdere spinnen in mijn kamer gehad die dusdanig groot waren dat zij niet door de stofzuiger heen konden. Dan blijven je opties ook beperkt, naast dat ze wegrennen als je toch de stofzuiger hebt geprobeerd. :')
Voorkomen is beter dan genezen, tegenwoordig doe ik slaapkamerraam dicht voor het gaat schemeren. Dan kom ik die griezels toch minder vaak tegen.


Geloof mij, alle spinnen in Nederland passen in de stofzuiger. Ik heb gigantische huntsman spinnen, groter dan mijn hand, er ook gewoon ingekregen. Ze vouwen wel in haha. Heb zelfs een filmpje voor de liefhebbers <<)

Ze passen er ook wel in qua lichaam maar ze gingen er niet in. Of ze vielen van het plafond en dan renden ze ergens nog lastiger heen, of ze rennen zo hard dat de stofzuiger weinig effect had. :')

Hmm dat filmpje mag je houden. :')

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 01:17

Hier heb ik al eens in het holst van de nacht een boek aan een bezem vast getaped. En met mijn creatie een aanloop genomen richting spin, en met mijn stormram dood heb gemaakt met een knal. Ben daarna als een haas weggelopen. Kwam de buurman aan de deur die dacht dat ik van de trap was gevallen, of alles goed wad :')

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 01:53

Ik ga echt stuk hier, AliceCullen _O-

@Sizzle: Ik gok op een Huntsman.
Die hebben wij hier heel veel, gelukkig maar heel soms in huis. Meestal blijven ze beneden, in de opslag, daar zitten ze mij best. Als er toch eentje in huis verschijnt, probeer ik hem met een bezem op te pakken en buiten te zetten (Bakje + Huntsman is niet zo'n goede combi, ze rennen en springen zo gek die beesten) maar ik geef eerlijk toe; als ze niet meewerken, dan gaan ze idd plat of de stofzuiger in. Ik weet dat ze niks doen en kleinere exemplaren zet ik allemaal braaf buiten maar om de een of andere manier kan ik me er niet toe zetten om zo'n joekel op te pakken.

@Undefined: Natuurlijk willen we dat filmpje zien }>

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Undefined
Berichten: 3764
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:12

Het monster in kwestie:

Spoiler:
Afbeelding


Filmpje (niet zo duidelijk helaas door het uploaden, spin had inmiddels z'n poten ingevouwen dus lijkt kleiner)
https://youtu.be/DgxM-DdrrUs

Deze is ook in de stofzuiger gegaan:
Spoiler:
Afbeelding

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:22

Ik zit angstig op het paard,mijn lesgeefster zei dat ik moet zingen "zen met mijn paard" helpt echt.Misschien zingen " zen met mijn spin".

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:24

Echt een grinnik topic dit :D :D :D

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:16

jaji schreef:
Echt een grinnik topic dit :D :D :D

Ik vind het absoluut niet om te lachen dat mensen zo weinig respect voor hun onschuldige medeschepselen hebben.

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:41

Het is eigenlijk net zoiets als bang zijn voor honden en dan de hond doodslaan.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:44

Undefined schreef:
Het monster in kwestie:

Spoiler:
[ [url=m/aE7jqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Filmpje (niet zo duidelijk helaas door het uploaden, spin had inmiddels z'n poten ingevouwen dus lijkt kleiner)
https://youtu.be/DgxM-DdrrUs

Deze is ook in de stofzuiger gegaan:
Spoiler:
[ [url=m/DHwlOX.png]Afbeelding[/url] ]




Afbeelding

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ibbel

Berichten: 48931
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:47

En even ter informatie: spinnen zijn beschermd in Nederland, en er zijn dan ook geen legale spinnenbestrijdingsmiddelen te krijgen. Je mág ze gewoon niet doodmaken, en zeker niet met gif.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:17

anjali schreef:
jaji schreef:
Ik vind het absoluut niet om te lachen dat mensen zo weinig respect voor hun onschuldige medeschepselen hebben.

Ik las alleen even het dikgedrukte echt verwachtte iets als: ik vind het absoluut niet om te lachen omdat zo'n angst echt heel naar en lastig is.

Maar het was anders :') Dát vind ik dan weer grappig.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:35

Ja het is best sneu om een dier dood te slaan. Maar ik vind het sneuer voor mezelf als ik niet durf te slapen. :') Levend buiten zetten zou ik best willen doen maar durf ik echt niet, ik krijg mezelf gewoon niet zover. Ik snap heus wel dat die angst belachelijk is maar daarmee is 'ie nog niet weg. En zóveel spinnen krijgen we hier gelukkig niet in huis, die twee of drie die er sneuvelen per jaar hebben dan maar pech. Buiten overleven ze 't ook niet allemaal. Ter compensatie hebben de baby-huisspinnen een prachtige schuilplek onder onze vlonder dus ik denk dat we er meer in leven houden dan doodmaken. :D

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Sanet

Berichten: 7846
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:47

Britta31 schreef:
Het is eigenlijk net zoiets als bang zijn voor honden en dan de hond doodslaan.


Er heeft nog nooit een hond ineens in mijn huis gezeten. Of nog erger, bij mij onder de douche gestaan.

Als ze ver genoeg weg zitten, dan mogen ze gerust blijven. Maar in de badkamer binnen armlengte en alle in de slaapkamer (die ik zie) hebben helaas pech.
Steekmuggen sla ik ook dood. En dazen op mijn paard ook. Is dat nu ook verboden?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:27

Britta31 schreef:
Het is eigenlijk net zoiets als bang zijn voor honden en dan de hond doodslaan.


Wat een onnozele vergelijking zeg. Slaat de plank een beeeetje mis.

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:28

Ik krijg al rillingen van het lezen alleen al.

Toen ik nog thuis woonde, moest mijn moeder alle spinnen in mijn kamer komen doodmeppen, ik deed er zelf geen één. Toen ik is eentje op mijn kussen zag zitten als ik ging slapen, heb ik 3 nachten in mijn broer zijn bed geslapen, gelukkig was die toen op kot :D Drama in huis als hij thuis kwam en ik weer naar mijn eigen bed moest :')

Sinds ik alleen/samenwoon, doe ik de kleintjes ook wel zelf, doodslaan that is, maar de grotere of snellere laat ik toch aan mijn huisgenoten over. Als er niemand in huis was, hoopte ik dat ze bleef zitten tot er wel iemand over de vloer kwam, en vroeg dan liefjes om het voor hun rekening te nemen.

Nu mijn zoontje er is, probeer ik wel te laten zien dat ik er geen schrik voor heb, maar dat we weer een nieuw vriendje in huis hebben en of papa er goed voor wil zorgen. En gezien mijn zoontje zijn fascinatie voor de beestjes en de vrolijke manier waarop hij "pin" "pin" roept, denk ik niet dat hij mijn angst al heeft overgenomen :D

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:29

anjali schreef:
jaji schreef:
Echt een grinnik topic dit :D :D :D

Ik vind het absoluut niet om te lachen dat mensen zo weinig respect voor hun onschuldige medeschepselen hebben.


Het is juist geweldig entertainment, misschien niet voor jouw en je geliefde spinnen, maar voor anderen die er op een andere manier in staan wel zeker erg Grappig.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:04

Ik zie er ook de lol wel van in.

Had een hartverzakking vanmorgen toen ik met knikkende knieën de spinnetjes op het plafond opzoog en de hond ineens met z'n pluishaar langs m'n blote benen streek :oo

Of die keer dat ik uit een met kraanwater gevuld spa-flesje dronk en wat tegen m'n lippen voelde. Zat er serieus een dooie hooiwagen in mijn drinken!! :evaw:

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:38

Ik ben ook echt bang voor spinnen maar doodmaken vind ik dan ook weer zielig en ik durf niet bij ze in de buurt te komen. Gelukkig heb ik eigenlijk nooit last van spinnen :D maar als ze er zijn is er ook grote paniek

Nouska. 10-05-'14

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:44

Ik had niet de spoilers moeten bekijken. Ik had NIET de spoilers moeten bekijken ;(

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:46

Ibbel schreef:
En even ter informatie: spinnen zijn beschermd in Nederland, en er zijn dan ook geen legale spinnenbestrijdingsmiddelen te krijgen. Je mág ze gewoon niet doodmaken, en zeker niet met gif.


Ik maak ze meestal ook niet dood. Ik verplaats ze enkel naar de stofzuigerzak

Rockes <3

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:53

Ibbel schreef:
En even ter informatie: spinnen zijn beschermd in Nederland, en er zijn dan ook geen legale spinnenbestrijdingsmiddelen te krijgen. Je mág ze gewoon niet doodmaken, en zeker niet met gif.


Nouuu wie heeft er voor het laatst een boete gehad omdat ie een spin dood maakte? :')
Serieus, ik geloof echt niet dat iemand het om die reden zou laten. \
Hier gaan ze de stofzuiger in. Nouja kleintjes laat ik zitten in de hoop dat ze muggen en vliegen vangen, maar zo'n 'gewone huisspin' zijn me te groot.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Colien, ComscoreBot, douschka, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, hagelslag, Inney, jadeken, janna, Jorex, luuntje, Melanie_D, Noor, Sjors050, tinker_sally en 72 bezoekers